Şimdi Ara

Uçuşlardan çekilen Boeing 737 Max 9'larda gevşek cıvata bulundu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
495
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Uçuşlardan çekilen Boeing 737 Max 9'larda gevşek cıvata bulundu
    ABD'de seyir halindeyken devre dışı bırakılmış acil çıkış kapısı kopan Boeing 737 Max 9 uçağına sahip tüm firmalar filolarındaki uçakları incelemeye almıştı. Bu olay Alaska Airlines'a ait bir uçakta meydana gelmişti. Şimdi ise yapılan incelemelerin ardından uçakların kullanıcılarından birisi olan United Airlines, yaptığı açıklamada Boeing 737 Max 9 uçağının kapı tapalarında gevşek cıvatalar bulduğunu söyledi. Alaska Airlines’ın yaptığı açıklamada da yine gevşek donanım tespit edildiği belirtildi.



    Boeing 737 Max 9’lardaki gevşek cıvatalar



    Boeing 737 Max 9 uçakları için geçerli olan resmi incelemeler tamamlanana kadar hiçbir uçak hizmete alınmayacak. United Airlines, ABD Federal Havacılık İdaresi’nin (FAA) geçici karaya indirme kararının ardından yaptığı incelemelerde en az 5 uçakta gevşek cıvata bulurken Alaska Airlines’ın kaç uçakta sorun tespit ettiği belirsiz.



    Ayrıca Bkz.THY, Boeing 737 MAX 9 uçaklarını seferden çekti: Peki ama neden?



    United Airlines yaptığı açıklamada “Cumartesi günü ön incelemelere başladığımızdan bu yana acil çıkış kapısındaki montaj sorunlarıyla ilgili örnekler bulduk. Bunların ek sıkma gerektiren ve gevşek oldukları tespit edilen cıvatalar olduğunu anladık” dedi.



    Boeing geçtiğimiz gün yaptığı açıklamada, "Her Boeing uçağının tasarım özelliklerine ve en yüksek güvenlik ve kalite standartlarına uygun olmasını sağlamaya kararlıyız. Bu durumun müşterilerimiz ve onların yolcuları üzerinde yarattığı etkiden dolayı üzüntü duyuyoruz." ifadelerini kullandı. Firma ayrıca havayolu şirketlerine filolarındaki Max 9'ların denetimlerini yapmaları için talimatlar da vermiş durumda.



    Uçuşlardan çekilen Boeing 737 Max 9'larda gevşek cıvata bulundu
    737 Max dahil olmak üzere uçak üretimini artıran Boeing, aylardır havayolu şirketlerini, yatırımcıları ve finansal analistleri şirketin tedarik zincirini geliştirdiği ve kalite sorunlarını çözmek için çalıştığı konusunda ikna etmeye çalışıyor. Öte yandan 737 Max, 4.000'den fazla siparişle Boeing'in en çok satan uçağı konumunda. Ancak bu siparişlerin çoğunluğunu, mevcut sorundan etkilenmeyen ve daha yaygın olan Max 8 oluşturuyor.



    Ancak Max 8’lerin de geçmişi temiz değil. Max 8 uçaklarının 2018 ve 2019'da birkaç ay içinde yüzlerce kişinin ölümüne yol açan iki kazasının ardından Max'ler dünya çapında operasyondan çekilmişti. 2018 yılında, 737 Max 8 tipi Lion Air Flight 610, Endonezya açıklarında okyanusa düşerek 189 yolcu ve mürettebatın tamamının ölümüne neden olmuştu. Beş aydan kısa bir süre sonra 2019'da Etiyopya Airlines’ın 302 sefer sayılı uçağı Etiyopya'nın başkenti Addis Ababa'dan ayrıldıktan kısa bir süre sonra düşerek uçaktaki 157 kişinin tamamının ölümüne neden olmuştu.




    Kaynak:https://www.cnbc.com/2024/01/08/united-airlines-737-max-9-inspections-turn-up-loose-bolts.html







  • Gevşek civata varsa sıksınlar abi, mesele nedir yani?

  • Arapkahvesi A kullanıcısına yanıt
    Hiç

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu yeni 737 max serisini çıktığı günden beri sevemedim. Uçak ilk çıktığındaki kazalara bakarsak güvenilirlik açısından çok sıkıntılı olduğu belliydi. Bir uçuşum olsa ve kullanılacak uçak 737 max olsa içimde bir tedirginlik olur açık söylemem gerekirse. Yeni 737 max isimlendirmesiyle eski 737'nin de itibarı zedeleniyor bence. Sürekli B737 A320 gibi kendini kanıtlamış uçaklarla uçtuğumuz için yeni bir nesle alışmak kolay olmayacak gibi duruyor

  • Arkadaş nedir bu Max serisinin yaşadıkları? Yüksek oranda ihmalkarlıklar var bu işin altında, başka açıklaması olamaz!

  • steamboatmice kullanıcısına yanıt

    McDonnell Douglas birleşmesi sebep olmuş büyük ihtimal. 737 Max gibi bir uçak olmamalıydı. 2020lerden bir yazı.





    Uçuşlardan çekilen Boeing 737 Max 9'larda gevşek cıvata bulundu
    Uçuşlardan çekilen Boeing 737 Max 9'larda gevşek cıvata bulunduquartz
    The 1997 merger that paved the way for the Boeing 737 Max crisis
    https://qz.com/1776080/how-the-mcdonnell-douglas-boeing-merger-led-to-the-737-max-crisis
  • Arapkahvesi A kullanıcısına yanıt
    Bu tarz civatalar titreşime maruz kaldığı için gevşiyor ve kronik olarak uçağın ömürü boyunca böyle olacak demektir. Sıkmak çözüm değil, havacılıkta mühendislik hatası olarak geçiyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Boing teknik servisi İsmail orjinalov, vidaların sıkılması ve orijinal yedek parça parça kullanılması konusunda boing pilotlarını uyardı.

    Hosteslerin uçağa gerekli ilgiyi göstermediği, yazlık kışlık bakımlarını geciktirildiği, kayışların kontrol edilmedi hususunda açıklamalarda bulundu

    Uçuşlardan çekilen Boeing 737 Max 9'larda gevşek cıvata bulundu

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • -Columbia- kullanıcısına yanıt

    Yav ne abarttınız. Oğlum bana oradan torx 10 tornavida bi kutu da kırmızı loctite getir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uzay mekiginin civatalarını gevşetenler aklıma geldi :D

  • Netflixte bu boing davasının belgeseli var. Boeing in para kaybetmemek için insanların hayatını nasıl da tehlikeye atan bir şirkete dönüştüğü anlatılıyor özetle. Özellikle birleşmeden sonra. Her şirkette bu kafa var tabi biraz ama havacılık en kabul edilemeyecek alanlardan.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.