Şimdi Ara

Üniversite Mühendislik Konularını Evde Öğrenebilmek? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
71
Cevap
1
Favori
3.447
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: i5 2410m k53sv

    İleride alacağın derslere şimdiden çalışmak zor olur bence. Kitapları alıp youtube tan video izleyerekte bir yere kadar. Birilerinin anlatması da lazım. Madem lise 1 desin, ilk hedefin güzel bi üniversite için hazırlık olmalı, birde lisede öğrenci değişim programları ile diğer ülkelere bir yada iki dönemliğine gidilebiliyor. Yabancı dili güzel geliştirir, ilerde Cv'ne bile yazarsın. Yinede boş durmayayım, teknik konularla ilgileneyim dersen ders kitaplarından çalışabilirsin. Ben lise 1 deyken bu derslere çalışsam anlarmıydım bilmiyorum, calculus dediğimiz matematiği anladıkça formülleri görebiliyorsun, ezber diye birşey kalmıyor yani. F=m.a gibi formüller değilde 8-9 değişkenli, alt üst indisli formüller oluyor, bakınca anlamak başarı getiriyor tabii ki. Calculus ve serway kitaplarına çalışman öss başarını da arttırır, ama ağır da gelebilir, tam kestiremedim şimdi.

    Ben üniversiteyi kesinlikle yurtdışı düşünüyorum. Yurtdışı olması için elimden geleni yaparım. Tabi birinci öncelik ingilizce konuşulan bir ülkede olması, birinci tercihim abd'den yana olurdu, ikincisi kanada. Türkiye en son seçeneğim. O yüzden ygs, lys yani öss'yi fazla takmıyorum. İşime yarayacak konuları öğrenirim ınavda çıkıyor diye öğrenmem. Ömrümde kullanmayacağım şeyleri üniversite sınavında çıkıyor diye asla öğrenmem. Zaten yurtdışındaki üniversiteler sınavla alım yapmıyor, kriterleri farklı. Şimdi yazmayayım buraya uzun sürer ama onlar için öss'de ilk 100'e giremediğin sürece çok da farklı değilsin. Yani bize ekstradan bir katkısı olmaz çok iyi bir puan yapsam bile. Ki ilk 100'e girdin diye de almıyorlar seni kendi kriterleri var onları yerine getirmeye çalışıyorum şuan için.

    Calculus'un ağır geleceğini sanmıyorum. Beyin gelişimimiz zaten durdu bu yaştan sonra beynimizde herhangi bir gelişim yaşanmıyor. Yani biyolojik olarak ağır gelemez, çalışılırsa hallolur.

    Birinin anlatması olayı banasaçma geliyor. Zaten yaptığı tek şey kitabı açıp okumak oluyor çoğu öğretim üyesinin. Bu durumda kitabı sınıftaki hoca okuyacağına kendim okurum daha iyi. Ekstradan uygulamalı anlatım vs olabilir ama ben yine de çalışılırsa yapılabileceği düşüncesindeyim. Okulların tek farkı öğrencileri sınavlar ile zorluyor olması başka bir opsiyonları yok, bu durumda evde öğrenmek istiyorsak kendi kendimizi zorlamalıyız :).

    Lise değişim programlarından haberim var. İngilizcemi bir geliştirsem (toefl 100) direk yurtdışına çıkarım lise eğitimi için. Tabi ailemi ikna etmek biraz zor olacak ama bence destek olurlar. Pek sıcak değiller ama olmaz da demiyorlar.

    Lise 1'deyim, yapacağım tek şey iyi bir üniversite için hazırlık olmamalı. Öyle olursa kimseden bir farkım kalmaz. Aslında dolaylı yoldan onu yapıyorum, abd'deki en prestijli okullara giriş için hazırlıyorum kendimi. Zaten o üniversitelerin aradığı elemanlar da biraz bilgili kişiler oluyor. Yani üniversiteye gelmeden önce alanda bilgisi olsun ki buraya geldiğinde çok daha hızlı ilerleyebilelim. Zaten ben üniversite ortamını seversem hiç eve gideceğimi sanmıyorum, sabahlarım üniversitede çalışırım :D. Sevmezsem yada bana faydası olmadığını anlarsam fazla kalacağımı sanmıyorum ayrılırım üniversiteden.

