Merhabalar, bir E-ticaret dükkanım var el yapımı ürünlerin fotoğraflarını çekip dükkanıma yüklüyorum fakat bir türlü istediğim gibi fotoğraflar çekemiyorum. Örnek verecek olursam ürünlerin renkleri sürekli değiştiği için kırmızı bir ürün daha parlak çıkarken bej renkli ürün çok daha az parlak çıkıyor, bu parlaklığı bir standarda bağlamak istiyorum. Ayrıca parlaklığın hangi düzeyde olması gerektiğini de anlayabilmiş değilim: Sabah bana karanlık gelen fotoğraflar akşam daha parlak görünüyor, yani parlaklık düzeyinin tam olarak nasıl anlayabilirim ?
Arkaplan olarak mat beyaz plastik kullanıyorum, ışıklandırmada ise tepeden led lamba kullanmaktayım.
Fotoğraf çekiminde Canon'un Eos 250D modelini kullanıyorum.
Merhaba,
Sorun beyaz dengesi ile ilgili(white balance).
Yüzde 18 gri kart kullanırsanız veya aşağıdaki linkteki makaleyi okursanız sorunu çözersiniz.
Bir dönem ürün fotografçılığı yaptım. Tabii vapur da bir ürün, kadın saati de. Her sektördeki objelerde görüntü için kritik olan detaylar farklı. Teksitilde de doku, ışıltı ve renkler önemli. Fotograf çekmek bir anlatma işi. Burada renkleri, desenleri, dokuları, biçimi, dikişi, ebatları, hatta kumaşın sertliğini ayrı ayrı anlatmak gerekiyor.
Bütün renklerde aynı parlaklık olamaz. Renkleri ayırt eden şey kroma ve farklı ışık değerleridir. Yani mavi ve laciverti aynı parlaklığa getirirseniz ya ikisi de lacivert, veya ikisi de mavi olur.
Bir görüntüyü ikna edici yapan farklı ışıklarda vereceği ışıltılardır. Farklı ışıkların sezildiği objede renklerin hangi hallere girdikleri görünürse ancak ikna edici olabilir. Objede:
1. Genel aydınlanma: deseni, biçimi veren geniş alanlar 2. Gölge alanları: Zeminle ve çevreyle iilişkisini veren daha az ışık alan koyu bölgeler 3. Yüksek ışık (highlight): parlaklığını veya matlığını gösteren genelde küçük ve ışığı en çok yansıtan taraflar
olmalı. Böylece mesela bir yastık kadife mi, bordo mu... kendisini vermeye başlar. Ayrıca hacim kazanır, öne çıkmaya başlar.
* * *
Örnek fotograflarınızda yetersiz olan ışık çeşitliliği. Selofan bir ambalajın, bir meyvenin veya bir "lycra" kumaşın kendisini verebilmesi için farklı ışıklara ihtiyacı vardır. Ama hiç birisini de tek bir difüze ışıkla, veya bir "wallwasher" aydınlatmayla, veya "omni-light" ışıkla, veya direkt spotla almak mümkün olmaz. Işıkları farklılaştırmak için yansıtıcılar da kulllanabilirsiniz. Böylece aslında biraz da ustalıkla gün ışığı ile bile ürün fotografı çekmek mümkündür.
Objenin her yeri aydınlanmalıdır. Gölge veya koyu alan olarak göstereceklerimiz ışık almayan değil, ışığı az alan yerler olmalı. Burada, yani ürün fotografıçılığında neredeyse evrensel olan yaklaşım "X-down" aydınlatmadır. Bu temel bir aydınlatmadır, üst veya önden, iki farklı kaynaktan çapraz bir aydınlatmayı tarif eder.
Bir ürün karesinde dört ışık kaynağı olabilir: 1&2. Sağ ve soldan iki ışık kaynağı. (X-down). Böylece objenin aydınlatılmamış bir tarafı neredeyse kalmaz. Objeye derinlik kazandırmak içinse biri daha zayıf olabilir, spot daha uzakta tutulabilir. 3. Arkaplanda istenilen tonu (açık / koyu zemin, veya tamamen beyaz) ve objenin zeminle ilişkisini veren, zemine düşen gölgelerini kontrol edebilmek için üçüncü bir spot. Bu sert bir spot olmamalı. 4. Detayları, fermuarları, büyük düğmeleri varsa parlak kısımları gösterebilmek için dar açılı bir efekt spotu.
