Şimdi Ara

Uzun Süre Frene Basmak Mı? Bas-Çek Yapmak Mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
2
Favori
3.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Valla yararlı konu oldu teşekkürler herkese. Ben sonuç olarak bas-çek yapmayı fazla kafama takmayacağım ama uzuuuun sürelerde ayağımı frende tutmam.

  • AutoClubyoutube
    Doğru Fren Nasıl Yapılır? Fren pedalına ne zaman dokunmalı ya da dokunmamalı? Doğru Fren yapmanın taktikleri nelerdir? Fren ile alakalı her şey bu videoda! Henüz aramıza katılmadıysanız şimdi ABONE OL butonuna basabilir, sevdiklerinizle paylaşabilir veya eklemek istediğiniz konuları yorum olarak bizimle paylaşabilirsiniz. AutoClub - Otomobil Tutkunlarının Buluşma Noktası https://autoclub.com.tr https://twitter.com/AutoClubTR https://facebook.com/AutoClubTR https://instagram.com/AutoClubTR
    https://www.youtube.com/watch?v=pDVQ8dqQPhM
  • tsufrankwoli kullanıcısına yanıt

    Hocam 27 dakikalık videoda bizim başlıktaki sorunun cevabını duyamadım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gündelik kullanimda bas cek yapip freni sogutacak kadar kimsenin Hamilton oldugunu sanmıyorum. Yani gerek yok. Ama benimki gibi symbol kullaniyorsaniz ve freniniz çabuk sisiyorsa bas cek yapıp freni sogutabilirsiniz biraz. Yoksa hic tutmuyor 😂

    Birde tamamen olaya sayisal olarak bakip reelde hataya düşen arkadaslar olmus. Eger "fren mesafesi yeterli ve önemli değilse" bas cek yaparak isinan frenle tek seferde basilan fren ayni isinmaz. O nasil mantik? 30sn frene basip 10 sn cektiniz fren 10derece soğudu tekrar 30sn bastiniz. Toplam atıyorum 70sn de 150m gittiniz ama frenin 10 derece sogumasina izin verdiniz. Obur turlu ise surekli 70sn frene bastiniz ve fren pancar gibi oldu. Ama 120m de durdunuz (daha kisa). Dediğim gibi fren mesafeniz varsa bas cek yapmak freni sogutacaktir. Esit fren mesafesi olarak düşünüyorsaniz o zaman doğru.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lee-on! -- 16 Mart 2022; 2:2:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rampa aşşağı motor frenini kullanın frene basarak uzun süre rampa inersen frenler ısınıp şişer tutmaz sürekli bas çek yapmakta tehlikeli arkandaki sürücü duracakmısın yoksa gidecekmisin anlam veremez kazaya sebep olma.

  • Çelik fren disklerinde kısa süreli basıp çekmek, karbon fren disklerinde uzun süre basıp uzun süre çekme tavsiye ediliyor Boeing 737 manualinde. Arabalar için de aynıdır büyük ihtimal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı mesafe ve hızda birinde hafif basıp uzun süre ile, değerinde kısa ama sert fren yaparak aracı durdurduktan sonra uzaktan sıcaklık ölçer ile test edilebilir. Yıpranma payı için diske zarar vermeyecek boyar madde sürülüp o şekilde test edilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlış hatırlamışım o zaman kusura bakmayın hocam. Bende yokuş aşağı ısınmasın diye sürekli değil ara ara basmanın doğru olduğunu biliyorum.

  • Arkadaşlar disk ve balata ısındıkça aşınma artar.


    Bas çek yapmak daha faydalıdır. Bu vesileyle soğutarak frenlersiniz.


    Fren merkezinin ömrü de artar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bytemizlikci kullanıcısına yanıt

    Binek araçlarda optimum frenleme 100-150 derece civarındaki balata/diskte olur, performans arabalarındaki karbon veya hava delikli disklerde 300-400'de optimum tutunmayı sağlar.


    VW Transporter ve Crafter'larda silecekler açıkken her 5 silmede bir defa balatalar hafifçe fren yapıyor, sürücü hissetmeden diskler sıcak tutuluyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Transporterde fren yapmasının sebebi disk üzerindeki su tabakasını kırmak. Sıcak tutmakla alakası yok Hocam. Fabrika reklamını yaparken de bu şekilde yapmıştı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gökhan G. -- 16 Mart 2022; 21:32:16 >
  • TIR retarder kullaniyordur. Sanziman freni de denir.



    Bas çek yapmam bisikletten ziyade otomobillerde pek tavsiye edilmez. Doğrusu takip mesafesini doğru bırakmaktır.
    1. Sürüş verimliliği kaybı.
    2. ABS nedeniyle hiçbir zaman bisiklet gibi kilitlenme diskler bu nedenle sürtünme olacaktir.
    3. Yol tutusunu bozar virajda vs guvenli değil.
    4. Amortisör ve süspansiyon (yay burç vs) elemanlarını erken yıpratır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 16 Mart 2022; 22:36:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.