Şimdi Ara

Uzun yolda segment farkı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
1
Favori
4.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • zayıf motor çok bağırdığı için uzun yolda problem oluyor. misal benim punto 120km hızda 4000 devir çeviriyor ve çok yoruyor.
  • Uzun yolda en önemli iki kriter süspansiyon ve genel yalıtım(yol sesi rüzgar sesi motor sesi cıtırtı pıtırtı vs).Bu unsurlar segment arttıkça artar genel olarak.Uzun yolda D segmentini bile değil E segmente bakmanızı öneririm.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    en önemli konu akslar arası mesafe. Bu mesafe ne kadar kısa olursa, yani aracın ön ve arka tekerleri ne kadar yakın olursa o araç o kadar oynak olur. Çünkü yere bastığı yüzeysel alan daralır, tümsekler, çukurlar çok kısa aralıklarla hatta belki aynı anda ön ve arka aksı etkiler.

    Uzun aks aralığında ise ön teker darbeyi alır, sönümler, sonra arka teker darbeyi alır sönümler. Yere basma alanı daha geniş olduğundan araç bir bütün olarak yere daha stabil basar.

    Gemiler gibi düşünün, küçük gemiler dalgada çol sallanırken, büyük gmeiler az sallanır. En ama en önemli konfor farkı buradan gelir.


    Sonrası say say bitmez, üst segmentte daha iyi amartisör kullanılır. Daha yoğun izolasyon yapılır. Kliması daha kuvvetlidir. Motor çoğunlukla daha büyüktür dolayısıyla daha az bağırır. Malzeme kalitesi daha yüksektir, çıtırtı, tıkırtı duymazsınız. Araç daha ağırdır, rüzgardan, yol bozukluklarının getireceği sarsıntılardan daha az etkilenir, bunu daha az hissettirir. Koltukları daha büyüktür, koltukları çok daha rahattır.

    Özetle ne kadar ekmek o kadar köfte olayını iliklerinize kadar hissedersiniz. Ama konfor için ille orta sınıf ve üzeri olacak diye bir kaide yok. Bende c sınıfı golf var. Hem de önceki jenerasyonlardan. İnanın 600km uzun yol yapıyorum, bindiğim gibi iniyorum. Bedensel hiçbir yorulma olmuyor. Bunda en büyük etken inanılmaz rahat koltukları. Yorulan tek yerim gözlerim oluyor, gözlüklu olduğum için. Bu golfe özel değil, günümüz çoğu c sınıfı araç artık eskisinden çok daha konforlu. Benim aracım dah aeski modelli c ve d sınıf araçlardan çok daha az yoruyor uzun yolda. Benim bindiklerim arasından tabi.

    Bundan en büyük etken artan izolasyon ve 6 ve 7. vitesler. 5 vitesli araçlarda uzun yolda sürekli bir motor uğultusu var. güncel araçların 6 ve 7. vitesleriyle bu dert kalktı. Ayrıca bugün en sabıkalı markaların bile araçları oldukça izolasyonlu hale geldi. Bunu da halk seviyesine indiren araç bence golf 6. O sınıftaki en kuvvetli izolasyon o arabada. O kadar iyiydi o kadar alışılıp övüldü ki tüm üreticiler cı sınıfında o şekil izolasyon yakalamaya çalıştılar. Eskiden o neydi focusla 200km işkence olurdu yol uğultusundan. Dolayısıyla izolasyon çok gelişti, yeni ekonomi vitesleriyle sakin uğultusuz sürüş geldi, üstüne otomatik vites çok yaygınlaştı, bundna dolayı çoğu c sınıfı eskisine göre çok daha iyi. Ama elbette benzer oranlarda d ve e sınıfları da gelişti. Çoğu e sınfı araç artık içinde uykunuzu geitrebilecek kadar sessiz ve konforlu.

    Konuya döndüğümüzde, aks mesafesi, ağırlık, izolasyon ve koltuk kalitesi diyorum. Sınıf arttıkça bunlar da adım adım artar ve konforu çok büyük oranda etkiler.

    Olay bundan ibaret.




  • İmzadaki bir nolu araçla 400 km gidersin bişi anlamassın. ikinci araçla 100km geçtinmi illalah dersin.

    Arkadaşlar detaylı olarak izah etmiş.

    Uzun yolsa, araç büyük olacak...
  • 1 yıl D-segmenti Mondeo 2.0TDCI aracım oldu.

    En önemli farklar ağırlıktan dolayı aracın yolda çok stabil olması, rüzgardan daha az etkilenmesi, yandan tır geçince sarsılmaması ve ses yalıtımı. Ayrıca koltukları da çok rahattı.

    Uzun yolda Mondeo'nun konforunu hiç bir C-segmenti araçta bulamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    D sınıfı uzun yol için iyidir. Imkan varsa tabiki mercedes BMW tercih sebebidir..

    Mercedes le yaptığım uzun yoldan sonra hiç biri o keyfi vermedi şu ana kadar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • b sınıfı araçta
    şöför 2 saatlik yolun sonunda
    artık bi durayım çay içeyim belim ağrıdı kafam şişti der

    c sınfında yaklaşık 3.5 saatlik yoldan sonra yanndakilere hadi bi çay içelim yoruldum der

    d sınfnda 4-5 saatin sonunda beyler uykum geldi hadi bi çorba içelim diye durursun şöför gayet zindedir sadece sıkılmıştır

    e-f sınıfında ise şöför: oha lan ne ara 600km yol gitmişiz !?!?!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En önemli fark yalıtım oluyor uzun yolda. Golf yalıtımda çok başarılı olduğu için uzun yolda passattan çok aşağı kalmaz. Bu yüzden passat almak yerine golf + araç üstü bagajı tercih etmek daha mantıklı olur. Şehir içinde rahat kullanır, şehir dışında da olursa bagaj ihtiyacınızı araç üstü bagaj ile halledersiniz.

    Küçük arabaların motoru da küçük olduğu için daha fazla devir çevirir, daha fazla yol gürültüsü ve motor gürültüsü içeri alır. Ayrıca süspansiyon olarak da daha çok sarsar, engebeleri daha çok hissettirir.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Eskiden büyük araçlarda büyük motor olduğu fikri doğrudur ama günümüzde adamlar tüm segmentlerine aynı motoru koyar oldular.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: real_madrid_

    Segmentten ziyade arabanın genişliği.Yolcu dizi koltuk mesafesi vs. önemlidir.
    D sınıfı araçlar elbette uzun yolda konfoludur.Ama bu durum C sınıfı araçların da uzun yolda konfor sağlamadığını söylemeyez.
    Fluance,Focus,Linea C segmenti araçlar olmasına rağmen uzun yolda sizi yormazlar.
    Ama küçük motorlu veya dizel araçlar uzun yolda motor sesi bakımından sizi rahatsız edebilir.
    Hatta küçük motorlu araçlar uzun yolda büyük motorlardan fazla yakar ve ses çıkarır.
    Sebebi küçük motor aşırı besleme yapar,fazla devir yapar buda fazla yakıt ve gürültüye neden olur.


    Bu adamın yorumunu neden eksilediniz? Küçük hacimli Motor daha çok devir çevirip daha fazla ses yapmazmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Uzun yolda ne kadar büyük o kadar konforludur ve iyidir, tercihim F segment olan Mercedes S, imkan varsa Bentley Mulsanne F segmentten daha iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yılın Üyesi

    Eskiden büyük araçlarda büyük motor olduğu fikri doğrudur ama günümüzde adamlar tüm segmentlerine aynı motoru koyar oldular.

    Haklısınız, ötv bizi 1.6 ve altı hacme yöneltiyor mecbur.

    1.6 avensis ile 2.0 avensis arasında bile belirgin bir konfor farkı vardır.
  • Şehirici arada fark yok gibi bişey asil fark 3 4 saatten uzun yolculukkarda ortaya cikmaya başlıyor.

    Bi de uzun yolda araba kadar önemli diğer mevzu da güçlü bi motor ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edıfıce


    quote:

    Orijinalden alıntı: real_madrid_

    Segmentten ziyade arabanın genişliği.Yolcu dizi koltuk mesafesi vs. önemlidir.
    D sınıfı araçlar elbette uzun yolda konfoludur.Ama bu durum C sınıfı araçların da uzun yolda konfor sağlamadığını söylemeyez.
    Fluance,Focus,Linea C segmenti araçlar olmasına rağmen uzun yolda sizi yormazlar.
    Ama küçük motorlu veya dizel araçlar uzun yolda motor sesi bakımından sizi rahatsız edebilir.
    Hatta küçük motorlu araçlar uzun yolda büyük motorlardan fazla yakar ve ses çıkarır.
    Sebebi küçük motor aşırı besleme yapar,fazla devir yapar buda fazla yakıt ve gürültüye neden olur.


    Bu adamın yorumunu neden eksilediniz? Küçük hacimli Motor daha çok devir çevirip daha fazla ses yapmazmı?

    Eksilerden biri de bana aitti. Benim eksi verme sebebim, giriş cümlesine katılmıyorum. Segmentten ziyade arabanın genişliği önemli değil, arka diz mesafesi de önemli değil. Audi a4, bmw 3, volvo s60 çok da geniş araçlar değil ama bu araçların latitude, süperb ya da passattan da daha konforlu oldukları ortada.
    Diğer arkadaşlar da bu sebepten eksilemiştir tahminimce..




  • araciniz ne olursa olsun uzun yolda olmazsa olmaziniz cruise control ve ses yalıtımı olmalı.. yuksek surat icin degil ama motoru rahatlatmak icin de 6. vites gerektigini dusunuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yılın Üyesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: edıfıce


    quote:

    Orijinalden alıntı: real_madrid_

    Segmentten ziyade arabanın genişliği.Yolcu dizi koltuk mesafesi vs. önemlidir.
    D sınıfı araçlar elbette uzun yolda konfoludur.Ama bu durum C sınıfı araçların da uzun yolda konfor sağlamadığını söylemeyez.
    Fluance,Focus,Linea C segmenti araçlar olmasına rağmen uzun yolda sizi yormazlar.
    Ama küçük motorlu veya dizel araçlar uzun yolda motor sesi bakımından sizi rahatsız edebilir.
    Hatta küçük motorlu araçlar uzun yolda büyük motorlardan fazla yakar ve ses çıkarır.
    Sebebi küçük motor aşırı besleme yapar,fazla devir yapar buda fazla yakıt ve gürültüye neden olur.


    Bu adamın yorumunu neden eksilediniz? Küçük hacimli Motor daha çok devir çevirip daha fazla ses yapmazmı?

    Eksilerden biri de bana aitti. Benim eksi verme sebebim, giriş cümlesine katılmıyorum. Segmentten ziyade arabanın genişliği önemli değil, arka diz mesafesi de önemli değil. Audi a4, bmw 3, volvo s60 çok da geniş araçlar değil ama bu araçların latitude, süperb ya da passattan da daha konforlu oldukları ortada.
    Diğer arkadaşlar da bu sebepten eksilemiştir tahminimce..

    Sizde haklısınız ama bmw, Mercedes gibi arabaları kendi içlerinde kıyaslamak dogru olmazmı onlar zaten Premium değilmi? Yada ben mi bu Markaları çok abartıyorum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • onurmaurer kullanıcısına yanıt
    CC nin yanında bir de güçlü bir motor oldu mu tam olur. Bir ara atmosferik bir aracım vardı. cc yokuşlarda devreden çıkar ve sinir ederdi adamı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yılın Üyesi

    CC nin yanında bir de güçlü bir motor oldu mu tam olur. Bir ara atmosferik bir aracım vardı. cc yokuşlarda devreden çıkar ve sinir ederdi adamı.

    şöyle 1750 devirde 6. viteste 6 kişi artı bagaj full dolu tahmini ağırlığı 2300 kg olan araçla cc den çıkmadan Köroğlu beli rampalarını çıkmak tabi ki iyi oluyor.
  • Hyundai accent,skoda superb,rr sport,w221 s350 ile tecrübe edindim.

    Uzun yolun sonunda accent'ten indikten sonra bütün bel ağrılarım geri dönmüştü

    Superb'e bindiğim gibi indim hala hayranlık duyuyorum. "asla kusursuz demiyorum"

    Rr sport da durum farklıydı biraz, asla rahatsız diyemeyeceğim fakat arkası biraz hareketliydi detayları elbet herkes biliyor yüksek araç farklı süspansiyon vs vs.

    w221'den indiremediler beni "inmem ulen"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burak kenan -- 3 Eylül 2014; 16:47:12 >




  • Sınıf farkı tek başına faktör değil, kişinin kullanım ve oturma tarzı, aracın kalitesi, iç tasarımı... bir sürü faktör var.

    Kullanım ve oturma tarzı: Bir kişi yatay pozisyonda araç kullanmayı seviyordur, d sınıfı tercih eder; Ben d sınıfı almak için yola çıktım, gerektiğinde dikte oturabileyim dedim ve c-max aldım.

    Aracın kalitesi: Marka tartışmasına sebep olmayayım, c sınıfı kaliteli bir araç, d sınıfı daha düşük kaliteli bir araçtan konforludur. Bütçe sabit ise c sınıfı 2013 model, yeni kasa bir araç; d sınıfı önceki kasa 2010 model araçtan daha iyi olabilir.

    İç tasarım: Bir önceki kasa focus ve astra h üzerinden anlatayım. Focusta kapı kalın, orta konsol iri bu yüzden bacakları bir açıp kapatayım diyemiyorsun, alan dar geliyor, astra h (rakamları bilmiyorum) muhtemelen daha dar ancak orta konsol ve kapı daha az yer kapladığından oturma alanı daha geniş.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.