Şimdi Ara

Türkçe Alfa Romeo 4C Testi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
1
Favori
2.109
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • chris harris'de inceledi bu arabayı. şu ana kadar gördüğüm en iyi şoförlerden ve araba gurularından biridir. https://m.youtube.com/watch?v=5PGC-7IldYw

    ingilizcesi olan anlar, anlamayanlar için soyliyim 4c'yi yerin dibine soktu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ah şu forum, Yine güldürüyorsun beni. İyi ki varsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İngilizcem var da farklı anladım ben, bana kalırsa sen yanlış anlamışsın. Harris'in iki lafından birisi "British roads", bozuk ingiliz B tipi yollarda arabanın gezinmesinden, "following the camber" kamber açısının yol yüzeyini takip etmesinden şikayet etmiş ki bu testte de Sinan söylemişti bunu. Cayman gibi yol kullanımına uygun, yolda onun kadar başarılı olmadığını söylüyor ama testin başında arabayı İtalya'da düzgün yollarda ve pistte kullanınca aşık olduğunu da belirtmiş. Ayrıca 5:50'de bu tarz birşey alacak olsam, Alfanın dezavantajları beni rahatsız edermiydi sorusunu soruyor ve cevabı hayır, aslında Cayman'ın daha iyi bir otomobil olduğunu düşünmesine rağmen tercihi Alfa adamın.

    İlla karşılaştırılacaksa Cayman'ın veya Boxster'ın üstün olmasına bir itirazım yok, şasi dengesi vs de daha iyi olabilir 20 yıldır üretiliyor bu aletler ama Alfa ile Porsche'nin çok farklı felsefelerin araçları olduğunu anlamak lazım. Alfa'yı alıp düzenli olarak yolda kullanıyorsan zaten sorun sende demektir, 4C owners club diye bir site var, trackday'lerde kullanıyorlar genelde araçları, arabanın motoru ile oynuyorlar, farklı lastikler setuplar deniyorlar vs. Cayman bu tarz bir araç değil, tam yol otomobili. Türkiye'de 4C almanın zaten mantığı yok.




  • 4C günlük kullanım arabası değil,piste çıkmak için üretilen bir araba. Hiç piste çıkmayacak adama hitap etmez bu araba. Normal yolda kullanacak adam cayman almalı. 4C alıpta piste çıkmayan adam bu arabaya yazık eder.

    İç mekanı ise bence daha boş yapılmalıydı, müzik sistemine gerek yok boşuna ağırlık. Konsol koymasalarda olurdu. Sadece direksiyon olması yeterli. Şahsen ben bu aracı alsam ilk işim müzik sistemini,konsolu, kapı içi
    Döşemeleri sökerdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    İngilizcem var da farklı anladım ben, bana kalırsa sen yanlış anlamışsın. Harris'in iki lafından birisi "British roads", bozuk ingiliz B tipi yollarda arabanın gezinmesinden, "following the camber" kamber açısının yol yüzeyini takip etmesinden şikayet etmiş ki bu testte de Sinan söylemişti bunu. Cayman gibi yol kullanımına uygun, yolda onun kadar başarılı olmadığını söylüyor ama testin başında arabayı İtalya'da düzgün yollarda ve pistte kullanınca aşık olduğunu da belirtmiş. Ayrıca 5:50'de bu tarz birşey alacak olsam, Alfanın dezavantajları beni rahatsız edermiydi sorusunu soruyor ve cevabı hayır, aslında Cayman'ın daha iyi bir otomobil olduğunu düşünmesine rağmen tercihi Alfa adamın.