Spotların "sertlikleini" önlerine aydinger kağıdı koyarak ve uzaklıklarıyla ayarlayabilirsiniz.
Yansıtıcılar da kullanılabilir. Yansıtıcıları dikkatli konumlandırarak tek bir güçlü spotla da kabul edilebilir bir ürün karesi mümkündür. Ama tavsiye isterseniz, küçük yansıtıcıları detaylar için kullanmak kolaydır. X-down aydınlatma tek spot ve büyük bir yansıtıcıyla da mümkün olsa da, uğraş ister.
Böylece çevreden difüze ve direkt olarak farklı ışıklar alan bir obje izleyicinin aklında daha iyi şekillenebilir. Burada asıl meselyi unutmayalım, biz aslında video görüyoruz ama izleyici tek bir kare görecek. Bu yüzden her detay bir anlatımdır. Neleri anlattığımızı kontrol etmek gerekiyor.
Ben yastıkları zeminde çekerdim. Böylece alt köşeleri basık durmazdı. Yaslanmış halde doğal görünmesi için bir kanepede veya koltukta (belki açık renkli veya tek renkli) olması iyi olabilir. Tabii bunun için epey yükseltilmiş tripod, hatta tripod bacaklarının çıkmaması için bir platfrom gerekiyor. Zeminde çekmenin kötü tarafı ise çevreyle ilişkisi neredeyse olmadığı için ebat veya kalınlık bilgisi zayıf kalıyor. Burada bir tavsiye gerçek ortamında yaşayan bir ürün çekimi, ama broşürün düzenli olması içinse renkelri veya farklı desenleri (versiyonları) anlatmak için tekdüze zeminli çekimler. Her bir ürünü aynı ortamlarda teker teker göstermeye gerek kalmaz, ama en az bir tanesi farklı bir çevrede görünürse ürünlerinizi daha iyi anlatma imkanı olur.
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12
Merhaba,
Bir dönem ürün fotografçılığı yaptım. Tabii vapur da bir ürün, kadın saati de. Her sektördeki objelerde görüntü için kritik olan detaylar farklı. Teksitilde de doku, ışıltı ve renkler önemli. Fotograf çekmek bir anlatma işi. Burada renkleri, desenleri, dokuları, biçimi, dikişi, ebatları, hatta kumaşın sertliğini ayrı ayrı anlatmak gerekiyor.
Bütün renklerde aynı parlaklık olamaz. Renkleri ayırt eden şey kroma ve farklı ışık değerleridir. Yani mavi ve laciverti aynı parlaklığa getirirseniz ya ikisi de lacivert, veya ikisi de mavi olur.
Bir görüntüyü ikna edici yapan farklı ışıklarda vereceği ışıltılardır. Farklı ışıkların sezildiği objede renklerin hangi hallere girdikleri görünürse ancak ikna edici olabilir. Objede:
1. Genel aydınlanma: deseni, biçimi veren geniş alanlar 2. Gölge alanları: Zeminle ve çevreyle iilişkisini veren daha az ışık alan koyu bölgeler 3. Yüksek ışık (highlight): parlaklığını veya matlığını gösteren genelde küçük ve ışığı en çok yansıtan taraflar
olmalı. Böylece mesela bir yastık kadife mi, bordo mu... kendisini vermeye başlar. Ayrıca hacim kazanır, öne çıkmaya başlar.
* * *
Örnek fotograflarınızda yetersiz olan ışık çeşitliliği. Selofan bir ambalajın, bir meyvenin veya bir "lycra" kumaşın kendisini verebilmesi için farklı ışıklara ihtiyacı vardır. Ama hiç birisini de tek bir difüze ışıkla, veya bir "wallwasher" aydınlatmayla, veya "omni-light" ışıkla, veya direkt spotla almak mümkün olmaz. Işıkları farklılaştırmak için yansıtıcılar da kulllanabilirsiniz. Böylece aslında biraz da ustalıkla gün ışığı ile bile ürün fotografı çekmek mümkündür.
Objenin her yeri aydınlanmalıdır. Gölge veya koyu alan olarak göstereceklerimiz ışık almayan değil, ışığı az alan yerler olmalı. Burada, yani ürün fotografıçılığında neredeyse evrensel olan yaklaşım "X-down" aydınlatmadır. Bu temel bir aydınlatmadır, üst veya önden, iki farklı kaynaktan çapraz bir aydınlatmayı tarif eder.
Bir ürün karesinde dört ışık kaynağı olabilir: 1&2. Sağ ve soldan iki ışık kaynağı. (X-down). Böylece objenin aydınlatılmamış bir tarafı neredeyse kalmaz. Objeye derinlik kazandırmak içinse biri daha zayıf olabilir, spot daha uzakta tutulabilir. 3. Arkaplanda istenilen tonu (açık / koyu zemin, veya tamamen beyaz) ve objenin zeminle ilişkisini veren, zemine düşen gölgelerini kontrol edebilmek için üçüncü bir spot. Bu sert bir spot olmamalı. 4. Detayları, fermuarları, büyük düğmeleri varsa parlak kısımları gösterebilmek için dar açılı bir efekt spotu.
Spotların "sertlikleini" önlerine aydinger kağıdı koyarak ve uzaklıklarıyla ayarlayabilirsiniz.
Yansıtıcılar da kullanılabilir. Yansıtıcıları dikkatli konumlandırarak tek bir güçlü spotla da kabul edilebilir bir ürün karesi mümkündür. Ama tavsiye isterseniz, küçük yansıtıcıları detaylar için kullanmak kolaydır. X-down aydınlatma tek spot ve büyük bir yansıtıcıyla da mümkün olsa da, uğraş ister.
Böylece çevreden difüze ve direkt olarak farklı ışıklar alan bir obje izleyicinin aklında daha iyi şekillenebilir. Burada asıl meselyi unutmayalım, biz aslında video görüyoruz ama izleyici tek bir kare görecek. Bu yüzden her detay bir anlatımdır. Neleri anlattığımızı kontrol etmek gerekiyor.
Ben yastıkları zeminde çekerdim. Böylece alt köşeleri basık durmazdı. Yaslanmış halde doğal görünmesi için bir kanepede veya koltukta (belki açık renkli veya tek renkli) olması iyi olabilir. Tabii bunun için epey yükseltilmiş tripod, hatta tripod bacaklarının çıkmaması için bir platfrom gerekiyor. Zeminde çekmenin kötü tarafı ise çevreyle ilişkisi neredeyse olmadığı için ebat veya kalınlık bilgisi zayıf kalıyor. Burada bir tavsiye gerçek ortamında yaşayan bir ürün çekimi, ama broşürün düzenli olması içinse renkelri veya farklı desenleri (versiyonları) anlatmak için tekdüze zeminli çekimler. Her bir ürünü aynı ortamlarda teker teker göstermeye gerek kalmaz, ama en az bir tanesi farklı bir çevrede görünürse ürünlerinizi daha iyi anlatma imkanı olur.
Bu derin ve detaylı yazınız için çok teşekkür ederim,
dediğiniz çok doğru ürünün belirli detaylarını ancak ışık ile göstermek mümkün, benim gördüğüm detayı müşteriye de göstermem lazım.
Işık olarak gün ışığı kullanmak isterdim fakat bu durumda ürün çok olduğu zaman ışığın düzeyini koruyamam. Sanırım ledlerin kenarlarını karton ile çevreleyip önlerine de aydinger kağıdı yerleştirmeliyim ve ürüne göre ışığın şiddetini ayarlamalıyım umarım böylece istediğim standardı sağlamış olurum.
Ayrıca ürünleri renklerine göre ayırıp ışık şiddetini ürün gruplarına göre değiştirerek işimi kolaylaştırmam mümkün.
Bir kaç soru sormak istiyorum cevaplarsanız çok sevinirim: Ürün için arka plan olarak ürün çekim kağıdı mı kullanmam gerekiyor şuan kullandığım plastik biraz kafamı karıştırmakta, ışık olarak hiç ledlerle uğraşmayıp softbox almak daha mı avantajlı olur ?
Gün ışığında çektiğim bir ürünün fotoğrafını ekte gönderdim ayrıca bu çekim için de önerilerinizi bekliyorum.
rica ederim...
Ürün fotografı sorusu çok gelmeye başladı, ben de üzerime düşeni yazayım dedim. Biraz başlığa cevap vermiş oldum. Yoksa, bence fotograflarınız fena da değil. Pazarlamanın sevdiği görüntü modasına biraz aykırı düşüyor olabilirler, ama izleyiciyi kandırmaya çalışmayan, yapaya düşmeyen, pazarlama kısmından bağımısız bakarsak "fotograf" değeri olan kareler. Yani büyük bir teknik problem ben görmüyorum... netleme, aydınlatma yeterli, pozlama iyi, "definition" var, büyütünce dokular belli oluyor... Bana kalırsa sadece ışık biraz monoton olduğu için pek ilgi çekici değiller.
Arkaplanda bence hiç bir teknik sorun yok. Günışığı meselesini de söz oraya geldi, yazmış oldum, çünkü dört spot olmadan bir şey çekilmez demiş gibi olmak istemem, öyle bir şey yok çünkü. Bence bir adım ilersi için ışıklarla biraz oynamak lazım. İlk fotografta yumuşak ve sert kenarlı gölgeler var. Bu iyi bir şey, etraftan yansııyan farlı ışıklar hiç yok değil, ama hepsi aynı aksta olduğu için, tekdüze, monoton renkler veriyor.
Seri çekimlerde koyu renker için pozu veya spotu değiştridiğimi pek hatırlamıyorum. Bunu yaparsanız, arkaplanın da tonu değişeceğinden seri içinde "oynanmış" gibi durabilirler. Koyu renkler için ilave bir yasıtıcı yeterli olacaktır diye düşünüyorum. Bu yastıklar 30cm gibilerse, 50x70 beyaz bir bristol kağıdı koyu objeler için yeterli bir yansıtmayı sağlar bence. Yansıtıcıya kavis vererek de konuya düşen ışığı çok değiştirebilirsiniz.
Tekstil ftograf için kolay bir konu değil gerçekten. Softbox, zeminden ayrılmış bir görüntü için, ışığı iyi dağıtmak için kolay bir yol olabilir ama sizin probleminizi çözecek şey bu değil. Bence bir şey alacaksanız, aynı kelvin değerinde ikinci bir spot daha alın. Bahsettiğim X düzenini kurun, uzaklaştırıp yakınlaştırın. Zeminde anlamlı gölgeler almaya çalışın. Bir beyaz karton, bir kaç mandal, aydinger ile oynamak lazım. Yastıkların gölgeli ve ışıklı tarafları olmalı. Bir spotla aydınlatır, birisini dar açıyla vererek büzgüleri, dikişleri ön plana çıkarırsınız buralardan kontrast alırsınız, yansıcıyı da arkadan verip zeminde gölge ve en üst sınırda parlak kontürler alabilirsiniz mesela.
Softbox almak yerine kendiniz yapmak isterseniz şu videodaki bana güzel geldi:
Kendim softbox yapmaya karar vedim, amacım ekte gönderdiğim sadelikte fotoğraf çekebilmek. Sanırım bu fotoğrafı çeken kişi hem gün ışığından hem de softbox'tan yararlanmış.
Ayrıca gri kart'ta aldım fakat gün ışığı çekiminde biraz sarılaştırma yaptı ama led ile çekimde gayet iyi sonuç verdi.
quote:
Orijinalden alıntı: yarsin
Kendim softbox yapmaya karar vedim, amacım ekte gönderdiğim sadelikte fotoğraf çekebilmek. Sanırım bu fotoğrafı çeken kişi hem gün ışığından hem de softbox'tan yararlanmış.
Ayrıca gri kart'ta aldım fakat gün ışığı çekiminde biraz sarılaştırma yaptı ama led ile çekimde gayet iyi sonuç verdi.
gördüğüm kadaryla sağ taraf biraz fazla pozlanmış, sağ taraf ve sol tarafı dengelemeniz lazım.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme