Şimdi Ara

Türk yapımı Gitar oyunu KonserVE aralık 2009'da çıkıyor. (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşım bence çok güzel olmuş.Azda olsa bizim türkler böle bişi yaptımı gurur duyuyorum demekki bizimkilerde istese yaparlar diye.bence çok hoş
  • Güzel gibi aralığa kadar hatalar dahada azalacaktır denemekte fayda var ... beklemedeyim
  • Ya arkadaşlar insanoğlu asla bir uçağı, motoru bulmadan, hatta demiri bulmadan yapamaz. Bu mantıkla ilerleyiniz lütfen. Rock Band, Guitar Hero tipi oyunu yapanlar yıllarca deneme yanılma ve gelişme yöntemi ile kendilerini geliştirmiş, demiri onlarca yıl önce bulmuş, motoru icat etmiş ve şu anda uçağı nasıl geliştiririz diye düşünen kişilerdir. Türkiye de demirin ne olduğunu yavaş yavaş anlayan kişilere " Lan adamlar uçağı buldu geliştiriyo sen burada demirle uğraşıyon, sana yardım edeceğime giderim onların uçaklarında otururum daha iyi olur " mu diyeceğiz ? Elbette yabancıların emeklerine de bakacağız, fakat Türkiye deki çoğu insan gibi boş boş oturup ağzını çalıştıran insanlara benzemektense, eksiklikleri olan, hatta çalışmayan bir uçak yapmaya çalışanı tercih ederim. Çünkü adam bir emek vermiştir, yıllarca oturup da olayla ilgili hiç bilgisi olmayan birine " Senin uçağın çok kötü ya " dememiştir. Matematik hocam hep şunu derdi " Türkiye de problem yaratmak kolay, çözüm yaratmak ise imkansıza yakındır " Gerçekten de öyle... Eminim bu konuyu okurken modelleme bilen, skinning bilen, herhangi bir programlama diliyle alakası olan, şarkı tavsiyesi verebilecek, oyunun eksik yanlarını söyleyebilecek, beta tester olabilecek kadar oyun bilgisi olan kişiler vardır. Fakat bazıları oturmuş aşağılamaya çalışıyor. Aşağılayın, yerin dibine batırın, fakat bunun nedeni karşıdakinin gerçekten kötü olması değildir. Birinci olanak sizin böyle birşeyi yapma olasılığınızın imkansız olmasıdır, bilgisiz olmanızdır. İkinci olasılık ise olay hakkında hiçbir bilginiz yokken olayla ilgilenmeye, örnekten devam edersek Uçağın motorunun ne kadar benzin harcadığını bilmeden bu uçak yavaş gidiyo demek olur. Çünkü bu uçağın hızını arttırmak için ne kadar uğraş verilse de, asıl gerekli olan kaynak yani benzin olmamaktadır, bunun yerine bazıları benzini götürmeye çalışmakta, imkanları olanlar ise sadece oturup bakmaktadır... Arkadaşım oyunla ilgili bölüme baktığımızda ise notaların gelirken yavaşlamasının nedeni sanırsam başlangıçta belirli bir ivme ile geliyorlar yani sürüklenme hızları gitgide artan bir değişken ve varılacak noktaya yaklaşırken yavaşlıyorlar gibi görünüyor. Bu yüzden notalar yavaşlıyor çünkü ekranın biraz aşağısında yani kaybolacakları yerde varış noktaları varmış gibi görünüyor. İşin diğer kısmına gelirsek, Skor bazen - lere inebiliyor. Bunu azaltmanı öneririm yani puan kazanırken 10 puan ise kaybederken 2 puan yaparsan ve 0 a geldiğinde 0 da bırakırsan gayet iyi olacak gibi görünüyor. Bunun dışında ücret almadan sana modelleme yapabilecek arkadaşları, bu forumda nerede var bilmiyorum ama modelleme kısımlarından bakabilirsin. Ayrıca bu oyunu çıkardıktan sonra Shader diline düzgün bir geçiş yapmanı öneriyorum. Tamam oyun güzel hoş fakat shaderların yararlarını kullanmanı öneririm. Shader ne dersen gölgedir, parlamadır, blurdur, cisimlerin parlaklıklarıdır falan. Bunları zaten biliyorum diyeceksindir bu yazıyı okurken de ama olsun söyleme ihtiyacı hissettim :) Bilgilerimin çoğu yanlış olabilir, birşey demiyorum sen en iyisini bilirsin arkadaşım, benden öneriler bu kadar. Ha bir de grafiklerde bumpmap kullanırsan gitarda hoş bir hava yakalayabilirsin. Yani teller önemli değil fakat perde aralarını ve gitarın manyetiklerini yukarıda gibi gösterecek düzgün bir bump-mapping ya da Parallax-Occlusion Mapping kullanabilirsin. Artıdan yer ve duvar texturelerini büyütmek yerine yani 100 e 100 lük bir alana 4 tane 50 ye 50 lik texture kullanmak yerine texture ü 10 a 10 a kadar küçültüp bütün alanı döşemek hem kalitesini arttıracaktır hem de hoş görünecektir. Aynen bunlara da hafif bir bumpmap atarsan hoş bir görüntü olabilir. Halı vs. gibi etraftaki cisimleri de gerçek birer obje yaparsan hoş olur. Kendi başına bunları yapman zor farkındayım fakat köşeleri smoothlanmış yuvarlaklaştırılmış vs. ne olduğunu bilmiyorum bir kareye bile halı texture ü atsan normal düz bir kağıt tipi objeden hoş görünecektir. Ki bunu da çok kolay bulabilir veya yapabilirsin =) Artıdan bilmiyorum bilip bilmediğini amawww.turbosquid.com da da paralı ve parasız birçok model bulunmakta, bunları da kullanabilrisin. Artıdan satılacağına güveniyor ve gelecekte başka projeler yapacağına inanıyorsan, ucuz modeller satın alabilir, hem bu projende hem de gelecek projelerinde kullanabilirsin...



    Arkadaşım Başarılar , Saygılarımla...




  • çok güzel yazmışsın.
  • up aralık oldu
  • Arkadaşlar oyun bitti, yasal işlemler için koşoşturuyorum aralık 25 gibi kısmetse raflarda :)
  • Fiyat ortalama ne kadar acaba ?
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.