Şimdi Ara

Ülkemizde farklı Doblo 1.3 mü satılıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
3.112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, "Van Of The Year 2006" reklamıyla satılan Doblo 1.3 Combi'ler, araştırdığım kadarıyla, ülkemizde farklı bir motor versiyonu ile satılıyor.
    Fiat'ın uluslararası sitelerine girilip bakıldığında 1.3 multijet motorlar 85 beygir görünüyor!
    Oysa, yalnızca ülkemizdekiler 75 beygir!
    Ülkemizde üretilip dünyaya dağılmıyor muydu Doblo'lar?
    Neden daha az güçlü motor seçeneğini bize uygun gördüler dersiniz?
    "Yılın Van"ı seçiminde jürinin etkilendiği ve ödüllendirdiği motor
    85 beygirlik mi, 75 beygirlik mi sizce?



  • Tofaş aynı haltı TR. de üretilen tempra lardada yapmıştı içeriye dandik dışarı farklı
  • Şu an punto da kullanılan 90 hp 1.3 multijet motorlu doblolar yurtdışında satışta...
    Donanımlarıda biraz farklı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koksal09 -- 13 Nisan 2006; 9:52:51 >
  • Link ver bizde görelim o farkı....
    1.3 lt lik multijetlerin75 ve 90 hpleri var. 85 BGlik motoru Ducato kullanıyor ama 1.9 lt lik o da...
  • Maalesef bu bütün markalarda var Örneğin Renault 19 ların TR de ABS li modeli hiç satılmadı ama Avrupada satıldı.

    Yada Hyundai Getzlerde avrupada koltuktan ısıtma standart ama TR de bu özellik yok.

    Yada Hyundai Getzlerde avrupada hem teyp hem cd çalarlı güzel bi müzik sistemi var ama TR de bu donanım hiç görülmedi.

    Yada diğer markaların baz versiyonlarına bakın avrupada çoğu şey standart ama TR de bu özellikler yok.

    Ben bunu avrupadaki rekabete bağlıyorum.

    Avrupa pazarı doymuş ama TR de piyasaya ne sürseniz satılıyor.

    Doblo 1.3 içinde 75 beygir motor gerçekten zayıf kalıyor bunu avrupada satamazsınız mecbur güçlü yada revize edilmiş bi motor koymanız gerekir.

    Şunuda kabul etmek lazımki TR dede yavaş yavaş piyasanın kalitesi artmaya başladı.

    Zamanla daha iyi olucak.

    Bende fuarda görmüştüm avrupaya giden Doblo ile TR de satılan Doblo arasında çok fark var.

    Saygılarla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ebu Computer -- 13 Nisan 2006; 11:29:03 >




  • Walla hocam bu firmalar türkiyeyi hiç ama hiç önemsemiyolar.
    Yurt dışına verdikleri araçlarla türkiyeye sundukları araçlar bambaşka
    ben bunun niçin böle yapıldığını anlamış değilim ve bunun çok örnekleri var.
    Mesela doblo yurt dışında 1.3 90 hp 200 tork bizde 1.3 75 hp 190 tork
    Megane II yurt dışında 1.5 105 hp 240 kork bizde 1.5 100 hp 200 tork
    Sonuç ortada!!!!!!!!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fedolo

    Walla hocam bu firmalar türkiyeyi hiç ama hiç önemsemiyolar.
    Yurt dışına verdikleri araçlarla türkiyeye sundukları araçlar bambaşka
    ben bunun niçin böle yapıldığını anlamış değilim ve bunun çok örnekleri var.
    Mesela doblo yurt dışında 1.3 90 hp 200 tork bizde 1.3 75 hp 190 tork
    Megane II yurt dışında 1.5 105 hp 240 kork bizde 1.5 100 hp 200 tork
    Sonuç ortada!!!!!!!!


    1.3 90 lık tip iç pazara büyük ihtimal verilicek.

    kalite ve teknik olarak yurt dışına gidenle navigasyon hariç hiçbir fark yok.

    yeni doblo premio ilk kez bize verildi.

    önem verilmiyor gibi birşey yok.doblo tofaş ın en önemli modeli

    megane konusunda haklısın üstelik 6 ileri yerine 5 ileri bizdekiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sephiroth -- 13 Nisan 2006; 12:27:08 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: heytbecom

    Link ver bizde görelim o farkı....
    1.3 lt lik multijetlerin75 ve 90 hpleri var. 85 BGlik motoru Ducato kullanıyor ama 1.9 lt lik o da...



    Buyur arkadaşım linki... Motor 1.3 multijet 16V, 85 HP, 200 NM olarak verilmiş...

    http://www.fiat.it/FIAT_ITALIA/uploads/1006/1074066217/20060123/Doblo_Cat_18P_ITA.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koksal09 -- 13 Nisan 2006; 13:45:58 >
  • Link için teşekkürler
    ama muhtemelen 90 Bglik motorun aynısıdır bizlere 90 hp deniyor.Çünkü bizlerde direkt HP dendiğinden Kw cinsinden ifade olmadığından sürekli yuvarlıyoruz ve güçlü hissi vermesi için bir bakımada...
    -90 hp diye lanse edilen motorla aynı özellikleri taşıyor. Gm zaten battı batacak birde farklı motor güçlerimi geliştirecek olmaz herhalde.Bir 75 hp lik bir de 90 Hp lik multijetler var 1.3 lt içinde...
    -Bence donanımlar konusunda hiç bir haksızlık yok. Varsa bile buna haksızlık denmez. Ülkemizde %80 ötv ve % 18 kdv oldugu sürece biz bol donanımlı araçları çok bekleriz. Daha navigasyon bile yok.Taktıranlar olsada GPS uydularını kaybediyorlar ve ya bağlantı kuramıyor cihaz..

    Farklı fikri olan varmı....
  • yanlışlıkla iki kez yollamışım... özür dilerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi clandestino -- 13 Nisan 2006; 18:56:27 >
  • "Kalite ve teknik olarak yurtdışına gidenle navigasyon hariç fark yok" deniyor.
    Ama en önemli unsuru, motoru farklı!
    Görmedim yurtdışına giden Doblo'ları, o nedenle bir yargıda bulunamam ancak, o parmağınla bastırsan izi kalan tavan döşemesine,
    koltuk döşeme kalitesine, arka koltuklar yattığında görülen en incesinden ve kalitesizinden süngere ve yaylara,
    bagaj tabanınına döşenen yer yer pot yapmış incecik "halıfleks"e .... filan baktığımda,
    bu bize kastırılan versiyonun "dışarıda" herhangi bir şansı olabileceğine inanamam.

    Soru şu: "Van Of The Year" seçilen Doblo, 75 beygirlik motoruyla ve mevcut donatım kalitesiyle, bize satılan Doblo'lar mı???
  • Sene 1990 ya da 1991 di sanırım. Sovyetler Birliği yıkılmıştı ve Türki Cumhuriyetler birer birer bağımsızlık ilan ediyorlardı... Açılan büyük bir yeni piyasanın iştahı ile Türk sanayi kuruluşları bu ülkelere ihracat atağına kalkmışlardı....

    Tofaş Şahin... Hepimiz biliriz. Hala kullananlar ve beğenenler var elbette. Ama o yıllardaki teknolojisini donanımını ve malzemeyi hatırlamaya çalışın. İşte o yıllarda Tofaş Azerbaycan'da satılmak üzere Şahin ve Doğan'lar üretmişti. Türkiye için Şahin'in satış fiyatı yalan olmasın ama 160.000 TL idi sanırım. Azerbaycan için üretilen Şahin'in ise Türkiye'den çıkış fiyatı 80 ya da 85 bin TL idi. Ben bir şekilde bu araçları görmüştüm. Bizim Şahinlerle tek benzerlikleri 50 mt uzaktan baktığınızda gördüğünüz kasa idi. Araç yakından, içinden ve kullanımında ise o yıllarda çok popüler olan Mazda 323 Sedan ayarında bir arabaydı. Konforu, işçiliği, malzeme kalitesi bizimkilerden çok farklıydı. Gerçekten arabaya benziyordu yani. Hem de yaklaşık yarı fiyatına...

    Şimdi düşünelim... Neden bu böyle? Yukarıda bir çok marka yazılmış. Size yurtdışında ve Türkiye'de satılan BMW, Mercedes gibi araçlara da bakmanızı öneririm. Aynı şey onlar için bile geçerli. Biz verileni alıyoruz. İtiraz etmiyoruz. Adam toplam %10 vergi ile araba alıyor, biz %60 vergi ödüyoruz. Böyle olunca da üreticiler donanımdan, motordan, konfordan taviz vererek bize özel araba yapıyorlar. Yapacak birşey yok. En fazla şunu yapabilirsiniz. Gidip Almanya'dan arabayı alırsınız, paşa paşa gümrükte verginizi ödersiniz, gelir Türkiye'de kullanırsınız. Kimsede de o arabadan olmaz.

    Hiç şaşırmayın arkadaşlar. Bizim hayatımız bu...




  • ee tabi avrupadaki ile türkiyedeki bir olmaz.. açın bakın fransadaki renault kangoo ya cok güzel bir görünümü var acılır tavanı falan herşeyi full bide türkiyedekine bakın anca çalıyorlar üstelik avrupadaki türkiyedekinden ucuz... gümrük olmasa ordan alıp getireceksin.. o yüzden türkiyedeki araçlar beş para etmiyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: clandestino

    "Kalite ve teknik olarak yurtdışına gidenle navigasyon hariç fark yok" deniyor.
    Ama en önemli unsuru, motoru farklı!
    Görmedim yurtdışına giden Doblo'ları, o nedenle bir yargıda bulunamam ancak, o parmağınla bastırsan izi kalan tavan döşemesine,
    koltuk döşeme kalitesine, arka koltuklar yattığında görülen en incesinden ve kalitesizinden süngere ve yaylara,
    bagaj tabanınına döşenen yer yer pot yapmış incecik "halıfleks"e .... filan baktığımda,
    bu bize kastırılan versiyonun "dışarıda" herhangi bir şansı olabileceğine inanamam.

    Soru şu: "Van Of The Year" seçilen Doblo, 75 beygirlik motoruyla ve mevcut donatım kalitesiyle, bize satılan Doblo'lar mı???


    motor da farklı değil 1.3 multijet 2 tip.75 ve 90 hp.tofaş iç pazara 90 hp liği vermedi.

    75 ile 105 hp arasına o motoru koymadı.

    sen belki ilk üretim doblo yu anlatıyorsun.

    gidip doblo premio yu da böyle detaylı incelemeni tavsiye ederim.yargısız infaz yapmayın.doblo malibu iç pazara nasıl girdiyse avrupaya da aynen o şekil gitti ve o şekil beğenildi

    @geyikb

    1991 de azerbeycan a yarı fiyata şahin gitti denilmiş.

    bizim vergiler bu kadar yüksek olmasa bizde arabaları yarı fiyata alıcaz bunda birşey yok.

    şahin e ne yaparsan yap mazda 323 ayarına da gelmez.

    tofaş ya da reno iç pazarı önemsemiyor gibi bir hava oluşturmayın.




  • Akincl,

    Yazımın son paragrafını bir kez daha okur musun lütfen, benim anlattığım bu vergiler karşısında satış yapılabilmesi için donanımdan ve kaliteden ödün veriliyor dedim zaten. Şöyle düşünelim. Avrupa'da 20 bin Euro olan bir araç Türkiye'de eksik donanımla 30 bin Euro'ya alınıyor. Bir de aynı donanımı koyarsan 35 bin Euro oluyor. Bunun gibi yani.

    Ayrıca Tofaş ve Renault'un iç piyasa stratejilerini çok ama çok iyi biliyorum. Tahmininden de çok hem de.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl


    quote:

    Orjinalden alıntı: clandestino

    "Kalite ve teknik olarak yurtdışına gidenle navigasyon hariç fark yok" deniyor.
    Ama en önemli unsuru, motoru farklı!
    Görmedim yurtdışına giden Doblo'ları, o nedenle bir yargıda bulunamam ancak, o parmağınla bastırsan izi kalan tavan döşemesine,
    koltuk döşeme kalitesine, arka koltuklar yattığında görülen en incesinden ve kalitesizinden süngere ve yaylara,
    bagaj tabanınına döşenen yer yer pot yapmış incecik "halıfleks"e .... filan baktığımda,
    bu bize kastırılan versiyonun "dışarıda" herhangi bir şansı olabileceğine inanamam.

    Soru şu: "Van Of The Year" seçilen Doblo, 75 beygirlik motoruyla ve mevcut donatım kalitesiyle, bize satılan Doblo'lar mı???


    motor da farklı değil 1.3 multijet 2 tip.75 ve 90 hp.tofaş iç pazara 90 hp liği vermedi.

    75 ile 105 hp arasına o motoru koymadı.

    sen belki ilk üretim doblo yu anlatıyorsun.

    gidip doblo premio yu da böyle detaylı incelemeni tavsiye ederim.yargısız infaz yapmayın.doblo malibu iç pazara nasıl girdiyse avrupaya da aynen o şekil gitti ve o şekil beğenildi

    @geyikb

    1991 de azerbeycan a yarı fiyata şahin gitti denilmiş.

    bizim vergiler bu kadar yüksek olmasa bizde arabaları yarı fiyata alıcaz bunda birşey yok.

    şahin e ne yaparsan yap mazda 323 ayarına da gelmez.

    tofaş ya da reno iç pazarı önemsemiyor gibi bir hava oluşturmayın.





