Şimdi Ara

usta şöförlere sorular

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • soru 1:

    2. viteste yokuşta çıkıyorum önüme araç çıkıyor trafik yavaşlıyor.

    ne yapmalıyım? 1. vitese mi almalıyım. yoksa yavaşladıgımdan ve yokusta olduğumdan motorun stop edeceğini düşünerek debriyaja hafif basmalı mıyım?



    soru2 : kasistlerde ve yavaş dönüşlerde (ör: caddeden sokağa) yarım debriyaj yapıyorum ? yapmadan geçebilir miyim.

    Acemi olduğumdan debriyajı fazla kullanıyorum, bu alışkanlığı nasıl aşabilirim ? araç 1.2 olduğundan çok güçlü bir seri bir araç değil

    Alt tarafı 500-600 tl verip balata değiştiririm o problem değil ama böyle alışmak istemiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yns1 -- 9 Mart 2015; 16:37:46 >



  • Yokusda oldugun icin 1 re al. Ben oyle yapiyorum devrini almadan 2. Vitesde cikmaz araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1. Eğer çok yavaşladıysanız 1. vitese almanız daha iyi olucaktır. Ayrıca debriyaja hafif basmak balatayı yemekten başka bi işe yaramaz herhangi bir fayda sağlamaz.
    2. Uygun vites seçimi ve uygun hızla girildiğinde yarım debriyajsızda dönülür.
  • Usta şöför değilim ama ne yapacağımı yazayım.

    1- 1. Vitese atarım baktım trafik duracak gibi debriyaja basarım.

    2- 2. Vitese çekip hafif frenle dönerim.

    Mümkün mertebe aracı viteste bırakacak, yarım debriyaj yaptırmayacak şekilde kullanmaya çalışıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Naçizane tavsiyem;
    1. öndeki aracla mesafenize bağlı, 3- 4 metre varsa aranızda hemen 1.vitese almayın , önce debriyaja basın zaten hızınız bir miktar düşecektir duruma göre 1.vitese takarsınız ..
    2. Yarım debriyaja devam edin iyice ustalaşana kadar , daha sonra yol ve trafik durumuna bağlı olarak çok rakat bir şekilde debriyajsız da dönebilirsiniz ..
    Kazasız sürüşler ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tony Montaana -- 9 Mart 2015; 19:11:42 >
  • Çok usta şöförlük bir soru değil.

    O andaki trafiğin durumuna göre haraket etmeniz gerek, eğer trafik devam edecek gibiyse anlık bir duruş ve devam ediş olacak gibiyse vitesi 1 e alıp yarım debriyaj yaparsınız tekrar haraket ederken rahatça hafif gaz verip yarım debriyajı bitirip yola devam edersiniz, yokuşta olduğunuz için ve öndeki araçta durmuşsa 2.viteste yarım debriyaj ve kalkış yapamassınız araç stop eder.

    Eğer duruşunuz biraz uzun olacaksa zaten frene basıp aracı boşa alırsınız, uzun süreli yarım debriyaj yapmamak gerek. Kalkış durumu yokuşun eğimine ve arkadaki aracın size olan yakınlığınıa göre hızlıca karar vermeniz bir konu.

    Yokuş çok dik ise arkanızdaki araç dibinize kadar geldiyse ayak freniyle kalkış yapmayı denemeyin, el freni ile kalkış yapın.

    Tabi bizim burda böyle tıkır tıkır yazmamız sadece fikir verebilir, o ana düştüğüzde burda yazdıklarımız belki aklınıza bile gelmeyecek :) Olay tecrübe,pedal-vites hakimiyeti, motor sesini dinleme, etrafı öndeki aracı arkadan gelen aracı yolun durumunu iyi inceleyip analiz etmekte biter, tecrübe ve alışma olduktan sonra bir süre sonra en zorlu anlarda bile yapmanız gerekenleri refleks miş gibi yapıp geçiyorsunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 9 Mart 2015; 19:34:42 >




  • Nedense aklıma vitesi ''çaaaat diye 4'e atan arkadaş'' geldi

    http://forum.donanimhaber.com/m_46861775/tm.htm
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Nacizane dusuncem

    1.yokusta araba hissettirir o zaman vites dusurup devir almasina yardimci olursun
    2. Yarim debriyaj degil vites dusurup hafif fren en aik kullandigimdir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1. 1 e düş
    2. Debriyajla bi fites düşür yavaşça geç devam vınnn

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriyajı az ya da yarım basarak kullanmak zararlı. Ya tam basın ya da hiç basmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1. vitesin kompresyonu fazladır öyle giden arabayı 2-den 1'e aracı silkemeleden her adam alamaz bunu baştan bi söyleyim. Durmakla durmamak arası bir hızda alabilirsiniz ama. Diğer sorunuza gelince de yarım debriyaj baskıyı balatayı bitirir öyle alışmayın hocam. Zamanla hangi viraja hangi hızla girer çıkarsınız bunu kavrarsınız viraja girmeden vites küçültür girdiğiniz hızla aşağı yukarı çıkarsınız virajdan.
  • 1-Bence 1. vitese almalısınız yarım debriyaj yapmayın alışmayın öyle basıp çekmeye.
    2-Dönerken genellikle viraja göre vites küçültüp fren yapmamaya özen gösterin mesela 3 ten 2 ye alın ayağınız yola göre ya frende ya da gaz da olsun.
    Tavsiye:Sol ayağınızı dolmuşcular gibi debriyaj üstünde tutmayın vitesi attıktan sonra en solda ki boşlukta tutun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalavun



    Nedense aklıma vitesi ''çaaaat diye 4'e atan arkadaş'' geldi

    http://forum.donanimhaber.com/m_46861775/tm.htm

    vitesi çat diye 4 e taktım aman yarabbim araba en ufak civatasına kadar sallandı
  • Fites ne la?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yns1

    soru 1:

    2. viteste yokuşta çıkıyorum önüme araç çıkıyor trafik yavaşlıyor.

    ne yapmalıyım? 1. vitese mi almalıyım. yoksa yavaşladıgımdan ve yokusta olduğumdan motorun stop edeceğini düşünerek debriyaja hafif basmalı mıyım?



    soru2 : kasistlerde ve yavaş dönüşlerde (ör: caddeden sokağa) yarım debriyaj yapıyorum ? yapmadan geçebilir miyim.

    Acemi olduğumdan debriyajı fazla kullanıyorum, bu alışkanlığı nasıl aşabilirim ? araç 1.2 olduğundan çok güçlü bir seri bir araç değil

    Alt tarafı 500-600 tl verip balata değiştiririm o problem değil ama böyle alışmak istemiyorum



    Önemli olan vites değil motorun devridir. motorun devri düşüyorsa bir alt vitese geçmen gerekir ki zaten araba titremeye başlar. aracın gidiyorsa stop etmez, durmaya yakın debriyaja basman stop etmemesi için yeterlidir.

    kasislerde durmuyorsan debriyaja basmana gerek yok. yani aracın silkelenecek kadar yavaşlamıyorsa zaten debriyajlık bir işin olmaz.

    sana tavsiyem boş bir yolda aracın 2'ye al ve biraz hızlanıp gazı bırak, bak bakalım aracın nasıl bir tepki verecek ve ne zaman stop edecek. böylelikle az çok anlayabilirsin.

    diğer taraftan bunları yaparken hiçbir zaman şimdi debriyaja basayım, şimdi vites atayım diye düşünme. otomatik yap. baktın olmadı düzeltirsin ama sürekli ya bu hp.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kralnigde

    Fites ne la?

    Vayy memleketdaşım. Fites means gear

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.