Şimdi Ara

Uçaklarla ilgili herşey burada (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
459
Cevap
2
Favori
135.160
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu arada FAIRING nedir? Yakıt deposu mu ( Valla kızmayın bütün millet böyle sanıyormuş diye yazdım )
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 90alper90

    Kuleden kontrolü sanki kokpit te izlemiştim. İniş için yardımcı oluyordu. Rf dalgaları derken tabiki tek kolu olan ileri-ger-sağ-sol kabilyeti olan kumandayı kastetmedim. Haberleşme olarak rf olabilr mi dedim. Sonuçta telsizlerde bir rf değil mi?


    HF-VHF HABERLEŞME SİSTEMLERİ KULLANILIYOR.EVET YERE İNİŞ İÇİN GEREKTİĞİNDE BİLGİLER VERİLİYOR.ÖRNEĞİN YERE İNERKEN İNİŞ TAKIMLARI AÇILMADIĞI İKAZI ALDIĞINDA VE KANADIN ÜZERİNDE BULUNAN MEKANİK İŞARETLER DE GÖRÜNMÜYORSA KULEDEN GÖZLE KONTROL BİLGİSİ İSTENİYOR İNİŞ TAKIMLARI AÇIK MI DİYE!ZATEN İNİŞ İÇİN TÜM SİSTEMLERİ VAR UÇAKLARIN VOR-ILS GİBİ(BUNU HAVALİMANIN DA DESTEKLEMESİ GEREKİR)!

    FAIRINGLER UÇAĞIN KANAT ALT YÜZEYİ İLE MOTOR KAPORTALARI ARASINDAN GEÇEN HAVA FİLELERİNİN DÜZGÜN BİR ŞEKİLDE GEÇMESİNİ VE AYNI ŞEKİLDE YÜZEYİ DÜZGÜN BİR ŞEKİLDE TERK ETMESİNİ SAĞLARLAR.HAVA FİLELERİNİN TÜRBÜLANS'A NEDEN OLARAK KANAT ALT YÜZEYİNDEN KALKIP UÇAĞIN STALL'A GİRMESİNİ ENGELLERLER.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 5 Haziran 2006; 10:37:07 >




  • Yakıtla da ilgisi yok! Nasıl depo ile karıştırıyorlar.

    Burası ne güzel yer ya anında cevap valla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ybagiran

    gladyatör şimdilik askeri veya sivil fark etmez. bana lazım olan bilgiler motor güçleri, pervane yapıları, motor devri (HP olarak) ağırlık, uzunluk vb. aha sonra gerekirse detaya gireriz.

    saolasın dostum


    TÜRK ORDUSUNDA 32 ADET BULUNAN AH1S HELİKOPTERİNİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ

    Ağırlık yüksüz 2.993 kg
    Uzunluk13,6 m
    Genişlik 1341 m
    Yükseklik 4,1 m
    Mürettebat iki pilot, silahçı (aynı zaman yardımcı pilot)
    Motor 1 adet Lycoming T53-L-703 turboşaft motoru, 1.800 BG (1.300 kW)
    Hızı 195 km/s
    En Yüksek Kalkış Ağırlığı 4.535 kg
    Menzili 510 km
    Hizmet irtifası : 3.720 m

    VE FİLMELERE KONU OLAN KARAŞAHİN UH - 60 BLACHAWK TEKNİK ÖZELLİKLERİ

    AĞIRLIĞI: Boşken 4,819 kg Yüklüyken 7,375 kg En Yüksek Kalkış Ağırlığı 9,185 kg (11 ASKER TAŞIYABİLİR.)
    MOTORLAR: İKİ ADET GENERAL ELECTRİC T700-700 SERBEST TÜRBİN TURBOŞAFTLI GÜÇLERİ 1.163 Kw yani1.560 BGEN YÜKSEK HIZI::296 km/s
    EN YÜKSEK İRTİFA 5.790 METRE
    Ayrıca bu canavar halatla 4.050 kg yükü çekebilir

    Yetermi arkadaşım bizde daha neler var siz isteyin yeterki de yazmak zaman alıyor. Neyse uçan herşey hakkında bilgimiz var Allah'şükür. Sivil yolcu helikopterlerinide yazıyımmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gladiatör -- 5 Haziran 2006; 11:33:10 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 90alper90

    Yakıtla da ilgisi yok! Nasıl depo ile karıştırıyorlar.

    Burası ne güzel yer ya anında cevap valla


    YARDIMCI OLUYORSAK NE MUTLU BİZEBU ARADA TÜM ARKADAŞLARIN İLGİSİNE TEŞEKKÜRLER.TOPİĞİMİZ BAYA BİR İLGİ GÖRMEYE BAŞLADI GLAD.




  • Bir de güzel olan şey cevap verenlerin bu işin uzmanı olması. Bu yüzden her konuya net cevap alabiliyorsunuz. Ayrıca böyle kaliteli forumların az da olsa Türkiye'deki kaynka sıkıntısına çözüm olacağını düşünüyorum. Çünkü bir çok kişi sorduğu sorulara cevap alabiliyor. Elektronikle ilgili sorunuz olursa bekleriz.

    forumid_293 yerine 199 yazın yeter
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 90alper90

    Bir de güzel olan şey cevap verenlerin bu işin uzmanı olması. Bu yüzden her konuya net cevap alabiliyorsunuz. Ayrıca böyle kaliteli forumların az da olsa Türkiye'deki kaynka sıkıntısına çözüm olacağını düşünüyorum. Çünkü bir çok kişi sorduğu sorulara cevap alabiliyor. Elektronikle ilgili sorunuz olursa bekleriz.

    forumid_293 yerine 199 yazın yeter


    GÜZEL YORUM VE GÖRÜŞLERİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ.HERŞEY KARŞILIKLIDIR KALİTE İNSANLAR=KALİTE FORUMSİZİN GİBİ HAVACILIKLA BÖYLE İLGİLİ ARKADARŞLARIN OLDUĞUNU BİLMEK ÇOK SEVİNDİRİCİ BİR DURUM.BİZ HEP BURDAYIZ NE ZAMAN HAVACILIKLA İLGİLİ KAFANIZA TAKILAN BİR SORUNUZ OLURSA YARDIMCI OLMAYA,BİLGİLERİMİZİ PAYLAŞMAYA HAZIRIZ.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 5 Haziran 2006; 13:19:20 >




  • ANTONOV AN 225'i ANCAK SABİHA GÖKÇEN'E İNDİREBİLMİŞLERDİ DEMİŞTİM.İŞTE BU DA SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANINDAKİ RESMİ.

    BOŞUNA "ASFALT KIRAN" DEMİYORUZ.TAM BİR CANAVAR





     Uçaklarla ilgili herşey burada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 6 Haziran 2006; 13:19:03 >




  • helikopterle ilgili verdiğin bilgiler için saol gladiatör. iki sorum daha olacak demektir. 1. si bu helikopterin pervaneleri. biz bunu yapabilirmiyiz. nasıl bir matematiğivar. 2. si: 2 megavatlık bir motor bulduğumda ve çalıştırdığımda bu helikopteri çalıştırabileceğim anlamınanı gelir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON


    TURBOJET MOTORLAR İLK GAZ TÜRBİNLİ MOTORLARDIR.TURBOFAN MOTORLAR TURBOJET VE TURBOPROP MOTORLARIN KOMBİNASYONUDUR.TURBOJETLERİN ÇALIŞMA AMACI ÇOK YAKIT ÇOK HAVA ÇOK JET TEPKİSİ İLE KISA SÜREDE YÜKSEK HIZLARA ULAŞMAKTIR.BU MOTORLAR ÇOK GÜRÜLTÜLÜ ÇALIŞIRLAR.TURBOJET MOTORLARDA,TURBOFAN MOTORLARDA OLDUĞU GİBİ LPC KADEMESİNİN ÖNÜNDE BİR FAN BULUNMAZ.TURBOFAN MOTORLARIN ÇALIŞMA AMACI İSE MÜMKÜN OLDUĞUNCA AZ YAKIT KULLANARAK DAHA FAZLA YOL KAT ETMEKTİR VE YÜKSEK HIZLARA DAHA SESSİZ BİR ŞEKİLDE ULAŞMAKTIR.TURBOFAN MOTORLAR LOW-BYPASS VE HIGH-BYPASS OLMAK ÜZERE İKİYE AYRILIR.MOTORA GİREN HAVANIN %80'LİK KISMI HIGH-BYPASS MOTORLARDA THRUST ELDE ETMEK,MOTORU SOĞUTMAK VE MOTORUN CORE BÖLÜMÜNDE YANMAYA GİRİP JET TEPKİSİ ŞEKLİNDE DIŞARI ATILAN HAVANIN SESİNİ SOĞURMAK İÇİN KULLANILIR.TURBOJET MOTORLAR DİREK KOMPRESÖR KADEMESİNDEN BAŞLARLAR,TURBOFAN MOTORLARDA Kİ GİBİ MOTORUN ÖNÜNDE FAN KADEMESİ BULUNMAZ.AYRICA TURBOJET MOTORLARDA HER İKİ KOMPRESÖR VE HER İKİ TÜRBİN TÜRÜ BULUNMAZ.KOMPRESÖRDEN SADECE BİR TÜR VE TÜRBİNDEN SADECE BİR TÜR BULUNUR.OYSA Kİ TURBOFAN MOTORLARDA HEM "LPC" HEM "HPC",HEM "LPT" HEM "HPT" BULUNUR.ŞUNU DA BELİRTEYİM TURBOJET MOTORLAR SINGLE SPOOL'U İKEN TURBOFAN MOTORLAR TWIN VEYA TRIBLE SPOOL'UDUR.TURBOJET MOTORLARDA HAVA BY-PASS YAPILMAZ YANMAYA GİRER.VE ÇOK KISA SÜREDE YÜKSEK JET TEPKİLERİ ELDE EDİLİR.


