Şimdi Ara

TÜVTÜRK Muayne Ücreti Değil, Soygunculuk. (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
551
Cevap
7
Favori
34.125
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
877 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • +80 tl de egzoz muayenesini unutmuşsunuz bence onu da ekleyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aman abi aman, mazallah sesimizi falan duyarlar, rakamı geri çekerler.

    bak yemin ediyorum 2 senede bir verdiğimiz para başka yerden aylığa bağlanır.

    aman abi..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • asgari ücretle çalışıyorum 97 model aracımın yolda gidebileceğine devleti ikna etmek için 1 aylık maaşımın 6 da 1 ini devlete geri ödüyorum :) bu arada sigorta ve muayene aynı aya denk gelirse vay evdeki çocuğumun , ailemin haline aç geziyoruz bir ay kızım biraz büyüsün satıp kurtulacağım bu çileden asgari ücretli ev geçindiren adamım ben neyime benim 97 model lüks otomobil (fiat) yıllarca okul okumuşum bir paçavradan arabaya bile binemiyorum ben mi utanayım şimdi ? bu şartlarda vatana hayırlı bir evlat yetiştirmek istiyorum ama Allah göstermesin zor bir durumda onu hastaneye götürecek 97 model bir arabanın giderlerini bile karşılayamıyorum benmi utanayım gardaşım ?
  • Şu yazının altında millet isyanını dile getiriyor ama kimse görmeyecek tabi. 15 yılda %456 artmış bir de muayene ücretleri. Yurtdışı muayene fiyatlarıyla da karşılaştırmışlar adamların kazandığı paranın yanında ne kihttps://www.arabam.com/blog/haberler/tuvturk-muayene-ucretleri-tepki-cekti/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muâyene istasyonu değil, resmi haraç kesme istasyonu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayret


    TÜVTÜRK Muayne Ücreti Değil, Soygunculuk.


    Vatandaşlar TÜVTÜRK'e isyan etti! "Alman İngiliz ortaklığıyla soygun"
    www.yeniakit.com.tr
    Vatandaşlar TÜVTÜRK'e isyan etti! "Alman İngiliz ortaklığıyla soygun" - Yeni Akit
    https://www.yeniakit.com.tr/foto-galeri/vatandaslar-tuvturke-isyan-etti-alman-ingiliz-ortakligiyla-soygun-23862




  • Soygunculuk felan değil. Yarisi devlete gidiyormuş zaaten. Devleti de biz seçtiğimize göre herşey yolunda .Herkes arabaya binmek zorunda degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tepkiler gazetelere taşınıyor hadi bakalım...

    Yeni Şafak yazarı Ahmet Ulusoy da araç sahiplerinin bu tepkisini bugünkü köşesine taşıdı ve dikkat çeken bir öneride bulundu.

    İşte Ulusoy'un o yazısı;


    Son dönemde araç muayene işlemleri ve ücretlerini, vatandaştan büyük tepki alan, çok konuşulan, doğrudan araç sahiplerinin cebini ilgilendiren bir konu olarak ele alma gereği duydum.

    Kamu ekonomisi derslerinde (özelleştirme teorisi kapsamında) rekabetçi piyasanın olduğu alanlara devletin girmemesi gerektiğini, tekelci alanların ise en son özelleştirilmesi gereken yerler olduğunu, öncelikle rekabete açarak, ölçek ekonomileri söz konusu (doğal tekel) ise özelleştirmelerde imtiyaz sözleşmeleri yapılması gerektiğini ve zorunluluk olmadıkça özelleştirilmesinin doğru olmayacağını söyleriz. Çünkü, burada tekelci sömürü kaçınılmaz olur.

    Yine, imtiyaz sözleşmeleriyle yapılan özelleştirmelerde şartların kamuoyuna şeffaf bir şekilde açıklanma zorunluluğunu, vatandaş adına devletin hizmet için verdiği imtiyazın kapsamını bilme hakkı olduğunu söyleriz. Maalesef bu anlamda bir şeffaflık söz konusu değil.

    Bilindiği gibi hususi araçlarda iki yılda bir, ticari araçlarda ise her yıl muayene yapılma zorunluluğu var ve bu muayeneleri yapan devletin yetkilendirdiği bir özel sektör kuruluşu.

    TÜVTÜRK adlı bu kurumun ortakları Doğuş Grubu, Münih-Alman merkezli teknik hizmetler üreten TÜV SÜD ve Londra merkezli sermaye yatırımı yapan İngiliz Bridgepoint şirketidir.

    2007 yılından geçerli olmak üzere 20 yıllık bir anlaşma imzalanmış devletle. İlk 3 yıl %30, 7 yıl %40 ve sonrasındaki 10 yıl için hasılatın (KDV hariç) %50’sinin hazineye aktarılması esasına dayalı bir sözleşme.

    Burada araç muayenesi ile ilgili iki şeye bakmak gerekiyor

    Birincisi; araç muayene işleminin özel sektöre devrinin (özelleştirme) gerekliliği. Daha önce devlet cüzi bir ücretle muayene işini yapıyordu. Teknoloji kullanımı ve standartları yükseltilip bu hizmet devlet tarafından verilebilirdi.

    İkinci konu ise acaba gerçekten araç muayenesine ihtiyaç var mıdır, sorusudur?

    Bugün özellikle yeni araçların düzenli servis hizmeti aldığını, bu hizmetin önemli kısmı araç muayene işlemleriyle örtüştüğü bilinmektedir.

    Dolayısıyla servis hizmetleri araç muayenesi işlemleriyle tamamlanarak ilgili kurumlar yetkilendirilebilir ve rekabetçi bir piyasa oluşturulabilir.

    Bir otomobilin muayene ücreti egzoz muayenesi ile birlikte 422 lira. Araç muayene sürecinde en fazla 10 dakika kalıyor. Onarım yok, tamirat yok, arabaya müdahale yok. Türkiye şartlarında yapılan işe göre çok yüksek bir ücretlendirme. Devlet bu paranın % 50’sini alıyor.

    İtirazımız devletin kanuni zorlamayla yabancı ortaklı bir firmaya tekelci gücü vererek ve her aracın mutlaka muayene yaptırmak zorunluluğu ile ciddi ölçüde bir paranın vatandaşın cebinden transferine aracılık etmesidir.

    Bir başka garip uygulama kredi kartı ile ödeme yapılamayışıdır.

    Çağın şartları kredi kartını, pos cihazı kullanmayı, plastik parayı zorunlu getirdiği halde (nerdeyse yeryüzünden nakit kullanımı tamamen kalkacak) bu kuruluşlar POS cihazı getirmiyor.

    Hizmet noktasında bir başka vahim konu da gecikme bedeli olarak aylık % 5 faiz alınmasıdır. Aracınızın muayenesi gecikti ise; aylık %5 gecikme faizi yıllık yüzde 60 basit faiz anlamına geliyor. Merkez Bankası faizleri tek haneli rakamlara indirmiş. Buna karşılık, 1983 yılında çıkan 2918 nolu kanunda yer alan % 5 gecikme faizi bugün geçerliliğini koruyarak araç muayenesini geciktirenlere uygulanıyor.

    Türkiye’de trafikte TÜİK rakamlarına göre 23 milyon araç var ve bunlar iki senede bir muayene olmak zorundalar. 10-15 milyon araç yıllık muayene olmaktadır ve bu yaklaşık 4-6 milyar liralık bir gelir (gerçek rakamlara ulaşmak mümkün değil) demektir.

    Bu para tamamen devletin hazinesine gitse hadi bir ölçüde buna rıza gösterilebilir. Oysa devletin egemenlik hakkı kullanılarak yabancı menşeli bir kuruluşa araç sahiplerinden haksız transfer yapılmaktadır.

    Sonuç olarak; araç muayene sektörü rekabete açılmalıdır. Rekabet, hem hizmet kalitesi, hem fiyatların aşağıya çekilmesi açısından önemli bir baskı demektir. Bu sayede hizmet kalitesi artar ve fiyatlar düşer.

    Eğer tekelci yapı devam edecekse mutlaka devlet tekeli olmalıdır. Muayene ücretleri de eskiden olduğu gibi makul seviyelere çekilmeli ve bağcıyı dövmekten vazgeçilmelidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tepkilerimizi yükseltelim...
    Namuslu vatandaşlar olarak bu ülkede taksiciler kadar devlete yaptırım gücümüz yoksa bize de yazıklar olsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 24 Temmuz 2020; 8:6:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne yaptıkları bir iş var, ne bir maliyetleri var. 10 dkda 422 tl. Çok fazla para alıyorlar gerçekten çok haklısınız.
  • 10 Dakika için alınan üçret 422 TL Bu soygun tabi. ama buna dur diyecek kim var ?
  • Ücret çok yüksek, orası tamam da ülkede son 1 yılda gıda fiyatı ikiye katlandı, her tarafımız fahiş ücretli yol ve köprüler ile çevrildi, araba fiyatları arşı geçti, binlerce ürüne aşırı gümrük vergisi eklendi, hatta bu şartlarda bazıları saraylarda paramazı çar çur ediyor..bunlara itiraz yok, muayene ücretine mi itiraz ediyoruz..ki hiç bir şey olmaz,devletle sözleşmesi var, adamlar bu kapsamda hareket ediyor, rekabet yok, istersen arabamızı önünde yakalım, 1 kuruş indirim olacağını sanmıyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bunlar eskiden devletindi.sonra sattılar özelleştirtiler.şimdi de isyan var.tabiki bunun böyle olacağı belliydi.ozamanlar özelleştrimeyi destekleyenler düşünsün şimdi.satarken millet satmayın dedi.ve hala satmaya çalışıyorlar.ve bunu savunanlar birsürü kişi vardı.satın diyenler vardı .
  • Soygun gibi ücreti var tamirat vs de yok 5 dk lık kontrol aslı arası

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CihangirCanavarı

    Tepkiler gazetelere taşınıyor hadi bakalım...

    Yeni Şafak yazarı Ahmet Ulusoy da araç sahiplerinin bu tepkisini bugünkü köşesine taşıdı ve dikkat çeken bir öneride bulundu.

    İşte Ulusoy'un o yazısı;


    Son dönemde araç muayene işlemleri ve ücretlerini, vatandaştan büyük tepki alan, çok konuşulan, doğrudan araç sahiplerinin cebini ilgilendiren bir konu olarak ele alma gereği duydum.

    Kamu ekonomisi derslerinde (özelleştirme teorisi kapsamında) rekabetçi piyasanın olduğu alanlara devletin girmemesi gerektiğini, tekelci alanların ise en son özelleştirilmesi gereken yerler olduğunu, öncelikle rekabete açarak, ölçek ekonomileri söz konusu (doğal tekel) ise özelleştirmelerde imtiyaz sözleşmeleri yapılması gerektiğini ve zorunluluk olmadıkça özelleştirilmesinin doğru olmayacağını söyleriz. Çünkü, burada tekelci sömürü kaçınılmaz olur.

    Yine, imtiyaz sözleşmeleriyle yapılan özelleştirmelerde şartların kamuoyuna şeffaf bir şekilde açıklanma zorunluluğunu, vatandaş adına devletin hizmet için verdiği imtiyazın kapsamını bilme hakkı olduğunu söyleriz. Maalesef bu anlamda bir şeffaflık söz konusu değil.

    Bilindiği gibi hususi araçlarda iki yılda bir, ticari araçlarda ise her yıl muayene yapılma zorunluluğu var ve bu muayeneleri yapan devletin yetkilendirdiği bir özel sektör kuruluşu.

    TÜVTÜRK adlı bu kurumun ortakları Doğuş Grubu, Münih-Alman merkezli teknik hizmetler üreten TÜV SÜD ve Londra merkezli sermaye yatırımı yapan İngiliz Bridgepoint şirketidir.

    2007 yılından geçerli olmak üzere 20 yıllık bir anlaşma imzalanmış devletle. İlk 3 yıl %30, 7 yıl %40 ve sonrasındaki 10 yıl için hasılatın (KDV hariç) %50’sinin hazineye aktarılması esasına dayalı bir sözleşme.

    Burada araç muayenesi ile ilgili iki şeye bakmak gerekiyor

    Birincisi; araç muayene işleminin özel sektöre devrinin (özelleştirme) gerekliliği. Daha önce devlet cüzi bir ücretle muayene işini yapıyordu. Teknoloji kullanımı ve standartları yükseltilip bu hizmet devlet tarafından verilebilirdi.

    İkinci konu ise acaba gerçekten araç muayenesine ihtiyaç var mıdır, sorusudur?

    Bugün özellikle yeni araçların düzenli servis hizmeti aldığını, bu hizmetin önemli kısmı araç muayene işlemleriyle örtüştüğü bilinmektedir.

    Dolayısıyla servis hizmetleri araç muayenesi işlemleriyle tamamlanarak ilgili kurumlar yetkilendirilebilir ve rekabetçi bir piyasa oluşturulabilir.