    İlla karşılaştırılacaksa Cayman'ın veya Boxster'ın üstün olmasına bir itirazım yok, şasi dengesi vs de daha iyi olabilir 20 yıldır üretiliyor bu aletler ama Alfa ile Porsche'nin çok farklı felsefelerin araçları olduğunu anlamak lazım. Alfa'yı alıp düzenli olarak yolda kullanıyorsan zaten sorun sende demektir, 4C owners club diye bir site var, trackday'lerde kullanıyorlar genelde araçları, arabanın motoru ile oynuyorlar, farklı lastikler setuplar deniyorlar vs. Cayman bu tarz bir araç değil, tam yol otomobili. Türkiye'de 4C almanın zaten mantığı yok.

    motor gücü bu derece sınırlı bir araçtan sürekli pist aracı diye bahsedip durmakta anlamsız değil mi biraz?evet hafif,evet ağırlık dengesi iyi.peki bunları taçlandıracak motor gücü nerede?0-100 var gerisi yok




  • canguler917 kullanıcısına yanıt
    Haksız değilsin ama haklı da değilsin, evet öyle aman aman bir pist süresi yok ancak bu fiyata bundan daha iyisi hiçbir anlamda yok ne keyif ne de pist süresi olarak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otopark tan artık bir lamborghini testi gelir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: galata6816

    Otopark tan artık bir lamborghini testi gelir

    LaFerrari gelsin bizim olsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor gücü sınırlı mı? İşte bu cümleler ağızdan sıfır pist kültürüne sahip olduğumuzdan ötürü çıkıyor, parasını versek dahi İstanbul park dışında tr'de gidebileceğimiz pist yok. Kimse aracını sokmamış, denememiş, istese de yapamamış. Pist arabası=500+hp falan gibi bişey mi geliyor aklınıza? Formula 1 pistine bile yetmiş 4C, F1 pisti kadar büyük olmayan pistler için 4C'nin güç ağırlık oranı fazla bile, düzlüğü ne zaman yiyip bitirip viraja geldiğini anlamazsın çoğu pistte.

    Bırakın Alfa 4C gibi 240hp/890kg gibi harika denecek güç ağırlık oranına sahip makinaları, 140-150hp'lik araçlardan bile pist otomobili olur. Caterham 160 diye bir makina var, 80hp 3 silindir, 500kg falandır tam pist arabasıdır. Megane R26R mesela sadece pist için hazırlanmış 230hp'lik Megane RS'dir. 4C çoğu piste uygun arabanın yanında fazla bile hızlı kalıyor.

    Kaldı ki 4C 205 tabanlı incecik ön lastikleri ile tur zamanından çok sürüş deneyimi kafasıyla yapılmış bir makina, isteseler çok daha kalın ön lastiklerle daha iyi tur zamanları alırlar ama o zaman da hidrolik desteği olmayan direksiyonu dururken çevirmek imkansız hale gelir, düşük hızlarda çok ağırlaşır direksiyon. 900kg'yi bile bulmayan full karbon şasili el yapımı bir spor otomobili kullanmak ayrı bir duygudur. Bu fiyata da böyle yarış otomobili kafasıyla üretilmiş, üstelik bu kadar güzel bir otomobil yok, dünyada örneği yok. Sırf bu yüzden müthiş özel bir makina 4C, şimdi nasıl eski Boxster'lar Corolla parasına gidiyorsa ikinci elde ileride de şimdiki yeni Porsche'ler hiç parasına satılırken, 4C kendi fiyatına 3e 5e katlayacak, koleksiyonluk makina olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Motor gücü sınırlı mı? İşte bu cümleler ağızdan sıfır pist kültürüne sahip olduğumuzdan ötürü çıkıyor, parasını versek dahi İstanbul park dışında tr'de gidebileceğimiz pist yok. Kimse aracını sokmamış, denememiş, istese de yapamamış. Pist arabası=500+hp falan gibi bişey mi geliyor aklınıza? Formula 1 pistine bile yetmiş 4C, F1 pisti kadar büyük olmayan pistler için 4C'nin güç ağırlık oranı fazla bile, düzlüğü ne zaman yiyip bitirip viraja geldiğini anlamazsın çoğu pistte.

    Bırakın Alfa 4C gibi 240hp/890kg gibi harika denecek güç ağırlık oranına sahip makinaları, 140-150hp'lik araçlardan bile pist otomobili olur. Caterham 160 diye bir makina var, 80hp 3 silindir, 500kg falandır tam pist arabasıdır. Megane R26R mesela sadece pist için hazırlanmış 230hp'lik Megane RS'dir. 4C çoğu piste uygun arabanın yanında fazla bile hızlı kalıyor.

    Kaldı ki 4C 205 tabanlı incecik ön lastikleri ile tur zamanından çok sürüş deneyimi kafasıyla yapılmış bir makina, isteseler çok daha kalın ön lastiklerle daha iyi tur zamanları alırlar ama o zaman da hidrolik desteği olmayan direksiyonu dururken çevirmek imkansız hale gelir, düşük hızlarda çok ağırlaşır direksiyon. 900kg'yi bile bulmayan full karbon şasili el yapımı bir spor otomobili kullanmak ayrı bir duygudur. Bu fiyata da böyle yarış otomobili kafasıyla üretilmiş, üstelik bu kadar güzel bir otomobil yok, dünyada örneği yok. Sırf bu yüzden müthiş özel bir makina 4C, şimdi nasıl eski Boxster'lar Corolla parasına gidiyorsa ikinci elde ileride de şimdiki yeni Porsche'ler hiç parasına satılırken, 4C kendi fiyatına 3e 5e katlayacak, koleksiyonluk makina olacak.

    pist aracı diyince aklıma formula ford geliyor, aston martin vulcan geliyor, ferrari fxx k geliyor. ne alfa 4c ne de cayman, boxter geliyor. pist dediğin yarış için yapılmış yoldur, zamana karşı veya başkalarına karşı yarıştığın. bu arabanın hiçbirşeyle yarışamadığı çok açık. alfa güzel tasarım yapmış, iyi bir ideal uğruna uğraşmış ama bu araba olmamış arkadaş. ne diye diretiyorsun hala? sen beğenirsin veya beğenmezsin benim bileceğim şey değil ama bu araba eksik kalmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araçta zaten içerden, arka görünmüyor.ne diye o doblo dikiz aynasını taktınız ki ey (Alfa)Fiat?!?!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi overhead -- 15 Haziran 2016; 2:34:29 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canguler917
    pist aracı diyince aklıma formula ford geliyor, aston martin vulcan geliyor, ferrari fxx k geliyor. ne alfa 4c ne de cayman, boxter geliyor. pist dediğin yarış için yapılmış yoldur, zamana karşı veya başkalarına karşı yarıştığın. bu arabanın hiçbirşeyle yarışamadığı çok açık. alfa güzel tasarım yapmış, iyi bir ideal uğruna uğraşmış ama bu araba olmamış arkadaş. ne diye diretiyorsun hala? sen beğenirsin veya beğenmezsin benim bileceğim şey değil ama bu araba eksik kalmış

    Bahsettiklerin yarış otomobili, pist otomobili değil. Trafiğe çıkışları yok.
    Bahsettiğim bu işte, daha konuştuğun şeyden haberin yok ama senin hatan değil bu, trackday diye bir hobimiz, kültürümüz olmadığı için hemen herkesde sapla saman karışıyor. Bu konu uzun, piste onu bunu tokatlamak değil, pilotajını geliştirmek, aracını tanımak, istersen zaman kasmak ama herşeyden önemlisi keyif almak eğlenmek için çıkar normal insanlar, yarış pilotları yarışır da neyse kardeşim, güzelce yazdım, anlatabildiysem ne mutlu, yoksa da uzatmanın anlamı yok. Sana hayırlı günler.




  • neyine hayran olmuşlar anlamadım. dandikten bi araba. kağıt helvadan mamül. fiyatı da kazıktır. zibidiler bile almaz bu arabayı..

    merak ettiğim, otopark ekibi takipçilerinden test için ödünç aldığı arabayı geri verirken yakıtı aldığı gibi mi yoksa eksik falan mı veriyolar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manisa_tr -- 15 Haziran 2016; 11:44:37 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.