|
Bildirim
|
Öncelikle şunu söylemem gerekiyor. Unity de usta değilim ancak geçen sene hobi olarak bir online oyun yapmayı denemiştim. Online çalışan 3D bir araba yarışıydı. Dediğin gibi kullanıcıları birbirleriyle eşliyip aynı yarışa koyup, yarış sonucuna göre altın ve skor dağılımı yapıyordu.
Öncelikle şunu söylemem gerek. Bu işin server kısmı tamamen ücretsiz değil. Ama çoğu oyun server belirli limitler dahilinde ücretsiz paketler de sağlıyorlar. İlk olarak oyunun türüne göre bir realtime multiplayer server alman lazım. Kendi serverını kendin de kurabilirsin elbette. Bunun için bazı kaynaklar var. Ancak bilgisayarın sürekli açık kalmasını sağlamak, static IP almak, evdeki internet hızının oyuncuları etkilemesi gibi sorunların önene geçmek için dışarından server ile bu iş daha iyi olur bence. Bu arada oyunun tur tabanlı (turn based) veya gerçek zamanlı (realtime) olması durumuna göre server seçmen gerekiyor. Oyuncuların birbirleri ile iletişimi: 1- Google Play Games: Eğer oyun sadece android tabanlı olacaksa Google Play Games ücretsiz olarak sunucu sağlıyor. Oyuncuları eşleştirip birbirleri ile data alışverişi yaptırabiliyorsun. Benim oyunum bu şekilde çalışıyordu. Ancak kullanıcı bilgilerini (kullanıcı adı, şifre, skor, altın vs) farklı bir oyun sunucusunda tutuyordum. Dediğim gibi, sadece aktif kullanıcıların birbirleri ile iletişimi için Google Play Games ücretsiz. Performansı da fena değil. Belki kullacı verilerini tutmanın da bir yolu vardır ancak ben çok uğraşamadım. Unity eklentisi:https://github.com/playgameservices/play-games-plugin-for-unity Örnek proje videosu:https://www.youtube.com/watch?v=joOkQK5EjHw&t=46s 2- Photon Unity Networking: Photon firmasının unity için açmış olduğu bir seçenek. Bu seçenek de google play games de yapabildiğin herşeyi yapabiliyorsun. Unity marketinde eklentileri var. Onları indirip hazır kodlarlar çok daha hızlı ve kolay bir şekilde çalışabilirsin. Tek sorun bu servisin ücretsiz paketi sadece 20 aktif kullanıcıyı destekliyor. Paket fiyatlarına aşağıdan bakabilirsin. Link:https://www.photonengine.com/en-US/PUN/Pricing#plan-20 3- Unity Multiplayer : Bu servis de benim oyunumu geliştirdiğim dönemde Photon 'un bir benzeriydi ve aynı şekilde aktif 20 kullanıcıdan fazlası için paralıydı. Ancak az önce kontrol ettiğimde tamamen farklı bir arayüz karşıma çıktı. Örnek projeler de var. Biraz kurcalayabilirsin. Link :https://unity3d.com/unity/features/multiplayer Elbette farklı seçenekler de mevcuttur. Biraz araştırma yapmak lazım. Ancak en popüler olanları bu 3 üydü geçen sene. Kullanıcı bilgilerinin tutulması 1- Gamesparks : Benim kullanımdığım sunucu buydu. Hala oyun denemelerimde bunu kullanırım. Biraz basit oluşundan, bir de cloud code sisteminin güzel çalışmasından. Server kodlarını java script ile yazabiliyorsun. Aylık 100000 aktif kullanıcıya kadar ücretsiz. Link:https://www.gamesparks.com/pricing/ 2- Playfab : Bu platformu da çok kullanan duydum. Popüler olanlardan biri ancak kendim şahsen kullanmadığımdan bir yorum yapamayacak. Kullanıcılara aylık uyguladığı bazı data trafik kotasıyla ücretsiz bir paketi mevcut. Kendin deneyebilirsin. Link:https://playfab.com/pricing/ 3- Google Firebase : Google ın kendi oyun sunucusu. Yukarıda bahsettiğim herşeyi yapabiliyorsun. Şahsen test etmedim ancak Google güvencesi olduğundan en popüler sunucu budur veya bu olacaktır diye düşünüyorum. Ücretsiz bir paketi mevcut Link:https://firebase.google.com/pricing/ ve bunlara benzer daha sayısız oyun sunucusu mevcut. Kendin test et, hangisi hoşuna giderse onu kullan. Ben kendi oyunumu Google Play Games + Gamesparks şeklinde yapmıştım. Bu ikisi hakkında sorun olursa memnuniyetle yardımcı olmaya çalışırım. |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur01 -- 28 Eylül 2017; 14:55:14 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eeerdem -- 30 Eylül 2017; 3:2:15 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fulton -- 7 Aralık 2019; 18:25:37 > |