Şimdi Ara

Uçaklarla ilgili herşey burada (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
459
Cevap
1
Favori
135.171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kara kutuyu çıkarsalar da ne sebepten dolayı düştüğünü öğrensek!!!!!!!!!!Pilotajlık mı yoksa teknik hatadan mı düştü??????????Ben yüksek bi ihtimalle elektronik hatadan kaynaklandığını düşünüyorum.Yazık olmuşA320'ler A340'ların düşük menzilli 2 motorlu modeli!!!!!Yani full elektronik kontollü bi uçaktır!Uçuş kumandalarından tutun da tüm kontrollere kadar!!!!!!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 3 Mayıs 2006; 9:47:49 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gladiatör


    quote:

    Orjinalden alıntı: tr_smach

    uçaklarla ilgili herkesin fikri bu kadar mı.ben bi konu açayım bari yeni nesil savaş uçağını duydunuz mu x-35 yada f- 35 de olabilir ( iki isimlede karşılaştım).



    tr_smach iyi oku arkadaşım
    1-Uçaklar hakkında buraya yazılanlar fikir değil bilgilerdir.(bakınız:Kobe_DJ)
    2-Bir diğer konu uçaklar hakkında kulaktan dolma saçma sapan uyduruktan iki üç şey bilip açılmış bir topic değil bu.Uçaklar bizim işimiz.
    3-Soru sormuş ama cevap alınamamış kimse yok .Senin sorunada cevap veririrz yeterki soru sorulsun.
    4-İstersem sabaha kadar uçaklar hakkında teknik bilgi veririm.Ama çok spesifik konular olduğu için kafa karıştırır.Tabi mesleğiniz bu değilse.
    Bilmem anlatabildim mi?

    Şimdi x-35'e gelirsek uçağın fiyatı 28 M $ ile 38 M$ arasında değişiyor.Bunu sebebi de kalkış yapılacak ortama göre 3 çeşit tipte tasarlanmış olması.Dikey kalkıp inebilenlerin fiyatı 38 M $.(ucuz dimi? hemen alalım)Lockheed-Martin firması tarafından üretilmektedir.Tek mürettebat ile uçar.kanat açıklığı yanılmıyorsam 13,71 metre kanat uzunluğu ise tam olarak 10,97 metre.Supersonic bir uçaktır (sesten hızlı).
    Yaklaşık 1000 kilometrelik görev radiusu vardır.Başka ne bilemk istiyosun???




    bu sert çıkışına bir anlam veremedim ben burda fikrimide paylaşırım bilgimide zaten orda herkesin bilgisi bu kadar mı demedim benden bilgili çok insan olduğunu biliyorum ahkam kesmek kolay gel bende sana felsefe dersi vereyim bunu mu söylememi beklersin senin tavrın bu şekilde.uçaklarla ilgili herşey burda yazıyor başlıkta ve doğru düzgün hiç bir bilgi verilmemiş.çok detaya girmedikçe teknik bilgiler öğrenmek ister herkes
    bende f-35 mi x-35 mi (iki isminde kullanılduığını duydum) o uçak hakkında konuşalım istedim.uçak hakında teknik bilgi almakta hoşuma gider uçağı beğenmedim şurası şöyle olmalıydı diyen biriyle münakaşa etmekte.teknik bilgiler için sağol.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    quote:

    Orjinalden alıntı: tr_smach

    uçaklarla ilgili herkesin fikri bu kadar mı.ben bi konu açayım bari yeni nesil savaş uçağını duydunuz mu x-35 yada f- 35 de olabilir ( iki isimlede karşılaştım).


    Arkadaşım ne bu şiddet bu celal!

    1-Burda yazdıklarım fikir değil bu meslekte elde ettiğim tecrübe ve kitabi bilgilerimdir.Sorusu ya da merakı olan herkese bu doğrultuda fazla spesifik olmadan(arkadaşların kafası karışmaması için) yardımcı olmaya bilgilendirmeye çalışıyorum.
    2-Bu topicten başka bi topic daha var(uçakların kalkış hızları) konu karışıklığı olmasın diye bi yerde toplamak istiyoruz.Ama uyarmama rağmen arada arkadaşlar oraya atıyor dolayısıyla oraya da cevap yazıyoruz.Oradakileri de bi oku ondan sonra yorumda bulun

    X-35'E GELİNCE!GLAD ARKADAŞIMIN YAZDIKLARINA KATILIYORUM.SANIRIM MOTOR VE YAPIYI BANA BIRAKMIŞ!F-35 JOINT STRIKE FIGHTER OLARAK DA BİLİNİR!GLAD ARKADAŞIMIN DEDİĞİ GİBİ ÜRETİCİSİ LOCKHEED MARTIN'DİR.
    MOTORU BİLDİĞİNİZ F-22 RAPTOR MOTORUNUN GELİŞTİRİLMİŞ HALİDİR!TURBOJET,LOW-BYPASS BİR MOTORDUR!JSF'DE BU TURBOJET MOTOR UÇUŞ KOMPARTMANIN ARKASINA YERLEŞTİRİLMİŞ BİR LİFT FAN'INA TAHRİK VERİR!BU FAN DİKEY KALKIŞ VE İNİŞLERDE UÇAĞIN BURNUNDAKİ YÜK DENGESİNİN SAĞLANMASI İÇİN KULLANILIR!AYRICA HER İKİ KANADA MOTORUN HPC(HIGH PRESSURE COMPRESSOR) KADEMESİNDEN ALINAN Bİ MİKTAR HAVA DUCT'LAR ARACILIĞIYLA KANADA BİNEN YÜKÜ AZALTMASI VE DENGE SAĞLAMASI AMACIYLA YÖNLENDİRİLİR BU SAYEDE UÇAK HPC'NİN YÜKSEK BASINÇLI HAVASIYLA TEPKİ SAĞLANIP UÇAK KANATLARDAN DA YUKARI KALDIRILIR!
    VE SON OLARAK ASIL TEPKİYİ SAĞLAYAN EGZOST NOZZLE ARACILIĞIYLA UÇAK DİKEY KALKIP İNEBİLİR.BUNU UÇAĞIN NOZZLE'NA AŞAĞA YÖNDE KUMANDA VERİLEREK YAPILIR!BU İŞLEMLE TEPKİYİ YERE VERİR!BU TEPKİYLE DE UÇAK DİKEY YÖNDE AŞAĞA VE YUKARI HAREKET EDEBİLİR.BU UÇAKLARDA NOZZLE TELESKOBİK Bİ YAPIYA SAHİP OLUP TÜM UÇAKLARDAKİ GİBİ TİTANYUM ALAŞIMDIR.(NORMALDE EGZOST NOZZLE DİĞER UÇAKLARDA SABİT OLUP HAREKET ETMEZ)

    BU ARADA GÖVDE YAPISI KOMPOZİT AĞIRLIKLIDIR!VE AYRICA BU UÇAKTA SİLAH ÇEŞİTLİLİĞİ AZALTILMIŞ DURUMDADIR BUNUN DA SEBEBİ RADARA YAKALANMA OLASILIĞINI AZALTMAKTIR!

    tr_smach arkadaşım ordan bakınca bunlar fikir gibi mi yoksa bilgi ve tecrübe gibi mi geliyor?



    aynı şekilde sana da teşekkürler teknik bilgiler için.ben burdan uçağa şu özellikte eklenmeliydi dediğimde yada herhangi başak birşey bunun bilgi mi fikir mi olduğuna sen karar verirsin?anlayışlı yaklaşımınızdan dolayı sizi tebrik ediyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    Glad nbr kardeşim sen açmasan ben açacaktım bu topici zaten ama benden önce davranmıssınHepimize hayırlı olsun millet.Ama yeterli soru ve ilgiye ulaşamıyoruzUmarım ilgi daha çok artar ve bilgilerimizi paylaşırız.Uçaklarla ilgilenen,merak eden ve aklında soru işareti olan herkesi bekliyoruz.Hayırlı topic'ler arkadaşlar.


    ilgiyi çok güzel artırıyosunuz tekrar kutluyorum sizi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tr_smach


    quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    Glad nbr kardeşim sen açmasan ben açacaktım bu topici zaten ama benden önce davranmıssınHepimize hayırlı olsun millet.Ama yeterli soru ve ilgiye ulaşamıyoruzUmarım ilgi daha çok artar ve bilgilerimizi paylaşırız.Uçaklarla ilgilenen,merak eden ve aklında soru işareti olan herkesi bekliyoruz.Hayırlı topic'ler arkadaşlar.


    ilgiyi çok güzel artırıyosunuz tekrar kutluyorum sizi


    Yorumun için teşekkür ederimYeni açılan bi topic olduğu için sayfalarca konu olması şu aşamada imkansız zaten ama ilgili arkadaşlar sayesinde de çok güzel bi topic olacak.Şimdiden görülüyor zaten!İlginize çok teşekkür ederim millet.Ben mesleki tecrübelerimi ve bilgilerimi sizlerle paylaşmaya hazırım daima.Verdiğim bilgilerde işinize yarayacak teknik bilgiler var!Detay bilgiler vermiyorum.Çünkü onlardan fazlası zaten uçak bakım teknisyeni değilseniz işinize yaramaz.Kafa karıştırıcı olur.Tekrar herkesin ilgisine çok teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 3 Mayıs 2006; 15:54:17 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    quote:

    Orjinalden alıntı: tr_smach


    quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    Glad nbr kardeşim sen açmasan ben açacaktım bu topici zaten ama benden önce davranmıssınHepimize hayırlı olsun millet.Ama yeterli soru ve ilgiye ulaşamıyoruzUmarım ilgi daha çok artar ve bilgilerimizi paylaşırız.Uçaklarla ilgilenen,merak eden ve aklında soru işareti olan herkesi bekliyoruz.Hayırlı topic'ler arkadaşlar.


    ilgiyi çok güzel artırıyosunuz tekrar kutluyorum sizi


    Yorumun için teşekkür ederimYeni açılan bi topic olduğu için sayfalarca konu olması şu aşamada imkansız zaten ama ilgili arkadaşlar sayesinde de çok güzel bi topic olacak.Şimdiden görülüyor zaten!İlginize çok teşekkür ederim millet.Ben mesleki tecrübelerimi ve bilgilerimi sizlerle paylaşmaya hazırım daima.Verdiğim bilgilerde işinize yarayacak teknik bilgiler var!Detay bilgiler vermiyorum.Çünkü onlardan fazlası zaten uçak bakım teknisyeni değilseniz işinize yaramaz.Kafa karıştırıcı olur.Tekrar herkesin ilgisine çok teşekkür ederim.


    ben tebrik ederek eleştirmiştim ikinizi ama anlaşılmamış herhalde.iligyi artırmak için x-35 adlı uçak hakkında konuşalım istedim ama tepkinizle karşılaştım.başka söze gerek yok herhalde.ikinizede(KOBE-DJ aka GRYPHON ve Gladiatör) başarılar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    quote:

    Orjinalden alıntı: highkinetic

    ben şunu merak ediyorum. BU yolcu uçakları var ya, mesela THy onur air, fly air...... işte bu gibi firmaların kullandıkları yolcu uçakları. Bunlar hani hızlanıyo hızlanıyo pistten kalkıyorlar aa. işte o kalkış anındaki hızlarını merak ediyorum...Bİlen biri var mı?


    hava harp okulunun seçmelerinde t-41d kullanmıştım orada 60 km/h hıza gelince uçak havalanabiliyordu yanlış hatırlanamıyorsam tabi üstünden 5 yıl geçti Mühendislikte okuyanlar için mezun olduktan sonra 1,5 yıl eğitim görüp sivil havayollarında pilot olunabiliniyormuş sanıyorsam.Bu konu hakkında fikri olan varsa,paylaşırsa sevinirim



    Bekir arkadaşımız da sormuştu açıklamıştım!Bu topicte yazıyor dikkatli okursan farkedeceksindir!
    Ama yine de yazayım;

    Uçakların Take-off hızı ağırlık,zemin durumuna,verilen trimlere göre değişir.Fakat ortalama 108-167 knots hızla kalkar.Bu da km cinsinden 216-335 km/h hıza eşdeğerdir.
    Cruise uçuşta ise A340-321-320-310 VE B737-400-800 450 knots(900 km/h) hızla uçarlar.
    Canavarlarım benim

    Bu arada 1,5 yıllık eğitimi alınca pilot olabiliyorsun!ilk tercih sebebi uçak mühendisliği mezunu olmak!Ama farklı bi mühendislik okuyup sağlam torpilin varsa o da oluyor ne yazıkki



    Biliyorum senin bu yazını zaten okumuştum ama ben bir genelleme yapmadım tek bir uçak için yazdım o T-41D UÇAĞI! için sadece fikir olması amacıyla belirttim bunuda.Yoksa tabii ki yolcu uçaklarının 60 km/h hızla kalkamayacağı aşikardır.Benim bahsettiğim uçak tek pervaneli,yekpare,ufak bir uçaktır.Kullanmasıda çok zevklidir bunuda belirtmeden edemiyeceğim.Senin yazdığın uçak modelleri yolcu taşımak amacıyla ve büyük olduğu için bu kadar yüksek hızlara kalkışta ihtiyaç duyar.Benim bahsettiğim uçağın maksimum yolcu kapasitesi pilotla birlikte 4 kişidir.Şişman biri arka tarafta oturamaz yani:)




  • tc smach
    ilgiyi artırmayı istiyorum ve emin kobe_dj de istiyor.yoksa böyle bir topic açmazdım uğraşmazdım.Sen olsan iki üç kişinin soru sorduğu topice belki merak edip kimsenin okumıycağı bilgiler yazarmısın? yani demek istediğim şu sorulan sorulara detaylı cevap vermeye çalışıyoruz ama sorular az ve dolayısıyla okunmöadığını düşünüyorum ve yazzmıyorum.Sana kzıdığım nokta ilgi azlığının sebebini bizim yetersiz bilgi vermiş olmamızmış gibi yazmışsın veya ben öyle anlamışım elimden gelen yapıyorum.Herşeyi eleştir ama havacılığa gönül vermiş birini bilgisini eleştirme.(en azından benimkini)Çünkü hakaret olarak anlaşılabiliyor.
    uçaklarla ilgili herşey burda yazıyor başlıkta ve doğru düzgün hiç bir bilgi verilmemiş.demişsin bu sözler burada emeği geçen kobe 'ye haksızlık.okunmuyor kimse soru sormuyor millet cep telefonu sevdasına düşmüş.Ama madem bu kadar tepki alıyoz madem kimseye faydamız dokunamıyor msadem ilgiyi sartıramıyoruz ben bundan sonra bu topicte yokum.Erken bittiriyoruz ama olsun.Mutlaka birileri cevap yazar bu topicte katksı olan veya zahmet edip okuyan herkese teşekkür ederim.
    Felsefe konusunda bana ders vermeni gerçekten isterim severim felsefeyi .Bbilmiyen birine öğretmek istemek veya bilmediğini söylemek ayıo değilki benim okonuda bilgim senin kadar değildir.Ama öğretirsen sevinirim.Ben ahkam kesmek olarak görmem onu sen görmüştün ama .neyse anlatamadım derdimi yine uzatmayalım size iyi topicler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: highkinetic

