Hiremco Turbo Pro Yazılımı
Merhabalar,
Hiremco Turbo Pro boot ekranında takılı kaldı, kurtarma yazılımı gerekiyor, www.hiremcoteknik.com sayfasına girdiğimde bu model için yazılımın henüz olmadığını gördüm. elinde cihaz üzerinden yedeklenmiş yazılım olan var mı?
Vodafone takip edilemeyen numara taşıma süreci
4 Mart Cuma günü Turkcell'den Vodafone 'a
numaramı taşımak için online 'dan başvuru
yaptım.. kargo bekleme fin uğraşmayayım
,cabuk olsun diye de sim kart teslimi için
Vodafone mağaza seçeneğini
işaretledim...SMS ile hemen bir başvuru
kodu geldi bu numara ile mağazaya
başvurun diye..iki saat sonra gittim
magazaya , Mağaza : ana sistemdeki
başvurular bizde 24 saat sonra görünüyor
bu yüzden yarın gelin dedi.. (nasıl bir
network ağı varsa aralarında artık? )tamam
dedim bugün 5 Mart'ta tekrar gittim, mağaza
Vodafone tarafından verilen başvuru koduna
gerek yok, sadece TC no yeterli oluyor artık
dedi. (Artık sadece TC no yeterli ise
Vodafone niye hala bu kodu gönderiyor?)
Neyse kimliği verdim, sonrasında 6 tane
imzadan sonra SIM kartı verdiler ve geçiş
tamamlanınca takarsınız dediler.. yasa gereği vermek zorunda oldukları, imzaladığm belgelerin kopyasını istedim.emaille otomatik hemen gider dediler...eve geldim baktım email yok.sadece email doğrulama maili gelmiş.. Vodafone sitesinden başvurumu takip edim dedim..sadece onlinedaki ilk başvuru görünüyor
. Yani Vodafone sisteminde kendi bayisinde yapilan işlem görünmüyor.. Müşteri hizmetlerini aradım 4 güne kadar mutlaka görünür dedi????nasıl bir bilgi sistemi ise artık..! daha önce Vodafone 'dan Turkcell 'e geçerken imzalar bittikten iki dakika sonra Turkcell'den geçiş işleminiz başlamıştır ,4 gün içinde geçiş işleminiz tamamlanacaktir diye bilgilendirme SMS 'i gelmişti.. Diğer taraftan Vodafone 'la bayisi arasında en az bir günlük iletişim süresi..bayinin insafına kalmış durumdasınız, elinizde hiçbisey yok, sözde Vodafone 'a basvurmuş devam ediyorsunuz , Vodafone 'un kendi altında yapılan işlemden haberi yok..inanılmaz... yarın öbür gun de Vodafone sisteminde takip edemezsem iptal ettircem geçişi..
Turknet Telefon Geçiş Sorunu
Ekli linkteki GigaFiber olamama durumu devam ederken, şimdi yeni bir sorun belirmeye başladı.
Türktelekom 'dan internet hattımı taşırken telefon hattımı da taşıdı Turknet, diğer taraftan başvuru ekranında Telefon Hizmetini kullanmak istemediğimi seçmiştim. Seçince tek seferlik 30 TL aktivasyon ücreti var sonra herhangi bir sabit ücret olmaksızın şu kadar dakika bedava oluyordu.
Sözleşmenin üstüne de ayrıca not düştüm hatta başvuru ekranında telefon hizmeti secmediğim hakkında.. Neyse sonrasında online desteğe de bunu yazdım, ordan Aktivasyon sonrası yalın pakete geçişiniz tamamlanacaktır diye. cevap geldi..Yani ne anlarsınız bundan , başvuru ekranında telefon kullanmak istemediğimi yazmışım , sözleşmeye de not düşmüşüm, demek aktivasyon sonrası otomatik olarak yalın paket geçişi tamamlanacak anlarsınız.
Bugün Online Destek sayfasına girdim, “Yalın İnternete Geçmek İstiyorum” diye ayrı bir seçmelik durum butonu oluşturulmuş olduğunu gördüm.
