Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (108. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.602
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 106107108109110
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Eğer turbo milinde elle kontrol ettiğinizde ileri geri hareket yoksa içiniz önemli ölçüde rahat edebilir. Bununla beraber mil çok az miktarda aşağ yukarı, sağa sola hareket edebilir. Zaten yatak iyice aşınmışsa bu yukarı aşağı, sağ sol hareketin çapı da artacaktır.


    quote:

    Fabrikada mikron ölçüde yapılan üretim ve kalite kontrolü ile bir oto tamir servisinde yapılacak işlem süreci aynı olamaz.
    İki cümle arasındaki tezata yazarken dikkat etmediniz galiba. 2. cümleniz ne kadar doğru ise 1. cümle de o derece yanlıştır. Sizin de belirttiğiniz gibi bu iş oto tamir seviyesinde yapılacak bir iş değildir. Ancak, fabrikada mikron ölçüde yapılan kalite kontrolü elle yapılabileceğini belirtmişsiniz ki bu söz konusu olamaz. Eğer ki, boşluk değerleri elle anlaşılacak boyuta geldiyse turboşarj için artık çok geç kalınmıştır.

    Deforme olan kanatçığın ses yapmasının normal olduğunu söylemişsiniz, bu doğrudur ancak normal bir durum değildir ve turboşarja müdahale edilmesi gerekmektedir. Ayrıca, deforme olan kanatçığın tekrar kullanılıp balans yapılması da bir o kadar yanlıştır, kesinlikle değiştirilmelidir.

    Boşta gaza basma konusuna hiç girmiyorum bile.

    hocam kusura bakmayında yukarıda bir kaç soru sormuştum size öyle denemek için. hyundai servisinde çalışıyorum (özel servis) neyin ne olduğunu çok iyi biliyorum turbo sesiydi bilmemensiydi. bahsettiğiniz kayıttaki ses hiç bir zaman turbo arızası belirtisi vermez, verebilirde. o sesi dinlettirip insanların içinde kuşkuya neden oluyorsunuz sonra gelin bakalım diyorsunuz. o ses sıfır bayiden çıkmış bir çok turbodan dahi gelmektedir abartmayın. maddi kaygılarınızdan dolayı insanları yanlış yönlendirmeyin. ses duyup turbo arızası tespit edilmez. (ses derken kayıtta bahsedilen tarzda ses, yuksa turbo iyice sapıtmıştır ayrı)

    Neden beni denemek gibi bir dert içinde düştünüz acaba merak içerisindeyim.
    Yaptığınız suçlamaları mantık çerçevesine sığdıramadığım için size vereceğim tek cevap şudur: çok bilen, çok yanılır.

    istediğiniz yere sığdırın ya da sığdıramayın. bizde sanayideyiz. size göre piyasadaki araçların %50 sinin turbosu bozuk.
    bol kazançlar.




  • quote:

    istediğiniz yere sığdırın ya da sığdıramayın. bizde sanayideyiz. size göre piyasadaki araçların %50 sinin turbosu bozuk.
    bol kazançlar.


    Aynen katılıyorum. En ufak bir seste bu turbo yakında dağılır, motor yatak sarar diyen ve iş çıkarmaya çalışan zihniyeti bende kınıyorum. Ben kendime bu işte gerçekten uzman olanları referans alırım. Onno Usta mesela. Tüm yazılarını takip ederim onun. Bu şekilde (sadece ıslık olup aracın çalışma düzenine etkisi olmayan) ona sorulan birçok soru vardı. Hiçbirinde gidin sanayide turbo bakımı yapan yerlere tamir ettirin dediğine rastlamadım ama turboyu adam akıllı test yaptırın dediğine çok rastladım.
  • TAKİP...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Eğer turbo milinde elle kontrol ettiğinizde ileri geri hareket yoksa içiniz önemli ölçüde rahat edebilir. Bununla beraber mil çok az miktarda aşağ yukarı, sağa sola hareket edebilir. Zaten yatak iyice aşınmışsa bu yukarı aşağı, sağ sol hareketin çapı da artacaktır.




    quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    quote:

    istediğiniz yere sığdırın ya da sığdıramayın. bizde sanayideyiz. size göre piyasadaki araçların %50 sinin turbosu bozuk.
    bol kazançlar.


    Aynen katılıyorum. En ufak bir seste bu turbo yakında dağılır, motor yatak sarar diyen ve iş çıkarmaya çalışan zihniyeti bende kınıyorum. Ben kendime bu işte gerçekten uzman olanları referans alırım. Onno Usta mesela. Tüm yazılarını takip ederim onun. Bu şekilde (sadece ıslık olup aracın çalışma düzenine etkisi olmayan) ona sorulan birçok soru vardı. Hiçbirinde gidin sanayide turbo bakımı yapan yerlere tamir ettirin dediğine rastlamadım ama turboyu adam akıllı test yaptırın dediğine çok rastladım.


    quote:

    Fabrikada mikron ölçüde yapılan üretim ve kalite kontrolü ile bir oto tamir servisinde yapılacak işlem süreci aynı olamaz.
    İki cümle arasındaki tezata yazarken dikkat etmediniz galiba. 2. cümleniz ne kadar doğru ise 1. cümle de o derece yanlıştır. Sizin de belirttiğiniz gibi bu iş oto tamir seviyesinde yapılacak bir iş değildir. Ancak, fabrikada mikron ölçüde yapılan kalite kontrolü elle yapılabileceğini belirtmişsiniz ki bu söz konusu olamaz. Eğer ki, boşluk değerleri elle anlaşılacak boyuta geldiyse turboşarj için artık çok geç kalınmıştır.

    Deforme olan kanatçığın ses yapmasının normal olduğunu söylemişsiniz, bu doğrudur ancak normal bir durum değildir ve turboşarja müdahale edilmesi gerekmektedir. Ayrıca, deforme olan kanatçığın tekrar kullanılıp balans yapılması da bir o kadar yanlıştır, kesinlikle değiştirilmelidir.

    Boşta gaza basma konusuna hiç girmiyorum bile.

    hocam kusura bakmayında yukarıda bir kaç soru sormuştum size öyle denemek için. hyundai servisinde çalışıyorum (özel servis) neyin ne olduğunu çok iyi biliyorum turbo sesiydi bilmemensiydi. bahsettiğiniz kayıttaki ses hiç bir zaman turbo arızası belirtisi vermez, verebilirde. o sesi dinlettirip insanların içinde kuşkuya neden oluyorsunuz sonra gelin bakalım diyorsunuz. o ses sıfır bayiden çıkmış bir çok turbodan dahi gelmektedir abartmayın. maddi kaygılarınızdan dolayı insanları yanlış yönlendirmeyin. ses duyup turbo arızası tespit edilmez. (ses derken kayıtta bahsedilen tarzda ses, yuksa turbo iyice sapıtmıştır ayrı)

    Neden beni denemek gibi bir dert içinde düştünüz acaba merak içerisindeyim.
    Yaptığınız suçlamaları mantık çerçevesine sığdıramadığım için size vereceğim tek cevap şudur: çok bilen, çok yanılır.

    istediğiniz yere sığdırın ya da sığdıramayın. bizde sanayideyiz. size göre piyasadaki araçların %50 sinin turbosu bozuk.
    bol kazançlar.
    Kendi yorumlarınızdır saygı duyarım; ancak yazdığım her yazıya muhalefet olmak yerine biraz daha mantık çerçevesinde yorumlar yaparsanız sevinirim, hem forumda kirliliğe yol açmamış oluruz.
    Benim sesten dolayı turboşarj dağılır, motor yatak sarar gibi bir söylemim olmadı. Söylediğim tek şey sesin bir sorun olduğu ve bu sorunun kaynağının araştırılıp ona göre müdahale gerekiyorsa müdahele edilmesidir. Bu sesin kaynağı borularda oluşan çatlak nedeniyle kaçak da olabilir, balans nedeniyle salınımlı çalışma da olabilir, turboşarjın pervanelerindeki deformasyon da olabilir.
    Sizden tek ricam biraz daha mantıklı yorumlar yapmanızdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    quote:

    istediğiniz yere sığdırın ya da sığdıramayın. bizde sanayideyiz. size göre piyasadaki araçların %50 sinin turbosu bozuk.
    bol kazançlar.


    Aynen katılıyorum. En ufak bir seste bu turbo yakında dağılır, motor yatak sarar diyen ve iş çıkarmaya çalışan zihniyeti bende kınıyorum. Ben kendime bu işte gerçekten uzman olanları referans alırım. Onno Usta mesela. Tüm yazılarını takip ederim onun. Bu şekilde (sadece ıslık olup aracın çalışma düzenine etkisi olmayan) ona sorulan birçok soru vardı. Hiçbirinde gidin sanayide turbo bakımı yapan yerlere tamir ettirin dediğine rastlamadım ama turboyu adam akıllı test yaptırın dediğine çok rastladım.

    Kendi yorumlarınızdır saygı duyarım; ancak yazdığım her yazıya muhalefet olmak yerine biraz daha mantık çerçevesinde yorumlar yaparsanız sevinirim, hem forumda kirliliğe yol açmamış oluruz.
    Benim sesten dolayı turboşarj dağılır, motor yatak sarar gibi bir söylemim olmadı. Söylediğim tek şey sesin bir sorun olduğu ve bu sorunun kaynağının araştırılıp ona göre müdahale gerekiyorsa müdahele edilmesidir. Bu sesin kaynağı borularda oluşan çatlak nedeniyle kaçak da olabilir, balans nedeniyle salınımlı çalışma da olabilir, turboşarjın pervanelerindeki deformasyon da olabilir.
    Sizden tek ricam biraz daha mantıklı yorumlar yapmanızdır.




  • quote:

    Benim sesten dolayı turboşarj dağılır, motor yatak sarar gibi bir söylemim olmadı.


    Siz üzerinize alınmayın lütfen. Size karşı yazmadım. Zaten öyle bir yazı yazmadığınıza göre benim yazdıklarımdan üzerinize alınmanız gereken hiçbir şey söz konusu değil. Dikkatinizi çekerim özelikle Megane II 1.5 dci ve Fluence 1.5 dci araçlarda yapısal bir ses söz konusudur. Kim hangi sesi nasıl ayırt edecek? Kime güvenip arabasını kime gösterecek.

    Ben 30.000 km.den 125.000 km.ye kadar aynı sesle aracı sürdüm. Servis bana 30.000 km.de bu sesin çok normal olduğunu, sanayide bir turbocu ise aynı sizin gibi bu sesin araştırılması gerektiğini ve turbonun açılması gerektiğini söyledi. Şimdi bende size soruyorum. Ben yanlış mı yaptım? Bence kesinlikle hayır. İyiki yetkili servisteki mekanik ustaların dediğini dinledim. Turbomu açtırmadım, elletmedim. Aracı satarken de hiçbir sıkıntı yaşamadım. Çünkü turboyu açtırmadığım ve servise güvendiğim için serviste aracı alan arkadaşa güven verdi.

    Şunu unutmayın ki bir aracı alırken herkes yetkili servisleri beğenmese, fiyatları aşırı yüksek diye yakınsa bile yine gider yetkili servis bakımlımı diye sorar ve çoğu kimse de ekspertsizi yetkili serviste yaptırır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    quote:

    Benim sesten dolayı turboşarj dağılır, motor yatak sarar gibi bir söylemim olmadı.


    Siz üzerinize alınmayın lütfen. Size karşı yazmadım. Zaten öyle bir yazı yazmadığınıza göre benim yazdıklarımdan üzerinize alınmanız gereken hiçbir şey söz konusu değil. Dikkatinizi çekerim özelikle Megane II 1.5 dci ve Fluence 1.5 dci araçlarda yapısal bir ses söz konusudur. Kim hangi sesi nasıl ayırt edecek? Kime güvenip arabasını kime gösterecek.

    Ben 30.000 km.den 125.000 km.ye kadar aynı sesle aracı sürdüm. Servis bana 30.000 km.de bu sesin çok normal olduğunu, sanayide bir turbocu ise aynı sizin gibi bu sesin araştırılması gerektiğini ve turbonun açılması gerektiğini söyledi. Şimdi bende size soruyorum. Ben yanlış mı yaptım? Bence kesinlikle hayır. İyiki yetkili servisteki mekanik ustaların dediğini dinledim. Turbomu açtırmadım, elletmedim. Aracı satarken de hiçbir sıkıntı yaşamadım. Çünkü turboyu açtırmadığım ve servise güvendiğim için serviste aracı alan arkadaşa güven verdi.

    Şunu unutmayın ki bir aracı alırken herkes yetkili servisleri beğenmese, fiyatları aşırı yüksek diye yakınsa bile yine gider yetkili servis bakımlımı diye sorar ve çoğu kimse de ekspertsizi yetkili serviste yaptırır.

    Üzerime almaktan daha çok bana yazılan her mesajı alıntılayıp üzerinden yorum yaptığınız için cevap hakkımı kullanmak istedim.

    Sorunuza gelince, aracınızdaki sesi bilmediğim için yorum yapamayacağım, ancak benim foruma yüklediğim videodaki ses bir problem göstergesidir. Benim yazdıklarımın sizin için pek önemi yok bu yüzden Garrett' in yayınladığı bir bülteni ekledim. Bültende de görüldüğü gibi sesin bir problem belirtisi olduğu ve belirli sebepleri gösterilmiş. Umarım bu sizin için bir nebze olsa önem arz eder.





  • Ben de sizi insafa davet ediyorum. İnsanlarda şüphe uyandırıp bunun üzerinden maddi kaygılarınızı giderme yoluna gidiyorsunuz. Size fiyat konusunda soru sorulduğunda telefon numarası verip buradan cevap vermiyorsunuz. Turbo ile ilgili o kadar bilgiyi açık seçik paylaşıyorsanız fiyat konusunda da açık seçik davranıp neyin ne kadar tutacağını yaklaşıkta olsa burada belirtmeniz gerekir.

    Aksi taktirde yukarıda yazdıklarım aynen geçerlidir. Forumda reklamınızı yapıp insanlara turbo sesi dinletip bunun üzerinden rant sağlamanız için değildir bu forumlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Ben de sizi insafa davet ediyorum. İnsanlarda şüphe uyandırıp bunun üzerinden maddi kaygılarınızı giderme yoluna gidiyorsunuz. Size fiyat konusunda soru sorulduğunda telefon numarası verip buradan cevap vermiyorsunuz. Turbo ile ilgili o kadar bilgiyi açık seçik paylaşıyorsanız fiyat konusunda da açık seçik davranıp neyin ne kadar tutacağını yaklaşıkta olsa burada belirtmeniz gerekir.

    Aksi taktirde yukarıda yazdıklarım aynen geçerlidir. Forumda reklamınızı yapıp insanlara turbo sesi dinletip bunun üzerinden rant sağlamanız için değildir bu forumlar.

    Nasıl bir mantığınız var ben anlayabilmiş değilim. Fiyat söyleseydim rant sağlamamış mı olacaktım, telefon numarası yazdım diye rant sağladım yani ? :)

    Benim amacım, ÇOK BİLDİĞİNİ düşünen insanların neden olduğu bilgi kirliliğinin önüne geçmektir, paylaşımlarımın nedeni de budur. Zaten forum kuralları dışında hareket etmiş olsaydım bunu sorgulamak sizin değil forum yöneticilerinin görevidir. Benim yazdıklarımın önemi yok sizin için diye GARRETT' in bültenini paylaştım oradaki ses problemini de görmezden gelip hala insanların kafasını karıştırmaktan bahsediyorsunuz. Ben mi insanların kafasını karıştırıyorum yoksa siz mi art niyetlisiniz ?




  • Paylaşım için teşekkürler.
  • arkadaşlar bir soru da ben sormak istiyorum

    2003 audi a4 1.8t aracım var
    problemim ise çok ilginç.
    araç genelde ilk çalışmadan sonra nadiren bayılma da denebilecek rolanti düşüklüğü oluyor. bu durum olduğunda:
    eksozdan garip kokusu olan beyaz bir duman geliyor (yağ kokusuna benzemiyor) 30 sn ile 1 dk sonra her şey normale dönüyor
    araçta ne performans kaybı ne de duman problemi yaşanmıyor.
    çok araştırdım ama sonuç elde edemedim
    cevaplarınıza şimdiden teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    quote:

    Benim sesten dolayı turboşarj dağılır, motor yatak sarar gibi bir söylemim olmadı.


    Siz üzerinize alınmayın lütfen. Size karşı yazmadım. Zaten öyle bir yazı yazmadığınıza göre benim yazdıklarımdan üzerinize alınmanız gereken hiçbir şey söz konusu değil. Dikkatinizi çekerim özelikle Megane II 1.5 dci ve Fluence 1.5 dci araçlarda yapısal bir ses söz konusudur. Kim hangi sesi nasıl ayırt edecek? Kime güvenip arabasını kime gösterecek.

    Ben 30.000 km.den 125.000 km.ye kadar aynı sesle aracı sürdüm. Servis bana 30.000 km.de bu sesin çok normal olduğunu, sanayide bir turbocu ise aynı sizin gibi bu sesin araştırılması gerektiğini ve turbonun açılması gerektiğini söyledi. Şimdi bende size soruyorum. Ben yanlış mı yaptım? Bence kesinlikle hayır. İyiki yetkili servisteki mekanik ustaların dediğini dinledim. Turbomu açtırmadım, elletmedim. Aracı satarken de hiçbir sıkıntı yaşamadım. Çünkü turboyu açtırmadığım ve servise güvendiğim için serviste aracı alan arkadaşa güven verdi.

    Şunu unutmayın ki bir aracı alırken herkes yetkili servisleri beğenmese, fiyatları aşırı yüksek diye yakınsa bile yine gider yetkili servis bakımlımı diye sorar ve çoğu kimse de ekspertsizi yetkili serviste yaptırır.

    Üzerime almaktan daha çok bana yazılan her mesajı alıntılayıp üzerinden yorum yaptığınız için cevap hakkımı kullanmak istedim.

    Sorunuza gelince, aracınızdaki sesi bilmediğim için yorum yapamayacağım, ancak benim foruma yüklediğim videodaki ses bir problem göstergesidir. Benim yazdıklarımın sizin için pek önemi yok bu yüzden Garrett' in yayınladığı bir bülteni ekledim. Bültende de görüldüğü gibi sesin bir problem belirtisi olduğu ve belirli sebepleri gösterilmiş. Umarım bu sizin için bir nebze olsa önem arz eder.

    Gösterdiğiniz pdften belli olduğu gibi ses, tekbaşına bir problem göstergesi değildir. Ayrıca ses duyulan her koşulda turbo mil -türbinlerinde hasar olmadığıda açıkça görülebilmektedir.( fazla yer kaplıyor diye sildim linki orjinal mesajdadır)

    Ayrıca blogunuza koyduğunuz ses videosuda tek başına kesinlikle bir arıza göstergesi olmamakla beraber bugün gidip herhangi bir sıfır 1.3 cdti - 1.5 dci dinlerseniz duyabiliceğiniz normal bir sestir.

    ek olarak yine yukarda verdiğiniz 1.3 cdti ların en küçük kp35 i kullandığıda doğru değildir. O serinin en küçüğü kp 31 olmakla birilikte vtg li (90-95hp ) versiyonlarda bv35 kullanmaktadır. kp 31 de 0.8 smart dieselde kullanılmış olan serinin en küçüğüdür. bg35 serisi 1.6 motorlar için üretilmiş ve mini diesel de de kullanılmakta olan bir turbo.

    Yazdıklarınıza bir kişi tepki göstermiyor. Birçok kişi durumdan rahatsız. Çünki açık bir şekilde insanların kafasını karıştırıyorsunuz. O videoyu izleyenlerde süpheleniyor doğal olarak.

    Hem turboyla ilgili verdiğiniz bilgiler açıkça yanlıştır, hemde paylaştığınız video insanların kafasını karıştırıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 15 Ağustos 2012; 21:09:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihakar75

    arkadaşlar bir soru da ben sormak istiyorum

    2003 audi a4 1.8t aracım var
    problemim ise çok ilginç.
    araç genelde ilk çalışmadan sonra nadiren bayılma da denebilecek rolanti düşüklüğü oluyor. bu durum olduğunda:
    eksozdan garip kokusu olan beyaz bir duman geliyor (yağ kokusuna benzemiyor) 30 sn ile 1 dk sonra her şey normale dönüyor
    araçta ne performans kaybı ne de duman problemi yaşanmıyor.
    çok araştırdım ama sonuç elde edemedim
    cevaplarınıza şimdiden teşekkür ederim.

    aracınız da avansı ayarlayamama problemi var,ben de aynı sıkıntı var ancak benim araç aşırı nemli havalarda sadece ilk calıstırmada yapıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • diğer rolanti sorunu da gaz ayarından çıktı.otomatik adaptasyon u açmıştım ancak kapatmamıştır.
    200 km içinde kapanması gerekiyormuş.Tekrar gaz ayarı yaptım herşey yolunda şimdi

    beyaz duman problemi turbodanmış turbo revizyonu ile halloldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    quote:

    Benim sesten dolayı turboşarj dağılır, motor yatak sarar gibi bir söylemim olmadı.


    Siz üzerinize alınmayın lütfen. Size karşı yazmadım. Zaten öyle bir yazı yazmadığınıza göre benim yazdıklarımdan üzerinize alınmanız gereken hiçbir şey söz konusu değil. Dikkatinizi çekerim özelikle Megane II 1.5 dci ve Fluence 1.5 dci araçlarda yapısal bir ses söz konusudur. Kim hangi sesi nasıl ayırt edecek? Kime güvenip arabasını kime gösterecek.

    Ben 30.000 km.den 125.000 km.ye kadar aynı sesle aracı sürdüm. Servis bana 30.000 km.de bu sesin çok normal olduğunu, sanayide bir turbocu ise aynı sizin gibi bu sesin araştırılması gerektiğini ve turbonun açılması gerektiğini söyledi. Şimdi bende size soruyorum. Ben yanlış mı yaptım? Bence kesinlikle hayır. İyiki yetkili servisteki mekanik ustaların dediğini dinledim. Turbomu açtırmadım, elletmedim. Aracı satarken de hiçbir sıkıntı yaşamadım. Çünkü turboyu açtırmadığım ve servise güvendiğim için serviste aracı alan arkadaşa güven verdi.

    Şunu unutmayın ki bir aracı alırken herkes yetkili servisleri beğenmese, fiyatları aşırı yüksek diye yakınsa bile yine gider yetkili servis bakımlımı diye sorar ve çoğu kimse de ekspertsizi yetkili serviste yaptırır.

    Üzerime almaktan daha çok bana yazılan her mesajı alıntılayıp üzerinden yorum yaptığınız için cevap hakkımı kullanmak istedim.

    Sorunuza gelince, aracınızdaki sesi bilmediğim için yorum yapamayacağım, ancak benim foruma yüklediğim videodaki ses bir problem göstergesidir. Benim yazdıklarımın sizin için pek önemi yok bu yüzden Garrett' in yayınladığı bir bülteni ekledim. Bültende de görüldüğü gibi sesin bir problem belirtisi olduğu ve belirli sebepleri gösterilmiş. Umarım bu sizin için bir nebze olsa önem arz eder.

    Gösterdiğiniz pdften belli olduğu gibi ses, tekbaşına bir problem göstergesi değildir. Ayrıca ses duyulan her koşulda turbo mil -türbinlerinde hasar olmadığıda açıkça görülebilmektedir.( fazla yer kaplıyor diye sildim linki orjinal mesajdadır)

    Ayrıca blogunuza koyduğunuz ses videosuda tek başına kesinlikle bir arıza göstergesi olmamakla beraber bugün gidip herhangi bir sıfır 1.3 cdti - 1.5 dci dinlerseniz duyabiliceğiniz normal bir sestir.

    ek olarak yine yukarda verdiğiniz 1.3 cdti ların en küçük kp35 i kullandığıda doğru değildir. O serinin en küçüğü kp 31 olmakla birilikte vtg li (90-95hp ) versiyonlarda bv35 kullanmaktadır. kp 31 de 0.8 smart dieselde kullanılmış olan serinin en küçüğüdür. bg35 serisi 1.6 motorlar için üretilmiş ve mini diesel de de kullanılmakta olan bir turbo.

    Yazdıklarınıza bir kişi tepki göstermiyor. Birçok kişi durumdan rahatsız. Çünki açık bir şekilde insanların kafasını karıştırıyorsunuz. O videoyu izleyenlerde süpheleniyor doğal olarak.

    Hem turboyla ilgili verdiğiniz bilgiler açıkça yanlıştır, hemde paylaştığınız video insanların kafasını karıştırıyor.

    Eklemiş oldugum PDF garrettin kendi sitesinde yayınladığı arıza çözme diyagramıdir. PDF ten de görebileceğiniz üzere ses belirtiler kısmında yer almaktadır. Bu diyagram üzerinden konuşup ses arİza belirtisi değildir demenizi ben anlayamadım.

    Sizin de dediğiniz gibi ses probleminin tek sebebi pervanelerdeki aşınma değildir ve bu diyagramda açıkça görülmektedir. Ayrıca, benim sesin tek sebebi pervanelerdeki aşınmadir gibi bir söylemim de olmadı.

    Benim borgwarnerin en küçük turbosu kp35 grubudur diye bir söylememim olmadı. Benim söylediğim 1.3 cdti larda kullanılan turbonun kp35 grubunun küçüğü oldugudur.

    Paylaştığım videodaki sesi, balans degeri Yuksek olan bir turbosarji araçtan sökmeden once ben kaydettim ve bu ses bir arıza göstergesidir.

    Benim burada kimsenin kafasını bulandirma gibi bir niyetim yok. Sadece bu başlıkta, nacizane bildiklerimi paylaştım.

    Bilgilerinize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • merhabalar..
    1997 model vw golf tdi 110 beygir arabam var, aldigimda arac 3 bin devire geldiginde 5. vitese yani hiz olarak 120 km/h geldiginde turbo kendini kapatiyordu guvenli moda giriyodu, usta turbonun basinc hortumlarinda sorun vardir dedi ve halletti sorunu. simdi yine ayni sorunla karsi karsiyayim yanliz bu sefer yine yuksek devirlerde ve rampalarda turbo kendisi kapatiyo ama her zaman deil sorunun ne zaman cikicagi belli olmuyo kontagi kapatip acinca duzeliyo. sizce bunun sebebi nedir yine turbo hortumlarindan olabilir mi yada sensorlerden birisinin mi degismesi gerekiyo??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turboxx3 -- 22 Eylül 2012; 19:32:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihakar75

    diğer rolanti sorunu da gaz ayarından çıktı.otomatik adaptasyon u açmıştım ancak kapatmamıştır.
    200 km içinde kapanması gerekiyormuş.Tekrar gaz ayarı yaptım herşey yolunda şimdi

    beyaz duman problemi turbodanmış turbo revizyonu ile halloldu


    gaz ayarını siz mi yaptınız ve nasıl yaptınız?

    turbo revizyonunu nerede kaça yaptırdınız?Cevaplarsanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turboxx3

    merhabalar..
    1997 model vw golf tdi 110 beygir arabam var, aldigimda arac 3 bin devire geldiginde 5. vitese yani hiz olarak 120 km/h geldiginde turbo kendini kapatiyordu guvenli moda giriyodu, usta turbonun basinc hortumlarinda sorun vardir dedi ve halletti sorunu. simdi yine ayni sorunla karsi karsiyayim yanliz bu sefer yine yuksek devirlerde ve rampalarda turbo kendisi kapatiyo ama her zaman deil sorunun ne zaman cikicagi belli olmuyo kontagi kapatip acinca duzeliyo. sizce bunun sebebi nedir yine turbo hortumlarindan olabilir mi yada sensorlerden birisinin mi degismesi gerekiyo??

    anladığım kadarıyla sıkıntınız sensör kaynaklı yani elektronik aksamla ilgili görünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihakar75

    diğer rolanti sorunu da gaz ayarından çıktı.otomatik adaptasyon u açmıştım ancak kapatmamıştır.
    200 km içinde kapanması gerekiyormuş.Tekrar gaz ayarı yaptım herşey yolunda şimdi

    beyaz duman problemi turbodanmış turbo revizyonu ile halloldu


    gaz ayarını siz mi yaptınız ve nasıl yaptınız?

    turbo revizyonunu nerede kaça yaptırdınız?Cevaplarsanız sevinirim.

    gaz ayarını kendim yaptım daha önceden internetten alığım gaz ayar kablosuyla (atiker) yaptım yardımcı olabilirim. :)

    turbo revizyonunu da değerli bir arkadaşımın yardımıyla (o da turbocu veya tamirci değil) kendim yaptım 100 tl ye maloldu :)
    ebay'dan turbo tamir takımı aldım. biraz merak biraz beceri vs şimdi sorun yok. yine yardımcı olabilirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihakar75 -- 27 Eylül 2012; 18:54:13 >




  • 
Sayfa: önceki 106107108109110
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.