    ben şunu merak ediyorum. BU yolcu uçakları var ya, mesela THy onur air, fly air...... işte bu gibi firmaların kullandıkları yolcu uçakları. Bunlar hani hızlanıyo hızlanıyo pistten kalkıyorlar aa. işte o kalkış anındaki hızlarını merak ediyorum...Bİlen biri var mı?


    hava harp okulunun seçmelerinde t-41d kullanmıştım orada 60 km/h hıza gelince uçak havalanabiliyordu yanlış hatırlanamıyorsam tabi üstünden 5 yıl geçti Mühendislikte okuyanlar için mezun olduktan sonra 1,5 yıl eğitim görüp sivil havayollarında pilot olunabiliniyormuş sanıyorsam.Bu konu hakkında fikri olan varsa,paylaşırsa sevinirim


    BU UÇAKLAR CESSNA YAPIMIDIR.CESSNA 172'LERİN ASKERİ VERSİYONUDUR.ŞİMDİ İSE TRAINING CRAFT OLARAK KULLANILIYORLAR.MONOKOK GÖVDE YAPISINA SAHİPTİRLER.GÖVDE ÜZERİNE MONTE EDİLMİŞ WING STRUT'LU KANATLARA SAHİPTİR.1 ADET IO-360-D TURBOPROP MOTORU MEVCUTTUR.MOTOR GÜCÜ SANIRIM 210 HP'DİR.UÇAĞIN YAKIT KAPASİTESİ 308 lb YANİ 684 kg.'DIR.MOTORA YAKIT SAĞLANMASI VE İKMALİ GRAVITY USULÜ İLE YAPILIR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 5 Mayıs 2006; 14:26:20 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gladiatör

    tc smach
    ilgiyi artırmayı istiyorum ve emin kobe_dj de istiyor.yoksa böyle bir topic açmazdım uğraşmazdım.Sen olsan iki üç kişinin soru sorduğu topice belki merak edip kimsenin okumıycağı bilgiler yazarmısın? yani demek istediğim şu sorulan sorulara detaylı cevap vermeye çalışıyoruz ama sorular az ve dolayısıyla okunmöadığını düşünüyorum ve yazzmıyorum.Sana kzıdığım nokta ilgi azlığının sebebini bizim yetersiz bilgi vermiş olmamızmış gibi yazmışsın veya ben öyle anlamışım elimden gelen yapıyorum.Herşeyi eleştir ama havacılığa gönül vermiş birini bilgisini eleştirme.(en azından benimkini)Çünkü hakaret olarak anlaşılabiliyor.
    uçaklarla ilgili herşey burda yazıyor başlıkta ve doğru düzgün hiç bir bilgi verilmemiş.demişsin bu sözler burada emeği geçen kobe 'ye haksızlık.okunmuyor kimse soru sormuyor millet cep telefonu sevdasına düşmüş.Ama madem bu kadar tepki alıyoz madem kimseye faydamız dokunamıyor msadem ilgiyi sartıramıyoruz ben bundan sonra bu topicte yokum.Erken bittiriyoruz ama olsun.Mutlaka birileri cevap yazar bu topicte katksı olan veya zahmet edip okuyan herkese teşekkür ederim.
    Felsefe konusunda bana ders vermeni gerçekten isterim severim felsefeyi .Bbilmiyen birine öğretmek istemek veya bilmediğini söylemek ayıo değilki benim okonuda bilgim senin kadar değildir.Ama öğretirsen sevinirim.Ben ahkam kesmek olarak görmem onu sen görmüştün ama .neyse anlatamadım derdimi yine uzatmayalım size iyi topicler.


    benim sözlerim tamamen yanlış anlaşılmış ben uçaklara olan ilgisizlikten bahsediyorum.senin bilgisiz olduğunuda söylemedim.bu forum sitesiyle ses sistemleri sayfasıyla tanıştım.benden size bi öneri sayfayı bi inceleyin.orda birçok ses sistemi hakkında teknik bilgi verilmiş resimlerle birlikte.sizde bu işten iyi anlayan kişiler olarak uçaklar hakkında teknik bilgiler verebilirsiniz resimlerle birlikte.bu herkesin ilgisini çeker.mesela ben özellikle savaş uçakları ve helikopterleriyle ilgileniyorum. bu uçaklar ve helikopterler hakkında sayfaya resim ve bilgi koyabilirsiniz.bence hemen pes etme.




  • bir arkadaş su-37 lerin çelik gövdede olduğunu söyledi acaba bu olabilir mi yani ağırlık açısından soruyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tr_smach


    quote:

    Orjinalden alıntı: Gladiatör

    tc smach
    ilgiyi artırmayı istiyorum ve emin kobe_dj de istiyor.yoksa böyle bir topic açmazdım uğraşmazdım.Sen olsan iki üç kişinin soru sorduğu topice belki merak edip kimsenin okumıycağı bilgiler yazarmısın? yani demek istediğim şu sorulan sorulara detaylı cevap vermeye çalışıyoruz ama sorular az ve dolayısıyla okunmöadığını düşünüyorum ve yazzmıyorum.Sana kzıdığım nokta ilgi azlığının sebebini bizim yetersiz bilgi vermiş olmamızmış gibi yazmışsın veya ben öyle anlamışım elimden gelen yapıyorum.Herşeyi eleştir ama havacılığa gönül vermiş birini bilgisini eleştirme.(en azından benimkini)Çünkü hakaret olarak anlaşılabiliyor.
    uçaklarla ilgili herşey burda yazıyor başlıkta ve doğru düzgün hiç bir bilgi verilmemiş.demişsin bu sözler burada emeği geçen kobe 'ye haksızlık.okunmuyor kimse soru sormuyor millet cep telefonu sevdasına düşmüş.Ama madem bu kadar tepki alıyoz madem kimseye faydamız dokunamıyor msadem ilgiyi sartıramıyoruz ben bundan sonra bu topicte yokum.Erken bittiriyoruz ama olsun.Mutlaka birileri cevap yazar bu topicte katksı olan veya zahmet edip okuyan herkese teşekkür ederim.
    Felsefe konusunda bana ders vermeni gerçekten isterim severim felsefeyi .Bbilmiyen birine öğretmek istemek veya bilmediğini söylemek ayıo değilki benim okonuda bilgim senin kadar değildir.Ama öğretirsen sevinirim.Ben ahkam kesmek olarak görmem onu sen görmüştün ama .neyse anlatamadım derdimi yine uzatmayalım size iyi topicler.


    benim sözlerim tamamen yanlış anlaşılmış ben uçaklara olan ilgisizlikten bahsediyorum.senin bilgisiz olduğunuda söylemedim.bu forum sitesiyle ses sistemleri sayfasıyla tanıştım.benden size bi öneri sayfayı bi inceleyin.orda birçok ses sistemi hakkında teknik bilgi verilmiş resimlerle birlikte.sizde bu işten iyi anlayan kişiler olarak uçaklar hakkında teknik bilgiler verebilirsiniz resimlerle birlikte.bu herkesin ilgisini çeker.mesela ben özellikle savaş uçakları ve helikopterleriyle ilgileniyorum. bu uçaklar ve helikopterler hakkında sayfaya resim ve bilgi koyabilirsiniz.bence hemen pes etme.



    Sanırım bir kez daha denemekte fayda var.

    Şimdi öncelikle basitçe bir uçuş kumanda yüzeylerine değinelim

    Otomobillerin direksiyonu döndürülerek yön değiştirmesi çok basit bir işlemdir. Bu hareket düşey eksen etrafında olur. Uçakların yön değiştirmesi ise uzunlamasına, yanlamasına, ve düşey eksen etrafında olur. Uçağın her yöne hareketi ana uçuş kumandaları tarafından sağlanır

    Uçağa etki eden kuvvetler:

    Uçuş halindeki bir uçağa taşıma, ağırlık, çekme, ve sürükleme kuvveti olmak üzere dört kuvvet etki eder. Taşıma uçağı havada tutan yani kaldıran kuvvettir. Ağırlık uçağı yer çekimi yönünde aşağı doğru çeker. Çekme kuvveti uçağı öne doğru hareket ettirir. Sürükleme kuvveti ise öne harekete karşı dirençtir.

    [simage][/simage]


    Taşıma kuvveti(lift): Kanat profili hava içinde hareket ederken kaldırma kuvveti yaratır. Hava kanadın üst bombeli yüzeyinden geçerken hızı artar. Bu hız artısı kanadın üst kısmında basıncın düşmesine neden olur. Kanadın alt tarafında daha düşük hava hızı daha yüksek hava basıncı yaratır. Kanadın alt ve üst yüzeyleri arasındaki bu basın. farkı taşıma kuvvetini doğurur.

    Uçak ağırlığı(wight): Bir uçak uçuşu boyunca yer çekimi nedeni ile aşağı doğru çekilir.

    Çekiş kuvveti(thrust): Bir uçak, motorunun yarattığı çekme kuvveti ile hava içinde ileri doğru hareket eder.

    Sürükleme kuvveti(drag): Sürükleme, uçağın ileri hareketine karşı bir dirençtir. Sürükleme kuvvetini küçültmek için uçak aerodinamik şekilde yapılır.

