< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Fiber İnternet bağlantı kopması - Sorun belli değil, Çözüm belli değil..
-
-
@Ö1f1
-
Zor bir mesele. Görünen o ki ya fiziksel bir neden ya da bir konfigürasyon router'ın kilitlenmesine sebep oluyor. Ancak bu sebep hemen her şey olabilir, inanın aradaki kablo bile olabilir.
Öncelikle tavsiyem bir daha benzeri bir kilitlenme durumu olduğunda router'ı kapat-aç yapmayıp router'a ONT'den gelen kabloyu router'ın WAN portundan çıkartıp bilgisayar router'a erişebiliyor mu kontrol edin.
Farz edelim ki durum değişmedi, fiziksel bazı kontroller yapmakta fayda var. Öncelikle çok ilginç gelebilir ancak router'ın adaptörünü farklı bir prize bağlayın, deneyin.
Olmadı mı, router ile ONT arasına sağlam olduğundan kesinlikle emin olduğunuz bir geçici ethernet kablosu kullanarak bağlantı kurup deneyin.
Eğer bu yazdıklarımın hiç birisi sorunu çözmez ise iki ihtimal kalıyor. ONT değişimi ya da SSG üzerindeki konfigürasyonların kontrolü (ancak konfigüasyon kaynaklı bir sorun olursa çok sayıda Gibinet abonesi etiklenir, zayıf bir ihtimal)
-
Son yaşadığım problemler arından tekrar, bir süre devam eden kesintiler yaşamam durumunda WAN kablosunu router'dan çıkarıp kontrol sağlayacağım. Adaptörü de farklı bir yere takmayı deneyeceğim. Bunlar devam ederse ONT ve router arasına kablo çekmem zor olabilir ama tekrar modemi(router'ı) ONT cihazının yanına koyabilirim. Wi-fi sinyallerimiz fiziksel engellerden ötürü zayıflayacaktır ama ev içi tesisat ihtimalini böylelikle demek daha makul.
Yine tekrar ediyor olabilirim ama bina 11-12 yıllık..(biz 5 yıldır buradayız) Aynı ev içi ethernet tesisatında 3 yıl önce TürkTelekom'dan fiber hizmeti alıyorduk 2 yıl boyunca. Tesisat aynı tesisat, her şey aynı.. İşte zamanla fiber optik kablo elektrik panosun içinde zarar görmüş o değişti temmuz ayında, o hasarlıyken WAN ışığı kırmızı yanıyordu.. Bu çözdüğümüz problem.. Diğer duvar içinden geçen ethernet kablosu internet olduğu sürece 109 mbit indirme hızını bana veriyor..
Konu açarak sizlerin cevaplarıyla yeni dikkat edilecek, kontrol edilecek noktalar hakkında bilgilendim. Umarım bu yanıtlarla, dikkat çekilen noktalarla problemsiz internete ulaşırım. Yoksa yine fiyatlara, tarifelere bakıp başka bir servis sağlayıcıya geçeceğim. Ve bu TT olmaz ise yine benzer sorunlar peşimden gelecek gibi.. Aradığımda servis sağlayıcıma da kızıyorum, TT böyle değildi diyorum..
TürkTelekom ve Gıbır internet arasındaki 1 yıllık süreçte kablonet kullandık, o elektrik panosunun orada kuruluydu.. Bu Gıbır tekrar, TT kullanırken salondaki konumuna taşıdık (kurumu buraya yaptırdık, fiziksel engeller wifi engellemesin diyerek) Kablonet kendi altyazısını kullanıyormuş, ben elektirk panosuna gidip bir şey yapınca onlarda aynı altyapı sanıyordum, sanırım ONT falan onların işi olmuyor, fiber kablo falan.. (bu konuda emin olamadım, elektirik panosunda çok fazla kablo var, tv anten kabloları vs. de orada.. ) Neyse bunlar ek bilgilerdi..
Teşekkürler cevaplar için.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Kardeş modemi değiştirdiklerinde, dikkat ettin mi adaptörüde değiştirdiler mi? Bende sorun adaptörde çıktı.Teknik servisçi bizde pahalı dedi. Dışarda daha uygun alırsınız dedi. Amperi 1,5-2 amper çıkışlı adaptör olması lazım..Teknik servis bina tesisatı, girişteki kutuyu v.s hepsini test etti. ISS süperonline altyapısıydı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X