    Açıklama için teşekkür ederim. Aslında detaylı olarak biliyorum ben ancak turbojet gaz türbini değilmişcesine bir anlam çıkardım da bilmediğim bir şey mi var diye sordum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ybagiran

    helikopterle ilgili verdiğin bilgiler için saol gladiatör. iki sorum daha olacak demektir. 1. si bu helikopterin pervaneleri. biz bunu yapabilirmiyiz. nasıl bir matematiğivar. 2. si: 2 megavatlık bir motor bulduğumda ve çalıştırdığımda bu helikopteri çalıştırabileceğim anlamınanı gelir.


    ybagiran

    PALLER(PERVANE) HELİKOPTER'DE ÇOK ÖNEMLİDİR.PALLER CORE VE TAŞIYCI SPARLAR ÜZERİNE KARBON YAPIDAN İMAL EDİLİR.YANİ İŞİN İÇİNE KOMPOZİT GİRER.VE BÜYÜK YATIRIM İSTER.ÇÜNKÜ PALLERİN HATVE AÇILARI VARDIR.HELİKOPTERİN KANATLARI PALLERİ OLDUĞU İÇİN EN ÖNEMLİ PARÇASIDIR EXTRA HASSASİYET GEREKTİRİR.HATASIZ OLMALIDIR.İMAL YERİNE,SATIN ALMAK EN MANTIKLI SEÇENEKTİR.ÇÜNKÜ HATASIZ ÜRETMEK İÇİN İYİ DONATILMIŞ BİR TESİSE İHTİYAÇ VARDIR.VE ÇOK UĞRAŞ GEREKİR.COWLING ÜRETMEK GİBİ DEĞİLDİR YANİ.UÇAK MÜHENDİSLERİNİN KULLANDIĞI TASARIM FORMÜLLERİ VE PROGRAMLARI VARDIR.O YÜZDEN ÜRETİMDEN UZAK DUR.ÇOK EMEK,PARA,YATIRIM,UZUN BİR ZAMAN,DEFALARCA TESTLER,CRACKING TESTLERİ...vs GIBI ZAHMET VERİCİ İŞLERE GEREKSİNİM DUYAR.BENCE SATIN ALMAK EN MANTIKLI YOL.

    BULDUĞUN MOTORUN CİNSİNİN BÜYÜK ÖNEMİ VAR.AYRICA HELİKOPTERDE ANTI-TORK MOTORU VARDIR KUYRUKTA BUNLAR HESAP EDİLMELİ.


    VE BUNLARA EK OLARAK HELİKOPTERDE PERVANE LATERAL EKSENDE PITCH HAREKETİ YAPAR.LONGITUTUAL EKSENİNDE SAĞA-SOLA YATAR.BUNLAR DA DİKKATE ALINMALI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 5 Haziran 2006; 16:02:16 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: carretera


    quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON


    TURBOJET MOTORLAR İLK GAZ TÜRBİNLİ MOTORLARDIR.TURBOFAN MOTORLAR TURBOJET VE TURBOPROP MOTORLARIN KOMBİNASYONUDUR.TURBOJETLERİN ÇALIŞMA AMACI ÇOK YAKIT ÇOK HAVA ÇOK JET TEPKİSİ İLE KISA SÜREDE YÜKSEK HIZLARA ULAŞMAKTIR.BU MOTORLAR ÇOK GÜRÜLTÜLÜ ÇALIŞIRLAR.TURBOJET MOTORLARDA,TURBOFAN MOTORLARDA OLDUĞU GİBİ LPC KADEMESİNİN ÖNÜNDE BİR FAN BULUNMAZ.TURBOFAN MOTORLARIN ÇALIŞMA AMACI İSE MÜMKÜN OLDUĞUNCA AZ YAKIT KULLANARAK DAHA FAZLA YOL KAT ETMEKTİR VE YÜKSEK HIZLARA DAHA SESSİZ BİR ŞEKİLDE ULAŞMAKTIR.TURBOFAN MOTORLAR LOW-BYPASS VE HIGH-BYPASS OLMAK ÜZERE İKİYE AYRILIR.MOTORA GİREN HAVANIN %80'LİK KISMI HIGH-BYPASS MOTORLARDA THRUST ELDE ETMEK,MOTORU SOĞUTMAK VE MOTORUN CORE BÖLÜMÜNDE YANMAYA GİRİP JET TEPKİSİ ŞEKLİNDE DIŞARI ATILAN HAVANIN SESİNİ SOĞURMAK İÇİN KULLANILIR.TURBOJET MOTORLAR DİREK KOMPRESÖR KADEMESİNDEN BAŞLARLAR,TURBOFAN MOTORLARDA Kİ GİBİ MOTORUN ÖNÜNDE FAN KADEMESİ BULUNMAZ.AYRICA TURBOJET MOTORLARDA HER İKİ KOMPRESÖR VE HER İKİ TÜRBİN TÜRÜ BULUNMAZ.KOMPRESÖRDEN SADECE BİR TÜR VE TÜRBİNDEN SADECE BİR TÜR BULUNUR.OYSA Kİ TURBOFAN MOTORLARDA HEM "LPC" HEM "HPC",HEM "LPT" HEM "HPT" BULUNUR.ŞUNU DA BELİRTEYİM TURBOJET MOTORLAR SINGLE SPOOL'U İKEN TURBOFAN MOTORLAR TWIN VEYA TRIBLE SPOOL'UDUR.TURBOJET MOTORLARDA HAVA BY-PASS YAPILMAZ YANMAYA GİRER.VE ÇOK KISA SÜREDE YÜKSEK JET TEPKİLERİ ELDE EDİLİR.


    Açıklama için teşekkür ederim. Aslında detaylı olarak biliyorum ben ancak turbojet gaz türbini değilmişcesine bir anlam çıkardım da bilmediğim bir şey mi var diye sordum.



    ÖNEMLİ DEĞİLFAZLA BİLGİ GÖZ ÇIKARMAZBİLMEYEN ARKADAŞLAR OLABİLİR ONLARA KAYNAK OLUR.TURBOJET GAZ TÜRBİNLİLERİN ATASIDIRUÇAKLARLA MI İLGİLENİYORSUN YOKSA BU MESLEĞİN İÇİNDE MİSİN?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 5 Haziran 2006; 15:44:40 >




  • Yabancı ülkelerde (Amerika genelde) insanlar kendi ultralight uçaklarını yapıp onlarla uçabiliyorlar. Türkiye'de de ultralight uçak yapıp izin alınabilir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hellhound2005

    Yabancı ülkelerde (Amerika genelde) insanlar kendi ultralight uçaklarını yapıp onlarla uçabiliyorlar. Türkiye'de de ultralight uçak yapıp izin alınabilir mi?


    YAPABİLİRSİN AMA UÇURMAK İÇİN SHGM'DEN UÇUŞ İZNİ ALMAN GEREKİYOR SANIRIM.YANİ UÇAĞIN İÇİN BU BENİM YAPTIĞIM BİR UÇAK TAMAMİYLE GÜVENİLİRDİR DERSİN ONLAR DA UÇAĞINI İNCELER GEREKEN ŞARTLARI YERİNE GETİRDİYSEN,KRİTERLERE UYGUNSA UÇAĞINA İZİN BELGESİ DÜZENLERLER.NETİCEDE UÇAĞIN YERLEŞİM BÖLGELERİ ÜZERİNDE DE DOLANMAK ZORUNDA KALIYOR.VE İNSANLARIN GÜVENLİĞİNİ TEHLİKEYE ATMAMAN İÇİN ONLARIN BELİRLEDİĞİ KRİTERLERE UYGUN YAPMAK ZORUNDASIN.




  • HELİKOPTER LOOP MANEVRASI YAPARKEN


     Uçaklarla ilgili herşey burada



    İÇİNDE OLMAK İSTEMEZDİM O SIRADA AŞIRI DERECEDE TEHLİKELİ BİR HAREKET.PALLER NORMALDEN DAHA AZ HAVA FİLESİ İLE TUTUNUYOR HAVADA




  • quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    ÖNEMLİ DEĞİLFAZLA BİLGİ GÖZ ÇIKARMAZBİLMEYEN ARKADAŞLAR OLABİLİR ONLARA KAYNAK OLUR.TURBOJET GAZ TÜRBİNLİLERİN ATASIDIRUÇAKLARLA MI İLGİLENİYORSUN YOKSA BU MESLEĞİN İÇİNDE MİSİN?



    Slm Kobe-DJ,
    Hem sevdiğim için ilgileniyorum hem de mesleğim uçak mühendisliği. Fazla bilgi kesinlikle göz çıkarmaz, eminim ki bir çok kişi bu motorun basit çalışma prensibini bilmiyordur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: carretera


    quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    ÖNEMLİ DEĞİLFAZLA BİLGİ GÖZ ÇIKARMAZBİLMEYEN ARKADAŞLAR OLABİLİR ONLARA KAYNAK OLUR.TURBOJET GAZ TÜRBİNLİLERİN ATASIDIRUÇAKLARLA MI İLGİLENİYORSUN YOKSA BU MESLEĞİN İÇİNDE MİSİN?



    Slm Kobe-DJ,
    Hem sevdiğim için ilgileniyorum hem de mesleğim uçak mühendisliği. Fazla bilgi kesinlikle göz çıkarmaz, eminim ki bir çok kişi bu motorun basit çalışma prensibini bilmiyordur.




    GAZ TÜRBİNLİ MOTORLARIN BASİT ÇALIŞMA PRENSİBİNİ BU MESLEKTE OLMAYAN VE DAHA ÖNCE UÇAKLARLA İLGİLENMEMİŞ BİRİNİN BİLMEMESİ NORMAL.AMA GLADIATOR VE BİR ARKADAŞIMIZLA DEĞİNDİĞİMİZ ÖNEMLİ BİR NOKTA VAR.BAŞIMA GELEN BİR OLAYI ANLATMIŞTIM YUKARIDA, ADAM 5 YIL UÇAK TEKNİSYENLİĞİ EĞİTİMİNİ ALMIŞ GELİPTE FAIRING'E BU YAKIT TANKI MI DEMESİ TRAJİ KOMİK BİR DURUM!BİZİM SEKTÖRDE DE TORPİLLE BİR YERLERE GELİP DAHA BİR FAIRING'IN NE OLDUĞUNU BİLMEYEN, "HAYATIM BOYUNCA AERODİNAMİK TERİMİNİ HİÇ DUYMADIM" DİYEN VE "BU UÇAK GÖVDESİ DÖKME DEMİR Mİ" DİYE SORAN BİR UÇAK MÜHENDİSİ STAJYERİNDEN GAZ TÜRBİNLİ BİR MOTORUN BASİT ÇALIŞMA PRENSİBİNİ BİLMESİNİ BEKLEYEMEYİZ.BU GERÇEKTEN UTANÇ VERİCİ BİR DURUM.BU VE BUNLAR GİBİ İNSANLAR HAVACILIĞIN YÜZ KARASI.ŞÖYLE BİR DURUMDA OLSALAR BİLMEMELERİ DOĞALDI; DAHA 1. SINIFTA OLSALAR TAMAM!!!!AMA SON SINIF VEYA OKULUNU BİTİRMESİNE BİR YILI KALMIŞ BİR TEKNİSYEN VEYA UÇAK MÜHENDİSİ ADAYNIN BÖYLE SORULAR SORMASI HEM KOMİK HEM ÜZÜNTÜ VERİCİ BİR DURUM.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 6 Haziran 2006; 10:19:04 >




  • selamlar saygılar kobe DJ
    verdiğin bilgiler ufkumu açıyor saolasın. şimdi dostum bana pervaneyi satın al diyorsunda nerden alırm. nasıl alırım o konuda da bilglerndir. sonra motorlar yani kısacası beni taşıyacak havadan bol bol fotograf çekeceğim bir sistemi nasıl yaparım. tahmini maliyet nedir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ybagiran

    selamlar saygılar kobe DJ
    verdiğin bilgiler ufkumu açıyor saolasın. şimdi dostum bana pervaneyi satın al diyorsunda nerden alırm. nasıl alırım o konuda da bilglerndir. sonra motorlar yani kısacası beni taşıyacak havadan bol bol fotograf çekeceğim bir sistemi nasıl yaparım. tahmini maliyet nedir.


    SELAM ybagiran

    GÖRÜŞLERİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.ÖNCELİKLE ÜRETİM,İMALAT,AR-GE BAŞLIBAŞINA BÜYÜK YATIRIMLARIN GEREKTİĞİ,DEVASA MİKTARDA PARALARIN HARCANDIĞI VE SENİN İLGİLENDİĞİN SEKTÖR HAVACILIK.İNANAMAYACAĞIN KADAR ÇOK KURALLARIN OLDUĞU SEKTÖRDÜR.NİTEKİM SENİN BU HELİKOPTERİ ÜRETMEK İÇİN BU SEKTÖRE GİRMEN GEREKİCEK.VE ŞUNU DA BELİRTEYİM HAVACILIK SEKTÖRÜNDE EN BASİT BİR PARÇA BİLE UÇUK FİYATLARA SAHİPTİR.MESLEĞİNİ NEDİR ACABA?HELİKOPTERİ ÜRETEBİLMEK İÇİN İYİ BİR UÇAK MÜHENDİSİ VE İYİ BİR UÇAK TEKNİSYEN OLMAN GEREKİR.ÇÜNKÜ BU İKİ MESLEK BİR ARAYA GELMEDEN ÜRETMEN BAYA BİR ZOR.AYRICA MADDİ AÇIDAN DA SAĞLAM SPONSORLAR YATIRIM İÇİN BÜYÜK MADDİ İMKANLARA SAHİP OLMAN GEREKİR DOSTUM.BUNLARIN YANINDA BİR ŞEKİLDE HERŞEYİ BAŞARDIN FARZ EDELİM BU KEZ O HELİKOPTERİ UÇURABİLMEK İÇİN SHGM'DEN İZİN BELGESİ ALMAN GEREKİR.İZİNSİZ UÇURAMAZSIN ONU.İZİN BELGESİNİ ALABİLMEK İSE TAM BİR İŞKENCE.HELİKOPTERİN TAMAMİYLE GÜVENİLİR OLDUĞUN İSPATLAMAN GEREKİR , PERİYODİK BAKIMLARINI YAPALİCEĞİNİ GÖSTERMEN GEREKİR , ÇALIŞTIRDIĞIN TEKNİSYENLERİN SERTİFİKALANDIRILMASI EĞİTİMLERİ , PARÇALARI TEMİN EDİŞİN , HELİKOPTERİNİ TUTULDUĞU HANGARINA KADAR BİR SÜRÜ GEREKSİNİMİ SAĞLAMAN GEREKİR İZNİ ALMAK İÇİN.VE BUNLARI BAŞARMAK ÇOK ZOR.

    HELİKOPTER ÜRETİCİSİ OLAN ROBINSON STANDART UÇUŞ EKİPMANLI HELİKOPTERİ 345.000 DOLARDAN BAŞLAYAN FİYATLARLA SATIYOR. 395.000 DOLARA KADAR ÇIKIYOR BU FİYAT.

    EUROCOPTER İSE YÜKSEK MANEVRA KABİLİYETİ OLAN HELİKOPTERLERİNİ 1 MİLYON EURO'DAN 9 MİLYON EURO'YA KADAR OLAN FİYAT ARALIKLARINDAN SATIYOR.

    ROBINSON'DAN YOLA ÇIKIP SANA ORTALAMA BİR MALİYET SUNARSAK 345.000 DOLAR CİVARI MAL OLACAK DEMEKTİR.HATTA PAHALIYA BİLE MAL OLABİLİR SENİN YAPTIĞIN YATIRIMA BAĞLI DOSTUM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 6 Haziran 2006; 11:20:05 >




  • ybagiran

    ROBINSON ÜRETİMİ 345.000 İLA 395.000 ARASINDA DEĞİŞEN HELİKOPTERİN RESMİ.BELKİ BAKMAK İSTERSİN DİYE EKLEDİM

     Uçaklarla ilgili herşey burada


    BU HELİKOPTERİN FİYATININ DİĞER HELİKOPTERLERE GÖRE DAHA UCUZ OLMASININ SEBEBİ YILDIZ TİPİ PİSTONLU MOTORUNUN OLMSI.DİĞERLERİ TURBOŞAFT MOTORA SAHİPTİR.BAKIM VE MALİYETİ DAHA FAZLADIR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 6 Haziran 2006; 13:56:40 >




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.