    Merak ettiğim bir konu, mesela bir matematiksel formulü nasıl makinelerde kullanıyoruz buna basit bir örnek verebilir misiniz? En azından kullanım mantığını çözmek istiyorum. Formüller, denklemler iyi hoş da nasıl kullanılabilir ki bu sayılar, harfler ifadeler?




  • Giriş olarak bernoulli güzel bir örnek olur. Kullanım alanlarıda sayfanın altında yazıyor.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Bernoulli%27s_principle

    2. denklemde termodinamikten bir denklem
    Q1-2 – W1-2 = E2 – E1 = (U2 – U1) + (1/2) m (V2^2 – V1^2) + m g (h2 – h1)
    U: iç enerji
    m: kütle
    V: hız
    g: yerçekimi ivmesi
    h: yükseklik
    Q: ısı enerjisi
    W: mekanik enerji (mil işi)

    birde bu kısaltmalarda başka şeylerin kısaltması. Mesela (hacimsel debi)=(alan)x(hız) yukarıdaki denklemi buna bağlı yazarsın. (hız)=(hacimsel debi)/(alan) yerinde koyarsın filan.

    Calculus'un ağır gelmesinden kastım şu, mesela bernoulli denkleminin çıkartılışını yapman için bazı temeller atman gerekiyor, diferansiyel denklemler deniliyor bunlara. Burada kitaplarda net anlatımlar bulmak zor. Bir yada birkaç yöntem bilmek yetmeyebiliyor, o yüzden ya etrafında soracağın birileri olmalı, yada hocan olmalı ki hem danışabilesin hemde kilit noktalarda bilgiler versin.

    Hocalarını da küçümseme hiç bir zaman. Tezli yüksek lisans, doktora, profesörlük kolay yollar değil, hele ki maaşına göre değmez. Termodinamik dersini Ali Pınarbaşı hocadan aldım mesela.
    Web sayfasından alıntı yapıyorum

    Termodinamik, Biyomekanik, Akışkanlar Mekaniği, Akışkan Makinaları, Katı Cisimler Mekaniği, Isı ve Madde Transferi, Yenilenebilir Enerji Sistemleri, Akışkan Gücü, Basınçlı Kaplar ve Borular, Isıtma, Soğutma ve Havalandırma, Santrifüj pompa, Kompresör, Akış Simülasyonu, Teknopark
    Bilimsel Araştırma Alanları
    · Adsorbentlerle enerji ekonomisi
    · Santrijüj pompa ve kompresör çarkında akış ölçümleri
    · Difüzörde akışın yapısının incelenmesi
    · Hot-wire ölçme tekniğinin geliştirilmesi
    · PIV (Particle Image Velocimetry) ölçme tekniği ile turbomakinalar üzerinde akış analizleri
    · Akış ölçerlerdeki ölçüm hatalarının giderilmesi üzerine çalışmalar
    · Rüzgar potansiyelinin belirlenmesi üzerine bölgesel uygulamalar
    · Damar daralması üzerine gözlemlenen sorunlar üzerine nümerik incelemeler
    · Aksiyal pompa üzerinde akış ölçümleri ve türbülans analizi
    · Pompalardaki durgunluğun nümerik ve deneysel olarak detaylı incelenmesi
    · Taşıtlarda Aerodinamik etkileşimler

    Doktorasını University of Liverpool'da yapmış. Araşıtmalar için Amerika'da bulunmuş, yanlış hatırlamıyorsam NASA'da bir proje için de çalıştığını söylemişti. Bu adamın eline kitap alıp okumasını bekleyemezsin herhalde.

    Merak edersen birkaç makalesi burada:http://www.yarbis1.yildiz.edu.tr/alipnrbs-Yayinlar

    Birde Yunus Çengel hocamız var, kendisinden hiç ders alamadım ancak okutulan ders kitapları aşırı yaygın.




  • Aslında şunu sormak istedim. Günümüzde her türlü denklemi çözebilen bilgisayarlar geliştirildi. Girilen her türlü denklemi 1 salisede çözebiliyorlar ve bize istenen sonucu verebiliyorlar. Pek çok mühendis mezun olduktan 10 yıl sonra kalkülüse ait ne varsa unutuyor. Sebebi ne? Kullanılmıyor! Her işi bilgisayarlar hallediyor. Peki bu durumda merak ettiğim her türlü denklem olabilir, bir ampulun, tv kumandasının yada kapı kolunun üretiminde oturup denklem mi çözüyoruz? Denkleme göre mi devre kuruyoruz?

