Şimdi Ara

UPS LERDE KULLANILAN AKULER HAKKINDA BILGI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
742
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ups lerde kullanilan akulerin yapisi nasildir,ayni anda sarj edilirken eneri verebilerlermi,bu tip akuleri istanbulda nerde bulabilirim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi snatc10 -- 14 Kasım 2004, 1:42:39 >



  • verdigin sema uzerınde sana en basıt sekılde anlatayım
    220 volt motor calısırken, motor mili donerken dinamo milini cevirmek zorundadır
    ornek olarak motor 2000rpm calısıyor
    dinamo mili fiziksel olarak motor miline direnc gosterır
    bu durumda bosta 2000rpm calısan motor hızı dınamo baglandıgında yıne ornek olarak
    1800rpm e dusecektır.bu durumda da 200 volt ıle calıstırdıgın motor donemsı sonucu
    dinamo daha dusuk voltaj uretecektır.
    sonuc olarak da verim yuzdesı 1 den kucuk oldugundan
    bahsettıgın enerjı elde ıslemı olmayacaktır
  • bakın şekle göre biraz yorum yapalım :)

    Pm= motorun harcadığı güç
    Pd= dinamodaki güç
    Pş= şebekenin verdiği güç
    Pb= bataryanın verdiği güç

    tamadır dimi..
    Pm+Pd=Pb dimi arkadaşım..
    Pş+Pd=Pb dimi arkadaşım

    bu iki denklemin sağ tarafları eşit

    bunları şu şekildede yazabiliriz Pm+Pd=Pş+Pd gördüğün gibi iki taraftada Pd ler gider Pm=Pş kalır

    he sen şimdi silindirlerin oranlarında bahsedeceksin dimi :) burada dönme ile elde edilen enerjiyi karşılaştıralım :) (motor enerji kaybediyor dinamo ise enerji elde ediyor dimi)

    yani sen arada 7 e 1 oranında bir döşüm kullansan bile bu hız farkını ortaya çıkaracaktır enerji farkını değil :) sonuç olarak motorun kaybettiği enerji ile dinamonun kazandığı enerji aynı olacaktır . kinetik enerji hesabınıda yap istersen , hatta motorun kaybettigi enerji daha fazla olacaktır , çünkü oradaki kayıştada bir kayıp olacaktır , bunların hepsini düşündünmü yukarıdaki şekilde bir sonuca varamazsın :) yani kaybını daha fazlaya çıkarırısın ok?




  • yukarıda bilmişlik taslamışsın biraz ama hız her zaman enerji değildir, kütlesi büyük olan cisim daha düşük hızlarda daha yüksek enerji üretebilir a kardeşim sende biraz düşün buları :)))
  • elde edilen döngünün verimi %100 olduğunda verilen enerji=alınan enerji olur fakat illaki kayıplar olacağından(ısınma,sürtünme vb.) alınan enerji verilenden düşük olur.
    O bahsettiğin otomobillerin kendi kendini şarj etmesi frene basıldığında ortaya çıkan gücün kullanılması ile oluyor ve aküleri full doldurması gibi imkansız bir amacı yok sadece frene basıldığında ortaya çıkan enerjinin boşa gitmemesi için yapılmış bir sistem.yani bu otomobilleri akşam eve gelince şarja takmak gerekiyor
  • motorda verim hiçbir zaman %100 dedgildir..
    metal sac üzerinde kaybolan güç+bakır sargılarda ısı seklinde kaybolan güç+sürtünme ve vantilasyon kayıpları

    hiç bir kaybın olmadıgı durumlarda sürtünmesiz olan bir yerde gecerlidir bu tez..oda su an için imkansız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gafo

    motorda verim hiçbir zaman %100 dedgildir..
    metal sac üzerinde kaybolan güç+bakır sargılarda ısı seklinde kaybolan güç+sürtünme ve vantilasyon kayıpları

    hiç bir kaybın olmadıgı durumlarda sürtünmesiz olan bir yerde gecerlidir bu tez..oda su an için imkansız


    +1
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LED besleme hakkında...
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: snatc10

    ups lerde kullanilan akulerin yapisi nasildir,ayni anda sarj edilirken eneri verebilerlermi,bu tip akuleri istanbulda nerde bulabilirim



    adam akülerden bahsetmiş siz motorlardan ama zannederim bu yazıyı yazan arkadaş önceki yazısını değiştirmiş ve sizi yanıltmış
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.