Bildirim
uzun yolda lastik basınçları ne olmalı?
LTB Rıgoma Erkek Sweatshirt, Gri, L : Amazon.com.tr: Moda
https://www.amazon.com.tr/dp/B0DK7JK6NT
1 sa. önce paylaşıldı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Bu durumda ilk bakmanız (ve bence tek) gereken yer aracın kullanma kılavuzudur.
Pek çok otomobilde lastik basınçları arabanın üzerinde bir yere etiket şeklinde yapıştırılmıştır.
Örneğin kapı içleri (kilit dilinin olduğu yer), benzin deposu kapağı vb. Oralara da bakabilirsiniz.
Telefon açıp yetkili servise de sorabilirsiniz.
Elinizde kullanma kılavuzu olmayabilir.
Bu durumda aracınızın markasını modelini yazınız ki dileyenler yardımcı olabilsin.
Lastik basınçlarını sadece aracın yük durumuna göre ayarlamanız gerekir.
Ayrıca unutmayınız, yedek lastiğin de havasını kontrol ederek kötü bir süprüzle karşılaşma riskini ortadan kaldırmış olursunuz.
arz ederim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 1 Haziran 2007; 0:00:43 > -
merhabalar.
benim arabanın kılavuzunda şehir içi ön 29, arka 29; otoban ön 33, arka 32 diyor. Önceki arabalardan ve internet araştırmalarımdan bildiğim uzun yol öncesinde, normalden(şehiriçi-kısa kullanımlar) 3 psi şişirilmeliler. Artı havalara lastik soğukken bakılmalı. -
evet bu konuda ve arabayla ilgili her konuda referans kullanıcı el kitabı denen yazılı dökümandır. Çünkü lastik olayı hernekadar evrensel bir durum olsada arabayaı üreten dizayn eden mühendis beyler aracın yüksekliği kullanmaya karar verdikleri lastik ölçüleri, manevralar, hızlanma, yavaşlama esnasında aracın maruz kaldığı yükler vb. gibi milyonlarca ihtimali göz önünde bulundurup ona göre hazırlıyolar o bilgileri. ama sen ben o kadar ayrıntıya girmem dersen normalde nasılsa oyle olsun havası derim. bu değerde aracın modelini bilmedeğim için tam diyemiyorum ama 28-32 bar psi arası bi değer. corolla larda dört lastik 32 ayarlanmalıdır mesela.
basınç düşük olursa latiğin sırt kısmı fazla aşınır, biraz fazla hava basarsan buseferde buzda dans eder gibi arabaının yolla temas eden yüzeyi azalacağında savrulur durursun. -
quote:
Orjinalden alıntı: archaeologist
selam arkadaşalar.
hafta sonu 2000 km yol yapacağım. şu anda lastik basınçlarım: önler 28 arkalar 30. bir yerde okumuştum uzun yola çıkmadan önce lastik hava basınçları bir miktar yükseltilmeli diye. siz ne dersiniz?
araba 94 şahin
kullanma klavuzu yok.
herhangi bi yerinde bu konuda bir bilgi yok.
şu anda 28/30, ben 30 /32 yapayım diyorum. -
Uzun yolda lastik havaları bir miktar yükseltilir..bu doğru..Çünkü yaz da olsa kışda olsa yürüyen lastik ısınır ve yumuşar..
Uzun yolda yeri geliyor çukurlardan 100 km ile geçiyorsunuz.Aracın stabil hızda devamı ve kontrolu kaybetmemek için güvenli bir yol.
Ben lastıklere herzaman basarım.Örnek 36 ise 38 falan yanı %5-10 gibi..Yararını çok gördüm.Teknik bir açıklama tam olarak yapamasamda ben böyle yapıyorum.. -
Lastık hava basınç değerleri; eyer araç orjınal lastık takılıysa aracın verisine göre hava basılmalı. Hava basılırken sabah hava sıcaklığı normalken ve araç fazla yol yapmadan kontrol edilmeli.
Gereğinden fazla hava basarsan; havada malum şu sıralar çok fazla neticede gereğinden fazla basınç alırsın. Bu da olumsuz sonuç doğurur. O yüzden sıcaklığın en düşük olduğu zaman kontrol. -
buraya veya bi yerlere sormakla olmaz bu işler. bizde açıp kataloğa bakıp sana yardımcı oluruz. hata payı ve yanlış bilgilendirmede olacaktır. her zaman için kitap ne diyorsa o dur. eğer kitap 40 diyorsa 40 35 diyosa 35 tir. sağda solda yaw ne yapıyon fln diyenler çıkacaktır. öyle de geççç
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X