Daha verimli dosya paylaşımı yapabilmek için port açmaya çalıştım ama ne yaptıysam yapayım hep bir güvenlik duvarı arkasında görünüyorum. aMule ile DüşükID (LowID) alıyorum. Dolayısıyla sormak istediğim şuydu: bildiğiniz kadarıyla Türksat Kablo port kısıtlaması yapıyor mu?
Ayarlarımın özeti şu şekilde: MATE masaüstü ile Ubuntu GNU/Linux 18.04.2 kullanıyorum. Yerel IP adresini ifconfig’in gösterdiği adrese sabitledim. Gufw güvenlik duvarında hem giriş, hem çıkış olarak belli portlara TCP veya UDP protokollerinde izin verdim. Aynı şekilde modemin yönlendirici kısmında portları yönlendirme menüsünden yönlendirdim. Doğal olarak dosya paylaşımı yazılımları da bu portlara ayarlandı. Bütün bunlar yapılınca port yönlendirmesinin tamamlanmış ve LowID’nin HighID’ye dönüşmesi gerekiyordu. Olmayınca bilgisayarı yeniden başlattım, portları değiştirdim, ardından modemi Bridge kipine aldım, gene olmayınca denemek için güvenlik duvarını devre dışı bıraktım.
Ama nafile, iki değişik yazılım bana güvenlik duvarı arkasında olduğumu belirtiyorlar. İşte bu yüzden bildiğiniz kadarıyla Türksat Kablo port kısıtlaması yapıyor mu diye sormak istemiştim. Tabii ki bir hata yapıyorsam belirtmekten çekinmeyin.
Şimdiden teşekkürler.
modem uzerinde nat veya dmz acik mi? ip tabanli ve port adres olarak sordum.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
NAT açık ama port yönlendirmesi var. Bridge kipine geçmiştim, o zaman NAT kapalı olmalı ama hiçbir değişiklik olmamıştı. DMZ'yi şimdi denedim, yerel IP adresini yazıp uygula düğmesine tıkladım ama fayda etmedi. Her şey sanki Kablonet seviyesinde bir güvenlik duvarı varmış gibi duruyor.
Hocam sadece teyit etmek için soruyorum, CGNat'te misiniz?
Müşteri hizmetlerine ulaşıp port açtırmanız gerek diye biliyorum öncelikle. Yani standart olarak dışarıdan erişime belirli portlar dışında kapalı diye biliyorum. Ubuntu'nun desktop sürümü kurulu değilse neredeyse tüm portlar açık halde geliyor. ufw ve ipconfig ayarlarını yaptıysanız zaten PC kaynaklı sorun olmaması gerek.
Ah kafasız bendeniz... Evet, galiba CGN havuzundan IP adresi vermişler: modem arayüzündeki WAN IP Adresi: 100.87.1xx.xxx, dışarıdan Google'a IP adresimi sorunca gördüğüm: 94.54.2x.xxx. Şu tartışmada ilginç bilgiler var bu mevzuda.
keynanK
kullanıcısına yanıt
Hocam konuya tam göz atamadım ancak, IP kameranız olduğunu söylerseniz hızlıca çıkarıyorlar CGN'den. Yoksa bilgisayarıma ulaşmak istiyorum vs. derseniz zorluk çıkarabiliyorlar.
Aradım müşteri hizmetlerini, dosya paylaşmak için port açmaya çalıştığımı ve CGN yüzünden başarılı olamadığımı, 100'lü havuzdan IP adresimin çıkarılmasını istediğimi, modem arayüzündeki WAN adresiyle dışarıdan görünen adresin aynı olması gerektiğini söyledim. Hiçbir sorun çıkmadı, birkaç saat sonra bir mail aldım çağrınız sonuçlanmıştır diyen. Şimdi her şey yolunda, millet çatır çatır dosya indiriyor benden.
Çok sağ olun HHsungur, Kablonet'i aramam gerektiğini söylemeseniz ve CGN'i hatırlatmasanız hâlâ kafayı yiyor olacaktım.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme