Şimdi Ara

Uçaklarla ilgili herşey burada (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
459
Cevap
2
Favori
135.160
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    BOEING'IN TASARLADIĞI DÜNYANIN EN BÜYÜK UÇAĞI OLMASI PLANLANAN KARGO UÇAĞI "PELICAN",

    ŞU ANDA HALA PROJE AŞAMASINDADIR!KITALARARSI KARGO TAŞIMASINDA KULLANILACAK BU UÇAK OKYANUS YÜZEYİNİN 6 METRE ÜZERİNDEN UÇAÇACAK ŞEKİLDE TASARLANDI.ALÇAK İRTİFALARDA UÇARAK SAĞLADIĞI AERODİNAMİK AVANTAJLARLA DAHA AZ YAKITLA DAHA ÇOK YOL ALMASI PLANLANIYOR.
    WING-IN-GROUND EFFECT "YERDEKİ KANAT ETKİSİ" AERODİNAMİK KAVRAMDAN YARARLANARAK OKYANUS DALGALARININ 6 METRE ÜZERİNDE YOL ALACAK.UÇAK YARATTIĞI HAVA BASINCININ DENİZ YÜZEYİNDEN GERİ YANSIMASI SONUCUNDA ORTAYA ÇIKAN KALDIRMA KUVVETİYLE NORMAL UÇAKLARA GÖRE YÜZDE 70 ORANINDA DAHA AZ SÜRTÜNME YAŞAYACAK VE DAHA AZ YAKIT KULLANACAĞI İÇİN DAHA UZAK BİR MENZİLE SAHİP OLACAK.
    LONGITUTUAL EKSENİ BOYUNCA 152 METRE UZUNLUĞA VE LATERAL EKSENİ BOYUNCA 109 METRE GENİŞLİĞE SAHİPTİR.BU ÖLÇÜLERLE PELICAN UÇTUĞUNDA ANTONOV AN 225'İN TAHTINA KONACAK
    16 BİN KİLOMETRE MENZİLİ VARDIR.1400 TON YÜK TAŞIYACAK ŞEKİLDE TASARLANDI.KARA ÜZERİNDE UÇARKEN 6000 METRE VE ÜZERİNDE UÇACAKTIR.
    BU UÇAK BİE SEFERDE 17 TANKI,EN HIZLI YÜK GEMİSİNDEN 10 KAT DAHA HIZLI OLARAK TAŞIYABİLECEK.


    İŞTE ANTONOV AN 225'İN SAHİP OLDUĞU "DÜNYANIN EN BÜYÜK UÇAĞI" ÜNVANINI ELİNDEN ALMASI PLANLANAN BOEING TASARIMI NEGATİVE DİHEDRAL KANAT AÇILI,4 MOTORLU KARGO UÇAĞI "PELICAN" !

     Uçaklarla ilgili herşey burada



    ne irenç bi uçak bu böle airbus A300-6 Cargoyu tercih ederim yahu

    oo caner sende mi burdasın yeni göryorum dostum eheuehueheu uçak olunca kaçırmamışsın tabi ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan737 -- 2 Haziran 2006; 11:59:36 >





  • DOSTUM NBR YA?RUTBENİ YESİNLERZATEN SERKANLA BEN AÇTIM BU TOPİĞİ!!!!!

    BELUGA'YI DİYORSUN YANİBEN ANTONOV AN 225'İ TERCİH EDERİM NAMI DİĞER "ASFALT KIRAN" HATIRLARSAN ATATÜRK HAVALİMANINA İNDİREMEDİLER,SABİHA GÖKÇENE YÖNLENDİRMİŞLERDİ
    AERODİNAMİK AÇIDAN BAKTIĞIN DA "PELICAN" UÇAN BİR KALAS GİBİ GÖRÜNÜYORYOKSA BİZE ÖĞRETİLEN TÜM AERODİNAMİK KAVRAMLAR,HESAPLAMALAR BİR YALAN MIYDI




  • NASA'NIN GELİŞTİRDİĞİ GÜNEŞ ENERJİSİ İLE ÇALIŞAN FLYING WING MODELİ

     Uçaklarla ilgili herşey burada








     Uçaklarla ilgili herşey burada







     Uçaklarla ilgili herşey burada




    BİTİYORUM BU TASARIMA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 2 Haziran 2006; 16:59:14 >




  • Hocam o nasanın yaptığı uçak bir tek yazın kullanılabilir yani güneş yazları daha fazla sıcak ve ışık verir uçak yağmurda uçmaz ama yinede tebrik ederim nasaya
  • ya kimseden sorumla ilgili bir cevap alamdım. yokmu helikoterden anlayan yahu. üstelik yeni şeyler de soracağım ama bundas bile tık yok. hadi beyler. bekliyoruz kaç gündür
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON


    DOSTUM NBR YA?RUTBENİ YESİNLERZATEN SERKANLA BEN AÇTIM BU TOPİĞİ!!!!!

    BELUGA'YI DİYORSUN YANİBEN ANTONOV AN 225'İ TERCİH EDERİM NAMI DİĞER "ASFALT KIRAN" HATIRLARSAN ATATÜRK HAVALİMANINA İNDİREMEDİLER,SABİHA GÖKÇENE YÖNLENDİRMİŞLERDİ
    AERODİNAMİK AÇIDAN BAKTIĞIN DA "PELICAN" UÇAN BİR KALAS GİBİ GÖRÜNÜYORYOKSA BİZE ÖĞRETİLEN TÜM AERODİNAMİK KAVRAMLAR,HESAPLAMALAR BİR YALAN MIYDI



    inemez zaten abi kanat boyu asfaltın eninin üç katı kadar ediyor bunu kendim ölçtüm ve hesapladım flight simulatordede kendi gözlerimle gördüm biraz alakasız olcak ama a380 ler için atatürk havalimanında bence şimdiden bi çalışmaya gidilmeli

    bu arada aerodinamik dedin aklıma geldi unutmaki bizim aerodinamik dersimize giren sevgili hocamız ki burdan ona bütün sewgimi gönderiyorum :D bize kanadı motoru ve gövdesi olmayan uçak dizaynını göstermişti




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ybagiran

    ya kimseden sorumla ilgili bir cevap alamdım. yokmu helikoterden anlayan yahu. üstelik yeni şeyler de soracağım ama bundas bile tık yok. hadi beyler. bekliyoruz kaç gündür


    Olmazmı anlarız helikopterden ama hangi tür helikopter mesela apacheler konusunda bişeyler yazsam uyarmı? Çünkü bir sürü helikopter var sivilmi askerimi hangi tür olduğunu söyleren yardımcı olurum.
  • arkadaslar herkes mrk ettiklerini yazmıs bende yazıyım bari kac para maas alır su pilotlar??hep mrk etmisimdir ??

    cvp icin simdiden tskurler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    MOTORUN TÜRÜNE GÖRE DEĞİŞİR.FAKAT GÜNÜMÜZDE EN YAYGIN ŞEKİLDE KULLANILAN MOTORLAR GAZ TÜRBİNLİ VE TURBOJET MOTORLARDIR.TURBOJET MOTORLAR İLE GAZ TÜRBİNLİ MOTORLAR BENZER ŞEKİLDE ÇALIŞIR.


    turbojet ile gaz türbinli motorun benzerliği değil de farkı nedir ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: marcodemir

    inemez zaten abi kanat boyu asfaltın eninin üç katı kadar ediyor bunu kendim ölçtüm ve hesapladım flight simulatordede kendi gözlerimle gördüm biraz alakasız olcak ama a380 ler için atatürk havalimanında bence şimdiden bi çalışmaya gidilmeli





    atatürk havalimanının asfalt kalınlığı artırılmalı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ogguner

    Hocam o nasanın yaptığı uçak bir tek yazın kullanılabilir yani güneş yazları daha fazla sıcak ve ışık verir uçak yağmurda uçmaz ama yinede tebrik ederim nasaya



    bu uçak stratosferde sürekli uçacak şekilde tasarlanmıştır, hava olayları ise troposferde gerçekleşir. Yani bu uçak için yağmurlu veya kapalı bir gün olmayacak.
  • @carretera arkadaşım bilgi sağol.Ben bilmiyordum ama yinede sağol bilgi için
  • Uçakların elektrik sistemini merak ediyorum. Biz 220 VAC kullanıyoruz . Onlar ne kullanıyor. Aküleri var mı?
    Akü çıkışını inverter e verip yükseltip kullanabiliyorlar mı?
    Her motorda jeneratör var mı?
    bir 737 Max kaç Watt güç çeker?
    Ayrıca bu konudan ayrı olarak uçakların elektronik sistemi nasıl?
    Bilgisayarlar nerede?
    AP ye geçen bir uçağın filimlerdeki gibi çıkamama olasılığı var mı
    Bir yolcuyla bir hostes kullanma kılavuzuna bakarak flapları değiştirek bir 747 yi indirebilr mi? ( Ciddi ciddi soruyorum )
    TEŞEKKÜLER




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 90alper90

    Uçakların elektrik sistemini merak ediyorum. Biz 220 VAC kullanıyoruz . Onlar ne kullanıyor. Aküleri var mı?
    Akü çıkışını inverter e verip yükseltip kullanabiliyorlar mı?
    Her motorda jeneratör var mı?
    bir 737 Max kaç Watt güç çeker?
    Ayrıca bu konudan ayrı olarak uçakların elektronik sistemi nasıl?
    Bilgisayarlar nerede?
    AP ye geçen bir uçağın filimlerdeki gibi çıkamama olasılığı var mı
    Bir yolcuyla bir hostes kullanma kılavuzuna bakarak flapları değiştirek bir 747 yi indirebilr mi? ( Ciddi ciddi soruyorum )
    TEŞEKKÜLER


    Uçaklar 115 volt ac 400 hz 3 faz elektrik kullanılır.Kullanılan generatörler brushless yani fırçasızdır.Bu generatörler constant speed drive sayasinde sabit elektrik üretimi gerçekleştitrler.yani motou hzılı evirlerinde aşırı elektrik üretimini engeller.genatörler 90 KVAdir.Dc güçler ise Ac sistemin beslediği 3 adet doğrultma ünitesi tarafından (TR) üretilir.Ayrıca acil durumlar için 3 adet nikelkadmiyum batarya bulunur.static inverterlar ise dc akımı gerektiğinde ac akıma çevirirler.yani 28 VDC akımı 115 VAC 400 Hz Tek faz alternatif akıma çevrirler.Ac sistemlerde yani AC ESS BUS 2 enerjisiz kaldığında static inverter otomatik devreye irerek acc ess bus ı besler.
    Genellikle uçakalar kaç motorlu ise motor sayısından bir fazla generatör bulunur.Bu fazla generatör Apu ya aittir.Başta söylemem gerekirdi ama unutmuşum uçaklar elektrik uçak motorlarından elde edilir.
    Elektronik sistem nasıl garip bir soru gayet elektronik.
    elektronik her türlü alet avyonik kompartımanındadır.Oda kokpitin hemen altındadır.Ap ye geçen uçağın Ap'den çıkarılamaması gibi bir olay söz konusu olmaz.Tabi duruma bağlı eğer dışardan otopilota etki edilmemişse .Belki piskopat bir teknisyen değiştirmiştir devreleri ozman çıkmaz devreden
    Hostes ve yolcunun ne kadar flight sim oynadığına bağlı
    Yolcu sanal pilot aslı değilse hosteste sıradan bir hostes ise uçuş tecrübesi olmayan biriyse imkansıza yakın.Ama bazı uçuşlarda uçucu teknisyen oluyo kobe-dj veya bana rastgelirseniz kaldırırız indirririz.korkmayın. taklitlerimizden sakının




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gladiatör

    quote:

    Orjinalden alıntı: 90alper90

    Uçakların elektrik sistemini merak ediyorum. Biz 220 VAC kullanıyoruz . Onlar ne kullanıyor. Aküleri var mı?
    Akü çıkışını inverter e verip yükseltip kullanabiliyorlar mı?
    Her motorda jeneratör var mı?
    bir 737 Max kaç Watt güç çeker?
    Ayrıca bu konudan ayrı olarak uçakların elektronik sistemi nasıl?
    Bilgisayarlar nerede?
    AP ye geçen bir uçağın filimlerdeki gibi çıkamama olasılığı var mı
    Bir yolcuyla bir hostes kullanma kılavuzuna bakarak flapları değiştirek bir 747 yi indirebilr mi? ( Ciddi ciddi soruyorum )
    TEŞEKKÜLER


    Uçaklar 115 volt ac 400 hz 3 faz elektrik kullanılır.Kullanılan generatörler brushless yani fırçasızdır.Bu generatörler constant speed drive sayasinde sabit elektrik üretimi gerçekleştitrler.yani motou hzılı evirlerinde aşırı elektrik üretimini engeller.genatörler 90 KVAdir.Dc güçler ise Ac sistemin beslediği 3 adet doğrultma ünitesi tarafından (TR) üretilir.Ayrıca acil durumlar için 3 adet nikelkadmiyum batarya bulunur.static inverterlar ise dc akımı gerektiğinde ac akıma çevirirler.yani 28 VDC akımı 115 VAC 400 Hz Tek faz alternatif akıma çevrirler.Ac sistemlerde yani AC ESS BUS 2 enerjisiz kaldığında static inverter otomatik devreye irerek acc ess bus ı besler.
    Genellikle uçakalar kaç motorlu ise motor sayısından bir fazla generatör bulunur.Bu fazla generatör Apu ya aittir.Başta söylemem gerekirdi ama unutmuşum uçaklar elektrik uçak motorlarından elde edilir.
    Elektronik sistem nasıl garip bir soru gayet elektronik.
    elektronik her türlü alet avyonik kompartımanındadır.Oda kokpitin hemen altındadır.Ap ye geçen uçağın Ap'den çıkarılamaması gibi bir olay söz konusu olmaz.Tabi duruma bağlı eğer dışardan otopilota etki edilmemişse .Belki piskopat bir teknisyen değiştirmiştir devreleri ozman çıkmaz devreden
    Hostes ve yolcunun ne kadar flight sim oynadığına bağlı
    Yolcu sanal pilot aslı değilse hosteste sıradan bir hostes ise uçuş tecrübesi olmayan biriyse imkansıza yakın.Ama bazı uçuşlarda uçucu teknisyen oluyo kobe-dj veya bana rastgelirseniz kaldırırız indirririz.korkmayın. taklitlerimizden sakının

    Cevaplarınız için teşekkür ederim elektronik sistemleri nasıl derken alttaki sorularun ana başlığı şeklinde yazmıştım . Ayrı soru gibi gözükmüş




  • quote:

    Orjinalden alıntı: carretera


    quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    MOTORUN TÜRÜNE GÖRE DEĞİŞİR.FAKAT GÜNÜMÜZDE EN YAYGIN ŞEKİLDE KULLANILAN MOTORLAR GAZ TÜRBİNLİ VE TURBOJET MOTORLARDIR.TURBOJET MOTORLAR İLE GAZ TÜRBİNLİ MOTORLAR BENZER ŞEKİLDE ÇALIŞIR.


    turbojet ile gaz türbinli motorun benzerliği değil de farkı nedir ?



    TURBOJET MOTORLAR İLK GAZ TÜRBİNLİ MOTORLARDIR.TURBOFAN MOTORLAR TURBOJET VE TURBOPROP MOTORLARIN KOMBİNASYONUDUR.TURBOJETLERİN ÇALIŞMA AMACI ÇOK YAKIT ÇOK HAVA ÇOK JET TEPKİSİ İLE KISA SÜREDE YÜKSEK HIZLARA ULAŞMAKTIR.BU MOTORLAR ÇOK GÜRÜLTÜLÜ ÇALIŞIRLAR.TURBOJET MOTORLARDA,TURBOFAN MOTORLARDA OLDUĞU GİBİ LPC KADEMESİNİN ÖNÜNDE BİR FAN BULUNMAZ.TURBOFAN MOTORLARIN ÇALIŞMA AMACI İSE MÜMKÜN OLDUĞUNCA AZ YAKIT KULLANARAK DAHA FAZLA YOL KAT ETMEKTİR VE YÜKSEK HIZLARA DAHA SESSİZ BİR ŞEKİLDE ULAŞMAKTIR.TURBOFAN MOTORLAR LOW-BYPASS VE HIGH-BYPASS OLMAK ÜZERE İKİYE AYRILIR.MOTORA GİREN HAVANIN %80'LİK KISMI HIGH-BYPASS MOTORLARDA THRUST ELDE ETMEK,MOTORU SOĞUTMAK VE MOTORUN CORE BÖLÜMÜNDE YANMAYA GİRİP JET TEPKİSİ ŞEKLİNDE DIŞARI ATILAN HAVANIN SESİNİ SOĞURMAK İÇİN KULLANILIR.TURBOJET MOTORLAR DİREK KOMPRESÖR KADEMESİNDEN BAŞLARLAR,TURBOFAN MOTORLARDA Kİ GİBİ MOTORUN ÖNÜNDE FAN KADEMESİ BULUNMAZ.AYRICA TURBOJET MOTORLARDA HER İKİ KOMPRESÖR VE HER İKİ TÜRBİN TÜRÜ BULUNMAZ.KOMPRESÖRDEN SADECE BİR TÜR VE TÜRBİNDEN SADECE BİR TÜR BULUNUR.OYSA Kİ TURBOFAN MOTORLARDA HEM "LPC" HEM "HPC",HEM "LPT" HEM "HPT" BULUNUR.ŞUNU DA BELİRTEYİM TURBOJET MOTORLAR SINGLE SPOOL'U İKEN TURBOFAN MOTORLAR TWIN VEYA TRIBLE SPOOL'UDUR.TURBOJET MOTORLARDA HAVA BY-PASS YAPILMAZ YANMAYA GİRER.VE ÇOK KISA SÜREDE YÜKSEK JET TEPKİLERİ ELDE EDİLİR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 5 Haziran 2006; 15:15:21 >




  • Peki Ap hangi kriterlere bakarak yön buluyor. Nav sistemi altimetre daha nelere bakıyor ve neleri ayarlıyabiliyor. Otomatik olarak uçağı yükseltip alçaltabiliyor mu? Motor hızını değiştiriyor mu

    Bir de bazı havalimanlarında uçak belirli bir miktar yaklaştıktan sonra kontrolü kule alabilyor muş. Bu kontrolü almak rf dalgalarıyla ı mı yoksa uyduyla mı oluyor?

    Uçaklarda iniş takımları hidrolik bir sistemlemi hareket ediyor? İki kaçak yolcunun iniş takımının girdiği bölüme kaçak girip uçak diğer hava alanına gelmeden önce iniş takımını açtığında birinin düşme olasılığı nedir? YAni apron falan o kadar başı boş mu? Ben de canlı bomba olarak gireceğim belki. Güvenlik armut mu topluyor.

    Son sorum ise bir motor ortalama olarak birim zamanda ne kadar yakıt yakar?

    Sorular ilgisiz oldu ama aklıma geldi işte




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 90alper90

    Peki Ap hangi kriterlere bakarak yön buluyor. Nav sistemi altimetre daha nelere bakıyor ve neleri ayarlıyabiliyor. Otomatik olarak uçağı yükseltip alçaltabiliyor mu? Motor hızını değiştiriyor mu

    Bir de bazı havalimanlarında uçak belirli bir miktar yaklaştıktan sonra kontrolü kule alabilyor muş. Bu kontrolü almak rf dalgalarıyla ı mı yoksa uyduyla mı oluyor?

    Uçaklarda iniş takımları hidrolik bir sistemlemi hareket ediyor? İki kaçak yolcunun iniş takımının girdiği bölüme kaçak girip uçak diğer hava alanına gelmeden önce iniş takımını açtığında birinin düşme olasılığı nedir? YAni apron falan o kadar başı boş mu? Ben de canlı bomba olarak gireceğim belki. Güvenlik armut mu topluyor.

    Son sorum ise bir motor ortalama olarak birim zamanda ne kadar yakıt yakar?

    Sorular ilgisiz oldu ama aklıma geldi işte


    AP PİLOT TARAFINDAN UÇUŞTAN ÖNCE SET EDİLEN VERİLERE GÖRE YÖN BULUR.YANİ PİLOT PARAMETRELERİ VE GİDİLECEK KOORDİNATLARI ÖNCEDEN GİRER VE AP ONA GÖRE GEREKLİ UÇAĞIN TEKNİK HESAPLAMALARINI YAPAR.
    KULE KONROLÜ ELİNE ALAMAZ.ÇÜNKÜ UÇAĞIN HİÇ BİR İNDİKASYONUNU GÖREMEZ.BU BİR RC UÇAK DEĞİL Kİ RADYO DALGALARIYLA KONTROL EDİLSİN.ASIL PİLOTUN EN ÇOK TERLEDİĞİ ANDIR İNİŞ VE KALKIŞLAR.ÇÜNKÜ UÇAKLAR %80 BU ESNADA DÜŞER.VE DÜŞME RİSKİ EN FAZLA BU ESNADA MEYDANA GELİR.UÇAĞIN HIZI KESİLDİĞİNDE KANAT YÜZEYİNDEN GEÇEN HAVA MİKTARI AZALIR.HER NE KADAR SLAT VE FLAPLARI KULLANSAN DA BU RİSK HEP VARDIR.AYRICA YERE ÇOK YAKIN OLDUĞU İÇİN BİR MANEVRA YAPMAYA ZAMANIN BİLE KALMIYOR.

    UÇAK İNİŞ TAKIMLARI HİDROLİK GÜÇ İLE ÇALIŞIR.GÜVENLİĞİ MERAK ETME BU DURUMDA ÇOKTAN ÖLMÜŞTÜN ZATEN.YUKARISI -56 DERECEYİ BULUYOR.AYRICA UÇAĞIN HIZINA KARŞI NASIL DAYANICAKSIN.KENDİNİ BAĞLADIN DİYELİM.SOĞUKTAN DA HADİ KURTULDUN DİYELİM BİR ŞEKİLDE BU KEZ DE DÜŞÜK BASINÇTAN ÖLÜRDÜN.BUDA ÇOK FECİ BİR ÖLÜM OLURDU GÖZLERİNDEN,KULAKLARINDAN,BURNUNDAN,PARMAK UÇLARINDAN KAN FIŞKIRIRDI.BUNUN NEDENİ YUKARI ÇIKILDIKÇA BASINCIN AZALMASIDIR.FAKAT SENİN VÜCUDUNUN İÇİNDEKİ BASINÇ DENİZ SEVİYESİNE ORANLIDIR.VE YUKARIDAKİ BASINÇTAN DAHA FAZLADIR.DOLAYISIYLA KAN DAMARLARI PATLATIP VÜCDUNUN EN ZAYIF OLDUĞU YERLERDEN DIŞARI FIŞKIRIR.


    MOTORUN BİRİM ZAMANDA TÜKETTİĞİ YAKIT MOTOR TİPİNE,MOTORUN DEVRİNE,MOTORUN BÜYÜKLÜĞÜNE GÖRE DEĞİSİR.AMA ŞUNU BELİRTEYİM YAKIT AKIŞI ASLA DURMAZ SÜREKLİ BİR AKIŞ VARDIR YANİ PİSTONLU MOTORLARDAKİ GİBİ ZAMAN KAVRAMI YOKTUR.İÇERİ HAVA EMİLDİKÇE DAİMA YAKIT PÜRKÜRTÜLÜR DURMAKSIZIN TAKİ MOTOR DURDURULANA KADAR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 5 Haziran 2006; 9:55:51 >




  • gladyatör şimdilik askeri veya sivil fark etmez. bana lazım olan bilgiler motor güçleri, pervane yapıları, motor devri (HP olarak) ağırlık, uzunluk vb. aha sonra gerekirse detaya gireriz.

    saolasın dostum
  • Kuleden kontrolü sanki kokpit te izlemiştim. İniş için yardımcı oluyordu. Rf dalgaları derken tabiki tek kolu olan ileri-ger-sağ-sol kabilyeti olan kumandayı kastetmedim. Haberleşme olarak rf olabilr mi dedim. Sonuçta telsizlerde bir rf değil mi?
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.