bana biraz sallamasyon gibi geldi. çünkü bir tane buji için her türlü opele olur gibi birşey demiş. motor hacmine ve kompresyon oranına göre deişir diye biliyorum bujileri gene de serkes abimize bir sorsak iyi olur
Arkadaşım bu sistem 7-8 yıl önce çıkmıştı ve özellikle yarış araçlarında kullandık güce normal bujiden daha fazla etkisi var yarış motorlarında ancak belli km ler sonucu motoru açtığımızda özellikle ateşlemenin oluştuğu piston tepesinde muazzam bir aşıntı gördük bunun sebebide bu güçlü ateşlemedir. bunun dışında sistem çalışıyor ve güç veriyor ancak dediğim şekilde özelllikle piston tepesinde harabiyeti orjinal bujiye göre çok çok fazla eğer aracını performans amaçlı kullanmıyorsan alma derim. ayrıca bu sistemde opel diyorlar opelin ecoteclerinde eğer buji kabloları değişmezse güç düşüşü bile yaşayabiliyorsun haberin olsun..
performans tipinde gerekli revizyonlar şart ancak standart bir araç için kesinlikle orjinal bujiyi tavsiye ederim çünki bunların ısıl değeri en iyi çalışma aralıkları motor üstündeki etkileri vs hesap edilmiştir fakat bunlar genelde üniversal olduğundan her araçta aynı gücü göstermeyebilirler..
Fiatcı döndün mü?
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
Arkadaşım bu sistem 7-8 yıl önce çıkmıştı ve özellikle yarış araçlarında kullandık güce normal bujiden daha fazla etkisi var yarış motorlarında ancak belli km ler sonucu motoru açtığımızda özellikle ateşlemenin oluştuğu piston tepesinde muazzam bir aşıntı gördük bunun sebebide bu güçlü ateşlemedir. bunun dışında sistem çalışıyor ve güç veriyor ancak dediğim şekilde özelllikle piston tepesinde harabiyeti orjinal bujiye göre çok çok fazla eğer aracını performans amaçlı kullanmıyorsan alma derim. ayrıca bu sistemde opel diyorlar opelin ecoteclerinde eğer buji kabloları değişmezse güç düşüşü bile yaşayabiliyorsun haberin olsun..
performans tipinde gerekli revizyonlar şart ancak standart bir araç için kesinlikle orjinal bujiyi tavsiye ederim çünki bunların ısıl değeri en iyi çalışma aralıkları motor üstündeki etkileri vs hesap edilmiştir fakat bunlar genelde üniversal olduğundan her araçta aynı gücü göstermeyebilirler..
Bujinin tırnak ayarı nasıl oluyor. Kendimiz yapabilirmiyiz. Buji anahtarı ve bu ayar için kullnılan alet piyasada bulunurmu. Birde Benim araca takılan bujileri takılmadan önce kontrol ettim. Fabrika değerleri 0.9-1.1 mm arası diyor. Bana sanki takılan daha fazla gibi geldi. Serviste ayar yaptıklarını zannetmiyorum. Ayrıca tırnak ayarı yapılmazsa ne zararı olur?
Tirnak ayari sentil denen 0.10,0.15,....,1.5 mm gibi kalinliklarda yapraklari olan mastar yardimiyla dis elektrot egilerek yapilir(tek tirnakli bujiler icin)
Tirnak araligi cok fazla olursa silindir arada atesleme yapmayabilir(misfire). Az olursa da atesleme verimi duser. Katalog degerinde olmasi lazim. Senin aracinda 0.9-1.1 demis 0.95 veya 1 mm ye ayarlayabilirsin.
quote:
Orjinalden alıntı: jeandan Type-R
Fiatcı döndün mü?
GELDİK BE DAYI... FAKE FALAN DEĞİL
GELELİM SORUYA BİZE GELENLERDE TIRNAK AYARI OLAYI YOKTU FABRİKASYON GELİYORDU ANCAK BU NASIL TAM OLARAK BİLEMEM MANTIK AYNI MANTIK BUNDADA OLMAMASI LAZIM.AYRICA YENİ ÇIKAN BUJİLERDE ORJİNALLER HARİÇ TIRNAKLAR AYARLI GELİR.YANİ Bİ SORUN OLMAZ..
BU ayarlarla hiç uğraşmayıp yenisini taktırmak daha ekonomok oluyor
bu bujiyi kullanan varmı
Hort :)
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme