Şimdi Ara

Ücreti ödenmeyen bir sitenin hazin öyküsü...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
491
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Ben 1996 senesinden itibaren internet sitesi tasarımları yapan birisiyim. 2001 den itibaren de kendi firmamı işletiyorum. Tahmin edersiniz ki yüzlerce internet sitesi tasarladık ve bir o kadar da müşteri ile diyalogda bulunduk.

    Ancak son müşterimizin tutumuna hayran kaldık. Genellikle biz sçzleşme tarihinde sözleşme meblağının %50 sini peşin alırız ancak bu müşterimiz bir arkadaşımızın yakını olduğundan bu meblağı almadık ve kendisi de sözleşme imzalamaya gelmemesine rağmen bunu göz ardı ettik. Kendisine sitesini 10 gün içinde alan adı, barındırma hizmeti ve tasarım hizmeti dahil olarak anahtar teslim şeklinde bitirdik ve yayına soktuk. Ancak bahsi geçen günlerde ne ödememiz geldi ne de bir telefon.

    Bunun üzerine sözleşmemizde olan maddelere binaen kişinin sitesini yayına kapattık.

    Olaylar buradan sonra başladı;
    İlk olarak bizi arayıp hakaretler savurdu, ardından da her çaresiz insan gibi tehdit etti.
    Ertesi günü bizi vergi dairesine şikayet ettiğini öğrendik ancak ödenmemiş borcumuzun bulunmaması sonucunda hiç bir terslik yaşamadık.
    Ardından bizi karakola şikayet etti fakat biz ödeme yapılmadan alan adı hakları vb detayları kendi üzerimizden müşteriye geçirmediğimiz için hukuki bir sorun da oluşamadı.

    Ancak bu olayın saçmalığının sıkıntısı bizi yeterince gerdi.

    Bunu neden mi anlatıyorum. Bu forumda ve bir çok yerde internet sitesi tasarımına meraklı ve hevesli bir çok arkadaş görüyorum. Akıllarında olması gereken şeyler var;

    - Tasarım işi ile uğraşan kişiler elle tutulur bir şey satmazlar bu nedenle de müşteriler de bu işi çok kolay bir şeymiş gibi görür ve genellikle ödeme yapmak onlara (nedense) zul gelir.
    - Eğer para karşılığı bir iş yapacaksanız en azından şahsınıza ait ticarethane bile olsa bir mali kimlik edinin. Fatura kesecek gücünüz olsun ve müşteriniz ile mutlaka sözleşme yapın ve sözleşmenizi de sağlam tutmaya özen gösterin.
    - Ücretin %50 sini peşin almaya bakın ve işin başlangıç süresini müşterinin size tüm doneleri teslim ettiği gün olarak belirtin.

    Aklımdakiler bunlar şimdilik :)

    Kolay gelsin.







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.