    Her mühendis kullanılıyor der. İşte calculus bilmeden mühendis olunmaz der. Tamam olunmaz, bence de bir mühendisin bu denklemleri bilmesi gerekir fakat kullanılıyor mu? Bir aletin yapımında, mesela sokaktaki elektrik direğinin üretiminde yada ne bileyim, bir köprü inşa ederken calculus kullanıyor muyuz? Bilgisayarlar kullanıyor. Her hesaplamayı yapıp bize sunuyor. Bilgisayarların üretim amacı da bu değil miydi zaten? Bunun için yapıldılar, biz oyun oynayalım diye değil :). Onlar varken neden şimdi binbir türlü zorluğa girip de denklemleri öğrenmek için kendimizi zorluyoruz. Sadece mantığını kavrayıp o denklemleri kullanmasını bilmek yetmez mi?

    Calculus nasıl oluyor da giydiğimiz monta dönüşüyor? Matematikte öğretilen herşey evrende var. Zaten varolduğu için keşfediyoruz ama bu denklemler bir ürünün üretim aşamasında nasıl kullanılabilir bir türlü öğrenemedim. Basit bir denklem ve o denklem olmadan şunu yapamazdım ve bundan sonra da yapamayacağım diyebildiğimiz ne var? Her hangi bir kaynak da verebilirsiniz, zevkle okurum yeterki çözebileyim mantığını.

    Örnek olarak f = ma. Evet günümüzdeki hareketli her parçada varolan bir denklem ama bu denklem nasıl kullanılıyor makineler. Kağıda yazıyoruz da makinaya mı dönüşüyor . Bu denklemlerin nasıl kullanıldığı hakkında hiçbir kaynak yada bilgi bulamadım. Kime sorsak kullanılıyor der ama bir türlü nasıl olduğunu çözemedim. Bu tür hesaplamaları bizim yerimize yapan zaten bilgisayar programları var. Programların kölesi olmak istemiyoruz ama zaten varolan teknolojiyi kullanmamak hammallık değil midir? :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi any77 -- 22 Mart 2015; 14:03:58 >




  • Bu adamda mı calculus u kullanmadı :)
    http://www.afgrow.net/about/developers.aspx

    Ne demek istediğini anladım. Bende öyle düşünüyordum eskiden. ANSYS yada afgrow, nasgro, matlab gibi programları kullanırken orda gireceğin değerlerin ne olduğunu, nereden geldiğini bilmezsen olmaz. Hesap makinesi mantığyla çalışmıyor bunlar. Gerçek mühendislik işini yapan adam matematiği her saniye kullanabilir, nümerik analiz konuları mesela çok ayaküstü yapılacak işlemler içeriyor. Şimdi bir daldan bahsedeyim sana, üniversiteye geldin diyelim. Fizik aldın, statik aldın, mukavemet aldın, makine elemanları aldın, kırılma mekaniği aldın, ileri mukavemet aldın. Bu sıralamadan temelleri çıkartirsan devamını asla anlamazsın, matematik bu sıralamada gittikçe karmaşılaşıyor. Olayı anlamadıkça programda girdileri değiştirmek çok ezber olur, sebebini bilmelisin, gözdende birşey kaçmamalı.




  • Yeni bir spor arabanın 80km/h hız ve 25^ hava sıcaklığındaki aerodinamik direnci belirlenecektir. Rüzgar tünelinde test edilmek üzere aracın beşte biri ölçekli model yapılmıştır. Mevsim kıştır ve rüzgar tüneli binanın ısıtılmayan kısmındadır. Rüzgar tünelindeki havanın sıcaklığı sadece 5^C civarındadır. Model ve prototip arasındaki benzerliği elde edebilmeleri için mühendislerin rüzgar tünelini hangi hızda çalıştırmaları gerektiğini bulunuz.

    Bu kadar basit soruyu da sınavlarda sormazlar bu arada. Burda matematik kullanmadan hangi programla çözüm yapacaksın? Aerodinamik analizler yapabildiğin programlar mevcut, deneme yanılma yoluyla mı yapacaksın? En uygun değeri bir kerede bulmak varken sanayideki usta mantığıyla yapılırsa o mühendislik olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: i5 2410m k53sv

    Yeni bir spor arabanın 80km/h hız ve 25^ hava sıcaklığındaki aerodinamik direnci belirlenecektir. Rüzgar tünelinde test edilmek üzere aracın beşte biri ölçekli model yapılmıştır. Mevsim kıştır ve rüzgar tüneli binanın ısıtılmayan kısmındadır. Rüzgar tünelindeki havanın sıcaklığı sadece 5^C civarındadır. Model ve prototip arasındaki benzerliği elde edebilmeleri için mühendislerin rüzgar tünelini hangi hızda çalıştırmaları gerektiğini bulunuz.

    Bu kadar basit soruyu da sınavlarda sormazlar bu arada. Burda matematik kullanmadan hangi programla çözüm yapacaksın? Aerodinamik analizler yapabildiğin programlar mevcut, deneme yanılma yoluyla mı yapacaksın? En uygun değeri bir kerede bulmak varken sanayideki usta mantığıyla yapılırsa o mühendislik olmuyor.

    Evet anladım, sanayideki usta mantığıyla elbette mühendislik olmuyor. Deneme yanılma yöntemi hem en doğru sonucu bulmayı engeller hem de çok büyük zaman kaybıdır. Ben sadece meraktan soruyorum :).

    Ben yine de şimdiden ağır matematik çalışmayacağım. Basit elektronik devreler kuracağım. Zamanla kendimi geliştireceğim ve ne zaman ihtiyacım olursa o zaman öğreneceğim. Bir şeylerin uygulama alanlarını görmediğim sürece onu öğrenmeyi beynim kabullenemiyor. "Bilmem ne" denklemi ama bu denklem nasıl kullanılır. Bununla birlikte öğrenmem gerek. Hem daha iyi kavrıyorum hem de daha hızlı ilerliyorum. Kısaca şuan yapılabilecek en iyi şey, derslere çalışmak dışında basit elektronik devreler kurmaya çalışmak mıdır? Makine, elektronik, yazılım üçlüsüne girerken çalışılabilecek en iyi kaynak nedir sizce? Yada böyle bir kaynak bulunabilir mi üniversite dışında. Konuyu açma amacım da buydu aslında :). Şimdiden kullanmayacağım tonla denklem, integral, limit, türev vb şeyleri öğrenmeye gerek yok. Zamanı gelince kulanmam gerekince öğrenirim ve kullanırım. Hem daha iyi kavramış olurum :).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi any77 -- 22 Mart 2015; 14:49:34 >




  • Bir araba kaza sonucu göle uçarak tekerlekleri üzerinde gölün tabanına çökmüştür. Arabanın kapısı 1.2m yüksekliğinde 1m genişliğinde olup üst kenarı suyun serbest yüzeyinden 8m aşağıdadır. Kapı üzerindeki hidrostatik kuvveti ve basınç merkezinin konumunu belirleyerek sürücünün kapıyı açıp açamayacağını tartışınız. Hadi bakalım :)
    Tekrar diyorum, bunlar hangi konu olduğunu anlatan sorular, olaylar bundan karışık. Konulara hakim olmazsan google'da kaybolursun. Ufacık sorunu çözmek için haftalarca uygulama öğrenmeye çalışırsın.
    Üzerindeki mont ise kütleyle, iletimle, taşınımla, zorlanmış taşınımla ve ışınım ile ısı transferi bileşenleri ile bir durum oluşturuyor. Pek üzerinde durulan bir alan değil, sebepleri var ama uğraşacağım dersen tekstil ürünleri ile de uğraşabilirsin, onunla ilgili bir yazılım bilmiyorum mesela, farz et ki yok. Kendi denklemlerini üretmekten başka çaren kalmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: i5 2410m k53sv

    Bir araba kaza sonucu göle uçarak tekerlekleri üzerinde gölün tabanına çökmüştür. Arabanın kapısı 1.2m yüksekliğinde 1m genişliğinde olup üst kenarı suyun serbest yüzeyinden 8m aşağıdadır. Kapı üzerindeki hidrostatik kuvveti ve basınç merkezinin konumunu belirleyerek sürücünün kapıyı açıp açamayacağını tartışınız. Hadi bakalım :)
    Tekrar diyorum, bunlar hangi konu olduğunu anlatan sorular, olaylar bundan karışık. Konulara hakim olmazsan google'da kaybolursun. Ufacık sorunu çözmek için haftalarca uygulama öğrenmeye çalışırsın.
    Üzerindeki mont ise kütleyle, iletimle, taşınımla, zorlanmış taşınımla ve ışınım ile ısı transferi bileşenleri ile bir durum oluşturuyor. Pek üzerinde durulan bir alan değil, sebepleri var ama uğraşacağım dersen tekstil ürünleri ile de uğraşabilirsin, onunla ilgili bir yazılım bilmiyorum mesela, farz et ki yok. Kendi denklemlerini üretmekten başka çaren kalmaz.

