Şimdi Ara

Türk Telekom Grubu 2020 3. Çeyrek Sonuçları (sektörel)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
324
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • https://www.turktelekom.com.tr/hakkimizda/duyurular/Sayfalar/turk-telekom-grubu-3-ceyrek-sonuclari.aspx


    Adresinden paylaşılmıştır.




    Bazı satırbaşları;


    Alıntı

    metni:
    Türk Telekom’un toplam abone sayısı 3Ç’20’de857bin net artışla 49,5milyona ulaştı. Son on iki ayda gerçekleşen net abone kazanımı 1,9milyon oldu.Sabit genişbant abone tabanı3Ç’20’de534Knet abone kazanımı ilehalka arzdan bu yana en yüksek üçüncü çeyrekabone artışınıkaydederek toplam 12,8milyona yükseldi. Sabit genişbant ARPU büyümesigüçlü seyrine devam etti ve üçüncü çeyrekte yıllık %14,0arttı.
    Fiber abone sayısı,bu segmentteki en iyi çeyreklik net abone kazanımıperformansınıgöstererek432bin artışile 5,2 milyonu aştı. Saha Dolabına Kadar Fiber (FTTC) abone sayısı 3,2milyonayükselirken, Eve/Binaya KadarFiber (FTTH/B) abone sayısı 2,0milyon oldu. Fiber dönüşüm odağınınartması ile fiber hane kapsaması 3Ç’19’daki 20,3milyon seviyesinden 25,0 milyonun üzerineyükseldi. Saha Dolabına KadarFiber (FTTC) hane kapsaması 18,0milyonu aşarken, Eve/Binaya Kadar Fiber (FTTH/B) hane kapsaması 6,9milyonseviyesine erişti. 3Ç’19’da295bin kilometre olan fiber ağ uzunluğu 3Ç’20’de 321bin kilometreye yükseldi.
    Mobil abone bazı3Ç’20’de 269bin net abone kazanımıile 23,1 milyon oldu. Postpaidabone tabani 362 bin büyüyerek toplamin %63’üne ulaştı.3Ç’19’da %54olan LTE abonelerinin2mobil abone tabanındaki payı 3Ç’20’de %57’ye yükseldi. LTE kullanıcısı başına aylık ortalama data kullanımı 3Ç’19’da 7,3GB seviyesinden 3Ç’20’de9,1GB’a yükseldi.
    Sabit ses abone sayısı artmaya devam ederek3Ç’20’de 159bin net abone artışı kaydetti. Yalın genişbant dahil, toplam sabit erişim hat sayısı 2Ç’11’den beri en yüksek seviye olan 15,7milyona yükseldi.
    Grup içinde bilgilerini paylaşma ve kullanma izni veren abonelerin oranı 3Ç’20’de %82’ye ulaştı. Çoklu ürün sahipliğinin Türk Telekom abone tabanındaki payı3,3Ç’20 itibarıyla %62olarak gerçekleşti.


    Alıntı

    metni:
    Net kar,3Ç’19’da 1.117milyon TL iken, dönem içerisindeki elverişsiz kur hareketleri nedeni ile 3Ç’20’de432milyon TL oldu. Yatırım harcamaları 3Ç’20’de 1.822milyon TL oldu.


    @Ö1f1 @NitroNos @sis651




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 7 Aralık 2020; 17:33:8 >







  • Türkiye'nin en geniş fiber altyapısına sahip firmanın altyapıya oranla o kadar fiber müşterisine sahip olması garip. FTTH/B abone sayısı Turkcell'den 500 bin kadar daha fazla. Turkcell'in fiber hane kapsaması durumunu merak ettim şimdi. Bizim apartmanda mesela sakinlerin yarısında Vodafone fiber var. Her yerde böyle olsa kapsamanın yarısı kadar abone var deriz ama her yerde böyle değildir. T'de ise bu oran çok düşük.

    Ayrıca pandemi döneminde uzaktan eğitim zorunluluğu da servis sağlayıcılar için çok büyük fırsattı. Ancak velilerimizden duyduğum evimde altyapı yok, 200 liraya çatıya şunu takıyorlarmış, Turkcell bunu yapıyormuş, Vodafone bunu veriyormuş... Altyapısını yayabilen servis sağlayıcılar kazanabileceğini kazandı bence bu süreçte. WISP'ler TT'nin çalışanlarından daha yoğun çalışmıştır hani şu dönemde. Turkcell de iyi kaldırmış olabilir bu dönemde ama SuperBox'ın pahalı fiyatlarından dolayı her velinin tercih edebileceği bir şey değil. Ha ucuz verse de altyapı yoğunluğundan hiç bir halt yiyemezdi muhtemelen...





  • sis651 kullanıcısına yanıt
    Merhaba hocam. Turkcell çeyrek sonuçlarını da ekledim, sizi etiketledim ilgili konuya.
  • sis651 kullanıcısına yanıt

    Binamda Fiber Turkcell ve Telekom altyapısı mevcut

    Turkcell 25mbps fiber 76 liraya verirken

    Telekom altyapısı millenicom da 35 mbps 6 upload vdsl i 69.9 a aldım

    Geçen Süperonline satmaya çalışan temsilciler gelmiş kullanılan İnternet sağlayıcıları kötüleyip kopar çekmez sanki mobil hat ya aklı sıra abone yapmaya çalışıyor verdiğim fiyatı duyunca uzaklaştı.


    Eski evde uydunet kullanırken de yaptılar 69 liraya 50 mbps ve TV kullanmıyom 70 liraya ver dedim geçeyim tabi o fiyatı sunamadı uzaklaştı.

    Uydunetin o Ping değerleri bile kalmak için sebepti


    Ama böle böle kapı kapı gezip tek tek abone kapıp kotalarını tamamlamaya çalışıp abone sayılarını arttırmaya çalışıyor.

    Türk Telekom Grubu 2020 3. Çeyrek Sonuçları (sektörel)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt
    Memnun musunuz hocam Milleni den?
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Ailemin evinde 4 senedir var .

    Bende de 3 aydır var herhangi sıkıntı yaşamadım.

    Uydunette kopmalar yaşamıştım hatta sosyal medyaya bağlanamama sorunu yaşamıştım İnternete giriyordu sadece.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt

    Bana gelen Vodafone fiber temsilcileri fiberin 8 Mbit'i WISP'in 8 Mbit'inden daha hızlı diyordu. Türk Telekom Grubu 2020 3. Çeyrek Sonuçları (sektörel)  Hatta, yalan söylemeyeyim diye azaltmış da olabilirim, 16 ya da 24 Mbit demiş de olabilirler.


    Turksat zaten ayrı bir boyut. Buradaki zengin mahallesinde TT VDSL olarak vs. hizmet veriyor en kötü. Vodafone fiberini çekmiş. Hepsinin tarifeleri daha uygunken Turksat da altyapı kuruyor. Türk Telekom Grubu 2020 3. Çeyrek Sonuçları (sektörel) 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sis651 -- 8 Aralık 2020; 4:35:45 >
  • sis651 kullanıcısına yanıt

    Turkcell fiber homepass 3.5 milyon hocam. Durum tamamen Telekom'un pazarlama diye bir birminin aslına blunmuyor olması, bu bir şehir efsanesiTürk Telekom Grubu 2020 3. Çeyrek Sonuçları (sektörel) 

  • 020 yılının 3.çeyreğini de tamamlamış olduk. Öncelikle bu çeyrek Ümit Önal'ın takımının 4.çeyreği olması sebebiyle aynı zamanda bir yıllık karne niteliği de taşımakta. Daha önceki çeyreklerde de gördüğümüz, Türk Telekom'un stratejisine bağlılığının olumlu etkileri bu çeyrekte artan dijitalleşmenin ve gelişen zorlu şartların etkisiyle daha net şekilde görülmekte, tekrar etmekte fayda var, Türk Telekom sıradan bir telco değil, elbette izleyeceği yol da sıradan bir telco gibi olamaz. Türk Telekom'a 4 sene önce yeni bir kader çizildi ve artık başarılı olmak için başka bir şans yok. Aşağıda da detaylıca sonuçları verilmiş olan iştiraklerin performansları tüm bu gerçekleri sert bir şekilde önümüze koyuyor. Ümit Önal'ım takımının da aynı yolu takip ediyor olması hem Türk Telekom hem de Ümit Önal ve takımı için büyük bir şans.


    Finansal ve operasyonel sonuçlara değinecek olursak, 3.Çeyrek Lira'daki değer kaybının etkisini gösterdiği bir çeyrek oldu. Özellikle Lira'daki değer kaybı korunma önlemleri üzerinde üzerinde olumsuz baskı yarattı, Eylül 2020 itibariyle de bu durum korunma önlemlerinde yeniden yapılandırmaya sebep oldu, ayrıca bu etki net kar üzerinde de aşağı yönlü bir baskı oluştursa da grup çeyreği 400 milyon Lira'nın üzerinde gerçekleşen net kar ile kapattı.


    Operasyonel tarafta sabit iş biriminde pandeminin zorladığı artan dijitalleşmenin getirdiği talep artışı ile rekor seviyelerde büyüme devam ediyor. mobil tarafta ise önceki çeyrekteki net abone kaybının aksine azalan izolasyon tedbirlerinin de etkisiyle nispeten toparlanma görünümüyle 200 binin üzerine net abone kazanımı kaydetmekle birlikte pandeminin seyrime bağlı olarak değişken potansiyel taşımaya devam edecek.


    Türk Telekom'un stratejisinin ana ayaklarından birisi olan TV birimine bir seneyi aşkındır gerekli önemin verilmediğini düşünmekteydim, TV iş kolunun tamamen yenileneceği haberi oldukça olumlu ve önemli. Özellikle sektörün bir numaralı oyuncusunun geçirdiği sancılı süreçte, Tivibu TV pazarındaki bir numaralı oyuncu olma hedefini değerlendirebilir.


    Bunların haricinde, 2.çeyrekte Turkcell özellikle dijital iş kolundaki gelişmelere dikkat çekmişti, Türk Telekom'un dijital iş ve dijital ürünler segmentinde daha kuvvetli olması gerektiğini düşünüyorum.


    Alıntı

    metni:
    Sektör özelinde de değinmek istediğim bir nokta var. Pandemi sebebiyle getirilen düzenlemelere göre anonim şirketler dağıtılabilir dönem karlarının en fazla %25 nisbini dağıtabiliyorlar. Özellikle Lira'nın kırılgan olduğu bir dönemden geçmekteyiz lakin aynı zamanda dijitalleşmenin, fiberleşmenin ve yatırımın sektör özelinde hayati önem arz ettiği bir dönemdeyiz. Şirketlerin bu süreci yatırımlarını ve operasyonel faaliyetlerini finansalları etkilenmeden daha sağlıklı olarak devam ettirebilmeleri için pandemi sonrasında da kar dağıtım politikalarında daha korumacı bir yaklaşım sergilemelerinin doğru olacağını düşünmekteyim. Tabi bu hususta bunun bir uzman görüşü olmadığını belirtmekte de fayda var.




  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    İnsanın hadi altyapı yok pazarlama da mı yok diyesi geliyor. Kimler yönetiyor acaba bu şirketi, merak ediyorum. Hangi birimler gerçekten var içinde? :D

  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler hocam.
  • sis651 kullanıcısına yanıt

    Bence pazarlama birimi yok, ben varlıklarına inanmıyorum, yoksa hiç bilmeyen bile daha iyi pazarlar.

  • sis651 kullanıcısına yanıt

    Eğer Türk Telekom tekel olmasa sabit internette batardı bu kadar net konuşuyorum. Henüz AKK düzenlemesi içindeyken, Turkcell kotalı tarifeler satılırken Türk Telekom olarak bir siteye FTTH getirmiştik. Kaliteli bir FTTH 1GE portlar vardı, üstelik 100 GB sonra internetin kesilmiyor. Buna rağmen ilk 1 yıl 0 abone ile devam edildi.


    Üstelik TT'nin bu toplam abone sayısına, fiber abone sayısına alternatif ISS aboneleri de dahil ediliyor. Ben işten ayrıldığımda fiber/VDSL kullanıcılarının %60'ı alternatif firmalardandı. Şu andaki durumu bilmiyorum ama çok bir değişiklik olmamıştır. Bu konu şirket içinde de sürekli gündemde lakin özgün bir fikir yok alternatif firmalar üzerinden satışta ciddi bir kar yok idare ediyor. Asıl sorun TT'nin perakende tarafta tekelliği azalıyor o zaman ne yapacaklar belirsiz.


    Diğer tarafta ise hala altyapı olmayan yerler var arz talep dengesini hala tam kuramadılar. Hala altyapı olmayan, ADSL ile sürünen varken gidip FTTC olan yere FTTH yapıyorlar. Sanıyorum ilerleyen süreçte 5G gelince mecburi olarak Turkcell'in altyapıyı beleş paylaşalım olayına girecekler. Diğer türlü yaptıkları fiberin maliyetini çıkaramayacaklar.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ö1f1

    020 yılının 3.çeyreğini de tamamlamış olduk. Öncelikle bu çeyrek Ümit Önal'ın takımının 4.çeyreği olması sebebiyle aynı zamanda bir yıllık karne niteliği de taşımakta. Daha önceki çeyreklerde de gördüğümüz, Türk Telekom'un stratejisine bağlılığının olumlu etkileri bu çeyrekte artan dijitalleşmenin ve gelişen zorlu şartların etkisiyle daha net şekilde görülmekte, tekrar etmekte fayda var, Türk Telekom sıradan bir telco değil, elbette izleyeceği yol da sıradan bir telco gibi olamaz. Türk Telekom'a 4 sene önce yeni bir kader çizildi ve artık başarılı olmak için başka bir şans yok. Aşağıda da detaylıca sonuçları verilmiş olan iştiraklerin performansları tüm bu gerçekleri sert bir şekilde önümüze koyuyor. Ümit Önal'ım takımının da aynı yolu takip ediyor olması hem Türk Telekom hem de Ümit Önal ve takımı için büyük bir şans.


