Şimdi Ara

uçak motor pervanesi kaç rpmde dönüyor? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
1
Favori
22.402
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Formula 1 arabaları bile 18 bin devire çıkıyor.


    http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_turbine

    Burada yazıyor

    "For example, large Jet engines operate around 10,000 rpm, while micro turbines spin as fast as 500,000 rpm."
  • yalnız gaz türbini ile jet motoru aynı şey değiller.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrEvo8

    Formula 1 arabaları bile 18 bin devire çıkıyor.


    http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_turbine

    Burada yazıyor

    "For example, large Jet engines operate around 10,000 rpm, while micro turbines spin as fast as 500,000 rpm."



    Ee ne yani bu motorlar daha mi fazla devirli olmali? Yuksek ne kaar hizli donerse o kadar verimli midir?

    Rolls royce trent motorlarindaki fan blade denen yani disaridan baktigimiz zaman direk gordugumuz paller bladeler pervaneler turbin kanatlari kanatciklari herhangi biri kullanilabilir,ucagi ses hizina yaklastirdigi zamandaki devri 3300 dur ve bu da tam olarak bladein en ucundaki noktanin 1730 km/h olmasi anlamina ggelir. Her malzemenin atalet ve dairesel momentleri ve her mekanik sistemin ( ki burada bahsi gecen motor ) birbirine bagli alt sistemleri vardir. Inanin mukemmel bir hesaplama mukemmel bir muhendislik urunu olan bu motorlar insanin aklini gercek anlamda zorluyor. Cok devir cok hiz demek degildir.

    Mikro jet motorlarina 550.000 rpm yaptirabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: A.S.I.

    2 TB 7200 RPM
    --- Bu mesaj otomatik olarak silinmiştir ---



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi askerasker -- 6 Temmuz 2018; 14:38:13 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: askerasker


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pensilvanyalı Zat

    2 TB 7200 RPM

    İnce görmüşsün, artini verdim

    Ben de simdi gordum iyimis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • buyrun örne bir motor rpm değeri yazıyor


    http://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26_Whitney_Canada_PT6
  • quote:

    Orijinalden alıntı: askerasker


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pensilvanyalı Zat

    2 TB 7200 RPM

    İnce görmüşsün, artini verdim

    Eyvallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rowdyseqo


    quote:

    Orijinalden alıntı: emrEvo8

    Formula 1 arabaları bile 18 bin devire çıkıyor.


    http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_turbine

    Burada yazıyor

    "For example, large Jet engines operate around 10,000 rpm, while micro turbines spin as fast as 500,000 rpm."



    Ee ne yani bu motorlar daha mi fazla devirli olmali? Yuksek ne kaar hizli donerse o kadar verimli midir?

    Rolls royce trent motorlarindaki fan blade denen yani disaridan baktigimiz zaman direk gordugumuz paller bladeler pervaneler turbin kanatlari kanatciklari herhangi biri kullanilabilir,ucagi ses hizina yaklastirdigi zamandaki devri 3300 dur ve bu da tam olarak bladein en ucundaki noktanin 1730 km/h olmasi anlamina ggelir. Her malzemenin atalet ve dairesel momentleri ve her mekanik sistemin ( ki burada bahsi gecen motor ) birbirine bagli alt sistemleri vardir. Inanin mukemmel bir hesaplama mukemmel bir muhendislik urunu olan bu motorlar insanin aklini gercek anlamda zorluyor. Cok devir cok hiz demek degildir.

    Mikro jet motorlarina 550.000 rpm yaptirabilirsiniz.

    Söylediğimden bunu nasıl anladın, bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uygx

    akrobasiler 440 normal airler 500 600

    Benim dvd sürücü 7200 rpm nasıl oluyor o iş?

  • İlk tepkim bu oldu başlığı görünce
  • Motorlarda genelde 2 tane şaft oluyor N1 ve N2 diye.

    Motorlara göre değişiyorda standard bir yolucu uçağında N1 2000-5000 civarında iken N2 için 8000-15000 civarında oluyor . Ama gerçekten değer çok değişken oluyor.
    Misal olarak 737 de kullanılan CMF6-7 nin böyle imiş N1:5382 N2:15183
    kaynak:http://easa.europa.eu/system/files/dfu/EASA-TCDS-E.004_CFM_International_S.A._--_CFM56--7B_series_engines-04-17122012.pdf

    N1 pervane ve arkasındaki low level compressorü döndürürken N2 de High level compressorönü dürür.

    Uçakta asıl güç yanma odasında elde edilir. Pervanenin asıl amacı havayı (yüksek irtifalarda az bulunur) yanma odasına toplamak ve ve içeride güzelce yaymaktır.

    Oldukça uzun konuda çoğu şeyi unuttum zaten :d



     uçak motor pervanesi kaç rpmde dönüyor?

    ön tarafta fan bıçaklarının seyrek olduğu yerler N1, sık olduğu yerler N2.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reahax -- 29 Ağustos 2014; 7:22:21 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.