Şimdi Ara

Ülkemizde farklı Doblo 1.3 mü satılıyor? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
3.112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dünyada satılan Doblo 1.3'ler (ki dünyaya yurdumuzdan dağıldığı söyleniyor) 85 beygir.
    Ve hiç bir ülkede (inceleyebildiğim kadarıyla), 1.3 motorun 75 beygirlik bizde satılan versiyonu yok.

    İlk üretim Doblo'yu falan da anlatmıyorum. Üzerinde "Van of the Year 2006" çıkartmaları olan 1.3 Doblolardan bahsediyorum.
    İç döşeme kalitesi ve "bize özgü" motor farklılığıyla Avrupa'da ödül almış Doblo'nun bizde satılan Doblo olduğuna inanmıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: clandestino

    Dünyada satılan Doblo 1.3'ler (ki dünyaya yurdumuzdan dağıldığı söyleniyor) 85 beygir.
    Ve hiç bir ülkede (inceleyebildiğim kadarıyla), 1.3 motorun 75 beygirlik bizde satılan versiyonu yok.

    İlk üretim Doblo'yu falan da anlatmıyorum. Üzerinde "Van of the Year 2006" çıkartmaları olan 1.3 Doblolardan bahsediyorum.
    İç döşeme kalitesi ve "bize özgü" motor farklılığıyla Avrupa'da ödül almış Doblo'nun bizde satılan Doblo olduğuna inanmıyorum.

    arkadaşım yanlış düşünüyorsun.inanıcak ya da inanmayacak birşey yok.makyajlı doblo sadece 1.3 olduğu için o ödülü kazanmadı di mi.

    doblo premio yu incele döşeme farkı falan da yok.donanım farklılıkları var.

    bize özgü tek motor farkını anlatıcam.

    85 hp 1.3 75 hp lik aynı motorun vgt turbo olanı ve dpf partkülfiltreli.bu motor iç piyasaya verilmedi.

    bizde katı emisyon kuralları olmadığı için partikülfiltreli tipe henüz gerek görülmüyor.başka bir örnek veriyim

    avrupada satılan focus 1.6 tdci de dpf var ancak bize ithal edilenlerde yok.çünkü kanunlarımızda en üst emisyonu karşılamak zorundasın yazmıyor ve dpf filtre bedava değil.ne üretimi ne dei thalatı bizim kanunlarımızda gerekmiyor.

    ödül alan doblo yurtdışına gidiyor bizdeki değil falan denemez.

    umarım anlatabilmişimdir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl


    quote:

    Orjinalden alıntı: clandestino

    Dünyada satılan Doblo 1.3'ler (ki dünyaya yurdumuzdan dağıldığı söyleniyor) 85 beygir.
    Ve hiç bir ülkede (inceleyebildiğim kadarıyla), 1.3 motorun 75 beygirlik bizde satılan versiyonu yok.

    İlk üretim Doblo'yu falan da anlatmıyorum. Üzerinde "Van of the Year 2006" çıkartmaları olan 1.3 Doblolardan bahsediyorum.
    İç döşeme kalitesi ve "bize özgü" motor farklılığıyla Avrupa'da ödül almış Doblo'nun bizde satılan Doblo olduğuna inanmıyorum.

    arkadaşım yanlış düşünüyorsun.inanıcak ya da inanmayacak birşey yok.makyajlı doblo sadece 1.3 olduğu için o ödülü kazanmadı di mi.

    doblo premio yu incele döşeme farkı falan da yok.donanım farklılıkları var.

    bize özgü tek motor farkını anlatıcam.

    85 hp 1.3 75 hp lik aynı motorun vgt turbo olanı ve dpf partkülfiltreli.bu motor iç piyasaya verilmedi.

    bizde katı emisyon kuralları olmadığı için partikülfiltreli tipe henüz gerek görülmüyor.başka bir örnek veriyim

    avrupada satılan focus 1.6 tdci de dpf var ancak bize ithal edilenlerde yok.çünkü kanunlarımızda en üst emisyonu karşılamak zorundasın yazmıyor ve dpf filtre bedava değil.ne üretimi ne dei thalatı bizim kanunlarımızda gerekmiyor.

    ödül alan doblo yurtdışına gidiyor bizdeki değil falan denemez.

    umarım anlatabilmişimdir.