    Finansal ve operasyonel sonuçlara değinecek olursak, 3.Çeyrek Lira'daki değer kaybının etkisini gösterdiği bir çeyrek oldu. Özellikle Lira'daki değer kaybı korunma önlemleri üzerinde üzerinde olumsuz baskı yarattı, Eylül 2020 itibariyle de bu durum korunma önlemlerinde yeniden yapılandırmaya sebep oldu, ayrıca bu etki net kar üzerinde de aşağı yönlü bir baskı oluştursa da grup çeyreği 400 milyon Lira'nın üzerinde gerçekleşen net kar ile kapattı.


    Operasyonel tarafta sabit iş biriminde pandeminin zorladığı artan dijitalleşmenin getirdiği talep artışı ile rekor seviyelerde büyüme devam ediyor. mobil tarafta ise önceki çeyrekteki net abone kaybının aksine azalan izolasyon tedbirlerinin de etkisiyle nispeten toparlanma görünümüyle 200 binin üzerine net abone kazanımı kaydetmekle birlikte pandeminin seyrime bağlı olarak değişken potansiyel taşımaya devam edecek.


    Türk Telekom'un stratejisinin ana ayaklarından birisi olan TV birimine bir seneyi aşkındır gerekli önemin verilmediğini düşünmekteydim, TV iş kolunun tamamen yenileneceği haberi oldukça olumlu ve önemli. Özellikle sektörün bir numaralı oyuncusunun geçirdiği sancılı süreçte, Tivibu TV pazarındaki bir numaralı oyuncu olma hedefini değerlendirebilir.


    Bunların haricinde, 2.çeyrekte Turkcell özellikle dijital iş kolundaki gelişmelere dikkat çekmişti, Türk Telekom'un dijital iş ve dijital ürünler segmentinde daha kuvvetli olması gerektiğini düşünüyorum.


    Alıntı

    metni:
    Sektör özelinde de değinmek istediğim bir nokta var. Pandemi sebebiyle getirilen düzenlemelere göre anonim şirketler dağıtılabilir dönem karlarının en fazla %25 nisbini dağıtabiliyorlar. Özellikle Lira'nın kırılgan olduğu bir dönemden geçmekteyiz lakin aynı zamanda dijitalleşmenin, fiberleşmenin ve yatırımın sektör özelinde hayati önem arz ettiği bir dönemdeyiz. Şirketlerin bu süreci yatırımlarını ve operasyonel faaliyetlerini finansalları etkilenmeden daha sağlıklı olarak devam ettirebilmeleri için pandemi sonrasında da kar dağıtım politikalarında daha korumacı bir yaklaşım sergilemelerinin doğru olacağını düşünmekteyim. Tabi bu hususta bunun bir uzman görüşü olmadığını belirtmekte de fayda var.

    Tivibu konusunda 5 yıllık plan kapsamındaki hedeflerden sapınca bir atılım yaptılar. Dijital Servisler = Yazılım tarafı çok başarısız. Hala 2011 yılında kurulan ve sonra kapanan Netdisk, Türk Telekom Bulut uygulamalarındaki gibi dosyaların uzaya gitme sorunu Dijital Depo'da devam ediyor. Muud müzik konusunda mobil uygulamasını baya iyileştirdiler ama internet uygulaması kötü. Birde yerli Twitter yaptılar, doğru düzgün duyurusu bile olmadı. Kısaca yazılım konusu çok kötü bu yüzden dijital servislerde çok kötü konumdalar.


    TV sektörünün bir numaralı oyuncusu Digiturk ile TT hemen hemen eşit sorunları yaşıyorlar. İkisinin de ciddi kur sorunu var, döviz üzerinden alıp TL üzerinden satıyorlar. Gelir durumunun düşmesiyle Digiturk eskisi kadar çok futbol izleyecek kitle bulamıyor. Türk Telekom da bugün Süper Ligi alsa kar edemez ama Tivibu'da genç ve internet birimine göre daha yenilikçi ekip var Avrupa ve ABD'deki gibi yayın haklarını paylaşıp geliri artırabilirler. Lakin Katar ile olan siyasal bağımız ortada. Film/dizi konusuda Digiturk ile Tivibu aynı konumda sansür sebebiyle, daha kaliteli yabancı servislerin ülkemize girmesiyle bu alanda da yayın haklarını alıp geleneksel TV ile yürüyemez. Tivibu konusunda yapabilecekleri en önemli atak IPTV kutularına Netflix, Amazon daha iyi bir şekilde Youtube uygulamalarını getirmek. Diğer türlü geleneksel TV ile birinci konuma yükselmek imkansız. Gidip bunları TT'ye yazmak lazım ama adamlar en baştan dinlemiyor, başlarına gelince anlıyorlar.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.