Şimdi Ara

USTAMISIN GÖRELİM !! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
0
Favori
2.814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu söylenen seyin yapılabilmesi için olağanüstü bir kuvvet ve 2 kriko lazım, itip vurdurmak çok daha kolay ve mantıklı.
  • yuco arkadaşım yanlış anlama ama sadece anlamadığım noktalar var (hatta bunları anlarasam aşşağı inip denicem...

    şimdi ilk olarak tek tekerler havada iken nası olcak (araba liftteyeken bi tekeri çevirince öbürüde ters tarafa dönüyo-oyuncaklardada böyle-) hadi bu na tamam diyelim araba çalışınca nası olcak bijın anahtarı döncekmi orda nasıl alcaz onu fırlamıcakmı??? diğer tekerlek dönmicekmi budurumda araba gitmicekmi
  • Kirkoyu doru düzgün sağlam biyer bulursan iki tekerlek aynı anda kalkar
  • şunu herkesin bilmesi lazım ki tek teker havadayken araçta eksta bir özellik yoksa(ASR) gibi diğeri dönmez.ama bu işi tek başınıza yapamazsınız çünkü 5.vitese takıp tekeri zorladığınızda eğer debriyaja basılmazsa teker ya dönmez yada herbir dişlide vuruluyormuş gibi teklemesi lazım gelir.diyeliki motor çalıştı(su pancar motoru gibi)bijon anahtarı nereye fırlayacak?eğer çalışırsa kazasız belasız gerisi kolay,gidersin boşa alırsın tekrar gelir krikoyu indir,toplar basar gidersin.Ama eğer akü zayıfsa,araç çalışmakta zorlanıyorsa zaten düz biyerde stop etmesin.bunlarla da uğraşmazsın.
  • iyide arkadaş düz yolda demiş. düz yolda krikoyla kaldırıp tekeri çevirmek yerine kapı açıkken arabayı itekler vurdururum. düz yolda bir arabayı iteklemek ne kadar zorki
  • yapacağın tek şey aküyü sökücen yanına alıcan yürümeye başlıycan akücü bulcan eskisini vericen yenisinde indirim yapıcan az para ödeminin ve krikoyla uğraşmadan kendi kasmamanın verdiği mutlulukla arabanın yanına gidicen.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aLLyC


    2. Cekis Iki Tekerlek ile yapilir Birbirinden Bagimsiz degildir.





    Yaw allah aşkına siz hiç aracınıza balans yaptırmadınızmı ? lastik aracta takılı iken

    adam çekiş tekerini yerden kaldırıp balans makinesini lastige dayadıgında kilometre 90 ı gösterir peki araç gidiyormu ?

    Tek teker yerden kalkyıgı zaman aracın gidip gitmeyecegini daha bilmeyen insanlarla ben neyi tetışıyım kusura bakmayın ama gerçektek bu konularda bilginiz gördügüm kadarı ile çok noksan.

    Ayrıca 5. vitese taktıgınızda 40 km hızla cevirmeniz gerekmez lastigi bir veye iki tur çevirmeniz yetecektir. Amaç pistonları 1 tur çevirmek normalde araçlar ortalama olarak çalışırken 1000 devirde 5. viteste 40 km yaparlar size motoru dakikada 1000 devir çevirin diyenmi var ?bence bu sordugum soruyu bilen birilerine sorun bakalım ne diyecekler.




  • toyota yolda kalmaz.....
    hiç reklam izlemiyomusunuz...

    geyik bi tarafa, bilgiden dolayı teşekkürler..... ihtiyaç duyulduğunda mutlaka baş vuracağım bi yöntemdir....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SabitSalınım

    Hayatımda bundan daha saçma birşey duymadım.
    1- son viteste bile bijon anahtarı ile tekerleği döndürmek kolay olmaz
    2-Döndürsen dahi motoru bu yolla çalıştıramazsın çünkü çok yavaş döner
    3-Çalıştıktan sonra en yavaş haliyle 35-40km hız yapacak devirde dönen lastikten fırlayan veya oranı buranı sıkıştıran bijon anahtarıyla hastanelik olursun
    4-Bu saçma işle uğraşırken bijonları da kırarsan o zaman seni olduğun yerden sadece çekici kımıldatabilir.


    haklısın hocam, milletin kafayı gözü yardıracaklar akşam akşam

    iki tane kriko olması lazım bijondan çalışması için, araba krikodan düşer mantıksız bir soru




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yucoo


    quote:

    Orjinalden alıntı: aLLyC


    2. Cekis Iki Tekerlek ile yapilir Birbirinden Bagimsiz degildir.





    Yaw allah aşkına siz hiç aracınıza balans yaptırmadınızmı ? lastik aracta takılı iken

    adam çekiş tekerini yerden kaldırıp balans makinesini lastige dayadıgında kilometre 90 ı gösterir peki araç gidiyormu ?

    Tek teker yerden kalkyıgı zaman aracın gidip gitmeyecegini daha bilmeyen insanlarla ben neyi tetışıyım kusura bakmayın ama gerçektek bu konularda bilginiz gördügüm kadarı ile çok noksan.

    Ayrıca 5. vitese taktıgınızda 40 km hızla cevirmeniz gerekmez lastigi bir veye iki tur çevirmeniz yetecektir. Amaç pistonları 1 tur çevirmek normalde araçlar ortalama olarak çalışırken 1000 devirde 5. viteste 40 km yaparlar size motoru dakikada 1000 devir çevirin diyenmi var ?bence bu sordugum soruyu bilen birilerine sorun bakalım ne diyecekler.



    balans ayarında o dediğin kontak kapalıyken boş viteste oluyor..vites takılıyken döndür bakalım ne olacak




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    işte forumda bu çok var.

    eleştiri kabul etmeyen insanlar. hatta eleştriyi kabul etmeyip karşısındaki insanı suçlayanlar.

    çok komiğime gidiyo yani sen ferrariye bin ben ustaım her arabadan anlarım falan filan demeler.


    Doğru söylüyosun, çıkıpta aklı başında birisi "ya hayal görmeyin olmaz öyle şey" dediği zaman kötü oluyo, bilmiyo oluyo, oysaki adam sebeplerini açıklamış..

    tamam siz öyle çalıştırın arabanızı arkadaşlar, hatta araç 6 vitesse bijon anahtarına da gerek yok elle tüy gibi döndürürsünüz hemen çalışır...




  • oturup ağlarım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: yucoo


    quote:

    Orjinalden alıntı: aLLyC


    2. Cekis Iki Tekerlek ile yapilir Birbirinden Bagimsiz degildir.





    Yaw allah aşkına siz hiç aracınıza balans yaptırmadınızmı ? lastik aracta takılı iken

    adam çekiş tekerini yerden kaldırıp balans makinesini lastige dayadıgında kilometre 90 ı gösterir peki araç gidiyormu ?

    Tek teker yerden kalkyıgı zaman aracın gidip gitmeyecegini daha bilmeyen insanlarla ben neyi tetışıyım kusura bakmayın ama gerçektek bu konularda bilginiz gördügüm kadarı ile çok noksan.

    Ayrıca 5. vitese taktıgınızda 40 km hızla cevirmeniz gerekmez lastigi bir veye iki tur çevirmeniz yetecektir. Amaç pistonları 1 tur çevirmek normalde araçlar ortalama olarak çalışırken 1000 devirde 5. viteste 40 km yaparlar size motoru dakikada 1000 devir çevirin diyenmi var ?bence bu sordugum soruyu bilen birilerine sorun bakalım ne diyecekler.



    balans ayarında o dediğin kontak kapalıyken boş viteste oluyor..vites takılıyken döndür bakalım ne olacak


    Sen şimdi aracın çekiş tekerinden biri havada iken aracı viteste çalıştırırsan arac gider diye idda ediyorsunya senin bu konuda nekadar bilgili oldugunu ben anlıyorum emin ol gitmeyecegini bilen binlerce kişide sana hayret ediyor kuru kuru idda edeceginize bir araştırın derim

    Burda bir şey ögretmeye çalışıyoruz kimi yok bijon anahtarı fırlar kolunu bacagını kırarsın falan filan diyor durun ben size daha iyi seneryo yazıım
    çevirmeye çalışırken bijon ahtarı sıkışıyormuş mesela arabada tam çalıştıgı an seninde ayagın kayıyor tekeri n yanına düşüyorsun tekerin her turunda kafana bijon anahtarı iniyo beynin yola dagılmış oluşan balanstan titreyen araç krikodan düşüyor. Düşerken sarsıntıdan direksiyon az sola kırılmış oluyor araç birden ileri fırlıyor ön teker yanınızdan geçerken arka teker kafanızın üzerinden geçiyor siz çok agır yaralanmışsınız, araç uzaklaşıyor tahmini dört dakika sonra agır yaralı olmanıza ragmen kurtulabileceginizi düşünüyorsunuz o sırada uzaktan bir motor sesi duyuluyor kurtuldum beni almaya geldiler diye son gücünüzle kafanızı sesin geldigi tarafa dogru çeviriyorsunuz oda ne sizin aracınız direksiyon hafif kırık şekilde krikodan düştügü için geniş bir daire çizmiş ve sizi ortalayacak bir şekilde üzerinize geliyor. Son düşündügünüz şey ise keşke aracı bukadar alçaltmaydım


    Bari arabalardan anlamıyorsunuz yazdıgınız senaryolar bişeye benzesin HAKSIZMIYIM arkadaşlar?




  • Olabilir kadere yazılmışssa kaçış olmaz..
    quote:

    Orjinalden alıntı: yucoo


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: yucoo


    quote:

    Orjinalden alıntı: aLLyC


    2. Cekis Iki Tekerlek ile yapilir Birbirinden Bagimsiz degildir.





    Yaw allah aşkına siz hiç aracınıza balans yaptırmadınızmı ? lastik aracta takılı iken

    adam çekiş tekerini yerden kaldırıp balans makinesini lastige dayadıgında kilometre 90 ı gösterir peki araç gidiyormu ?

    Tek teker yerden kalkyıgı zaman aracın gidip gitmeyecegini daha bilmeyen insanlarla ben neyi tetışıyım kusura bakmayın ama gerçektek bu konularda bilginiz gördügüm kadarı ile çok noksan.

    Ayrıca 5. vitese taktıgınızda 40 km hızla cevirmeniz gerekmez lastigi bir veye iki tur çevirmeniz yetecektir. Amaç pistonları 1 tur çevirmek normalde araçlar ortalama olarak çalışırken 1000 devirde 5. viteste 40 km yaparlar size motoru dakikada 1000 devir çevirin diyenmi var ?bence bu sordugum soruyu bilen birilerine sorun bakalım ne diyecekler.



    balans ayarında o dediğin kontak kapalıyken boş viteste oluyor..vites takılıyken döndür bakalım ne olacak


    Sen şimdi aracın çekiş tekerinden biri havada iken aracı viteste çalıştırırsan arac gider diye idda ediyorsunya senin bu konuda nekadar bilgili oldugunu ben anlıyorum emin ol gitmeyecegini bilen binlerce kişide sana hayret ediyor kuru kuru idda edeceginize bir araştırın derim

    Burda bir şey ögretmeye çalışıyoruz kimi yok bijon anahtarı fırlar kolunu bacagını kırarsın falan filan diyor durun ben size daha iyi seneryo yazıım
    çevirmeye çalışırken bijon ahtarı sıkışıyormuş mesela arabada tam çalıştıgı an seninde ayagın kayıyor tekeri n yanına düşüyorsun tekerin her turunda kafana bijon anahtarı iniyo beynin yola dagılmış oluşan balanstan titreyen araç krikodan düşüyor. Düşerken sarsıntıdan direksiyon az sola kırılmış oluyor araç birden ileri fırlıyor ön teker yanınızdan geçerken arka teker kafanızın üzerinden geçiyor siz çok agır yaralanmışsınız, araç uzaklaşıyor tahmini dört dakika sonra agır yaralı olmanıza ragmen kurtulabileceginizi düşünüyorsunuz o sırada uzaktan bir motor sesi duyuluyor kurtuldum beni almaya geldiler diye son gücünüzle kafanızı sesin geldigi tarafa dogru çeviriyorsunuz oda ne sizin aracınız direksiyon hafif kırık şekilde krikodan düştügü için geniş bir daire çizmiş ve sizi ortalayacak bir şekilde üzerinize geliyor. Son düşündügünüz şey ise keşke aracı bukadar alçaltmaydım


    Bari arabalardan anlamıyorsunuz yazdıgınız senaryolar bişeye benzesin HAKSIZMIYIM arkadaşlar?




  • bu yöntemin bana saçma gelen yönü şu, şimdi arabayı vurdurma eyleminin amacı araca hareket verip pistonlar çalışırken kontağı çevirerek marş motoruna ihtiyaç duymadan motorun çalışmasını sağlamak. şimdi diyelim araqcın önünü kaldırıp iki lastiğie yerden kestin vitesi 5 e aldın sonra gittin lastiği bijon anahtarıyla çevirdin, sen çevirmeyi bıraktığın anda lastik durmaz mı? sonuçta araç çalışmadığı için kompresyonda olucak ve vurdururken aracın ağırlığıyla hareket halinde olması sayesinde pistonları hareket ettirmesi gibi birşey olmadığı için araç vitesteyken lastiğe kuvvet uygulamayı kestiğin an lastiğin durması lazım. bu söylediklerimde yanlış olan bir şey var mı?
  • hocam 2 lastiği kaldırmana gerek yok std bi diferansiyel için. tekerinin durduğunu kabul edelim. Bu durumda diferansiyel dişli kutusunun içinde bulunan duran tekerin aks dişlisi sabit kalacaktır. Aks dişlisi sabit kalınca, ayna ile birlikte dönmekte olan istavroz dişlileri sabit aks dişlisi üzerinde yuvarlanma hareketine geçerek kendi eksenleri etrafında dönmeye başlarlar. istavroz dişlileri bu çalışmaları ile hem ayna tarafından döndürülen kutu ile birlikte kutunun ekseni etrafında hem de sabit aks dişlisinin etrafında yuvarlanarak dönerler. istavroz dişlilerinin kendi eksenleri etrafında dönmeleri kendileri kavraşmış bulunan havadaki tekerin aks dişlisinin daha hızlı dönmesini sağlar. Çünkü havadaki teker aks dişlisi hem diferansiyel dişli kutusu ile hem de istavrozların verdiği hareketle kendi ekseni etrafında dönmeye başlar. Eğer belirtildiği gibi teker tamamen sabit kalırsa havadaki teker eskisine oranla iki kat hızla döner. Bunun nedeni dişlinin kutu ile birlikte bir tur yapmasına ek olarak istavrozla verdiği bir turu da yapmalarıdır. Oh be zor oldu ama biraz teknik yanlış bişii yazdıysam lütfen düzeltin. Eğer kilitli diferansiyel benzeri bir sistem varsa araçta bu yöntem kullanılamayabilir differansiyelin çeşidine göre. Çünkü boşa dönen tekerdeki çekiş diğer tekere aktarılacaktır.

    Yöntemi savunmuyorum inip ittirmek daha kolay bencede. tabi bide volana gerekli hareketi 5. viteste verbilirmiyim diye düşünüyorum. Birde her türlü vurdurma işlemi özellikle yeni nesil araçlarda çok zararlıdır. Başınıza dert açabilir. Ancak yöntem aklınzda bulunsun teorik olarak doğrudur. Uygulaması tartışılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzOz83 -- 25 Aralık 2006; 1:20:31 >




  • Yolda kalmamış kalmışsa bile kaputu açıp içindekilerin ne olduğunu bilmeyen insanlara laf anlatmak biraz zordur.Şu an gördüğümüzde antika diye incelediğimiz 1940 lı modellere kadar olan bir çok aracın radyatörün alt kısmından motorun volan kısmına uzunca bir kol takılıp çevirerek çalıştırıldığını hatırlayın.Ayrıca araca balans yapılırken genelde çekiş yapan tekerleklere balans yapılacağı zaman tamircinin birisi aracı çalıştırıp 5 viteste aracı 90 km hıza getirir ve yerdeki diğer tekerlekler milim bile kıpırdamaz
  • Eğer sistemde elektrik yok ise nalatılan şekilde de veya ittirerek de aracı çalıştıramazsınız.Yeni nesil araçlarda yakıt pompası elektrik ile çalışır, direk motordan mekanik iletim almaz.Bu yüzden kataloglarında ittirerek veya vurdurma diyelim , yaparak çalıştıramazsınız der.İlla ki ''aküden aküye aktarım yapılması gereklidir ''derler.

    bahsedilen sistem karbüratörlü veya bazı eski tip enjektörlü araçlar için BELKi geçerli olabilir ancak tüm araçalar için genelleme yapılamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 25 Aralık 2006; 12:08:21 >
  • cep telefonu ile servis çağırırım.
  • Araca zarar verse de - ortam uygunsa - mecbur 2. vitese takılacak ve malum işlem yapılacak. Issız yerde kalmışsın riske gerek yok. Saygılar
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.