Bastım ve seçtim çünkü başından beri telefon hizmeti almak istemediğimi belirtmiştim ve de çıkan yazıda hiçbişey yapmazsanız telefon hizmeti devam eder yazıyordu.
Daha da ilginç olanı “Takip eden fatura dönemi itibariyle yalın internet kullanmaya başlayacaksınız” ifadesiydi. Yani ilk ay faturasında internet hizmeti bedeline ilaveten bir de Telefon aktivasyon ücreti bedeli ortaya çıktı.
Destek kısmında bununla ilgili not ekleme bölümüne bu telefon bedelinin alınamayacağını yukardaki gerekçelerle yazdım.. Buna da ayrıca cevap/çözüm bekliyorum şimdi…..
https://forum.donanimhaber.com/turknet-gigafiber-olamama-durumu--148775582#148776158
Turknet GigaFiber olamama durumu
Geçen yaz adresimin olduğu siteye Turknet aktif altyapısı geldi. Ve beraberinde Turknet 'in GigaFiber kampanyası da geldi. Bu kampanya ile kurulum hediye, modem bedava ve fiyatı da 85 TL idi.
Bu sebeple, GigaFiber abonesi olanların hepsine binaların bodrumundaki Turknet 'e ait fiber kutularından daire içinde istenen odaya kadar fiber kablo ücretsiz çekildi ve GigaFiber bağlantı için gerekli VDSL2 modem de ücretsiz verildi.
Bunları açıkladıktan sonra gelelim konuya...
Nisan 17 'sinde Türk Telekom ADSL abonelik taahhütüm bitmeden önce geçen hafta yukarda da açıkladığım gibi altyapım müsait olduğundan GigaFiber abonesi olmak için Turknet 'e geçtim. Bu arada Abonelik sözleşmesini gönderirken sözleşmedeki hızın 35 Mbps olduğu dikkatimi çekti. (bendeki modem ADSL2+ ve bu 35 Mpbs hızın VDSL hızı olduğunun farkındayım , GigaFiber modem geleceği için bağlantı sonrası aşamaya bırakmıştım bu konuyu)
Türk Telekom aboneliğimin bitişi ve Turknet aboneliğimin başlaması 15 Nisan Perşembe günü gerçekleşti. Önce hattaki telefonun geçişinin sağlandığı bilgisi geldi akşama doğru da internet geçişinin yapıldığı ve gönderilen kullanıcı adı-şifre ile girişin yapılabileceği bilgisi geldi.
DSL ışığı Türk Telekom ADSL aboneliğim düştüğünden beri yanıp sönüyordu. Gene de dedikleri gibi yapim diyerek Modem 'de PVC ayarlarını yapıp kullanıcı adı ve şifreyi girdim ..bağlantı olmayacağı gibi olmadı tabi. Çünkü DSL ışığı sabitlenmiyor.
Ve Müşteri Temsilcisi Trafiği
1-) Telefon aboneliği geçişi tamamlanıp, internet geçişi daha tamamlanmadan önce, Online destekte sözleşmedeki hızımın binamda Turknet aktif GigaFiber altyapısı olmasına rağmen neden 35 Mbps olduğunu, sordum. cevap altyapı hızımın 35 Mbps olduğu bir üst hız için ise ilave bedel gerektiği idi. ( müşteri temsilcisi binada GigaFiber altyapısı oldugundan bi haber ? bir üst hızın Telekom altyapısı üzerinden kullanılabileceğini düşündüğünden ilave ücret söz konusu ediyor ?) ikinci defa yazdım adres bazlı altyapı sorgulama sayfasını da gönderdim. bu sefer geçiş işlemleri tamamlandıktan sonra YAPA 'ya geçişin yapılabileği şeklindeydi cevap.
2-)Yukarda bahsettiğim gibi modem ayarları ve kullanıcı bilgileri de girildikten sonra bağlantı olmadı. Online desteğe gönderdiğiniz bilgileri eski ADSL modemime girdikten sonra bağlantı olmadı DSL ışığı da sabit yanımıyor. yanıp sönüyor yazdım, cevap : modem resetle, aç kapa şeklinde klasik cevap ve arıza kaydınızı açtık oldu.
