Şimdi Ara

Turknet GigaFiber olamama durumu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.383
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçen yaz adresimin olduğu siteye Turknet aktif altyapısı geldi. Ve beraberinde Turknet 'in GigaFiber kampanyası da geldi. Bu kampanya ile kurulum hediye, modem bedava ve fiyatı da 85 TL idi.


    Bu sebeple, GigaFiber abonesi olanların hepsine binaların bodrumundaki Turknet 'e ait fiber kutularından daire içinde istenen odaya kadar fiber kablo ücretsiz çekildi ve GigaFiber bağlantı için gerekli VDSL2 modem de ücretsiz verildi.


    Bunları açıkladıktan sonra gelelim konuya...


    Nisan 17 'sinde Türk Telekom ADSL abonelik taahhütüm bitmeden önce geçen hafta yukarda da açıkladığım gibi altyapım müsait olduğundan GigaFiber abonesi olmak için Turknet 'e geçtim. Bu arada Abonelik sözleşmesini gönderirken sözleşmedeki hızın 35 Mbps olduğu dikkatimi çekti. (bendeki modem ADSL2+ ve bu 35 Mpbs hızın VDSL hızı olduğunun farkındayım , GigaFiber modem geleceği için bağlantı sonrası aşamaya bırakmıştım bu konuyu)


    Türk Telekom aboneliğimin bitişi ve Turknet aboneliğimin başlaması 15 Nisan Perşembe günü gerçekleşti. Önce hattaki telefonun geçişinin sağlandığı bilgisi geldi akşama doğru da internet geçişinin yapıldığı ve gönderilen kullanıcı adı-şifre ile girişin yapılabileceği bilgisi geldi.


    DSL ışığı Türk Telekom ADSL aboneliğim düştüğünden beri yanıp sönüyordu. Gene de dedikleri gibi yapim diyerek Modem 'de PVC ayarlarını yapıp kullanıcı adı ve şifreyi girdim ..bağlantı olmayacağı gibi olmadı tabi. Çünkü DSL ışığı sabitlenmiyor.


    Ve Müşteri Temsilcisi Trafiği



    1-) Telefon aboneliği geçişi tamamlanıp, internet geçişi daha tamamlanmadan önce, Online destekte sözleşmedeki hızımın binamda Turknet aktif GigaFiber altyapısı olmasına rağmen neden 35 Mbps olduğunu, sordum. cevap altyapı hızımın 35 Mbps olduğu bir üst hız için ise ilave bedel gerektiği idi. ( müşteri temsilcisi binada GigaFiber altyapısı oldugundan bi haber ? bir üst hızın Telekom altyapısı üzerinden kullanılabileceğini düşündüğünden ilave ücret söz konusu ediyor ?) ikinci defa yazdım adres bazlı altyapı sorgulama sayfasını da gönderdim. bu sefer geçiş işlemleri tamamlandıktan sonra YAPA 'ya geçişin yapılabileği şeklindeydi cevap.




    2-)Yukarda bahsettiğim gibi modem ayarları ve kullanıcı bilgileri de girildikten sonra bağlantı olmadı. Online desteğe gönderdiğiniz bilgileri eski ADSL modemime girdikten sonra bağlantı olmadı DSL ışığı da sabit yanımıyor. yanıp sönüyor yazdım, cevap : modem resetle, aç kapa şeklinde klasik cevap ve arıza kaydınızı açtık oldu.



    3-) Ertesi gün direkt Destek Hattı 'nı aradım telefonla. Benim aboneliğimin GigaFiber olması gerektiğinini , kablonun bedava çekilmesi gerektiğini ve sözleşme süresince modemin de bedava verilmesi gerektiğini söylediğimde sistemde bağlantımın bakır kablo göründüğünü bu yüzden GigaFiber hizmet sağlanamayacağını, daireye kendim fiber çektirip Telekom sistemine bunu kayıt ettirirsem sistemde artık fiber bağlantılı olarak görüneceğimi ve bundan sonra kendilerinin GigaFiber aboneliği başlatabileceklerine dair garip bir açıklama yapıldı.


    Haftasonu boyunca arıza kaydı trafiği izledim online destek sayfasında, hepsinde Fiziksel Durum Kapalı , Yönetimsel Durum Açık ama herhangi bir sinyal olmadığını gösteren bir sürü detay..Telekom incelemesi, Tekrar hiçbir sinyal olmadığını gösterir özetler geldi fln..


    Neyse bu sabah (19 Nisan Pazartesi) Türk Telekom geldi eve ..elindeki kontrol cihazını evdeki modeme gelen telefon hattına bağladı, sinyal gözüktü, sinyal vardı ama ADSL değil VDSL sinyaldi... (Yalnız enteresan bir durum var, Turknet hat teknik sorgulamasında Hat Fiziksel Durumu Kapalı demesine rağmen oluyor bu..) (Telekom ekibi ile bodrum kata inip Türknet'in fiber kablosunu ve Türknet yazan fiber kutusunu da gösterdim bu arada


    Telekom ekipleri gittikten sonra Turknet Destek Hattını aradım tekrar,


    4-) Müşteri Temsilcisine Telekom ekininin geldiğini, sinyalin geldiğini gösterdiklerini, ama gelen sinyalin VDSL olduğunu söylediklerini aktardım.Müşteri Temsilcisi uygun modem olması gerektiği fln derken benim bunlarla uğraşmak zorunda olmadığımı adrese dayalı sorgulamadaki GigaFiber altyapımın olduğunu , sitede daha önce Türknet 'e abone olan herkes gibi fiber kablonun çekilmesini ve modem verilmesi gerektiğini tekrar hatırlattım.


    Şu an tekrardan cevap bekliyorum da,


    Özetle,


    • Türknet, binamda aktif altyapısı (binada Türknet fiber kutusu ve kablosu, santralda YAPA) olmasına rağmen beni normal hat üzerinden bir VDSL macerasına sürükledi.


    • Hat Teknik Sorulamasındaki "Hat Fiziksel Durumu Kapalı" nın hattın ucunda uygun modem olmadığında da olabileciğini öğrendim. (Hat Fiziksel Kapalı denince normalde hat boyu kopuk bir kablo , arada eksik bir devre olduğunu, veya şalter türü bir kapalılık olduğu düşünürsünüz)


    • GigaFiber neden yok diye Destek Hattını aradığımda, Türknet evimde fiber kablosu çekili olmadığını, normal tip (telefon kablosu)bağlantı olduğunu sistemden görebilirlerken, eski bağlantımın ADSL olduğunu anlayamadılar, anlamayamıyorlarsa bile hattım için VDSL tanımlarken ve tanımladıktan sonraki teknik azrıza şikayet süreci boyu modeminiz nedir diye soran olmadı (ki ben ilk gün bağlantı sağlayamadığımda , ADSL modem 'de DSL ışığı görünmüyor diye yazmış olmama rağmen)



    Sonuç : Müşteri Temsilcilerinin süreçler konusundaki yetersizliklerinden alakasız boş bir kısır döngü oluştu..hem benim, hem Türknet 'in hem de Türk Telekom 'un vakti boşa gitti. Sinirler de laçka...





    Not: Ekli foto da adresim için Türknet sitesindeki sorgu sonucunu gösteriyor.







    Turknet GigaFiber olamama durumu







  • Merhaba, öncelikle yaşadığınız olumsuz deneyim nedeniyle üzgün olduğumu iletmek isterim. Adresinizde gigafiber hizmetinin aktif edilip edilmediğini kontrol ederek yardımcı olacağım. Müşteri numaranızı PM üzerinden benimle paylaşabilir misiniz?

    Ayrıca dilerseniz modeminiz VDSL uyumlu olmadığı için hizmetinizi 16 Mbps'e kadar ADSL olarak güncelleyebilirim.
  • Gigafiberin Türk Telekom’un dsl iyle bir bağlantısı yok
    Türk Telekom’u iptal edip . Türknet almalıydın . . İsler karışmış :(
  • Evet...Gigafiberin Turktelekom ile direkt ilgisi yok....Turktelekom'un ilgisi şu ki, Turknet sahada iş emri çıkarıp Türk Telekomdan teknik destek alıyor. ..


    Yanlışlar Turknet Kaynaklı,


    -GigaFiber altyapı olan yere normal hat üzeri VDSL bağlantı yapmaya çalışması


    -Sonrasında GigaFiber için aktif altyapımın olduğunu ısrarla söylememe rağmen Turknet Destek Müşteri Temsilcisinin bunun ancak fiber kabloyu daireye biz çektirdikten sonra olabileceğini söylemesi ,oysa kampanya dahilinde bu hizmeti Turknet ücretsiz veriyor.


    - Modemin ADSL olduğunu en başından online destek 'e yazmama rağmen de VDSL karışıklığı devam etti..olayın sonunda Türk Telekom gelip sinyal ölçümü yaptıktan sonra anlaşıldı.


    -Turknet online destek müşteri temsilcileri hatta teknik sorgulamalar yaptılar 3 gün boyu ..Fiziksel olarak kapalı, yönetimsel olarak açık ve sıfır data akışı raporları gelip durdu. Bi tanesi bile modem VDSL olmadığından olmuş olabilir demedi. Ki mesajları okusalar ordan hemen anlayacaklar...


    neyse şimdilik bağlantı ADSL 'ye döndü ve internet bağlantısı sağlandı, sonrasında da GigaFiber ..





  • Arkadasin soylemeye calistigi gigafiber altyapisinin turktelekomun herhangi bir altyapisiyla hicbir alakasi yok. Sozlesmede 35mbps'i gordugunuz an soylemeniz lazimdi ben gigafiber istiyorum diye. Once adsl baglanip sonra gigafiber baglanacak gibi bir durum yok yani. Direkt gigafiber baglanmasi lazimdi. Musteri temsilcisi buyuk ihtimalle turk telekomun fiberinden bahsediyorsunuz zannetti.

  • Evet ben de onu söylüyorum...GigaFiber'in Turk Telekom 'la direkt ilgisi yok..katılıyorum..

    İlgisi şu ki Türk Telekom ekibini Turknet gönderiyor teknik destek için. Ben gelin diyemem , aboneliğim bitmiş zaten onlarda.


    Başvurudan sonra abonelik işlemi tamamlanmadan Türknet 'de ulaşabildiğiniz tek bölüm Yeni Abonelik Satışı, onlar da konunun bizimle alakası yok diyorlar..


    Sözleşmenin üstünde hız bölümünde ayrıca not düştüm "adres sorgulamamda burası için GigaFiber var, neden sözleşmede hız 35 mbps " diye..sonrasında hem sözlü hem de yazılı olarak belirttim adresim için gigafiber olması gerektiğini, hepsi kayıtlı..

  • Turknetin kendi ekibi yok. Dsl ve tt fiber altyapisi kullanan musterilere tt ekiplerini yonlendirmek zorundalar onlarin altyapilarini kullandiklari icin. O konuda bir sikinti yok yani.

    Ama diger kisimda, gigafiber altyapisi oldugu halde adsl baglamalari turknetin kendi sorunu. O konuda destek size yardimci olacaktir.

  • VDSL bağlanmış olduğu anlaşıldı da , sonradan GigaFiber bağlanana kadar bağlantısız kalmamak için şimdilik ADSL oldu...online destek ve çağrı merkezi destek çözemediği için zaten buraya detaylı olarak yazmak zorunda kaldım, bişeyler çözülmeye başladı..
  • Sen kendin yanlış başvuru yapmışsın, buna diyecek bir şey yok.
  • Yanlış yapılan bir başvuru yok.. adresim için yapılan turknet sayfası sorgusunda adresim için Turknet aftif altyapısı gorunuyordu.. sonrasında abone olurken ayrıca bir yönlendirme yapmadı..abone olurken bunun farkettim ve sözleşmenin üstüne not düştüm el yazısı ile ve diğer operatörle ilişik kesilip turknet geçiş başlarken de aktif bağlantı sağlanmadan once durumu ayrıca online desteğe yazdım zaten birçok kere

    ..

  • cirrusmr C kullanıcısına yanıt
    Merhaba, gigafiber dönüşüm işlemleri için bugüne randevu oluşturduk. Proje ekiplerimiz sizinle iletişime geçecektir. Konuyu ben de yakından takip ediyorum.
  • cirrusmr C kullanıcısına yanıt

    Geçiş yapmışsınız, sıfır başvuru olmalıydı. Farklı firmaların altyapıları arasında geçiş yapılmaz.

  • Bununla ilgili bir dipnot yoktu Turknet sitesinde ... sözleşmeye not düştüm, daha başlangıcında çok kereler durumu yazdım , durum bu böyle değil, aktif aboneliginiz (sinyal alma)başlamadan iptal edip sıfır başlangıç oluşturalım fln diye de bir kişi demedi..bizimle aynı sitede oturanlardan bu sorunu yaşayan da olmadı..


    Ve tek sorun o değil, VDSL karışıklığından dolayı gecikme, bir kişinin bile son ana kadar bunu fark etmemesi, bundan dolayı bi sürü vakit kaybı..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cirrusmr -- 23 Nisan 2021; 9:13:26 >
  • cirrusmr C kullanıcısına yanıt
    Merhaba, gigafiber dönüşüm için dün ekiplerimiz yoğunluktan dolayı randevuya gelememiştir. Bu konuda arkadaşlarım dün sizinle iletişime geçerek bugüne randevu oluşturmuştur.

    "Merhaba,

    Saha ekibimiz bugün iş yoğunluğundan dolayı abonemizin randevusuna yetişemeyecekti, biraz önce abonemizi arayarak durumu açıkladım ve yarın için yeniden randevu oluşturduk."
  • Fiber ekibiniz geldi, son derece hızlı bir şekilde fiber kablo çekimini yaptılar ve internet bağlantısı sağlandı..

  • cirrusmr C kullanıcısına yanıt
    Keyifli kullanımlar dilerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cirrusmr

    Fiber ekibiniz geldi, son derece hızlı bir şekilde fiber kablo çekimini yaptılar ve internet bağlantısı sağlandı..

    hayırlı olsun

    1000mbps mi hızınız ? test yaptınız mı ?

  • Hayırlı olsun işlem tamamlanmış. Artın gelirsin buraya test atarsın hızını gösterirsin. Öve öve bitiremezsin turknet'i bundan sonra. Çoh şanslısınız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Afachan -- 10 Temmuz 2021; 8:32:54 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.