    İmkanı yok açamaz . Bu sallamasyon bir cevap oldu elbette.

    Üstteki mesajda yazdım, şuan matematiğe çalışmak dışında bir başlangıç yapılması gerekirse nereden nasıl başlanılmalıdır? Bir kaynağı var mıdır bunun? Makina ile başlamak istiyorum mesela, sizin de bilginiz bu yöndedir. Nereden hangi kaynakla çalışmaya başlamamı önerirsiniz?




  • Tonla denklemi boşverde, limit türev ve integral çok önemli. Tavsiyem ilk işin popular science dergisi aboneliği olsun. Eski sayılarıda alabiliyorsan al, hepsi çok güzel. Orda zaten ufkunu açacak çok konu var. Mekanik kısma giriş olarak bir kaynak öneremem çünkü çok farklı dalların birleşmesiyle oluşuyor, savaş jetini de sen yapıyorsun buzdolabını da. Ortak noktada birleştirmek senin işin. İlgini çeken başlık üzerine ders kitabı alabilirsin. Elektrik - elektroniğe giriş kitapları satılıyor. Yazılım kaynağı zaten aşırı fazla. Liseden bir sınıf arkadaşımın bile 2 tane kitabı yayınlandı :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: i5 2410m k53sv

    Tonla denklemi boşverde, limit türev ve integral çok önemli. Tavsiyem ilk işin popular science dergisi aboneliği olsun. Eski sayılarıda alabiliyorsan al, hepsi çok güzel. Orda zaten ufkunu açacak çok konu var. Mekanik kısma giriş olarak bir kaynak öneremem çünkü çok farklı dalların birleşmesiyle oluşuyor, savaş jetini de sen yapıyorsun buzdolabını da. Ortak noktada birleştirmek senin işin. İlgini çeken başlık üzerine ders kitabı alabilirsin. Elektrik - elektroniğe giriş kitapları satılıyor. Yazılım kaynağı zaten aşırı fazla. Liseden bir sınıf arkadaşımın bile 2 tane kitabı yayınlandı :)

    Popular Science dergisini biliyorum. Zaten 1-2 sene önce ABD'de "WARP drive projesi nasa tarafından test edildi ve onaylandı" diye haber başlığı attığından beri kıl kapmışlığım var degiye . Sonradan haberin uydurma olduğu ortaya çıkmıştı tabi. Popular Science dergisini diğerlerinden ayırt edebilecek ne var ki? Tonla internet sitesi takip ediyorum. BBC FOCUS ve Scientific American takip ediyorum. Onlardan pek de farklı değildir her halde? Ufkun açılması olayı yüzünden zaten alan seçemiyorum. Bilimin her alanına ilgi duyduğumdam dolayı bir kararsızlık var içimde. Neyse bi ara incelerim Popular Science'ı da :).

    Herşey için çok teşekkürler :).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi any77 -- 22 Mart 2015; 15:18:02 >




  • Popular science 1872 kurulmuş, 30'un üzerinde dile çevriliyor. Bahsettiğin sayı Nisan 2013, şu an bir daha bakıyorum. Başlık "NASA'nın warp sürücüsü". 5 sayfa ayırmışlar, sondan ikinci sayfada projenin ne zaman biteceğinin belirsiz olduğunu söylemişler. Sistemin bir parçası olan füzyon roketlerinin tahmini hazır olma zamanına 2030 demişler. Nerde nasıl okudun o haberi bilmiyorum. Bu dergi buralarda yokken amerikan versiyonun korsan pdf lerini kovalıyordum ben. Saygı duyduğum bir yayındır. Popüler bilim olarak Richard Feynman'ın 5-6 kitabı vardı, onları okuyabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: i5 2410m k53sv

    Popular science 1872 kurulmuş, 30'un üzerinde dile çevriliyor. Bahsettiğin sayı Nisan 2013, şu an bir daha bakıyorum. Başlık "NASA'nın warp sürücüsü". 5 sayfa ayırmışlar, sondan ikinci sayfada projenin ne zaman biteceğinin belirsiz olduğunu söylemişler. Sistemin bir parçası olan füzyon roketlerinin tahmini hazır olma zamanına 2030 demişler. Nerde nasıl okudun o haberi bilmiyorum. Bu dergi buralarda yokken amerikan versiyonun korsan pdf lerini kovalıyordum ben. Saygı duyduğum bir yayındır. Popüler bilim olarak Richard Feynman'ın 5-6 kitabı vardı, onları okuyabilirsin.

    Dergi güzel olabilir o konuda şüphem yok zaten de diğer dergilerden ne gibi bir ayrıcalığı var onu sormak istediğim. Yani bilim haberler idışında mühendislik bilgileri verdiğini sanmıyorum?

    Söylediğim gibi zaten bilimi her gün takip ederim, her gün en az 3-4 makale okurum. O yüzden hani popular science alıp okusam hayatımda çok şey değişmez :).
    Şuan Carl Sagan - Cosmos okuyorum. Gerçekten harika kitap :).

    Başlangıç olarak bir elektronik kitabı alıyorum o zaman? Söylediğim gibi 2 sene içerisinde basit bir robot kol tasarlayabilecek seviyeye gelmek istiyorum. En azından bir kitabı tutup havaya kaldırıp başka bir yere koyabilecek seviyede diyeyim. En basiti bu olur zaten :). Bunun için nasıl bir yol izleyebilirim? Mekanik ile başlayabilirim yoksa basit elektronik devreler ile mi? Sanırım net bir şey diyemiyorsunuz çünkü konu çok geniş. İstediğin konudan başla farketmez gibi bir şey söylemeye çalıştınız?




  • Arduino devre ile yapabilirsin. Ama kitap kaldırması için büyük motorlar gerekir. 4,8 kg.cm stall yüküne dayanabilecek servolar işini görür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: i5 2410m k53sv

    Arduino devre ile yapabilirsin. Ama kitap kaldırması için büyük motorlar gerekir. 4,8 kg.cm stall yüküne dayanabilecek servolar işini görür.

    Servo yerine hidrolik sistem de olabilir. Bunun kararına ilerleyen dönemlerde karar vereceğim. Zaten tek proje robot kol değil daha tonla ve tonla proje var ne ara bitireceğim bilmiyorum. O yüzden 2 sene süre verdim. Süre vermek aslında mantıksız, en kısa sürede demesek daha iyi :).

    Arduino'yu araştıracağım, teşekkürler :).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: i5 2410m k53sv

    http://waitbutwhy.com/2013/10/why-procrastinators-procrastinate.html

    İngilizcem yazılanları anlamak için yeterli değil :).
  • Bu konuda biraz bilgi vereyim. Okullarda bize öğretilenler biraz fazla aşırıya kaçıyor aslında. Mesela diferansiyel denklemler dersinde matematik çok farklı bir boyut kazanıyor. Peki biz bunları öğreniyoruz ama ne işimize yarayacak. Bu soru senin yönelmek istediğin alana göre değişir.
    Çevremde gördüğüm bir örnekten bahsetmek istiyorum. Hocam yılan şeklinde hareket eden bir robot tasarlamıştı solidworks ile ve bu robota solidwork programı ile motion analysis eklemek için matematikden bir denklem kullandı. Kullandığı denklem şuan tam aklımda değil fakat bu denklemi ortaya çıkarmak için kesinlikle limit, türev, integral ve fonksiyon konularına hakim olmak gerekir.
    Fakat tekrar söylüyorum okullarda bizlere öğretilen oldukça abartılı. Öğrencilerin seçtikleri alana göre bu dersler verilse çok daha yararlı olabilirdi. Ama bizim sistemimizde herkes ilk önce öğrenecek daha sonra kişi ne istiyorsa o yöne yönelebilir. Buda biraz öğrenmedeki verimi düşürüyor maalesef.

    Mesela bir elektrik direğinin yapımında çok ciddi mukavemet(dayanıklık) hesaplamaları yapılıyordur. Bir direği dikince onu yere sabitleyecek civataların üstüne binen yük, bu civataların maruz kaldığı kuvvetler ve bu kuvvetlerin civatalar üzerinde oluşturduğu Sheat Stress(kesme kuvveti), Tensile Stress(Çekme kuvveti) bunların hepsi fizikdeki çeşitli formüller ile hesaplanıyor ve bu formüller matematikdeki integral,türev konularını kullanılarak ortaya çıkarılmış formüller.
    Bu formülleri direk ezberleyedebilirsin fakat formülün nereden geldiğini bilmek herzaman öğrenme açısından daha kalıcı oluyor.
    F=m.a bu tarz formülleri daha çok bilgisayar ortamında tasarladığımız sistemlerin analizlerini yaparken kullanıyoruz. Teknolojinin gelişmesi ile bilgisayar artık mühendisler için vageçilmez bir araç haline geldi. Üretime geçmeden önce yapılacak makine vb. aletin tasarımı komple bilgisayar ortamında tasarlanıyor ve çeşitli analiz programları ile bu sistemler test ediliyor. Bu formüller bu analiz esnasında işe yarıyor işte. Bu sayede üretilecek alet çok daha az hata payı ile üretilebiliyor.
    Bu formülleri ne zaman nasıl kullanacağımızı anlamamız içinde iyi bir şekilde öğrenmemiz gerekiyor. Fakat bu tarz analiz vb. alanlarda çalışmayı tercih etmeyen mühendisler için bu formüller bu hesaplamalar gereksiz olabilir. Yani kişinin yöneldiği alan önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xdriver -- 22 Mart 2015; 17:28:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xdriver

    Bu konuda biraz bilgi vereyim. Okullarda bize öğretilenler biraz fazla aşırıya kaçıyor aslında. Mesela diferansiyel denklemler dersinde matematik çok farklı bir boyut kazanıyor. Peki biz bunları öğreniyoruz ama ne işimize yarayacak. Bu soru senin yönelmek istediğin alana göre değişir.
    Çevremde gördüğüm bir örnekten bahsetmek istiyorum. Hocam yılan şeklinde hareket eden bir robot tasarlamıştı solidworks ile ve bu robota solidwork programı ile motion analysis eklemek için matematikden bir denklem kullandı. Kullandığı denklem şuan tam aklımda değil fakat bu denklemi ortaya çıkarmak için kesinlikle limit, türev, integral ve fonksiyon konularına hakim olmak gerekir.
    Fakat tekrar söylüyorum okullarda bizlere öğretilen oldukça abartılı. Öğrencilerin seçtikleri alana göre bu dersler verilse çok daha yararlı olabilirdi. Ama bizim sistemimizde herkes ilk önce öğrenecek daha sonra kişi ne istiyorsa o yöne yönelebilir. Buda biraz öğrenmedeki verimi düşürüyor maalesef.

    Mesela bir elektrik direğinin yapımında çok ciddi mukavemet(dayanıklık) hesaplamaları yapılıyordur. Bir direği dikince onu yere sabitleyecek civataların üstüne binen yük, bu civataların maruz kaldığı kuvvetler ve bu kuvvetlerin civatalar üzerinde oluşturduğu Sheat Stress(kesme kuvveti), Tensile Stress(Çekme kuvveti) bunların hepsi fizikdeki çeşitli formüller ile hesaplanıyor ve bu formüller matematikdeki integral,türev konularını kullanılarak ortaya çıkarılmış formüller.
    Bu formülleri direk ezberleyedebilirsin fakat formülün nereden geldiğini bilmek herzaman öğrenme açısından daha kalıcı oluyor.
    F=m.a bu tarz formülleri daha çok bilgisayar ortamında tasarladığımız sistemlerin analizlerini yaparken kullanıyoruz. Teknolojinin gelişmesi ile bilgisayar artık mühendisler için vageçilmez bir araç haline geldi. Üretime geçmeden önce yapılacak makine vb. aletin tasarımı komple bilgisayar ortamında tasarlanıyor ve çeşitli analiz programları ile bu sistemler test ediliyor. Bu formüller bu analiz esnasında işe yarıyor işte. Bu sayede üretilecek alet çok daha az hata payı ile üretilebiliyor.
    Bu formülleri ne zaman nasıl kullanacağımızı anlamamız içinde iyi bir şekilde öğrenmemiz gerekiyor. Fakat bu tarz analiz vb. alanlarda çalışmayı tercih etmeyen mühendisler için bu formüller bu hesaplamalar gereksiz olabilir. Yani kişinin yöneldiği alan önemli.

    Robotların hareketlerinin programlanmasında denklemlerin kullanılmasının asıl amacı sanırım hata yapmayan robotlar üretebilmek. Her seferinde aynı sonucu verebilen robotlar. Eğer yapay zekaya sahip bir robot yaparsak, insan gibi olursa her seferinde aynı iş kalitesini gösteremeyen makineler ortaya çıkacaktır. İnsan beyninin bu denklemler ile çalışmadığını biliyoruz :). Fakat insan beyni mükemmel iş yapamıyor, her seferinde farklı kalitede iş ortaya koyuyor. Bir resmi yeniden yap desek çok farklı bir resim ortaya çıkar ortaya fakat robotlar aynı resmi tıpkısının aynısını yapar. Yaptığı bir şeyi hiç unutmaz, 1 milyon defa da olsa aynı işi ortaya koyar. Sebebi de sanırım iş kapasitesinin yada iş yapma yeteneğinin denklemler ile sınırlandırılmış olması ve bu sebeple denklemler dışında her hangi bir iş yapamaması. Bilgisayar programları ile yapay zeka yaratmanın saçmalıktan ibaret olduğunu düşünüyorum. Yapabilseler bile çok verimsiz olur, dev süper pc'ler gerekir ve çok enerji harcar. Her neyse...


    Matematikte önemli olan kısım integral, türev, limit ve fonksiyon konuları yani. Bu konuları iliklerine kadar kavrarsak çoğu problemin üstesinden gelebiliyoruz. O halde şuan benim yapmam gereken matematiğin bu konuları üzerine yoğunlaşmak ve arduino ile basit devreler kurmaya çalışmak mıdır? Yoksa arduino ile başlamadan önce sıfır olan elektronik bilgimi biraz geliştirmeli miyim? Gerçi arduino ile uğraşırken da gelişecek otomatik ama bazı yerlerde hiç elektronik bilmeyen adama zor gelir gibi şeyler yazıyordu :). 100'lerce lira verip kart motor vb şeyleri almadan önce sormak istedim, alıp da yüz yüze bakmayalım sonra :D.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi any77 -- 22 Mart 2015; 18:08:02 >




  • Biraz elektronik bilgini olması lağzım. Arduino programlanabilir açık kaynak kodlu bir devre kartıdır. Bu devre kartını da kullanabilmek için en basit yöntemlerden biri breadboard üzerine basit devreler kurup çeşitli kodlarla bu düzeneği çalıştırabilirsin. Ama bu devreyi kurabilmek için elektronik bilgisi olması gerekebilir. Yoksa yapabileceklerin hep sınırlı kalacaktır.

    Örnek olarak bu şekilde bir düzenek yapabilirsin. Ama bunu yapabilmek içinde kondansatörlerin değerini, kaçlık direnç kullanman gerektiğini ve bunları nasıl bağlaman gerektiğini bilmen lağzım. Bu konular hakkında bilgi internette mevcut. Öğrenilemeyecek bir şey değil.
     Üniversite Mühendislik Konularını Evde Öğrenebilmek?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xdriver

    Biraz elektronik bilgini olması lağzım. Arduino programlanabilir açık kaynak kodlu bir devre kartıdır. Bu devre kartını da kullanabilmek için en basit yöntemlerden biri breadboard üzerine basit devreler kurup çeşitli kodlarla bu düzeneği çalıştırabilirsin. Ama bu devreyi kurabilmek için elektronik bilgisi olması gerekebilir. Yoksa yapabileceklerin hep sınırlı kalacaktır.

    Örnek olarak bu şekilde bir düzenek yapabilirsin. Ama bunu yapabilmek içinde kondansatörlerin değerini, kaçlık direnç kullanman gerektiğini ve bunları nasıl bağlaman gerektiğini bilmen lağzım. Bu konular hakkında bilgi internette mevcut. Öğrenilemeyecek bir şey değil.
     Üniversite Mühendislik Konularını Evde Öğrenebilmek?

    Şöyle bir bakındım da elektronik çok karmaşık bir konu. Pek sevdiğimi söyleyemeyeceğim. Elektronik bilgim zaten sıfır. Ama her sistemin olmazsa olması. Bakalım zamanla öğreneceğiz artık yapacak bir şey yok. Arduino iyi bir başlangıç gibi duruyor. İlk projem gps sistemi ile çalışan bir konuma iniş yapan kopter olacak, hayırlısı :).




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.