3-) Ertesi gün direkt Destek Hattı 'nı aradım telefonla. Benim aboneliğimin GigaFiber olması gerektiğinini , kablonun bedava çekilmesi gerektiğini ve sözleşme süresince modemin de bedava verilmesi gerektiğini söylediğimde sistemde bağlantımın bakır kablo göründüğünü bu yüzden GigaFiber hizmet sağlanamayacağını, daireye kendim fiber çektirip Telekom sistemine bunu kayıt ettirirsem sistemde artık fiber bağlantılı olarak görüneceğimi ve bundan sonra kendilerinin GigaFiber aboneliği başlatabileceklerine dair garip bir açıklama yapıldı.
Haftasonu boyunca arıza kaydı trafiği izledim online destek sayfasında, hepsinde Fiziksel Durum Kapalı , Yönetimsel Durum Açık ama herhangi bir sinyal olmadığını gösteren bir sürü detay..Telekom incelemesi, Tekrar hiçbir sinyal olmadığını gösterir özetler geldi fln..
Neyse bu sabah (19 Nisan Pazartesi) Türk Telekom geldi eve ..elindeki kontrol cihazını evdeki modeme gelen telefon hattına bağladı, sinyal gözüktü, sinyal vardı ama ADSL değil VDSL sinyaldi... (Yalnız enteresan bir durum var, Turknet hat teknik sorgulamasında Hat Fiziksel Durumu Kapalı demesine rağmen oluyor bu..) (Telekom ekibi ile bodrum kata inip Türknet'in fiber kablosunu ve Türknet yazan fiber kutusunu da gösterdim bu arada
Telekom ekipleri gittikten sonra Turknet Destek Hattını aradım tekrar,
4-) Müşteri Temsilcisine Telekom ekininin geldiğini, sinyalin geldiğini gösterdiklerini, ama gelen sinyalin VDSL olduğunu söylediklerini aktardım.Müşteri Temsilcisi uygun modem olması gerektiği fln derken benim bunlarla uğraşmak zorunda olmadığımı adrese dayalı sorgulamadaki GigaFiber altyapımın olduğunu , sitede daha önce Türknet 'e abone olan herkes gibi fiber kablonun çekilmesini ve modem verilmesi gerektiğini tekrar hatırlattım.
Şu an tekrardan cevap bekliyorum da,
Özetle,
- Türknet, binamda aktif altyapısı (binada Türknet fiber kutusu ve kablosu, santralda YAPA) olmasına rağmen beni normal hat üzerinden bir VDSL macerasına sürükledi.
- Hat Teknik Sorulamasındaki "Hat Fiziksel Durumu Kapalı" nın hattın ucunda uygun modem olmadığında da olabileciğini öğrendim. (Hat Fiziksel Kapalı denince normalde hat boyu kopuk bir kablo , arada eksik bir devre olduğunu, veya şalter türü bir kapalılık olduğu düşünürsünüz)
- GigaFiber neden yok diye Destek Hattını aradığımda, Türknet evimde fiber kablosu çekili olmadığını, normal tip (telefon kablosu)bağlantı olduğunu sistemden görebilirlerken, eski bağlantımın ADSL olduğunu anlayamadılar, anlamayamıyorlarsa bile hattım için VDSL tanımlarken ve tanımladıktan sonraki teknik azrıza şikayet süreci boyu modeminiz nedir diye soran olmadı (ki ben ilk gün bağlantı sağlayamadığımda , ADSL modem 'de DSL ışığı görünmüyor diye yazmış olmama rağmen)
Sonuç : Müşteri Temsilcilerinin süreçler konusundaki yetersizliklerinden alakasız boş bir kısır döngü oluştu..hem benim, hem Türknet 'in hem de Türk Telekom 'un vakti boşa gitti. Sinirler de laçka...
Not: Ekli foto da adresim için Türknet sitesindeki sorgu sonucunu gösteriyor.
Son Giriş: geçen ay
Son Mesaj Zamanı: geçen ay
Mesaj Sayısı: 14
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 14
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 1.687 (Bu ay: 56)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 4 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Haberleşme ve Dijital Platformlar