Şimdi Ara

Türknet internet kopması kesin çözüm [ Çözüldü ]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
4
Favori
8.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  Türknet internet kopması kesin çözüm [ Çözüldü ]



    Merhaba arkadaşlar,

    Bugün sizlere benimde zamanında internet kopmasından yaşadığım sorunun nasıl çözüleceğini tecrübelerim dahilinde anlatmaya çalışacağım;
    Yukarıdaki resim üzerinden konuyu anlatmaya başlamadan önce yaşadığım olayları kısaca anlatmaya çalışacağım, eğer sabredip okursanız size faydası olacağı kanaatindeyim.

    Yaşadıklarım;
    2 Yıldır Turknet kullanıcısıyım. İlk abone olduğum evde en ufak bir sorun yaşamadan kullandım. Aynı mahhalede başka bir eve taşınınca ilk 3 ay idare ederdi, ama sonra bayağ kopmaya başladı, sayfaları açmıyordu. İlk bağlatırkende sorun olmuştu, Turk telekom ekipleri bina içi sorun olduğunu söylemişlerdi. Sonraki 3 ay içinde ( toplam 6 ay oldu buraya geleli ) Hattım devamlı çok sık kopmaya, sayfaları açmamaya, telefonda rahatsız edici parazit sesleri duymaya başladım. Turknetin ekibini defalarca aradım. Her seferinde bana bina içi kablomun bir sorunu olduğunu söymişlerdi. Bende yalan söylüyorlar, kablo sağlamdır mantığı ile her defasında " kabloyu değiştirdim, hala kopmalar oluyor diye " yalan söyledim. Onlarda bunun üzerine splitteri değiş, modemi değiş, bilgisayarda sorun olabilir diye bir çok mazeretler buluyorlardı. Sözleşmem bittiğinden ve artık taahütsüz internet verdiklerinden ( yani özgür olduğumdan ) 3 kere aboneliğimi kapatma girişiminde bulundum, her defasında başka firmaların fiyatlarının fahiş olduğunu görünce hep vazgeçtim. Yalnız 3.girişimimden neden vazgeçtiği öğrenmek için aşağıyı okuyun;

    Bizim telefon kutusu bina kapısının üstünde. Kablolar fi tarihinden kalma. İçeriye müdahale etmem mümkün değildi. Kablolara dokunsan elinde kalacak tarzıydı yani. En sonunda panodan daireme ( dairem 1 kat olduğu için şanslıydım ) bina dışından cat 5 kablosu çekerek eve ulaştırdım. Bakın ne görsem iyi ; Adamlar haklıymış, Telefondaki parazit koyboldu, internetim barıkın 5 dk kopmayı yukarıda Resimde 1 NUMARALI alana bakarsanız 7 gün 9 saat kopmadan online kaldığımı görürsünüz. Telefonumdaki parazit kayboldu, interim stabilleşti, hızımda hiç düşmüyor adeda internet şaha kalmıştı. Hemen arayıp abonelik iptalinden vazgeçtiğimi söyledim. Hatta müşteri temsilcisinden bu güne kadar kalplerini kırdığımdan, bağırıp çağırdığımdan dolayı özür bile diledim.

    Şimdi arkadaşlar gelelim yukarıdaki resmimize;
    Bu resim yeni kabloyu çektikten sonraki modem sayfasına aittir.NOT: Her modemde aynı sayfa olmayabilir, farklılık gösterebilir, hatta yazan kelimelerde farklı olabilir ama anlamları Türçe tercüme olarak aynıdır.
    Bu resmi sizlere açıklamak istiyorum ki, sağlıklı bir bağlantı nasıl olur anlamanızı istiyorum.

    1 Numaralı alan; Kaç gün ve saattir online olduğumu, bağlantımım kopup kopmadığını gösterir. Gördüğünüz gibi 7 gün 9 saattir dsl hattım hiç kopmamış.

    2 numaralı alan; Turknet internet sağlayıcımın bana verdiği hızı ifade eder. Buradaki değerler ile oynamak internet sağlayıcının elindedir, onlar uygun olan şeklinde ayarlıyorlar, ancak sağolsunlar turknet normalde 16 mbit' e kadar olmasına rağmen gördüğünüz gibi 12 mbit e sabitliyorlar.Yeter ki sizin bağlantınız iyi olsun.Bağlantınızın kopmaması ve stabil bir internet için buradaki değerlerin 3 numaralı alandaki değerlerden 2-4 mbit aşağıda olması gerekir. Örnek olarak resime bakabilirsiniz. Bu değerleri internet sağlayıcınızın müşteri temsilcisi ile görüşürük en uygun olanı ayarlamasını isteyebilirsiniz.

    3 Numaralı alan; Buradaki değerler hattınızın sağlık durumu ( 3,4 ve 5 numuralı alan ) na göre otomatik olarak belirlenir. İnternet sağlayıcının elinde olan bir şey değildir. Burdaki değerlerin azalması veya yükselmesi TÜRK TELEKOM'un ve Sizin İç tesisatınız ile ilgilidir. Şu an 3 numuralı alanda görmüş olduğunuz değerler Gayet iyidir. Buradaki değerin yüksek olması her zaman için daha iyidir. Buradaki değerler eğer 2 numaralı alandaki değerlere eşitse veya daha küçükse bağlantınızda proplemler var demektir.

    4 numaralı alan; Hattaki gürültü oranını ifade eder.
    Bir DSL hattındaki sinyalin kalitesi SNR margin ve Line Attenuation ile kontrol edilebilir.
    Bu değerlerin aşağıdaki verdiğim oranlar dışında olması bağlantı yavaşlığı ve kopmalara sebep olur.
    Yaşanılan DSL bağlantı kopma sorunlarının en temel unsurları bunlardır.
    SNR nedir?
    SNR, Signal-to-noise ratio yani sinyalin gürültüye oranı demektir. Ne demek bu? şimdi onu açıklayayım.
    Öncelikle gürültü (Noise) iletişimde normal sinyale karışan istenmeyen parazit oluşumlardır. Gürültü neden oluşur?
    En basitinden evinize, iş yerinize gelen kablodaki eklerden, eski santrallerden, yine bağlantı noktalarından, sinyal
    oluşturan cihazlara yakın olmaktan kaynaklanabilir.
    SNR = Sinyal / Gürültüyü ifade eder. Burada sinyal olarak ifade ettiğim DSL sinyalini ifade etmektedir (ADSL,
    VDSL, vb).
    SNR Margin ise, güncel SNR değeri ile belirtilen hızda senkronizasyonun gerçekleşebilmesi için gereken
    minimum SNR değeri arasındaki farkı ifade eder.
    Aşağıda Downstream için SNR Margin değerlerinin olması gereken karşılıklarını bulabiirsiniz
    10dB ve altı Kötü, senkronizasyon yapılması zor
    11dB-30dB arası Normal
    30dB ve üzeri: Çok iyi


    5 Numaralı alan; Burası en kritik yerdir. Burası DSL hattınızın sağlık durumu gösterir. Resimde gördüğünüz gibi benimkisi Mükemmele yakın. Ben Ankara Sincanda ikamet ediyorum. Bu bazen yaşadığınız yere ve panoya olan uzaklığa göre değişir. Yine DSL hattındaki sinyalin kalitesini kontrol için DSL modem içindeki Line Attenuation değerini kontrol etmek gerekir.
    Bir DSL hattında SNR Margin değeri 10dB ve altı, Line Attenuation değeri 45dB ve üzeri ise o zaman bu DSL
    hattı kötü kaliteye sahip demektir.

    Downstream - Line Attenuation referans değerleri:
    20dB ve altı: Çok iyi
    20dB-45dB arası: Normal
    45dB ve üstü: Kötü. İnternet kopmalarına sebep olacaktır.
    DİKKAT; Buradaki değerler düştükçe otomatik olarak 3 ve 4 numaralı alanlardaki değerleriniz yükselecektir, buda hattınızın iyi olduğu anlamına gelir. Bu 5 numuralı alan dsl hattınızın ( telefon hattınızın ) kalitesi ile ilgilidir. Bazen burdaki değerler anlık olarak düşük gibi gözüksede, hattınız yine kopacaktır. Yani kablo propleminden kurtulmanız, kaliteli ucuz olmayan bir kabloyu panoden evinize çekmeniz veya apartman olarak iç tesisatınızı kaliteli telefon ve zil telleri ile değiştirmeniz gerekir. Ama bizim milletimiz kalite denince her nedense hemen kaçar. Mümkünse özel kaliteli bir kabloyu özel olarak dairenize/evinize çekmeye bakın.

    6 numaralı alan; giden ve gelen paket kayıplarının testini modem otomatik olarak yapar. Buradaki değerlerin 0 olması gerekir. Eğer değilse, Bilgisayarınızda, modeminizde, ağ bağlantılarınızda proplem var demektir. Bunun için profesyonel destek almanız gerekir. Mesala bazı insanlar 4 yaşındaki çocuğunun eline bilgisayarı veriyor, girmediği oyun sitesi, girmediği virüs sitesi kalmıyor, sonrada çıkıp internetimiz iyi çekmiyor diyorlar, bu onların bilgisayarlarında trojan tarzı virüslerin olduğundan, bilgisayarları onlar hiç farkında olmasalar bile zombiye dönüşmüş olabilir. Bu konuya fazla girmeyeceğim zira konumuz değil. Son söz olarak, eğer buradaki değerler sıfır değilse, illada virüs var anlamına gelmez, yine kablo kalitesinin alt yapı kalitesinin iyi olmadığı anlamınada gelebilir.

    ------------------ Bu yazıyı yazmaya karar vermemdeki temel etken, Turknet çalışanlarının sözünü dinlememen, kabloyu değiştirmemem, onlara değiştirdim demem ve gereksiz yere sinirlerimi bozmam, suçsuz günahsiz insanların kalplerini kırman, hor davranmamdan dolayı olmuştur. Aynı şeyleri sizlerin yaşamamanız için herkese değilsede, böyle sorun yaşan birilerinin işine yarayabilir diye yazdım. Umarım faydalı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mt8 -- 21 Eylül 2016; 23:46:50 >







  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.