Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (106. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.608
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 104105106107108
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba gecen ay başımdan gecen olayın arabaya bir zararı olup olmadığını merak ediyorum; değerli üstadlar aydınlatabilirseniz çok sevinirim
    olay kısaca aşağıdaki gibidir.
    18 şubatta ankara dönüşünde (eskişehir -afyon arasında) tipi fırtınası yüzünden 22 saat arabada mahsur kaldım. araba 2010 astra sedan 1,3 cdti
    öğleyin saat 12 de başlayan esaretimiz ertesi gün sabah 10 a kadar devam etti, ve bu süre içersinde araç sürekli rolantide çalıştı, fakat gece hava sıcaklığının aşırı düşmesinden dolayı rolantide çalışırken hiçte alışık olmadığım bir ses yapmaya başladı bu ses, deviri 1500 2000 lere çıkarınca kayboluyor ayağımı gazdan çekince tekrar yapıyordu, bende gaz pedalına deviri 1500-2000 lerde tutmak ve ısınmak için sürekli bastım CO2 zehirlenmesine maruz kalmamak içinde ara sıra ileri geri yaptım ( egzos karla kapanmasın die) nitekim sabah arabalar yarı beline kadar kara gömülmüştü. pek çok arabanın yakıtı da bitmişti, benimkide bitmek üzreydi neyseki sabah oldu tipi fırtınası dindi ve kurtulduk (kendi imkanlarımızla, memleketimizin ortasında yaşadığımız dram içler acısıydı) kimse yardıma gelmedi yada gelemedi.)
    şuan araba normal çalışıyor belki ama benim kulağımda o bozuk gelen motor sesi kaldığı için siz üstadlara bu olayın motora yada aracın herhangi bir ekipmanına zarar verip vermediği kosunda bilgi vermeniz
    şimdidien tsk

    http://gundem.milliyet.com.tr/afyonkarahisar-ankara-yolu-kapandi-200-arac-mahsur-kaldi/gundem/gundemdetay/18.02.2012/1504800/default.htm?ref=fblike




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaanturk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman_calis

    Bir arkadaşım benim aracın turbosunun daha geç açtığını söyledi (aynı araçlardan kullanmış) Multijet albea bunun sebebi ne olabilir? yapmam gereken nedir?

    Arkadaşınızın, "turbo geç açıyor" diyerek bahsettiği olay, turbo gecikmesi olarak bilinen "turbo lag" dir. Turbo lag, sürekli çalışır durumda olan turboşarjın ürettiği basıncın, motor için verimli düzeye gelene kadar ki geçen zamandır. Bu normal bir durumdur ve sabit geometrili turboşarjlarda( yanılmıyorsam sizin aracınızda da bu model mevcut) daha çok rastlanan bir durumdur. Bu durumla alakalı olarak, arkadaşınız gözleminden çok kendi gözlemleriniz üzerinden hareket ederseniz daha iyi olur; çünkü aracı ilk günden beri kullanan sizsiniz. Aracın performansında, hissedilir derecede düşüş yok ise; endişe etmenize gerek yok. Zaten, performans düşüklüğünden önce turboşarj sesli çalışarak size, "ben arızalanıyorum" mesajını verecektir. Bu nedenle, herhangi bir ses veya yağ eksiltme şikayetiniz yok ise; içiniz rahat olabilir.

    turbo sarj nasıl sesli çalışır? ben cok anormal bir ses duymuyorum ama merak da ediyorum acıkcaası. bir de benim aracım opel astra klasik 3 dizel 1.3, yolda giderken binde bir de olsa oluyor arac stop ediyor, o arada tam alttan vuvvvvv diye bir ses geliyor? bu normal bir ses mi ? bir de diyelim tam stop ettirdik bu sesin kesilmesini mi beklemeliyiz yoksa hemen kontagı tekrar açıp ışıklar söner sonmez çalıştırmamız mı dogru olur?

    Turboşarj Ötme Sesi

    "Acaba, turbom ötüyor mu, ötüyorsa nasıl anlarım?" sorusu, turboşarjlı araç sürücülerinin kafasını kurcalayan en büyük sorulardan birisidir. Bu yazı ile kafamızdaki bu soru işaretini dağıtacağız.

    Turboşarj ötme sesi( ıslık, uğultu.. ustaya göre değişen tanımlar), 2 farklı sebepten kaynaklanır.

    Devamı için tıklayınız...

    Bu linkte ses kaydı mevcuttur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CoMiSeR

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Dizel motorlarda olduğu gibi aracı rölantide bekletme olayı benzinlilerde de var mı?

    Benzinlilerde çalıştırır çalıştırmaz kalkabilir miyiz?

    Turboşarj olan her araç için

    mesela bizim 2001 megane 1.6i var eski teknoloji o onda turbo yok sanırım onda bekleyecek miyiz?

    Motor soğukken fazla zorlamamanın mantığı, yağın soğukken ki yağlayıcı özelliğinin, sıcakken ki haline oranla düşük olmasıdır.
    Kontak kapatmadan beklemenin mantığı da, turboşarjın bir miktar soğumasını beklemektir.

    Bir önceki mesajda da belirttiğim gibi bu durum turboşarjlı araçlar için söz konusudur. Ancak, motor soğukken zorlamamak tüm araçlar için faydalı olabilir.


    peki hocam diyelim araca bindik, 1-2 dk çalıştırıp bekledik ve de yol aldık, 3-4 km gittik bir yerde durup 10dk sonra geri gideceğiz diyelim,
    yine bekleyecek miyiz yoksa hemen stop edip, bindikten sonra da hemen gidebilir miyiz aracın sıcak olacağı fikrinden hareketle,
    ayrıca yokuş aşağı tiptronik araçlarda mecbur hızlansın diye bir üst vitese atıyoruz, sizce yanlış mı? 1500 d/d geçmediği sürece zarar yok diyorlar zira..

    Bu işin, 10 dakika sürdün 10 saniye bekle, 1 saat sürdün 1 dakika bekle gibi belirli bir standardı yok. Olayın amacı motoru çalıştırdıktan sonra, yağ optimum sıcaklığa gelene kadar zorlamamak; kontak kapatmadan da turboşarjın soğumasını beklemek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaanturk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman_calis

    Bir arkadaşım benim aracın turbosunun daha geç açtığını söyledi (aynı araçlardan kullanmış) Multijet albea bunun sebebi ne olabilir? yapmam gereken nedir?

    Arkadaşınızın, "turbo geç açıyor" diyerek bahsettiği olay, turbo gecikmesi olarak bilinen "turbo lag" dir. Turbo lag, sürekli çalışır durumda olan turboşarjın ürettiği basıncın, motor için verimli düzeye gelene kadar ki geçen zamandır. Bu normal bir durumdur ve sabit geometrili turboşarjlarda( yanılmıyorsam sizin aracınızda da bu model mevcut) daha çok rastlanan bir durumdur. Bu durumla alakalı olarak, arkadaşınız gözleminden çok kendi gözlemleriniz üzerinden hareket ederseniz daha iyi olur; çünkü aracı ilk günden beri kullanan sizsiniz. Aracın performansında, hissedilir derecede düşüş yok ise; endişe etmenize gerek yok. Zaten, performans düşüklüğünden önce turboşarj sesli çalışarak size, "ben arızalanıyorum" mesajını verecektir. Bu nedenle, herhangi bir ses veya yağ eksiltme şikayetiniz yok ise; içiniz rahat olabilir.

    turbo sarj nasıl sesli çalışır? ben cok anormal bir ses duymuyorum ama merak da ediyorum acıkcaası. bir de benim aracım opel astra klasik 3 dizel 1.3, yolda giderken binde bir de olsa oluyor arac stop ediyor, o arada tam alttan vuvvvvv diye bir ses geliyor? bu normal bir ses mi ? bir de diyelim tam stop ettirdik bu sesin kesilmesini mi beklemeliyiz yoksa hemen kontagı tekrar açıp ışıklar söner sonmez çalıştırmamız mı dogru olur?

    Turboşarj Ötme Sesi

    "Acaba, turbom ötüyor mu, ötüyorsa nasıl anlarım?" sorusu, turboşarjlı araç sürücülerinin kafasını kurcalayan en büyük sorulardan birisidir. Bu yazı ile kafamızdaki bu soru işaretini dağıtacağız.

    Turboşarj ötme sesi( ıslık, uğultu.. ustaya göre değişen tanımlar), 2 farklı sebepten kaynaklanır.

    Devamı için tıklayınız...

    Bu linkte ses kaydı mevcuttur.

    bahsedilen sesi çoğu sıfır araçta bile duyuyorum hafif olarak. benimkinde de var arabanın dışından duyuluyor sadece. özellikle multijet ve ctdi motorlarda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 6 Mart 2012; 14:08:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaanturk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman_calis

    Bir arkadaşım benim aracın turbosunun daha geç açtığını söyledi (aynı araçlardan kullanmış) Multijet albea bunun sebebi ne olabilir? yapmam gereken nedir?

    Arkadaşınızın, "turbo geç açıyor" diyerek bahsettiği olay, turbo gecikmesi olarak bilinen "turbo lag" dir. Turbo lag, sürekli çalışır durumda olan turboşarjın ürettiği basıncın, motor için verimli düzeye gelene kadar ki geçen zamandır. Bu normal bir durumdur ve sabit geometrili turboşarjlarda( yanılmıyorsam sizin aracınızda da bu model mevcut) daha çok rastlanan bir durumdur. Bu durumla alakalı olarak, arkadaşınız gözleminden çok kendi gözlemleriniz üzerinden hareket ederseniz daha iyi olur; çünkü aracı ilk günden beri kullanan sizsiniz. Aracın performansında, hissedilir derecede düşüş yok ise; endişe etmenize gerek yok. Zaten, performans düşüklüğünden önce turboşarj sesli çalışarak size, "ben arızalanıyorum" mesajını verecektir. Bu nedenle, herhangi bir ses veya yağ eksiltme şikayetiniz yok ise; içiniz rahat olabilir.

    turbo sarj nasıl sesli çalışır? ben cok anormal bir ses duymuyorum ama merak da ediyorum acıkcaası. bir de benim aracım opel astra klasik 3 dizel 1.3, yolda giderken binde bir de olsa oluyor arac stop ediyor, o arada tam alttan vuvvvvv diye bir ses geliyor? bu normal bir ses mi ? bir de diyelim tam stop ettirdik bu sesin kesilmesini mi beklemeliyiz yoksa hemen kontagı tekrar açıp ışıklar söner sonmez çalıştırmamız mı dogru olur?

    Turboşarj Ötme Sesi

    "Acaba, turbom ötüyor mu, ötüyorsa nasıl anlarım?" sorusu, turboşarjlı araç sürücülerinin kafasını kurcalayan en büyük sorulardan birisidir. Bu yazı ile kafamızdaki bu soru işaretini dağıtacağız.

    Turboşarj ötme sesi( ıslık, uğultu.. ustaya göre değişen tanımlar), 2 farklı sebepten kaynaklanır.

    Devamı için tıklayınız...

    Bu linkte ses kaydı mevcuttur.

    bahsedilen sesi çoğu sıfır araçta bile duyuyorum hafif olarak. benimkinde de var arabanın dışından duyuluyor sadece. özellikle multijet ve ctdi motorlarda.

    1.3 multijet ve 1.3 cdti motorlarda aynı turboşarj bulunmaktadır. Borgwarner üretimi, KP35 grubundaki en küçük turboşarjdır. Turboşarjın kompresör ve türbin pervaneleri küçük olduğundan balansı da oldukça hassastır. Balansı hassas olduğundan, çok sık ses problemleriyle karşılaşılmaktadır.

    Nadir de olsa ses probleminden dolayı, 2000-3000 km de araçların turboşarjları servisimize gelmektedir.

    Yazıda belirttiğim gibi bu durum göz ardı edilmemelidir. Tabi öncelikle sesin iyi analiz edilmesi gerekmektedir. Eğer ki, gerçek anlamda ses problemi var ise turboşarj müdahele edilmelidir. Aksi durumda, sorun gün geçtikçe büyüyecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaanturk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman_calis

    Bir arkadaşım benim aracın turbosunun daha geç açtığını söyledi (aynı araçlardan kullanmış) Multijet albea bunun sebebi ne olabilir? yapmam gereken nedir?

    Arkadaşınızın, "turbo geç açıyor" diyerek bahsettiği olay, turbo gecikmesi olarak bilinen "turbo lag" dir. Turbo lag, sürekli çalışır durumda olan turboşarjın ürettiği basıncın, motor için verimli düzeye gelene kadar ki geçen zamandır. Bu normal bir durumdur ve sabit geometrili turboşarjlarda( yanılmıyorsam sizin aracınızda da bu model mevcut) daha çok rastlanan bir durumdur. Bu durumla alakalı olarak, arkadaşınız gözleminden çok kendi gözlemleriniz üzerinden hareket ederseniz daha iyi olur; çünkü aracı ilk günden beri kullanan sizsiniz. Aracın performansında, hissedilir derecede düşüş yok ise; endişe etmenize gerek yok. Zaten, performans düşüklüğünden önce turboşarj sesli çalışarak size, "ben arızalanıyorum" mesajını verecektir. Bu nedenle, herhangi bir ses veya yağ eksiltme şikayetiniz yok ise; içiniz rahat olabilir.

    turbo sarj nasıl sesli çalışır? ben cok anormal bir ses duymuyorum ama merak da ediyorum acıkcaası. bir de benim aracım opel astra klasik 3 dizel 1.3, yolda giderken binde bir de olsa oluyor arac stop ediyor, o arada tam alttan vuvvvvv diye bir ses geliyor? bu normal bir ses mi ? bir de diyelim tam stop ettirdik bu sesin kesilmesini mi beklemeliyiz yoksa hemen kontagı tekrar açıp ışıklar söner sonmez çalıştırmamız mı dogru olur?

    Turboşarj Ötme Sesi

    "Acaba, turbom ötüyor mu, ötüyorsa nasıl anlarım?" sorusu, turboşarjlı araç sürücülerinin kafasını kurcalayan en büyük sorulardan birisidir. Bu yazı ile kafamızdaki bu soru işaretini dağıtacağız.

    Turboşarj ötme sesi( ıslık, uğultu.. ustaya göre değişen tanımlar), 2 farklı sebepten kaynaklanır.

    Devamı için tıklayınız...

    Bu linkte ses kaydı mevcuttur.

    bahsedilen sesi çoğu sıfır araçta bile duyuyorum hafif olarak. benimkinde de var arabanın dışından duyuluyor sadece. özellikle multijet ve ctdi motorlarda.

    1.3 multijet ve 1.3 cdti motorlarda aynı turboşarj bulunmaktadır. Borgwarner üretimi, KP35 grubundaki en küçük turboşarjdır. Turboşarjın kompresör ve türbin pervaneleri küçük olduğundan balansı da oldukça hassastır. Balansı hassas olduğundan, çok sık ses problemleriyle karşılaşılmaktadır.

    Nadir de olsa ses probleminden dolayı, 2000-3000 km de araçların turboşarjları servisimize gelmektedir.

    Yazıda belirttiğim gibi bu durum göz ardı edilmemelidir. Tabi öncelikle sesin iyi analiz edilmesi gerekmektedir. Eğer ki, gerçek anlamda ses problemi var ise turboşarj müdahele edilmelidir. Aksi durumda, sorun gün geçtikçe büyüyecektir.


    peki hocam
    1.3 75 hp multijetin sıfır turbo fiyatı nedir?
    komple revizyon tamir fiyatı nedir?
    birde katalizör 1.3 multijette katalizör boşaltmak ne gibi etki yapar turbo da?




  • Merhabalar,

    Turbo revizyon sonrası arabanın performansında eski zamanlarına göre bir düşüş olur mu?

    Diyelimli arabamız 100.000 km yi geçti. Turbo ile ilgili hiç bir sıkıntımız yok. Yine de bir turbo bakımı yaptırmak gerekir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaanturk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman_calis

    Bir arkadaşım benim aracın turbosunun daha geç açtığını söyledi (aynı araçlardan kullanmış) Multijet albea bunun sebebi ne olabilir? yapmam gereken nedir?

    Arkadaşınızın, "turbo geç açıyor" diyerek bahsettiği olay, turbo gecikmesi olarak bilinen "turbo lag" dir. Turbo lag, sürekli çalışır durumda olan turboşarjın ürettiği basıncın, motor için verimli düzeye gelene kadar ki geçen zamandır. Bu normal bir durumdur ve sabit geometrili turboşarjlarda( yanılmıyorsam sizin aracınızda da bu model mevcut) daha çok rastlanan bir durumdur. Bu durumla alakalı olarak, arkadaşınız gözleminden çok kendi gözlemleriniz üzerinden hareket ederseniz daha iyi olur; çünkü aracı ilk günden beri kullanan sizsiniz. Aracın performansında, hissedilir derecede düşüş yok ise; endişe etmenize gerek yok. Zaten, performans düşüklüğünden önce turboşarj sesli çalışarak size, "ben arızalanıyorum" mesajını verecektir. Bu nedenle, herhangi bir ses veya yağ eksiltme şikayetiniz yok ise; içiniz rahat olabilir.

    turbo sarj nasıl sesli çalışır? ben cok anormal bir ses duymuyorum ama merak da ediyorum acıkcaası. bir de benim aracım opel astra klasik 3 dizel 1.3, yolda giderken binde bir de olsa oluyor arac stop ediyor, o arada tam alttan vuvvvvv diye bir ses geliyor? bu normal bir ses mi ? bir de diyelim tam stop ettirdik bu sesin kesilmesini mi beklemeliyiz yoksa hemen kontagı tekrar açıp ışıklar söner sonmez çalıştırmamız mı dogru olur?

