Şimdi Ara

ÜRÜN İADE VE YASAL İŞLERDEN ANLAYAN MESAJ ATSIN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
559
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • YARDIM BEKLIYORUZ



  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunu buraya yazarsanız hem yardımcı olacak kişi sayısı artar; hem yanlış bilgi sahibi olan arkadaşlar varsa bilgilerini tazelerler; hem de aynı sorundan muzdarip birileri başlığa bakarak buradan yararlanabilir.
  • Ben yaklasık 4 veya 5 ay once pc depo uzerinden dell marka notebook aldım 1768 lira cihazın hdd sinden ses gelmesi ve ekran goruntusunu begenmedigim icin servise verdim servisden aldığımda cihazda ufak 1 tane kılcal cizik vardı tabi sonradan fark ettim ayrıca servisin bana cevabı hdd den gelen ses mekanik sestir oldu ulan nasıl mekanik ses baya bozuk işte utanmasa benle konuscak hdd lutfen yardım edin mağdurum benim sıkıntımı giderenin ALLAH sıkıntisini gidersin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • normalde hdd lerden ses çıkmaması lazım .en azından benim kullandığım hdd lerde ses çıkmadı:D ama hdd ses çıkartıyorsa fakat çalışmasında bir sorun yoksa kafaya takma bence.
    sorununa gelirsek laptopu iade almazlar.En fazla hdd yi yenisi ile değiştirirler.Sen gidipte adamlar değiştirmiyoz derlerse tüketici hakem heyetine veya mahkemeye gidebilirsin ama masraflı olur ve uzun sürer.
  • Rahatsız ediyor ses ve bildiğiniz bozuk hdd sistem açılıp kapanırken donma oluyor ne yapıcam ben paramı İstiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hdd durup dururken bozulmaz,ve masaüstü hdd lerine göre daha hassastir

    İlk aldığınız 7 gün icinde dikkat etmiş olsaydınız değiştirebilirsiniz birde ayipli ürün olarak 1 ayınızın olması lazımdı,arkadaslar detaylı bilgi verir

    Bu arada forumda "ulan" kelimesi yasak,yoneticiler sorun çıkarabilir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÖLümLüBirDünya Ö kullanıcısına yanıt
    Öncelikle iddialarınızın dayanaklarının sağlam olması gerekiyor ki daha da zor durumda kalmayın. Ekran görüntüsünü beğenmedim ne demek? Ekranda ölü piksel mi var, renk sorunu mu var; alakasız çizgiler falan mı meydana geliyor? HDD ses yapıyor demişsiniz; ne derece ses yaptığı önemli. Donuyor demişsiniz; ürünün nasıl, hangi ortamlarda kullanıldığı, dış etkenlerden veya darbelerden etkilenip etkilenmediği önemli. Bunları söylüyorum; çünkü hakkınızı arayacaksanız öncelikle detaylı bilgi vermeniz lazım ki sorununuzu anlasınlar.

    Gelelim işin yasal boyutuna...

    Bulunduğunuz ilçedeki kaymakamlık binasında tüketici hakem heyetleri bulunur. Başvuru ücretsizdir. Buraya gidip dilekçe yazacaksınız; ürünün ayıplı olduğunu, sorunlarının bunlardan ibaret olduğunu, servisle görüşüp böyle bir cevap aldığınızı ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 8. ve 11. maddeleri gereği para iadesi (ürün değişimi de olabilir) istediğinizi belirteceksiniz. Eğer varsa elinizde bulunan tüm belgeleri ibraz etmek yararınıza olacaktır; örneğin, servis kayıt formu varsa bu bile dilekçeye eklenmelidir. Ürünü incelemesi için heyetin bilirkişi görevlendirilmesini dilekçenizde talep edebilirsiniz. Hakem heyetlerinde bilirkişi ücreti taraflara yansıtılmıyor diye hatırlıyorum; yine de gittiğinizde bunu sorun; zaten orada da yardımcı olacaklardır. Sonuca gelirsek, duruma göre incelemeler yapılır ve en geç altı ay içinde karar verilir; bu karar size posta yoluyla ulaştırılır. Taraflar karara karşı o bölgedeki tüketici mahkemesine başvurarak yasal süresi içinde itiraz edebilirler.

    Detaya girip kafa karıştırmadan şimdilik bu kadar anlattım. Yukarıdaki kısımla ilgili sorunuz olursa sağdaki Cevap kısmına tıklayarak yazarsınız. Gelişmeleri de bu başlıktan bildirin.

    Geçmiş olsun.




  • 1)ürünü tüketici haklarına giderek iade edebeilirisin tek yol bu.
    2)tüketici haklarını dava açıcaksın eğer seni haklı bulursalar para iadesi isticeksin
    3)ürün servise en az 4-5 defa gitmesi gerekiyor diye biliyorum tam hatırlamıyorum
    4)tüketici hakları uzun bir sürec en az 3 ay gibi sürer (8 ay bekledim)
    5)tüketici hakları lehinde kara verirse garantisi bitsede parasını alabiliyorsun davayı açtığın tarihi baz alıyorlar
    6)Senini ki de muhtemelen 8 ay sürücek sebebi tüketici mahkemeleri maksimum 1000 tl ve altı bedeli olan ürünlerde direk para iadesi hakkında karar verebiliyor.1700 küsür tl olduğu için lehinde karar verildiğinde
    gidiyorsun firma hakkında dava açıyorsun mahkemeye mahkemede senin haklı buluyor tüketici mahkemesi seni haklı bulduğu için.
    7)Parayı almaya gelince parayı firmadan tahsil edemezsen icra talebinde bulunuyorsun sonra onun içinde bekliyorsun (bunun için zaman belirtmem doğru olmaz ama 2-3 ay en az)
    8)(SON VE EN ÖNEMLİ NOT) olarak tüketici mahkemesi ve normal mahkemeye açıcağın davaları teknik servise değil ürünü satan yere açıcaksın şikayette (ürünü aldıktan sonra düzenli ve beni mağdur etmiyecek teknik servisi alamadım yazacaksın.)
    9)Yazdıklarımı bizzat kendim yaptım 1,5 seneye yakın sürdü sabırlı isen bu yolu izleyebilirsin hakkımı aldım yani
    10)Dava açılan markada turkcell'dir.(son olarak davayı kazanır ve paranı geri alırsan birdaha sana ürün hizmet vb. hiçbir ürün satmıyorlar kırmızı deftere yazıyorlar turkcell den hat bile vermiyorlar )

    aklına birşey takılırsa sorabilirsin elimden geldiği kadar yardımcı olurum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atof -- 8 Şubat 2015; 2:03:42 >




  • atof kullanıcısına yanıt
    Bir iki konuda ekleme yapayım:

    2 - İade - değişim vs. talepleri başvuru aşamasında dilekçeye eklenerek yapılır; heyet talebi haklı görürse iade kararını verir.

    4 - Yakın zamana kadar en geç 3 ay içinde karar verme zorunlulukları vardı; ancak talep artmaya başlayınca bu süreyi 6 aya çıkarttılar. Sizin bulunduğunuz bölgede rağbet fazla sanırım; normalden fazla bekletmişler. Bir de heyeti şikayet etseydiniz keşke.

    6 - Bahsettiğiniz parasal sınır her sene bakanlıkça belirleniyor, şu an ilçe THH için 2.200 TL üst sınır var:http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/12/20141227-23.htm

    Ayrıca heyetin kararı mahkeme için bağlayıcı nitelikte olmadığı için (sadece delil niteliği taşır) mahkeme daima heyetle aynı yönde karar vermeyebilir.

    8 - Ücretsiz onarım veya ürünün yenisiyle değiştirilmesi talep ediliyorsa satıcı dışında üretici veya ithalatçı da davalı - şikayet edilen taraf olabilir. Geri kalan seçimlik haklar kullanılacaksa dediğiniz gibi satıcıya yönelmek gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Feanor Tasartir

    Bir iki konuda ekleme yapayım:

    2 - İade - değişim vs. talepleri başvuru aşamasında dilekçeye eklenerek yapılır; heyet talebi haklı görürse iade kararını verir.

    4 - Yakın zamana kadar en geç 3 ay içinde karar verme zorunlulukları vardı; ancak talep artmaya başlayınca bu süreyi 6 aya çıkarttılar. Sizin bulunduğunuz bölgede rağbet fazla sanırım; normalden fazla bekletmişler. Bir de heyeti şikayet etseydiniz keşke.

    6 - Bahsettiğiniz parasal sınır her sene bakanlıkça belirleniyor, şu an ilçe THH için 2.200 TL üst sınır var:http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/12/20141227-23.htm

    Ayrıca heyetin kararı mahkeme için bağlayıcı nitelikte olmadığı için (sadece delil niteliği taşır) mahkeme daima heyetle aynı yönde karar vermeyebilir.

    8 - Ücretsiz onarım veya ürünün yenisiyle değiştirilmesi talep ediliyorsa satıcı dışında üretici veya ithalatçı da davalı - şikayet edilen taraf olabilir. Geri kalan seçimlik haklar kullanılacaksa dediğiniz gibi satıcıya yönelmek gerekiyor.








    yanlışlarımı düzeltiğiniz için teşekür ederim (haklısınız bu ülkede hersene kanun değiştiğini unutmuşum)

    8 ay derken orada tam açıklayamamışım heyet artı mahkemeye açtığım toplam süre 8 aydı

    bahsettiğiniz gibi 3 ayda sonuçlandı dava 5 ay kadar sürdü işte karşı tarafın avukatı gelmedi felan bundan dolayı uzadı 2010-2011 yılları arası yaşadım o zaman gerçekten bomboştu tüketici heyeti son 2 yıl içinde halkımız tüketmede biraz da bilinç kazandı sürenin uzamasından bunu anlıyabilirsiniz

    (ayrıca belirteyim çok ciddi inceliyorlar yalan beyanda karşı tarafta size dava açıyor bunada dikkat etmek gerekiyor kendinizden eminseniz gerçekten haklıysanız gitmeniz gerekiyor sonuçta haksız yere gidip karşı tarafı suçlamak adice bir davranış olur)

    hakkı mı aldım o kadar güzel hesap yaptılar ki davaya gidip geldiğim otobüs paralarını bili geri aldım

    1,5 seneyide açıklayım soru işareti kalmasın heyetten aldığım kararla hemen dava açmadım arda beklemeler var (tembelikten) diyelim bu kadar sürdü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atof -- 8 Şubat 2015; 3:20:53 >




  • atof kullanıcısına yanıt
    Estağfurullah, söylediklerinizin çoğu doğru; ama dediğiniz gibi bugün yürürlükte olan bir şey yarın ortadan kalkabiliyor. 8 ay mahkeme ile birlikte ise fena değilmiş.

    Parantez içinde belirttiğiniz nokta gerçekten çok önemli. Konu sahibi arkadaşın da buna özellikle dikkat etmesi gerekiyor; umarım ürünü gerçekten ayıplıdır da iddiaları kanıtlanır.

    Sizinki iyiymiş; ben de bir keresinde hakem heyetine verdiğim dilekçede sırf merak ettiğim için minibüs paramı da istemiştim. Vermediler.
  • hakim çok iyi bir insandı zaten son duruşmaya xxxx firmasının avukatı gelmedi muhtemelen çıkacak kararı az çok tahmin etti bende istediğini bilmiyordum hakim sordu buraya gelip giderken ne masrafın olduysa beyan et dedi harcadığın miktarı.işte hesap kitap yaptım harcadığım para toplamda 106 liraydı bütün süreç boyunca 1.283+106 şeklinde aldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atof -- 8 Şubat 2015; 3:36:46 >
  • Vay arkadaş ne kadar zormuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÖLümLüBirDünya Ö kullanıcısına yanıt
    Zor değil. Sadece süreç uzun ve sabır, özen gerektiriyor. En azından gidip oradakilerle konuşun; yüz yüze bilgi almış olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.