    Uçuş kumandaları:

    Uçak havada boyuna, enine, düşey eksenler etrafında hareket eder. Bu üç eksen etrafında hareketlerinin kontrol edilmesini uçuş kumandaları sağlar. Uçuş kumandaları üç ana grup altında toplanır.

    Ana (birinci derecede) uçuş kumandaları,

    Tali (ikinci derecede) uçuş kumandaları,

    Yardımcı (utulity) uçuş kumandaları.

    1-Ana uçuş kumandaları:

    Ana uçuş kumandaları içinde yer alan başlıca kumandalar şunlardır:

    kanatçıklar (aileronlar)

    spoilerler

    kuyruk takımı (empennage-tail)

    irtifa dümeni (elevator)

    hareketli yatay stabilize (stabilizator)

    elevonlar (elevator + aileron)

    istikamet dümeni (rudder)

    Kanatçıklar: Uçağın boyuna ekseni etrafındaki yatış hareketini kontrol ederler. Kanatların firar kenarına yerleştirilmişlerdir. Kanatçıklar pilot mahallindeki lövyeye o şekilde irtibatlandırılmışlardır ki lövyenin sağa sola yatış hareketi ile aşağı yukarı hareket ederler. Aşağı yukarı hareketi yaparken, kanatçıklardan biri yukarı hareket ederken diğeri aşağı iner. Örneğin lövye sağa yatırıldığında, sağ kanatçık yukarı sol kanatçık aşağı hareket eder. Yukarı kalkan kanatçık sağ kanat üzerindeki taşıma kuvvetini azaltır, buna karşın sürükleme kuvvetini artırır. Dolayısı ile sağ kanat aşağı doğru hareket eder. Lövyenin hareketi ile aşağı inen sol kanatçık, sol kanat üzerindeki taşıma kuvvetini arttırır ve bunun sonucu sol kanat yukarı kalkar. Sağ kanadın aşağı inmesi ve sol kanadın yukarı kalkması sonucu uçak boyuna ekseni etrafında yatış hareketi yapar.

    Spoiler: Kanat üzerine yerleştirilmiş olan spoilerler kantçık gibi görev yaparak uçağın boyuna ekseni etrafındaki yunuslama hareketini kontrol ederler. Ancak bunların çalışmaları farklıdır. Lövye sağa yatırıldığında sadece sağ kanat üzerindeki spoiler hareket ederek yukarı kalkar, sol spoiler hareket etmez. Yukarı kalkan spoiler, kanat üzerindeki hava akışını keserek taşıma kuvvetinin azalmasıyla birlikte sürükleme kuvvetinin artmasına sebep olur. Bunun sonucu olarak sağ kanat aşağı doğru hareket ederek, uçağın sağa yatış hareketi yapması sağlanmış olur. Bazı tip uçaklarda spoiler sürat freni olarak kullanılır. Bu durumda her iki taraftaki spoiler aynı anda yukarı kalkar.

    Kuyruk takımı: Uçağın arka kısmına kuyruk takımı denir. kuyruk takımı yatay ve dikey stabilizerler ve bunlara irtibatlanmış olan uçuş kumanda yüzeylerinden meydana gelir. Dikey stabilize uçuşta uçağın sağa, sola yapacağı sapma hareketlerini (kaçışını) azaltır. Dikey stabilizenin firar kenarına istikamet dümeni irtibatlanmıştır. Yatay stabilize uçuşta uçağın aşağı yukarı yunuslama hareketini azaltır. Yatay stabilizenin firar kenarına irtifadümeni irtibatlanmıştır. Bazı uçaklarda irtifa dümeni yerine komple hareketli yatay stablize bulunur. Bunlara stabilizör denir.

    İrtifa dümeni: Uçağın enine ekseni etrafındaki yunuslama hareketini kontrol ederler. Yatay sabit stabilizenin firar kenarına yerleştirilmişlerdir. Lövyeden kumanda alırlar. Lövye geri çekildiğinde irtifa dümeni yukarı kalkar. Bu durumda yatay stabilize üzerindeki kaldırma kuvveti azalır ve kuyruk aşağı doğru hareket eder. Kuyruğun aşağı doğru hareketi ile burun yukarı doğru kalkar ve uçak tırmanışa geçer. Yatay sabit stabilize üzerindeki kaldırma kuvvetinin artması, kuyruğun yukarı burnun aşağı hareket etmesine neden olur. Bu durundaki uçak dalışa geçer. Böylelikle irtifa dümeni uçağın enine ekseni etrafındaki yunuslama hareketlerini kontrol etmiş olur.

    hareketli yatay stabilize (stabilizatör): Bazı tip uçaklarda yatay stabilize komple hareket ederek irrtifa dümeni görevini yapar ve uçağın enine ekseni etrafındaki yunuslama hareketini kontrol eder. Aynen irtifa dümeni gibi çalışır ve lövyeden kumanda alır.



























    Elevon: Bazı tip uçaklarda (delta kanatlı uçaklarda) kanatçık ve irtifa dümeni olmayıp, bunların yerine her ikisinin görevini yapan elevonlar kullanılmıştır. Elevonlar lövyeye o şekilde irtibatlandırılmışlardır ki lövye ileri geri hareket ettiğinde elevonlar yukarı ve aşağı hareket ederek irtifa dümeni görevi yapar, lövye sağa sola hareket ettirildiğinde, biri aşağı diğeri yukarı hareket ederek kanatçık görevini yapar.



    İstikamet dümeni (rudder): İstikamet dümeni uçağın dikey eksen etrafındaki sapma hareketini sağlar. Düşey kuyruğun stabilizenin firar kenarına yerleştirilmişlerdir. Pilot mahallinde bulunan pedallardan kumanda alırlar. Sağ pedala basıldığında, istikamet dümeni sağa doğru hareket ederken kuyruğu sola doğru iterek uçağın sağa sapmasını sağlar.



    Şimdilik bu kadar bunlar okunur ve ilgi çekerse devamı gelicek.İkincil kumanda yüzeylerini bundan sonra yazıcam. Resim nasıl ekleniyor foruma bilen biri özelden cevaplarsa sevinirim.




  • Beyler Aranızda Harrier'i bilen yok mu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bindalmg

    Beyler Aranızda Harrier'i bilen yok mu?



    Bilinmiycek bir uçak değilki VSTOl denilince akla ilk harrierr gelir dimi?

    Harrier, Rolls Royce Pegasus turbofan motorla çalışmaktadır. Pegasus ile diğer turbofan motorlar arasındaki en önemli fark, motordan çıkan gazların yönünün kontrol edilebilmesidir. Buna yönlendirilmiş itki denir. Motorun, sıcak gazların ve soğuk havanın dışarıya verildiği, birbirine bağlı dört tane egzoz çıkış vardır. Bu çıkışların yönleri pilot tarafından, pilot kabininden değiştirilebilir.Harrier en tanınmış VSTOL uçaktır. ilk olarak Hawker Siddeley isimle (şimdiki British Aerospace) bir İngiliz şirketi tarafından yapılmış ve İngiltere, Hindistan, İtalya, ispanya ve Amerika Birleşik Devletleri askeri kuvvetlerinde kullanılmıştır. Sea Harrier ise, Harrier'in deniz kuvvetleri tarafından kullanılan türüdür. Uçak gemilerinin güvertelerine iniş ve kalkış yapabilir ve en yüksek hızı saatte 1120 km.dir.


    Peki VSTOL ne demek? Bilmeyenler için yazıyorum.
    VSTOL sözcüğü, İngilizce Vertical or short Take-Off and Landign sözcüklerinin baş harflerinden oluşturulmuştur. Dikine veya kısa mesafede kalkış ve iniş demektir. VSTOL özelliğine sahip bir uçak ya kısa mesafeli bir pist kullanır ya da küçük bir alana, örneğin ormanlık bir alandaki küçük bir açıklığa dikine iniş ve kalkış yapar. VSTOL uçakların çoğu kalkışta kısa bir pist kullanır, inişte ise dikine inerler. Bu yakıttan da tasarruf sağlar.

    Haydi daha fazla soru




  • quote:

    Orjinalden alıntı: pspoor

    bir arkadaş su-37 lerin çelik gövdede olduğunu söyledi acaba bu olabilir mi yani ağırlık açısından soruyorum

    GÖVDESİ ALÜMİNYUM AĞIRLIKLIDIR.MOTOR KISMININ OLDUĞU YAPISAL BÖLGELERDE YÜKSEK ISIYA DAYANIKLI OLAN TİTANYUM KULLANILMIŞTIR.KEEL BEAM VE DİĞER ANA YAPI ELEMANLARI ÇELİK ALAŞIMLIDIR.

    UÇAĞIN TEKNİK BİLGİLERİNİ DE VEREYİM ;

    SU-35'İ ESAS ALARAK GELİŞTİRİLMİŞTİR.21. YÜZYILA YÖNELİK YÜKSEK MANEVRA YETENEĞİNE SAHİP ÇOK AMAÇLI AVCI UÇAĞIDIR.YENİ VE UZUN MENZİLLİ Bİ RADARI,DÖRT ADET MFD'Lİ YENİ KOKPİTİ,YENİ AVIONIC'LERİ VE "VTC"Yİ İÇEREN YÜKSEK PERFORMANSLI BİR UÇAKTIR.SUPER FLANKER OLARAKTA BİLİNİR.
    1 MÜRETTEBATLI UÇAKTIR.MOTORU 2 X LYULKA AL-41F-4 "VTC" TURBOFAN MOTORLU BİR MODELDİR.THRUST:196.4kN'DİR.WINGSPAN:14.70 METRE'DİR.UZUNLUĞU:22.18 METRE'DİR.YÜKSEKLİĞİ:6.43 METRE'DİR.NORMAL AĞIRLIĞI:28.000 KG'DİR.AZAMİ KALKIŞ AĞIRLIĞI:35.000 KG'DİR.MAX. HIZI İSE 2500 KM/H OLMASI GEREKİR.MAX UÇUŞ İRTİFASI:18.000 METRE'DİR.YAKIT TANKI VE BOMBALAR UÇAĞA 8000 KG YÜK BİNDİRİYOR.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bobb


    quote:

    Orjinalden alıntı: gyrmann


    quote:

    Orjinalden alıntı: bobb

    avrupanın gözde ucaklarından raptormu yoksa rus yapımı migmi cevaplarınız bekliyom


    f-22 (raptor) %100 amerikan teknolijidir...




    bn amerikan teknolojisi deildir diye bişi sölemedim raptor avrupanın gözde ucaklarından biri dedim


    raptor uçağı cok az zayıda amerikan hava kuvvetlerinde bulnmaktadir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bobb

    avrupanın gözde ucaklarından raptormu yoksa rus yapımı migmi cevaplarınız bekliyom


    MIG'LER HER ZAMAN ÇOK TUTULMUŞ SAVAŞ UÇAĞIDIR.ÖRNEĞİN MIG-15 18000 ADEDİ AŞAN İMALAT SAYISI İLE BUGÜNE KADAR EN ÇOK YAPILMIŞ JET UÇAĞI REKORUNU ELİNDE BULUNDURMAKTADIR.HİÇ SÜPHESİZ HER ZAMAN MIG'LER EN ÇOK TERCİH EDİLEN VE KULLANILAN SAVAŞ UÇAĞI OLMUŞTUR.




  • off Allahım ya şu alete bınmek bi nasıp olmadı bu saatten sonrada olması imkansız

     Uçaklarla ilgili herşey burada
  • CONCORDE'YE BİNMEK İÇİN ŞANSLI VE ÇOK ZENGİN OLMAN LAZIMDI!!!!BİR KEZ GELDİ ATATÜRK HAVA LİMANINA!GELDİĞİNDE ÇALIŞANLARA YÜKSEK SESTEN ETKİLENMESİNLER DİYE PAMUK DAĞITMIŞLARDI!!!!!BENDE GAZ TÜRBÜNLÜ MOTORLARIN SESİNİ SOĞURAN ÖZEL KULAKLARIM VARDI AMA ONLAR BİLE BANA MISIN DEMEDİ CONCORDE İÇİNCANLI KANLI YAKINDAN GÖRMÜŞTÜM.BU BAKIMDAN UÇAK TEKNİSYENLERİ ARASINDA EN ŞANSLILARINDAN BİRİYİM!!!YENİ NESİL TEKNİSYENLER ONU ANCAK VİDEO'LARDA VE MÜZEDE GÖREBİLCEKLER!!!!!!BİR EFSANEYE TANIK OLAMADILAR NE YAZIKKİ!!!!




  • F-22 mi Raptor mu?




    Bu ne ya F-22 bir 5. nesil savaş uçağıdır.Dünyadaki ilk "supercruise" özelliğine sahip jet uçağıdır, yani 1.5(mach) hıza ulaşıp, benzini bitinceye kadar o hızda ilerleyebilir. 2 tane "Pratt & Whitney F119-PW-100" modelindeki motora sahiptir, ve motor çıkışlarında da kanatçıklar olduğundan manevra kabiliyetleri şu ana kadar yapılan aynı sınıftaki tüm uçaklardan çok daha fazladır. Uçağın uzunluğu 18.90 metredir, kanat genişliği 13.56 metre ve yüksekliği 5.08 metredir. Son hızı 1.8 (mach) dır, tek kişiliktir ve ilk olarak Ekim 1997 de deneme uçuşu yapılmıştır, 2002 de seri üretimi başlamıştır ve 2004 den beri kullanılmaktadır. Uçağın sadece bir tanesinin fabrika çıkışı, ek parça olmadan 48 milyon dolar, her tip radar ve ek sistemle beraber fiyatı ise 61 milyon dolardır.Uçağın 3 çeşit yüklenme tipi vardır. Birincisi tam kısa mesafe saldırı yüklemesidir, yani yüklenebilecek tüm silah çeşitleri, ikincisi aynı bölgede değilde başka bölgedeki hedefe saldırılacaksa, hedefi vurduktan sonra güvenli biçimde dönebilmek için bazı füzeler ve bombalar yerine takılan benzin depolarıdır, ve üçüncü tip ise nakliye için kullanılacak, çok uzun mesafe dayanacak benzini sağlamak için az sayıda silah ve 4 ek yakıt tankı takılmasıdır. Son zamanların en teknolojik ve en gelişmiş uçağı olup, her tip uçağa dominant gelebilir.
    Bu tartışma burda bitmiştir.Bu uçak bir canavar.10 tane MIG < F 22

    Rus yapımı takoz gibi bir uçakla bunu mukayese etmek garip ama güzel olmuş.Sonuç olarak F 22 MIG'nin anahtarını alır.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.