    Turboşarj Ötme Sesi

    "Acaba, turbom ötüyor mu, ötüyorsa nasıl anlarım?" sorusu, turboşarjlı araç sürücülerinin kafasını kurcalayan en büyük sorulardan birisidir. Bu yazı ile kafamızdaki bu soru işaretini dağıtacağız.

    Turboşarj ötme sesi( ıslık, uğultu.. ustaya göre değişen tanımlar), 2 farklı sebepten kaynaklanır.

    Devamı için tıklayınız...

    Bu linkte ses kaydı mevcuttur.

    bahsedilen sesi çoğu sıfır araçta bile duyuyorum hafif olarak. benimkinde de var arabanın dışından duyuluyor sadece. özellikle multijet ve ctdi motorlarda.

    1.3 multijet ve 1.3 cdti motorlarda aynı turboşarj bulunmaktadır. Borgwarner üretimi, KP35 grubundaki en küçük turboşarjdır. Turboşarjın kompresör ve türbin pervaneleri küçük olduğundan balansı da oldukça hassastır. Balansı hassas olduğundan, çok sık ses problemleriyle karşılaşılmaktadır.

    Nadir de olsa ses probleminden dolayı, 2000-3000 km de araçların turboşarjları servisimize gelmektedir.

    Yazıda belirttiğim gibi bu durum göz ardı edilmemelidir. Tabi öncelikle sesin iyi analiz edilmesi gerekmektedir. Eğer ki, gerçek anlamda ses problemi var ise turboşarj müdahele edilmelidir. Aksi durumda, sorun gün geçtikçe büyüyecektir.


    peki hocam
    1.3 75 hp multijetin sıfır turbo fiyatı nedir?
    komple revizyon tamir fiyatı nedir?
    birde katalizör 1.3 multijette katalizör boşaltmak ne gibi etki yapar turbo da?


    Orijinal turboşarj satışımız olmadığı için fiyatı konusunda net fikrim yok. Piyasada 400 TL ye satan da var 800 TL ye satan da var. Orijinal turboşarj almayı düşünüyorsanız distribütörünü tercih ediniz. Malesef piyasada orijinal diye satılan revizyonlu veya Çin malı turboşarjlar mevcut ve bunları ayırt etmeniz pek mümkün değil.

    Revizyon fiyatı için 0216 455 46 36 numaralı telefonu arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

    Kat iptaline gelince, öncelikle neden iptal ettirmek istediğinizi bilmiyorum ama güç artışı gibi bir amacınız varsa uğraştığınıza değmez ve olumsuz sonuçlar da doğurabilir. Unutmayın ki, aracınız o egzoz sistemi ile çalışacak şekilde programlanmıştır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CrazyHunter81

    Merhabalar,

    Turbo revizyon sonrası arabanın performansında eski zamanlarına göre bir düşüş olur mu?

    Diyelimli arabamız 100.000 km yi geçti. Turbo ile ilgili hiç bir sıkıntımız yok. Yine de bir turbo bakımı yaptırmak gerekir mi?

    Eğer ki; turboşarjın standart ayarları değiştirilmemiş ise herhangi bir performans kaybı yaşamazsınız.

    Turboşarjın gözden geçirilmesinde her zaman fayda vardır.
  • selam arkadaşlar günümüzde turbo dizel araçlar çok yaygın bir şekilde kullanılıyor ve talep gittikçe artıyor turba dizel araçların sayısı arttıkça tabiyki göze gelir sayıda arızalarda görülüyor.turbonun ilacı en başta yagdır turbonun mazotla alakası yok yag ile alakası vardır yagı zamanında degiştirmek hem motor hem turbo saglıgı için önemlidir.ve dizelin en kötü hastalıgı soguk binilmesidir.ben görüyorum adam kışın sabah-5 dercede marşa basıyor ve gazlayıp gidiyor.bu çok yanlış kullanım tarzıdır.benim aracım jetta 1.9 tdı ben kışın rolantide 10 dk yakın çalıştırırım arabayı yazın 3 veya 4 dk rolantide beklerim stop etmeden öncede 45 sn civarı beklerim neden turbo içerisindeki döner mil yüksek tempodan normal tempoya inmesi için.hemen stop edersem yaglama kesilecek ve turbo yüksek devirde dönüp durana kadar mili ve yuvasını aşındıracaz.bu dedigim konulara dikkat edersek sorunsuz bineriz.saygılar...




  • turbo benzinli mi dizel mi sizce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alparslan03

    selam arkadaşlar günümüzde turbo dizel araçlar çok yaygın bir şekilde kullanılıyor ve talep gittikçe artıyor turba dizel araçların sayısı arttıkça tabiyki göze gelir sayıda arızalarda görülüyor.turbonun ilacı en başta yagdır turbonun mazotla alakası yok yag ile alakası vardır yagı zamanında degiştirmek hem motor hem turbo saglıgı için önemlidir.ve dizelin en kötü hastalıgı soguk binilmesidir.ben görüyorum adam kışın sabah-5 dercede marşa basıyor ve gazlayıp gidiyor.bu çok yanlış kullanım tarzıdır.benim aracım jetta 1.9 tdı ben kışın rolantide 10 dk yakın çalıştırırım arabayı yazın 3 veya 4 dk rolantide beklerim stop etmeden öncede 45 sn civarı beklerim neden turbo içerisindeki döner mil yüksek tempodan normal tempoya inmesi için.hemen stop edersem yaglama kesilecek ve turbo yüksek devirde dönüp durana kadar mili ve yuvasını aşındıracaz.bu dedigim konulara dikkat edersek sorunsuz bineriz.saygılar...

    Hocam stop ederken bende 45 saniye kadar bekliyorum. Kışın rolantide 10 dk yakın çalıştırırım arabayı demişsiniz. Bu süre biraz çok değil mi? Yaklaşık hava kaç dereceye kadar düşüyor sizin orada?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CrazyHunter81

    quote:

    Orijinalden alıntı: alparslan03

    selam arkadaşlar günümüzde turbo dizel araçlar çok yaygın bir şekilde kullanılıyor ve talep gittikçe artıyor turba dizel araçların sayısı arttıkça tabiyki göze gelir sayıda arızalarda görülüyor.turbonun ilacı en başta yagdır turbonun mazotla alakası yok yag ile alakası vardır yagı zamanında degiştirmek hem motor hem turbo saglıgı için önemlidir.ve dizelin en kötü hastalıgı soguk binilmesidir.ben görüyorum adam kışın sabah-5 dercede marşa basıyor ve gazlayıp gidiyor.bu çok yanlış kullanım tarzıdır.benim aracım jetta 1.9 tdı ben kışın rolantide 10 dk yakın çalıştırırım arabayı yazın 3 veya 4 dk rolantide beklerim stop etmeden öncede 45 sn civarı beklerim neden turbo içerisindeki döner mil yüksek tempodan normal tempoya inmesi için.hemen stop edersem yaglama kesilecek ve turbo yüksek devirde dönüp durana kadar mili ve yuvasını aşındıracaz.bu dedigim konulara dikkat edersek sorunsuz bineriz.saygılar...

    Hocam stop ederken bende 45 saniye kadar bekliyorum. Kışın rolantide 10 dk yakın çalıştırırım arabayı demişsiniz. Bu süre biraz çok değil mi? Yaklaşık hava kaç dereceye kadar düşüyor sizin orada?

    selam degerli arkadaşım dizel araç için kışın karda ve aşırı sogukta 10 dakika az bile.tek turbo degil motordaki mekanik aksamında yaglanması gerekir.ve dizelin en kötü hastalıgı soguk kullanmaktır.zaten kışın karda dikkat edin aracın sesi 10 dakikadan sonra normale dönüyor.ayrıca jettada ilk çalışma anında rolanti yüksek çalışıyor 10 dakika sonra normale düşüyor.yani araba ısınmaya başladım yavaş yavaş gidelim diyor.vw bu özelligi çok hoşuma gidiyor aracın rolanti devrini yol bilgisayarından görebiliyorsun ve 0.5 degere inince devir saatide tık diye düşüyor.ve aracı 10 dakika ısıttık zaman kaybettik allah neverdiyse yüklenelim gaza gidelim demek dogru degil.sabah motor ısısı yükselene kadar ben çok nazik kullanırım gaza yüklenmem ve böyle kullanımda hiç sorun yaşamadım senelerdir.işin püf noktası dizel soguk kullanılmayı sevmez onu nazikçe ısıtmak gerekir saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaanturk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman_calis

    Bir arkadaşım benim aracın turbosunun daha geç açtığını söyledi (aynı araçlardan kullanmış) Multijet albea bunun sebebi ne olabilir? yapmam gereken nedir?

    Arkadaşınızın, "turbo geç açıyor" diyerek bahsettiği olay, turbo gecikmesi olarak bilinen "turbo lag" dir. Turbo lag, sürekli çalışır durumda olan turboşarjın ürettiği basıncın, motor için verimli düzeye gelene kadar ki geçen zamandır. Bu normal bir durumdur ve sabit geometrili turboşarjlarda( yanılmıyorsam sizin aracınızda da bu model mevcut) daha çok rastlanan bir durumdur. Bu durumla alakalı olarak, arkadaşınız gözleminden çok kendi gözlemleriniz üzerinden hareket ederseniz daha iyi olur; çünkü aracı ilk günden beri kullanan sizsiniz. Aracın performansında, hissedilir derecede düşüş yok ise; endişe etmenize gerek yok. Zaten, performans düşüklüğünden önce turboşarj sesli çalışarak size, "ben arızalanıyorum" mesajını verecektir. Bu nedenle, herhangi bir ses veya yağ eksiltme şikayetiniz yok ise; içiniz rahat olabilir.

    turbo sarj nasıl sesli çalışır? ben cok anormal bir ses duymuyorum ama merak da ediyorum acıkcaası. bir de benim aracım opel astra klasik 3 dizel 1.3, yolda giderken binde bir de olsa oluyor arac stop ediyor, o arada tam alttan vuvvvvv diye bir ses geliyor? bu normal bir ses mi ? bir de diyelim tam stop ettirdik bu sesin kesilmesini mi beklemeliyiz yoksa hemen kontagı tekrar açıp ışıklar söner sonmez çalıştırmamız mı dogru olur?

    Turboşarj Ötme Sesi

    "Acaba, turbom ötüyor mu, ötüyorsa nasıl anlarım?" sorusu, turboşarjlı araç sürücülerinin kafasını kurcalayan en büyük sorulardan birisidir. Bu yazı ile kafamızdaki bu soru işaretini dağıtacağız.

    Turboşarj ötme sesi( ıslık, uğultu.. ustaya göre değişen tanımlar), 2 farklı sebepten kaynaklanır.

    Devamı için tıklayınız...

    Bu linkte ses kaydı mevcuttur.

    bahsedilen sesi çoğu sıfır araçta bile duyuyorum hafif olarak. benimkinde de var arabanın dışından duyuluyor sadece. özellikle multijet ve ctdi motorlarda.

    1.3 multijet ve 1.3 cdti motorlarda aynı turboşarj bulunmaktadır. Borgwarner üretimi, KP35 grubundaki en küçük turboşarjdır. Turboşarjın kompresör ve türbin pervaneleri küçük olduğundan balansı da oldukça hassastır. Balansı hassas olduğundan, çok sık ses problemleriyle karşılaşılmaktadır.

    Nadir de olsa ses probleminden dolayı, 2000-3000 km de araçların turboşarjları servisimize gelmektedir.

    Yazıda belirttiğim gibi bu durum göz ardı edilmemelidir. Tabi öncelikle sesin iyi analiz edilmesi gerekmektedir. Eğer ki, gerçek anlamda ses problemi var ise turboşarj müdahele edilmelidir. Aksi durumda, sorun gün geçtikçe büyüyecektir.


    peki hocam
    1.3 75 hp multijetin sıfır turbo fiyatı nedir?
    komple revizyon tamir fiyatı nedir?
    birde katalizör 1.3 multijette katalizör boşaltmak ne gibi etki yapar turbo da?


    ben de bu sese benzer bir ses çıkıyor. aracım 1.3 dizel opel astra hb. faakt alalı 2bucuk ay oldu ve olabildigince ozenli kullandım aracımı. daha 5000 kmde bu tur bir sorunu olaiblir mi acaba? turbo sarj sorunu. gecen servise gittiğimde anormal birşey soylemediler hiç?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaanturk


    ben de bu sese benzer bir ses çıkıyor. aracım 1.3 dizel opel astra hb. faakt alalı 2bucuk ay oldu ve olabildigince ozenli kullandım aracımı. daha 5000 kmde bu tur bir sorunu olaiblir mi acaba? turbo sarj sorunu. gecen servise gittiğimde anormal birşey soylemediler hiç?

    Daha önceki mesajlarımda da belirttiğim gibi, nadir de olsa düşük kilometredeki araçlarda da ses problemi ile karşılaşmaktayız. Aracınızı servise göstermekte fayda var.
  • turbosu problemli araç zaten kendini belli eder.tabi servise gidilmesi kesin çözüm..
  • quote:

    selam degerli arkadaşım dizel araç için kışın karda ve aşırı sogukta 10 dakika az bile.tek turbo degil motordaki mekanik aksamında yaglanması gerekir.ve dizelin en kötü hastalıgı soguk kullanmaktır.zaten kışın karda dikkat edin aracın sesi 10 dakikadan sonra normale dönüyor.ayrıca jettada ilk çalışma anında rolanti yüksek çalışıyor 10 dakika sonra normale düşüyor.yani araba ısınmaya başladım yavaş yavaş gidelim diyor.vw bu özelligi çok hoşuma gidiyor aracın rolanti devrini yol bilgisayarından görebiliyorsun ve 0.5 degere inince devir saatide tık diye düşüyor.ve aracı 10 dakika ısıttık zaman kaybettik allah neverdiyse yüklenelim gaza gidelim demek dogru degil.sabah motor ısısı yükselene kadar ben çok nazik kullanırım gaza yüklenmem ve böyle kullanımda hiç sorun yaşamadım senelerdir.işin püf noktası dizel soguk kullanılmayı sevmez onu nazikçe ısıtmak gerekir saygılar..


    Ne benzinli ne de dizel araçların rölantide ısıtılması doğru bir uygulama değildir aksine zararlıdır. Ayrıca tüm yeni modern yeni yağlar -45 derecede bile (0w30 yağlar -60 dereceye kadar) akışkandır ve yağlamada kesinlikle problem olmaz. Yapılması gereken doğru uygulama kışın yaklaşık yarım dakika bekleyip ilk 5-10 km boyunca aracı oldukça nazik kullanmaktır. Nazik derken 2000 - 2500 devir arasında 3 veya 4.viteslerde ilk 5 km.yi katetmek aracın problemsiz şekilde ideal ısısına gelmesine olanak sağlar.

    Siz dizel bir aracı 10 dk yerinde çalıştırın (gaza basmaksızın) hararet ibresi yerinden bile oynamaz. Ayrıca tüm motorlar yük altında çalışma prensibine dayanarak imal edilirler. Bu nedenle aracın bir dirence maruz kalması gerekir. Takdir edersiniz ki rölantideki bir araç hiçbir yüke maruz kalmaz. 10 dk.da israf ettiğini milli serveti de siz hesaplayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 18 Mart 2012; 21:55:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaanturk


    ben de bu sese benzer bir ses çıkıyor. aracım 1.3 dizel opel astra hb. faakt alalı 2bucuk ay oldu ve olabildigince ozenli kullandım aracımı. daha 5000 kmde bu tur bir sorunu olaiblir mi acaba? turbo sarj sorunu. gecen servise gittiğimde anormal birşey soylemediler hiç?

    Daha önceki mesajlarımda da belirttiğim gibi, nadir de olsa düşük kilometredeki araçlarda da ses problemi ile karşılaşmaktayız. Aracınızı servise göstermekte fayda var.

    servise gitmeden daha ne diyeceklerini tahmin edebiliyorum, normal bir ses her arabada bole sesler vardır vs... acıp moturu ugrasmak zor gelecektir eminim. aklıma bir fikir geldi sayın onder guvendi, ben o sesi kaydedip acaba size maille yollasam, sizin bir de oyle fikir vermeniz mumkun olabilir mi acaba?
    saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaanturk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaanturk


    ben de bu sese benzer bir ses çıkıyor. aracım 1.3 dizel opel astra hb. faakt alalı 2bucuk ay oldu ve olabildigince ozenli kullandım aracımı. daha 5000 kmde bu tur bir sorunu olaiblir mi acaba? turbo sarj sorunu. gecen servise gittiğimde anormal birşey soylemediler hiç?

    Daha önceki mesajlarımda da belirttiğim gibi, nadir de olsa düşük kilometredeki araçlarda da ses problemi ile karşılaşmaktayız. Aracınızı servise göstermekte fayda var.

    servise gitmeden daha ne diyeceklerini tahmin edebiliyorum, normal bir ses her arabada bole sesler vardır vs... acıp moturu ugrasmak zor gelecektir eminim. aklıma bir fikir geldi sayın onder guvendi, ben o sesi kaydedip acaba size maille yollasam, sizin bir de oyle fikir vermeniz mumkun olabilir mi acaba?
    saygılarımla

    Tabi ki, ses kaydını bana ulaştırabilirseniz size yardımcı olmaya çalışırım.




  • 
Sayfa: önceki 104105106107108
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.