Şimdi Ara

Türkcell'den aldığım iPhone Cihazla ilgili yaşadığım mağduriyeti anlatıyorum.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
2.067
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 29.11.2019 tarihinde bu arkadaşlardan satın aldığım iPhone 11 256 gb cep telefonumun 2 ay gibi kısa bir süre içerisinde arızalanması nedeniyle 'onarım yapılmaması sadece arıza tespiti yapılması' şartıyla Genpa yetkili servisine gönderdim. Genpa tarafından ürünün arızalı olduğu, hoparlöründen parazitli ses geldiği tespit edildi. Daha sonra 6 ay içerisinde arızalanan malların tesliminde varsayıldığı belirtildiği üzere ürünün birebir sıfır kapalı kutu olarak değiştirilmesi için Türkcell'e yazdım. Türkcell sorunu anlatan dilekçeyle birlikte bize gönder, servis raporunu onaylattıktan sonra ürünü değiştireceğiz dedi. ürünü full kutu şeklinde Türkcell'e gönderdim. Türkcele yazdığım dilekçede onarım istemediğimi yenisini istediğimi belirtmeme rağmen servise göndermiş, servis ise ürünün toz aldığını, tozun temizlendiğini ve tozsuz bir ortamda kullanılması gerektiğini belirtmiş ve ürünü tarafıma gönderdiler.

    Yahu bir kere iPhone 11 cihaz ip68 sertifikasına sahip suya ve toza dayanıklı. Üstelik telefonumu kumsalda kullanmıyorum ve çalıştığım yerde tozlu değil :) Bu telefona toz nerden girmiş olabilir ki toza kesinlikle dayanıklı olması gerekiyor. İlk servis raporunda kesinlikle böyle bir ibare de yok.

    Türkcell'in gönder hallederiz demesinden sonra sorunu çözmemesi ve 2 hafta telefonsuz dolaşmama sebebiyet vermesi nedeniyle THH sürecinden sonra ayrıca tazminat davası da açacağım.







  • Karargahx kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle açın, bu gibi firmalar belki kekleriz diye düşünüp yasal doğrultuda işlem yapmıyorlar. Sizin haklı olduğunuz şu yazıdan bile belli iken THH direkt lehinize karar verecektir.
  • İlk 6 ay’da arızalanan ürünler sıfırı ile mi değiştiriliyor ilgili kanunu paylaşır mısınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akid

    İlk 6 ay’da arızalanan ürünler sıfırı ile mi değiştiriliyor ilgili kanunu paylaşır mısınız?
    Buyur hocam 6502 sayılı Kanun ;

    İspat yükü

    MADDE 10 – (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.


    Tüketicinin seçimlik hakları

    MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

    a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

    b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

    c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

    ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,

    seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iDoctor

    Kesinlikle açın, bu gibi firmalar belki kekleriz diye düşünüp yasal doğrultuda işlem yapmıyorlar. Sizin haklı olduğunuz şu yazıdan bile belli iken THH direkt lehinize karar verecektir.
    Hocam zaten bu işin içindeyim de hadi dedim uğraştırmasınlar halledeceğiz dedikleri için gönderdim. Beni bile mağdur ettiler :)
  • Karargahx kullanıcısına yanıt
    Bütün firmalar kudurdu artık belli ki denetimde sıkıntılar var en basit firmalar bu işleri yaparken şimdi kurumsallar müşteri silkmeye çalışıyor, neyse kazanacağınız açık zaten ama giden zamana üzüldüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iDoctor

    Bütün firmalar kudurdu artık belli ki denetimde sıkıntılar var en basit firmalar bu işleri yaparken şimdi kurumsallar müşteri silkmeye çalışıyor, neyse kazanacağınız açık zaten ama giden zamana üzüldüm.
    Saolasın hocam. 16 güne acıdım.. Şimdi telefon gelsin de ondan sonra süreç max 1 ayda sonuçlanır. Hiç değilse telefonumu kullanmış olurum.
  • Genpadaki servis raporunu telefon ile birlikte turkcelle verecektin.
  • Karargahx kullanıcısına yanıt
    Ayıplı mal ile arızalı mal arasında fark vardır her arızalanan ürün yenisi ile değişmez arızası ücretsiz bir şekilde tamir edilir 1 sene içerinde 3 defadan fazla aynı sorun tekrar ederse dediğiniz gibi olur ama bu şekilde değişim yada iade olmaz.
  • Akid kullanıcısına yanıt
    Üründe 6 ay içinde bir kusur (müşteri hatası değil ise) olursa bu ayıplı mal sayılır ve müşterin ürün hakkında yapabilecekleri arkadaşın yukarıda yazdıklarıyla saklıdır.

    Arızalı mal, ayıplı mal sayılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akid

    Ayıplı mal ile arızalı mal arasında fark vardır her arızalanan ürün yenisi ile değişmez arızası ücretsiz bir şekilde tamir edilir 1 sene içerinde 3 defadan fazla aynı sorun tekrar ederse dediğiniz gibi olur ama bu şekilde değişim yada iade olmaz.
    Bilmediği konu hakkında konuşana genelde cahil derler ve muhatap olmazlar diğer arkadaşlarda bilgilensin diye ben genede anlatacağım dostum. Garanti süresi içerisinde tekrar arızalanma ne demek ? 2. Arıza. Sen bana 1 sene içerisinde 3 defadan fazla aynı sorun diye yazan bi kanun maddesi göstersene ben bu işin içindeyim benden iyi mi bileceksin.



    Tüketicinin diğer hakları

    MADDE 9 – (1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;

    a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,

    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

    c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,

    durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karargahx -- 19 Şubat 2020; 16:25:5 >




  • iDoctor kullanıcısına yanıt
    Ayıplı mal diye Google’a aratırsanız farkı görürsünüz ama konu sahibi arkadaşa cevap vermeyeceğim üslubu çok saçma ben defalarca tüketici hakem heyeti ile muhattab oldum defalarca kazandım yada keybettim az çok bende bilirim.
  • Akid kullanıcısına yanıt
    Milleti yanlış yönlendirme. Ben sana bir soru sordum bana 1 yılda 3 defa aynı arızadan ayıplı olduğunu belirten ilgili Kanun maddesini göster sana şuan da 1.000 TL eft yapacağım.
  • Karargahx kullanıcısına yanıt
    TÜKETİCİNİN ONARIM HAKKINI KULLANMASINA RAĞMEN; 4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun, Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğinin 14. Maddesi (a) fıkrası uyarınca; &#8220;tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması, satıcı tüketicinin, bu Yönetmeliğin 14. Maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez, tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı- üretici müteselsilen sorumludurlar.&#8221; İbareleri gereği; Tüketicinin şikayetini belirttiği bir dilekçe ile birlikte, satın aldığı malın faturası, varsa garanti belgesi, servis fişleri vs. belgeler ve kimlik belgesiyle Hakem Heyetimize müracaatta bulunabilir.




  • Akid kullanıcısına yanıt
    Yalnız burada tüketici onarım hakkını kullanmak istemiyor, 6 ay içinde üründe kusur çıktığı için ürünü iade etmek istiyor ki bu en doğal hakkı.

    Yukarıda arkadaş kullanabileceği hakları yazmış eğer onarım hakkını kullanırsa bu madde geçerli ama isterse iade hakkınıda kullanabilir.
  • iDoctor kullanıcısına yanıt
    Ayıplı mal olursa tabii ki doğru ama ürün ayıplı değil ayıplı mal ayıbı gizlenmiş maldır bu üründe gizlenen bir ayıp yok bozulan bir hoparlör var tamir edilir tamiri mümkün değilse de ücret iadesi yada değişim yapılır bu kadar basit hatta tüketici bir üst modeli bile isteyebilir.
  • Akid kullanıcısına yanıt
    Ah be kardeşim 6502 sayılı yeni kanun çıktı bu kanun mu kaldı ? Bu isin içindeyim diyorum hala laf yetistiriyorsun
  • Akid kullanıcısına yanıt
    Sana eve geçince bundan önceki aldığım karar örneğini atayim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.