Şimdi Ara

Unity | Objelerin çarpışma sorunu hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
833
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Üzerinde çalıştığım projede bir masa ve üzerinde top gibi bir obje var. Bu objeye velocity ile kuvvet uygulatıyorum. Kısa kesecek olursam sorun şu, bu top objesi sürekli olmasa da ara sıra masanın kenarlarına çarpınca içinden geçip fırlayıp gidiyor. Masa biraz dar ve hız da biraz yüksek olunca Rigidbody'deki collision detection tam çalışmıyor sanırım.

    -Masa kenarları küp ile oluşturuldu yani Box Collider + Rigidbody var (collision detection= continuous / continuous dynamic denendi)
    -Top objesinde "mesh collider" ve Rigidbody var (collision detection= continuous / continuous dynamic denendi)

    Alternatif olarak nasıl bir çözüm üretebilirim acaba?



  • Eğer yoksa çarpisan butun colliderlara physics material olusturup ekleyin ve frictionu yuksek olsun.Bunu bi deneyin olmazsa sunu deneyin.
    Velocity addforce vs uyguladiginiz kodun basina masaya carpmazken ifadesini ekleyip deneyin

    if (collision.gameObject.tag != "masa") gibi .Yani masaya carpmazken guc uygulasin sadece

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fixed timestamp değerini arttırabilirsin bu performansı düşürür. Topun hızını azaltabilirsin muhtemelen belli bir hızdan sonra fizik motoru yetişemiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bir internet kullanıcısı

    Eğer yoksa çarpisan butun colliderlara physics material olusturup ekleyin ve frictionu yuksek olsun.Bunu bi deneyin olmazsa sunu deneyin.
    Velocity addforce vs uyguladiginiz kodun basina masaya carpmazken ifadesini ekleyip deneyin

    if (collision.gameObject.tag != "masa") gibi .Yani masaya carpmazken guc uygulasin sadece
    Hocam 1. yöntemi denedim, ilk başta sadece top objelerine physics material ekledim biraz oynadıktan sonra topun bir parçası masanın kenarına saplandı kaldı. Sonra masanın kenarlarındaki box objelerine de ayrı bir physics material koydum yine bir 3-4 dakika oynadım sorun olmadı gibi ama ne kadar sağlıklı oldu bilemiyorum.

    Düzenleme: Şimdi yine çakıldı kaldı masanın kenarına top objesinin bir kısmı. Kısaca physics material yöntemi de pek işe yaramadı.

    İkinci söylediğiniz kısmı pek anlayamadım.

    "if (collision.gameObject.tag != "masa")" kontrolünü neden yaptırıyoruz? Ben velocity'yi Update fonksiyonu içinde uygulatmıyorum. OnMouseDrag fonksiyonu ile sürükle-bırak mantığıyla bir kere uygulatıp sürtünme ile yavaşlatıp durduruyordum. (önceden drag ve angular drag değerleriyle sağlardım sürtünmeyi, sonra üstteki gibi physics material koyunca onları sıfırladım)


    Bir de Google'dan baktığımda Raycast ve SphereCast yöntemlerinden bahsetmişler mantığını anlarsam belki onu da denerim. Ama benim projeyla pek alakalı değil gibi o yöntemler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fulton -- 17 Kasım 2019; 20:10:43 >




  • Fulton F kullanıcısına yanıt
    Merhaba, bu konuda bir çözüm bulabildiniz mi acaba?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.