Şimdi Ara

Uçaklarla ilgili herşey burada (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
459
Cevap
2
Favori
135.160
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • siz 2 sorum olacak . öncelikle thy'nin adıymana inen uçağının üzerinde herhalde rj100 gibi bir ifade vardı. ve bana uçak çok eski ve yıpranmış gibi göründü. bu uçaklar ne kadar güvenli ???

    ve yarasalara benzeyen b2 (spirit) bu uçak 2.1 milyar dolarmış ( insan eliyle yapılmış uçan en pahalı nesne). ve diğer tüm uçaklardan çok farlı bi dizayna sahip. bu uçak hakkında neler biliyorsunuz ?


    teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratt45 -- 6 Haziran 2006; 14:40:44 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: porcelain

    siz 2 sorum olacak . öncelikle thy'nin adıymana inen uçağının üzerinde herhalde rj100 gibi bir ifade vardı. ve bana uçak çok eski ve yıpranmış gibi göründü. bu uçaklar ne kadar güvenli ???

    ve yarasalara benzeyen b2 (spirit) bu uçak 2.1 milyar dolarmış ( insan eliyle yapılmış uçan en pahalı nesne). ve diğer tüm uçaklardan çok farlı bi dizayna sahip. bu uçak hakkında neler biliyorsunuz ?


    teşekkürler.


    RJ SERİSİNİN BİR ARA SEFERLERİ İPTAL EDİLMİŞTİ.APRONDA YATIYORLARDI.YAKIT TANKLARINDA KOROZYON BELİRLENMİŞTİ HEPSİNİN.ÜRETİCİ FİRMA THY'Yİ THY İSE ÜRETİCİ FİRMAYI SORUMLU TUTTU.BENİM KANAATİME GÖRE ÜRETİCİ FİRMA HATALI İMALAT YAPTI.ÇÜNKÜ TÜM UÇAKLARDA BAKTERİ OLUŞMUŞTU.ZATEN SONRA KENDİLERİ DE KABULLENDİ SANIRIM.KISA MENZİL İÇİN ÇOK EKONOMİK BİR UÇAKTIR.100 KİŞİLİK YOLCU KAPASİTESİ VARDIR.THY'DE KİRALIKLAR.THY FİLOSUNDA 3 TANE RJ 100 BULUNMAKTADIR.

    NORTHROP-GRUMMAN B-2 SPIRIT ' E GELİNCE;

    İLK NORTHROP FİRMASININ PALMDALE,CALİFORNİA'DAKİ MONTAJ TESİSLERİNDE 1988'DE ÇIKMIŞTIR.İLK UÇUŞUNU İSE 1989'DA GERÇEKLEŞTİRMİŞTİR.
    B-2A USAF'IN ENVANTERİNDEKİ EN YENİ BOMBARDIMAN UÇAĞIDIR."GÖRÜNMEZ BOMBARDIMANCI" OLARAK DA BİLİNİR.B-2A'NIN TASARIM VE İMALATINDA DÜŞÜK GÖRÜNÜRLÜLÜK TEKNOLOJİLERİ KULLANILMIŞTIR.BU TEKNOLOJİ ÇOK KÜÇÜK GÖRÜNTÜ VERMEKTE,RADAR EKRANINDA BİR "BLIP" OLARAK GÖRÜLMEKTEDİR.BU UÇAKLAR YOĞUN OLARAK SAVUNUNLAN HEDEFLERE KONVENSİYONEL VE NÜKLEER SİLAH SEVK ETME YETENEĞİNE SAHİPTİR.1990'LARIN ORTALARARINDA TAMAMİYLE HİZMETE GİRMİŞLERDİR.

    TEKNİK ÖZELLİKLERİNE DEYİNİRSEM ;

    2 MÜRETTEBATLIDIR.4 ADET GENERAL ELECTRIC AFTERBURNERSIZ TURBOFAN MOTORA SAHİPTİR.İTİŞ GÜCÜ 76.80 KN'DİR.KANAT AÇIKLIĞI İSE 52.29 M, UZUNLUĞU İSE 20.98 M'DİR.YÜKSEKLİĞİ 5.17 M VE AĞIRLIĞI DA 152 TON'DUR.HIGH SUBSONIC BİR SAVAŞ UÇAĞIDIR.11.700 KM MENZİLE SAHİPTİR.SİLAH DONANIMI 18.000 KG BOMBA(NÜKLEER VEYA KONVENSİYONEL)'DIR.


    FİYATI 1998'DE 2.2 MİLYAR DOLAR'DI

    NORTHROP-GRUMMAN B-2 SPIRIT ' İN RESMİ ;


     Uçaklarla ilgili herşey burada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 6 Haziran 2006; 17:04:57 >




  • saol be dostum bu maliyetlerle hevesim kaçtı.
  • @ KOBE-DJ aka GRYPHON teşekkürler.
  • Arkadaşlar bu sayfayı daha yeni gördüm yarın THY'de teknisyen mülakat sınawına gireceğim. İnşallah işe girersem öğrendiklerimi sizinle seve seve paylaşacağım. Ama şuan ki arkadaşlarda çok güzel bilgiler vermişler. Devamını bekliyoruz. Herkese teşekkürler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bluehouse

    Arkadaşlar bu sayfayı daha yeni gördüm yarın THY'de teknisyen mülakat sınawına gireceğim. İnşallah işe girersem öğrendiklerimi sizinle seve seve paylaşacağım. Ama şuan ki arkadaşlarda çok güzel bilgiler vermişler. Devamını bekliyoruz. Herkese teşekkürler..


    HANGİ OKULDAN MEZUNSUN?YENİ MEZUNLARDAN MISIN?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 7 Haziran 2006; 9:07:33 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ybagiran

    saol be dostum bu maliyetlerle hevesim kaçtı.


    ÖNEMLİ DEĞİL DOSTUM!BEN DEDİM BAYA BİR EMEK,TEKNOLOJİ,SERMAYE İSTER ÜRETEBİLMEK İÇİN
  • quote:

    Orjinalden alıntı: porcelain

    @ KOBE-DJ aka GRYPHON teşekkürler.




    SORUN DEĞİL ARKADAŞIM HER ZAMAN.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    quote:

    Orjinalden alıntı: bluehouse

    Arkadaşlar bu sayfayı daha yeni gördüm yarın THY'de teknisyen mülakat sınawına gireceğim. İnşallah işe girersem öğrendiklerimi sizinle seve seve paylaşacağım. Ama şuan ki arkadaşlarda çok güzel bilgiler vermişler. Devamını bekliyoruz. Herkese teşekkürler..


    HANGİ OKULDAN MEZUNSUN?YENİ MEZUNLARDAN MISIN?


    2003 Eskişehir Anadolu Teknik Lisesi mezunuyum. sen? Nerde çalışıyosun?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bluehouse


    quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    quote:

    Orjinalden alıntı: bluehouse

    Arkadaşlar bu sayfayı daha yeni gördüm yarın THY'de teknisyen mülakat sınawına gireceğim. İnşallah işe girersem öğrendiklerimi sizinle seve seve paylaşacağım. Ama şuan ki arkadaşlarda çok güzel bilgiler vermişler. Devamını bekliyoruz. Herkese teşekkürler..


    HANGİ OKULDAN MEZUNSUN?YENİ MEZUNLARDAN MISIN?


    2003 Eskişehir Anadolu Teknik Lisesi mezunuyum. sen? Nerde çalışıyosun?


    uçak bakım teknisyenliği ve elektroniği mezunuyum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bluehouse


    quote:

    Orjinalden alıntı: bluehouse


    quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    quote:

    Orjinalden alıntı: bluehouse

    Arkadaşlar bu sayfayı daha yeni gördüm yarın THY'de teknisyen mülakat sınawına gireceğim. İnşallah işe girersem öğrendiklerimi sizinle seve seve paylaşacağım. Ama şuan ki arkadaşlarda çok güzel bilgiler vermişler. Devamını bekliyoruz. Herkese teşekkürler..


    HANGİ OKULDAN MEZUNSUN?YENİ MEZUNLARDAN MISIN?


    2003 Eskişehir Anadolu Teknik Lisesi mezunuyum. sen? Nerde çalışıyosun?


    uçak bakım teknisyenliği ve elektroniği mezunuyum.



    2005 ABDURRAHMAN VE NERMİN BİLİMLİ A.T.L MEZUNUYUM.UÇAK BAKIM TEKNİSYENLİĞİ GÖVDE MOTOR BÖLÜMÜ MEZUNUYUM.ŞİMDİ VESTEL SAVUNMA SANAYİ DE UÇAK AR-GE TEKNİSYENİ OLARAK GÖREV ALMAKTAYIM.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 8 Haziran 2006; 9:02:42 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: porcelain

    ve yarasalara benzeyen b2 (spirit) bu uçak 2.1 milyar dolarmış ( insan eliyle yapılmış uçan en pahalı nesne). ve diğer tüm uçaklardan çok farlı bi dizayna sahip. bu uçak hakkında neler biliyorsunuz ?


    teşekkürler.


    uçağın görünmezliğini şekli, boyası ve motor ve egzozlarının gizli olması sağlıyor. Şekli ve boyası sayesinde rf radar görünmezliği, motorları sayesinde termal görünmezlik sağlıyor. Yalnız o kaplamanın oldukça sıkı bir bakım gerektirdiğini eklemeliyim. Ha bir de yapısı gereği (bombardıman uçağı ya) oldukça atıl bir uçak.
  • B2 Spirit uçağında kullanılan kompozit malzemeler görünmez uçak olarak nitelendirlimesinde önemlidir.Kompozit gövdelerin radara yakalanma olasılığı çok düşüktür.Gelen radar sinyalleri gövdeye çarpıp radara geri döner bu bölgede cisim olduğu anlaşılır.Fakat kompozit teknolojisi sayesinde bu sinyaller dağıtılır.Yani ya çokaz bir sinyal radara geri döner.Kompozitin gelşimesiyle bu tarz uçaklarda gelişim gösterecektir.
  • GALD SANA KATILIYORUM DOSTUMUÇAĞIN BİRİNCİL YAPISAL KISIMLARI BOEING TARAFINDAN KANADIN OUTBOARD KISMI VE GÖVDENİN AFT-CENTER KISIMLARI(BURADA BOMBALARI YER ALIR)YÜKSEK KOMPOZİT TEKNOLOJİSİ KULLANILARAK YAPILMIŞTIR.


    DEĞİŞİK AÇILARDAN NORTHROP-GRUMMAN B-2 SPIRIT' IN RESİMLERİ!

     Uçaklarla ilgili herşey burada





     Uçaklarla ilgili herşey burada





     Uçaklarla ilgili herşey burada





     Uçaklarla ilgili herşey burada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 8 Haziran 2006; 14:12:59 >




  • UÇAK TEKNİSYENLERİNE SIKÇA SORULAN SORULARDAN BİRİ DE "UÇAĞA YILDIRIM İSBET EDERSE NE OLUR"SORUSUDUR.ÇOĞUNLUKLA İSBET EDEN YILDIRIMLAR KANADIN , VERTICAL VE HORIZONTAL STABILIZER'İN FİRAR KENARINDA BULUNAN DEŞARJ PÜSKÜLLERİ TARAFINDAN UÇAĞIN ÜZERİNDEN BOŞALTILIR.VE EĞER ÇOK YÜKLÜ BİR YILDIRIM İSABET ETTİYSE GÖVDE ÜZERİNDE ARK NOKTALARINDA HASARLAR MEYDANA GETİRİR.BUNLAR DA BAKIMLARDA GİDERİLİR.EĞER DEŞARJ PÜSKÜLLERİ OLMASAYDI UÇAKLAR İNFİLAK EDERLERDİ.DEŞARJ PÜSKÜLLERİ SADECE YILDIRIMI DEĞİL HAVADA UÇAĞIN HAREKET ETMSİYLE OLUŞAN SÜRTÜNME NETİCESİNDE MEYDANA GELEN YÜKLERİ DE BOŞALTIR.


    İŞTE BİR YILDIRIMIN UÇAĞA İSABET ETTİĞİ AN VE DEŞARJ PÜSKÜLLERİNDEN BOŞALTILMASI;







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 8 Haziran 2006; 14:45:24 >




  • Buda benden. Manzara nasıl ama?Bu arada uçağa yıldırım düşme genellikle olayı kalkıştan bir süre sonra veya inimeden bir süre önce meudana gelir zaten hava olayları atmosferin ilk 11 km sinde gerçekleşir o yüzden uçuş esnasında bu yüksekliğin üzerinde uçarlar.zaten bunlara sebep olan bulutlar hava durumunu gösteren bir radarda görülebilir.Yani rota üzerinde bu tarz bulutlar veya kötü hava koşulları varsa radarda görülebilir.Bu esnada irtifa arttırılır veya rota değiştirilir.


     Uçaklarla ilgili herşey burada




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gladiatör

    Buda benden. Manzara nasıl ama?Bu arada uçağa yıldırım düşme genellikle olayı kalkıştan bir süre sonra veya inimeden bir süre önce meudana gelir zaten hava olayları atmosferin ilk 11 km sinde gerçekleşir o yüzden uçuş esnasında bu yüksekliğin üzerinde uçarlar.zaten bunlara sebep olan bulutlar hava durumunu gösteren bir radarda görülebilir.Yani rota üzerinde bu tarz bulutlar veya kötü hava koşulları varsa radarda görülebilir.Bu esnada irtifa arttırılır veya rota değiştirilir.




    yolcu uçakları 30000 feet üzerinde mi uçuyor standart olarak ??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: carretera


    quote:

    Orjinalden alıntı: Gladiatör

    Buda benden. Manzara nasıl ama?Bu arada uçağa yıldırım düşme genellikle olayı kalkıştan bir süre sonra veya inimeden bir süre önce meudana gelir zaten hava olayları atmosferin ilk 11 km sinde gerçekleşir o yüzden uçuş esnasında bu yüksekliğin üzerinde uçarlar.zaten bunlara sebep olan bulutlar hava durumunu gösteren bir radarda görülebilir.Yani rota üzerinde bu tarz bulutlar veya kötü hava koşulları varsa radarda görülebilir.Bu esnada irtifa arttırılır veya rota değiştirilir.




    yolcu uçakları 30000 feet üzerinde mi uçuyor standart olarak ??



    STANDART BİR İRTİFA YOKTUR.TURBOFAN MOTORLU UÇAKLARIN AZAMİ UÇUŞ İRTİFASI 41.000 FEET'TİR.SAVAŞ UÇAKLARI 50.000 FEET'E ÇIKABİLİR ÇÜNKÜ TURBOJET MOTORLU VE YAPISI O BASINÇ FARKINI KALDIRCAK MUKAVEMENTTEDİR.YANİ UÇAK İSTEDİĞİN İRTİFADA UÇABİLİR.KEYFİ BİR DURUMDUR.FAKAT 11 KM ÜZERİNDE UÇMASI MOTOR VE YAKIT VERİMİNİ ARTTIRIR.VE AYRICA GLAD ARKDAŞIMIN DEDİĞİ GİBİ SENİN HAVA OLAYLARINDAN BİR AN ÖNCE KURTULMAN GEREKİR.ÇÜNKÜ YAĞMUR MOTORUN DURMASINA VE HÜCUM KENARLARINDA BUZLANMALARA NEDEN OLABİLİR(BUNU ENGELLEMEK İÇİN ANTİ-İCE SİSTEMİNİ KULLANMAN GEREKİR BU DA MOTORUNA EKSTRA YÜK DEMEKTİR).AYRICA UÇAĞA YILDIRIM DA İSABET EDEBİLİR BU DURUMDA.BU NEGATİF ETKİLERİ ORTADAN KALDIRMAN İÇİN ORTALAMA 11 KM İRTİFAYA ÇIKMAN GEREKİR.FAKAT BUNU HER UÇAK BAŞARAMAZ ÖNEĞİN RJ-100'ÜN UÇUŞ TAVANI 9.44 KM'DİR.BURDAN DA ANLAŞILDIĞI ÜZERE OTRALAMA 11 KM HAVACILIKTA BİR STANDART DEĞİL MANTIKLI BİR SEÇENEKTİR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 9 Haziran 2006; 10:00:53 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    STANDART BİR İRTİFA YOKTUR.TURBOFAN MOTORLU UÇAKLARIN AZAMİ UÇUŞ İRTİFASI 41.000 FEET'TİR.SAVAŞ UÇAKLARI 50.000 FEET'E ÇIKABİLİR ÇÜNKÜ TURBOJET MOTORLU VE YAPISI O BASINÇ FARKINI KALDIRCAK MUKAVEMENTTEDİR.YANİ UÇAK İSTEDİĞİN İRTİFADA UÇABİLİR.KEYFİ BİR DURUMDUR.FAKAT 11 KM ÜZERİNDE UÇMASI MOTOR VE YAKIT VERİMİNİ ARTTIRIR.VE AYRICA GLAD ARKDAŞIMIN DEDİĞİ GİBİ SENİN HAVA OLAYLARINDAN BİR AN ÖNCE KURTULMAN GEREKİR.ÇÜNKÜ YAĞMUR MOTORUN DURMASINA VE HÜCUM KENARLARINDA BUZLANMALARA NEDEN OLABİLİR(BUNU ENGELLEMEK İÇİN ANTİ-İCE SİSTEMİNİ KULLANMAN GEREKİR BU DA MOTORUNA EKSTRA YÜK DEMEKTİR).AYRICA UÇAĞA YILDIRIM DA İSABET EDEBİLİR BU DURUMDA.BU NEGATİF ETKİLERİ ORTADAN KALDIRMAN İÇİN ORTALAMA 11 KM İRTİFAYA ÇIKMAN GEREKİR.FAKAT BUNU HER UÇAK BAŞARAMAZ ÖNEĞİN RJ-100'ÜN UÇUŞ TAVANI 9.44 KM'DİR.BURDAN DA ANLAŞILDIĞI ÜZERE OTRALAMA 11 KM HAVACILIKTA BİR STANDART DEĞİL MANTIKLI BİR SEÇENEKTİR.


    normalde 28-32 bin arası uçuyorlar da üzeri diyince, 40-50 çıkabildiğin kadar çık şeklinde anlaşılıyor. Bunu netleştirmek için sordum. Yükseğe çıktıkça yakıt tüketimi azalır ta ki atmosfer şartları limitleyene kadar. Hatta seyir tırmanma uçuşu (cruise-climb) ile en yüksek menzile erişilir de bildiğim kadarıyla sürekli artan bir irtifa ile uçulmaya izin verilmiyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: carretera


    quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    STANDART BİR İRTİFA YOKTUR.TURBOFAN MOTORLU UÇAKLARIN AZAMİ UÇUŞ İRTİFASI 41.000 FEET'TİR.SAVAŞ UÇAKLARI 50.000 FEET'E ÇIKABİLİR ÇÜNKÜ TURBOJET MOTORLU VE YAPISI O BASINÇ FARKINI KALDIRCAK MUKAVEMENTTEDİR.KEYFİ BİR DURUMDUR.FAKAT 11 KM ÜZERİNDE UÇMASI MOTOR VE YAKIT VERİMİNİ ARTTIRIR.VE AYRICA GLAD ARKDAŞIMIN DEDİĞİ GİBİ SENİN HAVA OLAYLARINDAN BİR AN ÖNCE KURTULMAN GEREKİR.ÇÜNKÜ YAĞMUR MOTORUN DURMASINA VE HÜCUM KENARLARINDA BUZLANMALARA NEDEN OLABİLİR(BUNU ENGELLEMEK İÇİN ANTİ-İCE SİSTEMİNİ KULLANMAN GEREKİR BU DA MOTORUNA EKSTRA YÜK DEMEKTİR).AYRICA UÇAĞA YILDIRIM DA İSABET EDEBİLİR BU DURUMDA.BU NEGATİF ETKİLERİ ORTADAN KALDIRMAN İÇİN ORTALAMA 11 KM İRTİFAYA ÇIKMAN GEREKİR.FAKAT BUNU HER UÇAK BAŞARAMAZ ÖNEĞİN RJ-100'ÜN UÇUŞ TAVANI 9.44 KM'DİR.BURDAN DA ANLAŞILDIĞI ÜZERE OTRALAMA 11 KM HAVACILIKTA BİR STANDART DEĞİL MANTIKLI BİR SEÇENEKTİR.


    normalde 28-32 bin arası uçuyorlar da üzeri diyince, 40-50 çıkabildiğin kadar çık şeklinde anlaşılıyor. Bunu netleştirmek için sordum. Yükseğe çıktıkça yakıt tüketimi azalır ta ki atmosfer şartları limitleyene kadar. Hatta seyir tırmanma uçuşu (cruise-climb) ile en yüksek menzile erişilir de bildiğim kadarıyla sürekli artan bir irtifa ile uçulmaya izin verilmiyor.


    Air traffic control radar beacon system ATCRBS 'a göre mümkün olan ve en ideal yükseklik belirlenir.Uçağın yükselerek gitmesi gibi bir şey söylenmemiş.Zaten niye öyle birşeye ihtiyaç duyulsun.Çünkü sizinde söylediğiniz gibi 30 bin feet civarı bir yükseklik uçuş verimini artırır.Yani bu irtifaya birana önce çıkılıp yakıttan tasarruf sağlanmalıdır.Sadece savaş uçakları veya turbojet uçakların bazıları için 50 000 feete kadar çıkabildikleri belirtilmiş.Yolcu uçakları için 11 km yani yaklaşık 36000 feetin ideal olduğunu söylemiş KOBE_dj arkadaşımız ona katılıyorum.Şu da unutumamalıdırki 20 km üstünde uçuş yapabilen uçaklar vardır. 36 000 feetten sonra sıcaklığın pozitif etkisi(thurst üzerine) kalktığı için thrust daha hızlı düşüş gösterir.Tabi havanın yoğunluğuda düşeceği için drag yani sürüklenmede azalır.Bunların bileşkesi o irtifadaki verimi hesaplamamızı sağlar.Yani thrust düşüşü drag düşüşüne göre fazla ise o irtifa verimli değildir.İrtifa seçimi havanın koşullarıyla ve hava trafiğiyle birebir ilişkilidir.Mutlaka 28-32 bin arası uçaçak diye bir şart yok.Ama KOBE 'ni dediği gibi 11 Km civarı iyi verim alınan bir irtifadır.Zaten oda bunu anltamış.Ve hava şartlarından bir an önce kurtulmak için o irtifaya çıkılmasından bahsetmiş.Devamlı irtifa değişimi gibi bir şey anlaşılmıyor bence.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.