Şimdi Ara

Türk savunma sanayisi ürettiği motorları ihraç edecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Türk savunma sanayisi ürettiği motorları ihraç edecek



    TUSAŞ Motor Sanayi AŞ (TEI) Genel Müdürü Mahmut Akşit, şirketin seri üretimine başladığı milli askeri turbodizel motorlar ve devam eden geliştirme projelerine ilişkin açıklamalarda bulundu.



    Ayrıca Bkz.Geri viteste dünya rekoru kırıldı



    PD170 motorlarının ilk seri imalat teslimatını 2020 başında yaptıklarını anımsatan Akşit, o tarihten bu yana üretimi sürdürdüklerini söyledi.



    İlk uçuşu Aralık 2018'de ANKA ile yaptıklarını, 1 yıldır AKSUNGUR ile uçuşlar gerçekleştirdiklerini ifade eden Akşit, "PD170'in AKSUNGUR ile envantere girişi için son aşamadayız. Testler sonunda bu yıl bitmeden AKSUNGUR'un seri üretim motoru haline gelecek. Bundan sonraki ilk AKSUNGUR'la da envantere girmiş olacak. Son uçuşlarından birinde Eskişehir semalarına kadar gelip motor tasarımında emeği geçen arkadaşların üzerinden alçak uçuş yaptı. PD170 serisinin olgunluğu konusunda herhangi bir sıkıntı kalmadı." dedi.



    Bu çalışmalarla ANKA'nın ardından AKSUNGUR'un milli motor entegrasyonunun tamamlanacağını bildiren Akşit, Bayraktar TB3 ile de yaklaşık 1,5 aydır uçuşlar gerçekleştirdiklerini, platform ve motorun başarılı bir performans sergilediğini vurguladı. İstanbul'da şiddetli fırtınada 20 bin feet yükseklikte testler yaptıklarını anlatan Akşit, zorlu şartlarda başarılı bir sınav verdiklerini kaydetti.



    Akşit, envantere girdikten sonra motoru 45 bin feet irtifaya çıkarmak için çalışmalara devam edeceklerini belirterek, "30 bin feet üzerinde defalarca uçtuk. Bu bir rekor. Dünyada bu irtifaya çıkabilen bildiğimiz kadarıyla bu sınıfta pistonlu motor yok. Bu irtifayı testlerle 45 bin feete çıkaracağız. O irtifalara bugüne kadar kimse çıkmış değil." diye konuştu.



    Mahmut Akşit, ANKA, AKSUNGUR ve Bayraktar TB3 ile bugüne kadar yüzlerce saat uçtuklarını ve uçuş güvenliğini riske sokacak bir sorun yaşamadıklarını, bunun ilk kez piyasaya çıkan bir motor için büyük başarı olduğunu söyledi.



    PD170'in yurt dışında da oldukça popüler olduğunu ifade eden Akşit, şu bilgileri verdi:



    "Motor için 5 ülkeden sipariş aldık. Bunların hepsini onaylamadık. Bir tanesinin izinleri tamamlandı ve siparişi kesinleştirdik. Diğer 4 ülkeyle ilgili süreçler devam ediyor. Yurt dışında da ciddi bir yer tutacağına inanıyoruz. Motorumuz sınıfının şu anda en az yakan, en yüksek irtifaya çıkan ve irtifada en fazla güç üreten motoru. Bunların hepsini bir araya getirdiğinizde ciddi bir avantaj sağlıyor kullanıldığı platforma. Satışı gerçekleşen ülkeyle ilgili bir açıklama doğru olmaz. Yurt dışına satılan ilk motorun üretimine başladık, teslimat tarihi önümüzdeki yıl içinde olacak."



    Bunun Türkiye için bir ilk olacağına işaret eden Akşit, "Türkiye, tarihinde ilk defa yüksek teknoloji ürünü bir havacılık motorunu ihraç etmiş olacak. Bu ülkelerin bir kısmı da gerçekten teknoloji sahibi ülkeler." dedi.




    Kaynak:aa.com.tr







  • 12 senedir bu kurumunun başında bu beyefendi. Dönemindeki tek motor bu 2.1lt dizel piston. Başka bişey yok. Ki o da testte hala. Oyalayıp duruyor.

    Tusas kullanmasa kullanan da yok. Haa her fuarda camekan arkasında maket "5. nesil jet" diye bişeyler gösteriyorlar o ayrı. Ama soran yok 1. nesil jet motorun var mı senin? Mesela yerli hedef iha için ilk nesil ürettin mi?


    Yok.


    1-2-3-4 vs hiçbişey yok ama 5. nesil stealth motor yapacağım diyor. Ne dese alkışlıyorlar zaten problem yok.


    Kim talep etmiş haber var mı? Talep var ne demek? İhale olur girer kazanırsın. Hiçbiryerde kullanılmayan motoru kim neden talep etsin. Uçaksan'a sordular neden kullanmadın diye "sertikası yok, halen testte o yüzden rotax aldık" demişti. Almışlar mı sertifika yoksa 12 yıl daha oyalamaya devam mı?

  • Ülkemiz için güzel gelişmeler emeği geçenlerden Allah razı olsun.

    Allah Müslüman Türk’e azim ve kuvvet versinki çevremizdeki akan kanlar artık dursun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi joven -- 11 Aralık 2023; 09:50:18 >
  • Harika, umarım yakın zamanda Atak helikopterlerinin de yerli motor ile uçtuğunu görürüz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Kim ne vermiyorsa o konuda acil gelişme kaydediyoruz. Bazen cumhurbaşkanı gibi teşekkür edesim geliyor vermedikleri için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 12 Aralık 2023; 11:14:38 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Her konuda her konuda kendimize yetebilecek duruma gelme hedefi kızılelma olmalı. mümkün değilse bile o yolda olmak lazım. Batılı barbarların, Suriye'de ypg Gazze'de İsrail'e Ege'de Yunan'a verdikleri desteği görünce bu düşünce iyice kökleşiyor zihnimde.

  • favlanan mesaja istinaden, türkiyede teknoloji geliştiren iyi mühendislerin çoğunluğu müslüman değil...

  • papaz eriğini imam eriğine çeviren proje. tüh her yere gidiyordu bu. bu sefer olmadı

  • Freakk F kullanıcısına yanıt
    biz Müslümanlar geride kaldık. daha çok çalışmalıyız, yoksa Enfal 60. ayetin gereğini yerine getiremeyiz zaten yerine getiremediğimiz için cezasını çekiyoruz.



    Onlara karşı gücünüz yettiği kadar kuvvet ve savaş atları hazırlayın. Onlarla Allah’ın düşmanını, sizin düşmanınızı ve bunlardan başka sizin bilmediğiniz fakat Allah’ın bildiği diğer düşmanları korkutursunuz. Allah yolunda her ne harcarsanız karşılığı size tam olarak ödenir. Size zulmedilmez. (Enfal 60)

  • 12 senedir bu kurumunun başında bu beyefendi. Dönemindeki tek motor bu 2.1lt dizel piston. Başka bişey yok. Ki o da testte hala. Oyalayıp duruyor.

    Tusas kullanmasa kullanan da yok. Haa her fuarda camekan arkasında maket "5. nesil jet" diye bişeyler gösteriyorlar o ayrı. Ama soran yok 1. nesil jet motorun var mı senin? Mesela yerli hedef iha için ilk nesil ürettin mi?


    Yok.


    1-2-3-4 vs hiçbişey yok ama 5. nesil stealth motor yapacağım diyor. Ne dese alkışlıyorlar zaten problem yok.


    Kim talep etmiş haber var mı? Talep var ne demek? İhale olur girer kazanırsın. Hiçbiryerde kullanılmayan motoru kim neden talep etsin. Uçaksan'a sordular neden kullanmadın diye "sertikası yok, halen testte o yüzden rotax aldık" demişti. Almışlar mı sertifika yoksa 12 yıl daha oyalamaya devam mı?

  • güzel gelişme

  • Çuval delik. Ben bim'de ekmeği hala 15'e alıom.

  • Mercimeği ne zaman ihraç edeceğiz? İhracı da geçtim, Kanadanın kokmuş mercimeğinden ne zaman kurtulacağız?


    Anap zamanı da F-16 üretiyorduk, üretmekle kalmayıp satıyorduk.


    Açıklamada bu motor % 100 yerli veya yerli olması da şart değil isterse her parçası ithal olsun, her türlü patenti bizde. Satış için başka bir ülkenin onayına ihtiyacımız yok diye bir şey okumadım. Ha araştırmadım, buradan okuduğum.

  • denn.zent D kullanıcısına yanıt

    Motorun hakları TEI'de. TEI'nin hisse yapısı;


    TUSAŞ(devlete ait) (%50,5)

    General Electric (%46,2)

  • Gurur verici . Fakat tarım hayvancılıkta dışa bağımlı hale geldik. Bu alanlarda da bağımsız olmak gerekiyor

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.