    Acaba 1.3 85 Hp getirilse ''daha pahalı olur, satılmaz'' diye bir endişe mi varki getirilmiyor? Bence 1.3 85 HP
    oldukça ilgi görürdü. Büyük ihtimal 1.3-85 hp G.Punto da kullanıldığı için, aynı motora sahip Doblo ile aynı anda piyasaya sürülse, G.Punto ya olan ilginin azalacağı endişesi taşınmış olabilir, 'NE alaka' derseniz, Reno 1.5 dCİ 80 HP piyasaya çıktıktan 1 yıl sonrada 1.5-100 HP gelmişti... Ben bunu eleştiren bir e-mail (neden aynı anda piyasaya çıkmadı?) yazarak hem Fransa hem de Reno-Mais e gönderdim. Cevap olarak ''bu bir satış stratejisi '' şeklinde açıklama yaptılar, yani motor gücü az olan modelin satış oranını azaltmamak...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: geyikb

    Sene 1990 ya da 1991 di sanırım. Sovyetler Birliği yıkılmıştı ve Türki Cumhuriyetler birer birer bağımsızlık ilan ediyorlardı... Açılan büyük bir yeni piyasanın iştahı ile Türk sanayi kuruluşları bu ülkelere ihracat atağına kalkmışlardı....

    Tofaş Şahin... Hepimiz biliriz. Hala kullananlar ve beğenenler var elbette. Ama o yıllardaki teknolojisini donanımını ve malzemeyi hatırlamaya çalışın. İşte o yıllarda Tofaş Azerbaycan'da satılmak üzere Şahin ve Doğan'lar üretmişti. Türkiye için Şahin'in satış fiyatı yalan olmasın ama 160.000 TL idi sanırım. Azerbaycan için üretilen Şahin'in ise Türkiye'den çıkış fiyatı 80 ya da 85 bin TL idi. Ben bir şekilde bu araçları görmüştüm. Bizim Şahinlerle tek benzerlikleri 50 mt uzaktan baktığınızda gördüğünüz kasa idi. Araç yakından, içinden ve kullanımında ise o yıllarda çok popüler olan Mazda 323 Sedan ayarında bir arabaydı. Konforu, işçiliği, malzeme kalitesi bizimkilerden çok farklıydı. Gerçekten arabaya benziyordu yani. Hem de yaklaşık yarı fiyatına...

    Şimdi düşünelim... Neden bu böyle? Yukarıda bir çok marka yazılmış. Size yurtdışında ve Türkiye'de satılan BMW, Mercedes gibi araçlara da bakmanızı öneririm. Aynı şey onlar için bile geçerli. Biz verileni alıyoruz. İtiraz etmiyoruz. Adam toplam %10 vergi ile araba alıyor, biz %60 vergi ödüyoruz. Böyle olunca da üreticiler donanımdan, motordan, konfordan taviz vererek bize özel araba yapıyorlar. Yapacak birşey yok. En fazla şunu yapabilirsiniz. Gidip Almanya'dan arabayı alırsınız, paşa paşa gümrükte verginizi ödersiniz, gelir Türkiye'de kullanırsınız. Kimsede de o arabadan olmaz.

    Hiç şaşırmayın arkadaşlar. Bizim hayatımız bu...


    Çok haklısın geyikb, herhalde Tofaş halen Orta Asya ve Türki Cumhuriyetlere şahin, doğan ihraç etmekte. 2005 yazında Erzurum-Ağrı yolunda siyah renkli 0 Şahin-Doğan taşıyan yabancı plakalı tırlar gördüm, Azerbeycan'a gittiklerini söylediler... Tofaş ta çalışan arkadaşıma bu konuyu soracağım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koksal09 -- 14 Nisan 2006; 10:38:40 >




  • "85 hp 1.3 75 hp lik aynı motorun vgt turbo olanı ve dpf partkülfiltreli.bu motor iç piyasaya verilmedi.
    bizde katı emisyon kuralları olmadığı için partikülfiltreli tipe henüz gerek görülmüyor.başka bir örnek veriyim
    avrupada satılan focus 1.6 tdci de dpf var ancak bize ithal edilenlerde yok.çünkü kanunlarımızda en üst emisyonu karşılamak zorundasın yazmıyor ve dpf filtre bedava değil.ne üretimi ne dei thalatı bizim kanunlarımızda gerekmiyor.
    ödül alan doblo yurtdışına gidiyor bizdeki değil falan denemez.
    umarım anlatabilmişimdir. "

    Anlatıyorsunuz düşüncelerinizi ama ikna edici değil söyledikleriniz.
    Madem ülkemizde "katı emisyon kuralları" yok, o nedenle "partikül filtreli" araç uygun değil,
    aynı Fiat neden G.Punto (1.3 - 85 hp) satıyor Türkiye'de??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: clandestino

    "85 hp 1.3 75 hp lik aynı motorun vgt turbo olanı ve dpf partkülfiltreli.bu motor iç piyasaya verilmedi.
    bizde katı emisyon kuralları olmadığı için partikülfiltreli tipe henüz gerek görülmüyor.başka bir örnek veriyim
    avrupada satılan focus 1.6 tdci de dpf var ancak bize ithal edilenlerde yok.çünkü kanunlarımızda en üst emisyonu karşılamak zorundasın yazmıyor ve dpf filtre bedava değil.ne üretimi ne dei thalatı bizim kanunlarımızda gerekmiyor.
    ödül alan doblo yurtdışına gidiyor bizdeki değil falan denemez.
    umarım anlatabilmişimdir. "

    Anlatıyorsunuz düşüncelerinizi ama ikna edici değil söyledikleriniz.
    Madem ülkemizde "katı emisyon kuralları" yok, o nedenle "partikül filtreli" araç uygun değil,
    aynı Fiat neden G.Punto (1.3 - 85 hp) satıyor Türkiye'de??


    Kardeşim benim seni ikna etmek gibi bir isteğim yok sana 1.3 motor özellikleri hakkında bilgi veriyorum.

    partikül filtreli araç uygun değil demedim.bizim kanunlarımıza göre gerekmiyor dedim.avrupa da bu şekil aldığın zaman vergiden kazanç sağlıyorsun.bizde bu sistemler malesef yok.

    grande punto da aynı motor ancak onun hava emiş ve işletim sistemi farklıdır o 85 değil 90 hp veriyor.aynı motor opel astra da da var ancak onda da dpf bize gelenlerde yok.

    aynı focus örneğinde olduğu gibi avrupada var.

    bizim de kanunlarımız sıkılaştıkça muayene ve vergi sistemi adam gibi olursa dpf li araçlar bize de gelicek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sephiroth -- 14 Nisan 2006; 18:47:08 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl
    opsiyon olarak var.sipariş edilirse tofaş takıp öyle yolluyor.hatta gsm fonksiyonlu dandik falan da değil


    hadi ya işte salak TOFAŞ gözümüzde ne hale gelmiş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey


    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl
    opsiyon olarak var.sipariş edilirse tofaş takıp öyle yolluyor.hatta gsm fonksiyonlu dandik falan da değil


    hadi ya işte salak TOFAŞ gözümüzde ne hale gelmiş


    valla tofaş eskisi gibi değil.seneye çok daha ilerliyecek.

    yeni kasa marea ve pejo citroen ile ortak dobloya kardeş hafif ticari araç geliyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl
    valla tofaş eskisi gibi değil.seneye çok daha ilerliyecek.
    yeni kasa marea ve pejo citroen ile ortak dobloya kardeş hafif ticari araç geliyor.


    keşke doğru dürüst yapsalar bizde parayı dışarı saçacağımıza ülkede bıraksak
  • wallla kim ne derse desin ben bidaha fiat a töwbe etiim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: miraz.miraz
    wallla kim ne derse desin ben bidaha fiat a töwbe etiim


    imzanla çeliştin ama..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tanselah -- 14 Nisan 2006; 19:31:46 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey


    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl
    valla tofaş eskisi gibi değil.seneye çok daha ilerliyecek.
    yeni kasa marea ve pejo citroen ile ortak dobloya kardeş hafif ticari araç geliyor.


    keşke doğru dürüst yapsalar bizde parayı dışarı saçacağımıza ülkede bıraksak


    keşkesi falan yok artık

    diyorum ya doblo premio yu gidip incele.test sürüşüne çık.

    parayı ülkede bırakırsın.zaten en çok satan hafif ticari yıllarıdr doblo.
  • Slm beyler bu tofaş ın psa ile ortaklaşa geliştirdiği modelin çıkış tarihi ile bilgisi olan varmı?
  • merhaba arkadaşlar bende 2006 model 1.3 doblo premio 70 bg var ,özellikle yeni çıkan 1.3 90 bg motorlardan sonra bi araştırma yaptım .ulaştığım sonuç ise bu motorların sadece turbo ayarları ile oynanmış serviste bana sende senin aracı chip tuningle 90 bg yapabilirsin ama garanti dışı kalır dediler.kanımca bu iş cep telefonu yada bilgisayar işlemcisi işine benziyor yani aslında var olan teknolojiyi saklayıp yeni çıkan modele koyuyorlar bu sayede yeni müşterilere bak biz bunu daha da geliştirdik izlenimi veriyorlar .dolayısıyla iç piyasaya ve dış piyasaya sürdükleri araçların motorları aynı fakat güçleriyle oynanmış olabilir.....
  • Sizin sahip olduğunuz 1.3 Premio araç 75 bg olmalı, sanırım küçük bir karışıklık olmuş.
    Asıl merak ettiğim: Nasıl, memnun musunuz aracınızdan?
    Çekişi, yakışı, servisi vs hakkında bizler için açıklayıcı olabilecek neler söyleyebilirsiniz?
  • Kısacası fıat turkıyede vergısı yakıt harcaması aynı olmasına ragmen 75 bg lık dobloları turk ınsanına layık gormus kutlamak lazım.Emınım teknolojıyı bırazdaha gelıstırıp 250 torkluk 110 bg lık bır arac cıkarsa onu yurt dısına pazarlayıp 90 bg lıklerı ıcerı verecektır.Ben sahsen meraklısı olarak bu 90 bg lık motoru cok bekledım bu ısın lux olup olmaması yada vergıyle alakası yok az yakıt harcayan yuksek guclu motorun standart olması lazımdı.herhalde ellerınde bır mıktar 75 bg lık multıjet kaldı dıye dusunuyorum.saygılar.
  • EĞER DOBLO YA 110 BG GÜÇ KOYARLARSA SEN OLACAKLARI SEYRET OZMAN BURASI TÜRKİYE WALLA ADAM WİRAJLARA HIZLI MIZLI DİNLEMEZ GİRER ONDAN SONRA HERRYER DOBLO KAYNAR KAZALI DOBLO LAR 105 BİLE ÇOK BENCE BASTIN MI UÇUYO ARABA Bİ TİCERİ ARAÇDA YANİ YÜKSEK WE DENGESİZ Bİ ARAÇDA O KADAR GÜÇ BENCE YANLIŞ.
  • Ne olursa olsun Doblo için en ideal motor bu 90 bg lik 200 torkluk (1.9 motorda 200 tork) dikkatli kullanımda 3.5 - 4 lt arası yakabilecek kapasitede ve buna rağmen çekişi güçlü bu motor seçeneğiydi iç piyasaya verilmemesi çok ayıp doğrusu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KOSE

