Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (113. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.551
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 111112113114115
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cfergul C kullanıcısına yanıt
    Hocam piyasada Wurth ve Tunap gibi güvenilir markaların motor iç temizleyicileri var. Mevcut yağa karıştırıp 15-20 dk motor çalıştırılıyor sonra yağ boşaltılıyor. Bu yüzden mazot + 10 numara yağ bileşimi için o paraları vermeye pek gerek yok. Bildiğim kadarıyla Tunap 25, Wurth 35 TL.
  • Bu kadar sürede muhakkak bir çözüm bulmuşunuzdur ama benim düşümcem öncelikle turboyu kontrol eden turbo elektrovanasından işe başlamanız. Hortumlarda kaçak var mı yokmu, hortumların içinde normalden fazla yağ var mı yokmu bakılmalı. Turboda başka sıkıntı yoksa EGR.de bakılması gereken bir parça.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    Şu bekleme olayını yapmayın hiçbir anlamı yok!

    Sabah kalktınız aracı çalıştırın otoparktan çıkın ve usulca devam edin yeterki soğuk motorda birden dipgaz yapmayın yüksek devire çıkmayın.
    Durdurmadan öncede parketmeden önce yavaşlayın, park edene kadar zaten turbo soğuyacaktır.

    Ha körfez pistine gidip yarış yapmışsınızdır turbo kor gibi olmuştur ok bekleyin.
    Otobanda uzun yoldan geliyorsunuzdur ok bekleyin.

    Ama bu durumlar dışında bekleme olayını alışkanlık haline getirmenize gerek yok.

    Sürekli vitesi 1500-2000 devir arasında da atmayın tasarruf yapacam diye. arada bir sıkıştırın motoru. yansın o kurumlar.
    önünüz yokuşsa kesinlikle düşük devirden vites büyütmeyin mevcut vitesi koruyun. bizim milletteki şu düşük devirde vites atma olayını bir türlü anlamıyorum. 1 ve 2. vitesten kurtul ondan sonra bas yani çok bir şey değişmeyecek.



    Aynen katılıyorum.




  • Merhaba arkadaşlar benim sormak isteğim bir kaç şey var

    Geçtiğimiz hafta sonu yola düşen bir cisim nedeniye intercoolerim patladı. Maslak sanayide bir ustaya gittim ve buna kaynak yaparız sorun çözülür dedi.
    40 tl ye argon kaynak yaptırdım. bundan herhangi bir sorun çıkarmı intercooleri Değişmem daha iyi mi olur?



    Rampa kalkışlarında 4-5 saniye sonra hızlanıyor bu durum normal midir? Yoksa Turbo-Egr-N75 Valfiyle ilgili bir problem olabilir mi?

    Bilgi verecek arkadaşlara şimdiden teşekkür Ederim Saygılar
  • Benim aklıma ilk yapılan kaynak acaba yeterli oldu mu sorusu geldi. Kaçak varsa yani havanın turbodan çıkış debisi ile manifolda giriş debisi arasında fark varsa haliyle hızlanmalarda böyle problemler olabilir.
  • Yavuz Y kullanıcısına yanıt
    İntercool Sökülmüş Haldeyken Bir Tarafını kapatıp Diğer taraftanda hava tuttup kaçak olup olmadığını kontrol ettiler. Hatta Kaynak yapılan yerin üzerine macun gibi bir karşım yaptı oyuun hamuruna benziyodu. O malzeme kurudu ve taş gibi oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Hocam piyasada Wurth ve Tunap gibi güvenilir markaların motor iç temizleyicileri var. Mevcut yağa karıştırıp 15-20 dk motor çalıştırılıyor sonra yağ boşaltılıyor. Bu yüzden mazot + 10 numara yağ bileşimi için o paraları vermeye pek gerek yok. Bildiğim kadarıyla Tunap 25, Wurth 35 TL.

    O dediklerinizi de denedim ama benim yöntemin yarısı kadar bile temizleyemediler. İçeriklerine bakınca hepsi mazot türevi. Firmalar bu şekildeki ürünleri güvenli miktarlarda hazırlıyorlar ki bir sorun çıktığında durum üzerlerine kalmasın. Turbo kanalları ve fincanların kanalları çok ince olduğundan oralara tam anlamıyla nüfus etmek gerekir. Sanayi de bir çok usta bunu uygular ben sadece rutin hale getirdim ve faydasını çok gördüm. Tabi temizlemenin yanı sıra temizledikten sonra kullanacağız yağ çok önemli.




  • Hocam çok güzel paylaşım olmuş bi soru soracağım cevaplarsanız sevinirim.

    1.3 Multijet Albea ile yılda 2 kere uzun yolda Gaza sonuna kadar basarım 3-4 dakika kadar 190 ile üst devirde sabit giderim motor performans olarak farkediyor sesi falan değişiyor ama bi zararı olurmu uzun süre tam performans seyretmek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Hocam çok güzel paylaşım olmuş bi soru soracağım cevaplarsanız sevinirim.

    1.3 Multijet Albea ile yılda 2 kere uzun yolda Gaza sonuna kadar basarım 3-4 dakika kadar 190 ile üst devirde sabit giderim motor performans olarak farkediyor sesi falan değişiyor ama bi zararı olurmu uzun süre tam performans seyretmek.

    kesinlikle zararı olmaz,uzun yolda sıcak motorda kısa süreli bu sürüş şekli kurum atmanıza da yardımcı olur.
  • Bu kadar kısa süre o süratlerde gitmenin hiçbir sakıncası olmaz. Benim birader benim eski 1.6 HDI ile 5 saat 150 ve üstü (üstelik chipli idi) geldi ama hiçbir sıkıntı yaşamadık. Tabiki bu yapılacak iş değil ama 3-4 dk. ile kıyaslamanız açısından yazdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Hocam çok güzel paylaşım olmuş bi soru soracağım cevaplarsanız sevinirim.

    1.3 Multijet Albea ile yılda 2 kere uzun yolda Gaza sonuna kadar basarım 3-4 dakika kadar 190 ile üst devirde sabit giderim motor performans olarak farkediyor sesi falan değişiyor ama bi zararı olurmu uzun süre tam performans seyretmek.

    Her araç yapabildiği hızın hakkını verecek şekilde tasarlanır ama lastiklerde de olduğu gibi belirli hızların belirli süreleri vardır. Mesela lastiklerde maksimum şu kadar km hız ile şu kadar süre gidebilirisiniz diyor. Araçlarda da durum aslında aşağı yukarı bu şekildedir. Hız yaptığınız araç 1248 cc hacme sahip turbo dizel bir araç. Küçük bir motoru bu hızlarda uzun süre zorlamak çok akıllıca olmayacaktır. Aslında burada kullandığınız yağ da çok önemli. Yüksek hız demek yüksek sıcaklık demektir. Bu sıcaklıklarda bile yağlama yapabileceğiniz yağları tercih edin derim. Ha amacınız yüksek devirde gidip aracın kurumlarını atmaksa bunu 3. vitestede yapabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Hocam çok güzel paylaşım olmuş bi soru soracağım cevaplarsanız sevinirim.

    1.3 Multijet Albea ile yılda 2 kere uzun yolda Gaza sonuna kadar basarım 3-4 dakika kadar 190 ile üst devirde sabit giderim motor performans olarak farkediyor sesi falan değişiyor ama bi zararı olurmu uzun süre tam performans seyretmek.

    Her araç yapabildiği hızın hakkını verecek şekilde tasarlanır ama lastiklerde de olduğu gibi belirli hızların belirli süreleri vardır. Mesela lastiklerde maksimum şu kadar km hız ile şu kadar süre gidebilirisiniz diyor. Araçlarda da durum aslında aşağı yukarı bu şekildedir. Hız yaptığınız araç 1248 cc hacme sahip turbo dizel bir araç. Küçük bir motoru bu hızlarda uzun süre zorlamak çok akıllıca olmayacaktır. Aslında burada kullandığınız yağ da çok önemli. Yüksek hız demek yüksek sıcaklık demektir. Bu sıcaklıklarda bile yağlama yapabileceğiniz yağları tercih edin derim. Ha amacınız yüksek devirde gidip aracın kurumlarını atmaksa bunu 3. vitestede yapabilirsiniz.

    motor açısından 4000 devirde 3. vites ile,4000 devir 5. vites arasında bir fark olmaz diye düşünüyorum,ancak alacağı rüzgarın 5.viteste ki hızı daha yüksek olduğundan daha fazla olacağı için daha da az ısınır diyebiliriz.




  • Hocam bisey sormak istiyorum 1.5dci kangoo aracimda devir tam 2500 de iken bi zirilti sesi geliyor ve üstüne ciktigimda hemen kesiliyor sadece 2500devirde yapiyor bunu aracin cekisinde herhangi bir sikinti yok yardimci olursaniz sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeNGeSiZ_1925

    Hocam bisey sormak istiyorum 1.5dci kangoo aracimda devir tam 2500 de iken bi zirilti sesi geliyor ve üstüne ciktigimda hemen kesiliyor sadece 2500devirde yapiyor bunu aracin cekisinde herhangi bir sikinti yok yardimci olursaniz sevinirim

    muhtemelen aracın plastik aksamlarından gelen titreşim kaynaklı bir sestir,
  • Ustteki plastik kapaktan yapiomus cozdum hocam saolun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeNGeSiZ_1925

    Ustteki plastik kapaktan yapiomus cozdum hocam saolun

    hadi geçmiş olsun.
  • arkadaşlar turbolu motorlarda yakıt tasarrufu için vites atma aralığı nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakane

    arkadaşlar turbolu motorlarda yakıt tasarrufu için vites atma aralığı nedir?

    Konuyu okursanız sorununuzun cevabı bulunuyor. Hatta sizin mesajınızın birkaç mesaj üstünde arkadaşlar yazmışlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: atakane

    arkadaşlar turbolu motorlarda yakıt tasarrufu için vites atma aralığı nedir?

    Konuyu okursanız sorununuzun cevabı bulunuyor. Hatta sizin mesajınızın birkaç mesaj üstünde arkadaşlar yazmışlar.

    Korkmadan bas diyorsun yani?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: atakane

    arkadaşlar turbolu motorlarda yakıt tasarrufu için vites atma aralığı nedir?

    Konuyu okursanız sorununuzun cevabı bulunuyor. Hatta sizin mesajınızın birkaç mesaj üstünde arkadaşlar yazmışlar.

    Hocam doğru bahsedilmis fakat verilen bilgiler turbo dizel motor için yazılmış genelde. Bu benim aracim benzinli fark varmı daha çok onu merak ediyorum vites devirlerinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 111112113114115
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.