  • Hee akincl, bir de ben o Şahinleri gördüm, Mazda 323 yapmışlardı, sen gördün mü?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl
    kalite ve teknik olarak yurt dışına gidenle navigasyon hariç hiçbir fark yok


    Avrupa daki doblolarda navigasyon mu var fabrika çıkışı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geyikb

    Akincl,

    Yazımın son paragrafını bir kez daha okur musun lütfen, benim anlattığım bu vergiler karşısında satış yapılabilmesi için donanımdan ve kaliteden ödün veriliyor dedim zaten. Şöyle düşünelim. Avrupa'da 20 bin Euro olan bir araç Türkiye'de eksik donanımla 30 bin Euro'ya alınıyor. Bir de aynı donanımı koyarsan 35 bin Euro oluyor. Bunun gibi yani.

    Ayrıca Tofaş ve Renault'un iç piyasa stratejilerini çok ama çok iyi biliyorum. Tahmininden de çok hem de.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl


    quote:

    Orjinalden alıntı: clandestino

    "Kalite ve teknik olarak yurtdışına gidenle navigasyon hariç fark yok" deniyor.
    Ama en önemli unsuru, motoru farklı!
    Görmedim yurtdışına giden Doblo'ları, o nedenle bir yargıda bulunamam ancak, o parmağınla bastırsan izi kalan tavan döşemesine,
    koltuk döşeme kalitesine, arka koltuklar yattığında görülen en incesinden ve kalitesizinden süngere ve yaylara,
    bagaj tabanınına döşenen yer yer pot yapmış incecik "halıfleks"e .... filan baktığımda,
    bu bize kastırılan versiyonun "dışarıda" herhangi bir şansı olabileceğine inanamam.

    Soru şu: "Van Of The Year" seçilen Doblo, 75 beygirlik motoruyla ve mevcut donatım kalitesiyle, bize satılan Doblo'lar mı???


    motor da farklı değil 1.3 multijet 2 tip.75 ve 90 hp.tofaş iç pazara 90 hp liği vermedi.

    75 ile 105 hp arasına o motoru koymadı.

    sen belki ilk üretim doblo yu anlatıyorsun.

    gidip doblo premio yu da böyle detaylı incelemeni tavsiye ederim.yargısız infaz yapmayın.doblo malibu iç pazara nasıl girdiyse avrupaya da aynen o şekil gitti ve o şekil beğenildi

    @geyikb

    1991 de azerbeycan a yarı fiyata şahin gitti denilmiş.

    bizim vergiler bu kadar yüksek olmasa bizde arabaları yarı fiyata alıcaz bunda birşey yok.

    şahin e ne yaparsan yap mazda 323 ayarına da gelmez.

    tofaş ya da reno iç pazarı önemsemiyor gibi bir hava oluşturmayın.





    ok ben seni anladım.

    vergi yüksek olduğu için ödün veriliyor ancak bu her model ve tipde değil.kaliteden değil ama donanımdan ödün verilebiliyor

    doblo premio ya da megane full de ödün verilmiyor.çünkü belli fiyatların zaten üstüne çıkılmış

    ayrıca kendi söylediğinle mi dalga geçiyorsun benimle mi çözemedim.

    net konuşursan seni daha iyi anlarız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sephiroth -- 13 Nisan 2006; 20:39:08 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey


    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl
    kalite ve teknik olarak yurt dışına gidenle navigasyon hariç hiçbir fark yok


    Avrupa daki doblolarda navigasyon mu var fabrika çıkışı



    opsiyon olarak var.sipariş edilirse tofaş takıp öyle yolluyor.hatta gsm fonksiyonlu dandik falan da değil
  • Yok hocam ne münasebet.. Ne seninle ne de kendimle dalga geçmiyorum.
    Diyorum ki, bu ülkede bu iş böyle. Çok para veririz, aldığımız araçlar ortada. Ama aynı üreticiler istediklerinde yarı fiyatına çok daha kaliteli malı yurtdışına da satabiliyorlar. Bir otomobil fabrikasında çalışmıyorum ama çok büyük bir sanayi kuruluşunda çalışıyorum. Bir örnek vereyim. 100$'a mal ettiğimiz bir mal yurtdışına 110$'a satılıyor. Orada alan şirket bunu piyasaya 130$'a sürüyor. Aynı mal (kesinlikle daha eksik versiyonuyla) Türkiye'de 170$'a satılıyor. Bütün Türk şirketleri bunu yapıyor. İşte bu kadar basit. Türk şirketleri Avrupa'lı şirketlerden daha beceriksiz, ya da yeteneksiz değil. Biz Çin değiliz. Türk şirketlerinin çoğu zaten Avrupa'ya ihracat yapıyor. O ülkelerin standartlarını sağlamak zorunda. Ama aynı malı biz kullanamıyoruz.

    Sitemim sana ya da bir başka arkadaşa değil, hadisenin tümüne yani.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.