    Kısacası fıat turkıyede vergısı yakıt harcaması aynı olmasına ragmen 75 bg lık dobloları turk ınsanına layık gormus kutlamak lazım.Emınım teknolojıyı bırazdaha gelıstırıp 250 torkluk 110 bg lık bır arac cıkarsa onu yurt dısına pazarlayıp 90 bg lıklerı ıcerı verecektır.Ben sahsen meraklısı olarak bu 90 bg lık motoru cok bekledım bu ısın lux olup olmaması yada vergıyle alakası yok az yakıt harcayan yuksek guclu motorun standart olması lazımdı.herhalde ellerınde bır mıktar 75 bg lık multıjet kaldı dıye dusunuyorum.saygılar.


    ben bunun cevabını verdim bir okuyan yok heralde.75 hp ile 90 aynı motor ancak turbo farklı

    90 hp lık da ayrıca dpf partükül filtre var.bizim yasalarımızda dpf kullanıcaksın diye bir şart yok

    avrupa da havayı ne kadar az kirletirsen okadar vergiden düşüyor.ve dpf nin bir maliyeti var.

    tofaş bu tipin dpf sizini doblo ya takıp satabiliceği kararını verirse iç pazara verir.dış pazarda dpf li satılan birçok araç bize dpf siz geliyor.çünkü maliyet düşüyor ve yasada yeri yok.
    focus gibi

    tofaş 250 hp yapsa 90 takar iç pazara vermedi ayıp falan bunlar çok gereksiz ve yanlış düşünceler

    reno da makyajlı megane da 105 hp 6 ileri yerine gitti 100 hp 5 ileri eski sürüm motoru taktı.asıl ayıp olan bu diye düşünebilirsin.ancak yakıt kalitesi de bu iş de bir etken.


    zaten doblo ödüllü başarılı bir araç.satışta da sınıfında lider gidiyor.

    90 hp çıkmadı diye bu kadar acımasız eleştirmeye gerek yok çünkü 105 hp seçeneği de var.

    90 lık iç pazare verilmesin demiyrum ancak işin iç yüzünü bilmekte fayda var




  • Durum şudur kimse alınmasın iki motor arasında 15 bg fark var doblo kasa hafif sayılmaz bu araç memleketin gururu burada üretiliyorda neden dpf yi çıkarıp 90 bg güç veren turboyu takmıyor diyorum bunda anlaşılmayacak bir şey yok çok açık.5 bg fark var diye Reno ya kızıyoruz. 90 bg motorun memlekette kullanılmasını engelleyen bir kanun yoksa niye seçenek olmuyor bana 105 bg lik motor iyi seçenek olmuyor. dunyada dizeller hızlandı sıkıstırma oranları torklar artıyor opel 1000 motorda 110 bg üretmeye çalışıyor fiat bu işin sıkı takipçilerinden sayılıyor bizde ise fiat koca dobloyu ilk geliştirdiği yüksek basınçlı dizel motorla piyasaya veriyor daha yüksek basınçlısını yapmış ama yok dobloya değil puntoya koyuyor.Bu 1.3 90 bg motorun teknik detayları bulup karşılaştırısanız 1.9 dan bile daha üstün daha teknolojik bir motor olduğunu göreceksiniz ben değişken geometrili motorlarda bu hacimde daha güçlüsünü bulamadım.Şimdi Tofaşa nasıl gönül koymazsın yani.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.