    Bir otomobilin muayene ücreti egzoz muayenesi ile birlikte 422 lira. Araç muayene sürecinde en fazla 10 dakika kalıyor. Onarım yok, tamirat yok, arabaya müdahale yok. Türkiye şartlarında yapılan işe göre çok yüksek bir ücretlendirme. Devlet bu paranın % 50’sini alıyor.

    İtirazımız devletin kanuni zorlamayla yabancı ortaklı bir firmaya tekelci gücü vererek ve her aracın mutlaka muayene yaptırmak zorunluluğu ile ciddi ölçüde bir paranın vatandaşın cebinden transferine aracılık etmesidir.

    Bir başka garip uygulama kredi kartı ile ödeme yapılamayışıdır.

    Çağın şartları kredi kartını, pos cihazı kullanmayı, plastik parayı zorunlu getirdiği halde (nerdeyse yeryüzünden nakit kullanımı tamamen kalkacak) bu kuruluşlar POS cihazı getirmiyor.

    Hizmet noktasında bir başka vahim konu da gecikme bedeli olarak aylık % 5 faiz alınmasıdır. Aracınızın muayenesi gecikti ise; aylık %5 gecikme faizi yıllık yüzde 60 basit faiz anlamına geliyor. Merkez Bankası faizleri tek haneli rakamlara indirmiş. Buna karşılık, 1983 yılında çıkan 2918 nolu kanunda yer alan % 5 gecikme faizi bugün geçerliliğini koruyarak araç muayenesini geciktirenlere uygulanıyor.

    Türkiye’de trafikte TÜİK rakamlarına göre 23 milyon araç var ve bunlar iki senede bir muayene olmak zorundalar. 10-15 milyon araç yıllık muayene olmaktadır ve bu yaklaşık 4-6 milyar liralık bir gelir (gerçek rakamlara ulaşmak mümkün değil) demektir.

    Bu para tamamen devletin hazinesine gitse hadi bir ölçüde buna rıza gösterilebilir. Oysa devletin egemenlik hakkı kullanılarak yabancı menşeli bir kuruluşa araç sahiplerinden haksız transfer yapılmaktadır.

    Sonuç olarak; araç muayene sektörü rekabete açılmalıdır. Rekabet, hem hizmet kalitesi, hem fiyatların aşağıya çekilmesi açısından önemli bir baskı demektir. Bu sayede hizmet kalitesi artar ve fiyatlar düşer.

    Eğer tekelci yapı devam edecekse mutlaka devlet tekeli olmalıdır. Muayene ücretleri de eskiden olduğu gibi makul seviyelere çekilmeli ve bağcıyı dövmekten vazgeçilmelidir.
    Burada bir tuzak var yalnız ,katiyen muayene kaldırılsa bile , servislerin insafına bırakılamaz bu iş son zamanlarda garanti yakma pahasına faiş servis ücretlerinden dolayı servise gitmeyen insan sayısı çok fazla eğer bu imtiyaza sahip olurlarsa 10 katı fazlasını saplarlar millete ,olmaz bu iş ,bir kuçaktan öbür kucağa oluruz.




  • slayer_00 kullanıcısına yanıt
    Çok güzel yazmışsın kardeşim. Adaletini .... dünya. Garibanın ekmeğinden kesip kendilerini ve yedi sülalelerini zengin ettiler. Hala doymadılar hala sırtımızda kambur olmaya devam ediyorlar. Bunun büyük kısmı vergidir kesin. Bende bugünlerde götürecem muayeneye bakalım egzoz emülsiyonla beraber ne kadar haraç ödiyecez.
  • Özel sektorun Allah bin belasini versin para amaci kar amaci guden kurumdan ne bekliyorsun. Vatandasa hizmet yok yalan dolan 3 kagit ne ararsan var. Halk ekmekten 75 kurusa aldigin simit disarida 1.5 tl diyorum.ne farki var bizimki ozel.simit susami farkli unu farkli bilmem.ne sanki uzaydan geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    ilk özelleştiği yıl muayeneye gittim bir güler yüz vs falan 3.senesi suratlar düştü oturacak yer falan yok 5. sene şuraya geç orada bekle gibi asker hizaya sokan tavırlar ,dur mötüme yer ediyim sana neler edicemin canlı örneğini yaşattılar.
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.