Şimdi Ara

Uzun yolda segment farkı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
1
Favori
4.578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhabalar;


    Ben uzun yoldaki segmet farkının nelere etkisi olup olmadığını oldukça merak etmekteyim. Bu konuda bilgili arkadaşlar yardımcı olursa memnun olurum.

    Mesela golf ve passat 800 km yol kat etse kullanıcılar aynı güzergahları kullansalar, aynı mola yerlerinde aynı sürelerde mola verseler, bu iki kullanıcı arasında

    yorgunluk,bel ağrısı vb. gibi yolculuğun vermiş olduğu olumsuzluklar çok hissedilir mi?

    Marka olarak sınırlandırmak istemedim sadece örnek verdim Ford, Opel, Honda herhangi bir markada olabilir.

    Bir soru daha sormak istiyorum.

    Citroen C4 ün veya Ford Focus HB in şehir içi rahatlığı ve kullanım kolaylığı uzun yola da aktarılabilir mi? D segmentine ihtiyaç duyulmadan?



  • Uzun yolda c sınıfı ve d sınıfı arasında konfor farkı oluşuyor. Alt sınıflarda yorgunluk daha bariz belli oluyor. Bunun en büyük sebebinin de ses olduğunu düşünüyorum. uzun süre yüksek sesle müzik dinleyemeyiz mesela, yoruluruz. Bu da ona benzer bir durum..
  • Segmentten ziyade arabanın genişliği.Yolcu dizi koltuk mesafesi vs. önemlidir.
    D sınıfı araçlar elbette uzun yolda konfoludur.Ama bu durum C sınıfı araçların da uzun yolda konfor sağlamadığını söylemeyez.
    Fluance,Focus,Linea C segmenti araçlar olmasına rağmen uzun yolda sizi yormazlar.
    Ama küçük motorlu veya dizel araçlar uzun yolda motor sesi bakımından sizi rahatsız edebilir.
    Hatta küçük motorlu araçlar uzun yolda büyük motorlardan fazla yakar ve ses çıkarır.
    Sebebi küçük motor aşırı besleme yapar,fazla devir yapar buda fazla yakıt ve gürültüye neden olur.
  • Diz baş mesafesi de özellikle arka bölüm için önemli ama ondan ziyade aks mesafesinin üst segmentte daha uzun olması (aks mesafesi uzadıkça yüzme hissi artar yol üzerinde, aynı şekilde uzun virajlarda stabilite ve kontrol de iyileşir) daha kuvvetli yalıtım ve daha kaliteli süspansiyonlar, daha geniş, üzerine daha çok para harcanmış ortopedik açıdan iyi koltuklar, kabin içi vibrasyonun da az olması gibi pek çok konu birleşir.

    Bunlar teoriktir, her araçta birebir gözlenecek diye bir kaide yok. Segmentinde konfor konusunda başı çeken iddialı araçlar, bir üst segmentteki ortalama üretimlere kafa tutabilir, üretim kalitesi ile ilişkili bir konu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 2 Eylül 2014; 13:47:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Diz baş mesafesi de özellikle arka bölüm için önemli ama ondan ziyade aks mesafesinin üst segmentte daha uzun olması (aks mesafesi uzadıkça yüzme hissi artar yol üzerinde, aynı şekilde uzun virajlarda stabilite ve kontrol de iyileşir) daha kuvvetli yalıtım ve daha kaliteli süspansiyonlar, daha geniş, üzerine daha çok para harcanmış ortopedik açıdan iyi koltuklar, kabin içi vibrasyonun da az olması gibi pek çok konu birleşir.

    Bunlar teoriktir, her araçta birebir gözlenecek diye bir kaide yok. Segmentinde konfor konusunda başı çeken iddialı araçlar, bir üst segmentteki ortalama üretimlere kafa tutabilir, üretim kalitesi ile ilişkili bir konu.
    Bunu aynı marka aracın C ve D segmenti diye düşünürseniz D segmenti araç daha rahat olacaktır, ama farklı markalarda farklı sonuçlar oluşabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Bunu aynı marka aracın C ve D segmenti diye düşünürseniz D segmenti araç daha rahat olacaktır, ama farklı markalarda farklı sonuçlar oluşabilir.

    Alıntıları Göster
    Ağırlık - Ses yalıtımı ve genel olarak D sınıfı araçlar konfor odaklı olduğu için daha rahat olur. Bir dahaki aracım inşallah D Sıfını olacak.
  • Aks mesafesi uzun olduğu için yola daha iyi oturur,motor daha güçlü olduğu için bağırmaz, koltukları daha geniş,rahat ve özellikli olur.
  • D sınıfı uzun yol için iyidir. Imkan varsa tabiki mercedes BMW tercih sebebidir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta

    Aks mesafesi uzun olduğu için yola daha iyi oturur,motor daha güçlü olduğu için bağırmaz, koltukları daha geniş,rahat ve özellikli olur.
    4 farklı sınıftaki araçlara sahip oldum ve sınıf farkını hissettim.

    A sınıfı=fiat panda

    B sınıfı=Daihatsu Sirion

    Csınıfı: Fiat Stilo

    D sınıfı:toyota avensis

    nedir bu farklar?

    diz mesafesi ve koltuk konforu en önemlisi.
  • Dediğinize benzer bir yolculuk yaptım farklı araçlarla.
    ford courier, kia ceed, Volvo s60, hyundai accent admire.
    Hyundai hariç hepsi sıfır araçtı.
    Hepsi ile aynı güzergahta 1200 km civarı yol yaptım. Hepsi dizel.
    Sonuç olarak s60 ile hiç yorulmadım desem yeridir. Markalar farklı da olsa araç büyüdükçe konfor çok çok artıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irish

    Dediğinize benzer bir yolculuk yaptım farklı araçlarla.
    ford courier, kia ceed, Volvo s60, hyundai accent admire.
    Hyundai hariç hepsi sıfır araçtı.
    Hepsi ile aynı güzergahta 1200 km civarı yol yaptım. Hepsi dizel.
    Sonuç olarak s60 ile hiç yorulmadım desem yeridir. Markalar farklı da olsa araç büyüdükçe konfor çok çok artıyor.
    segment farkı asıl uzun yolda çıkar ortaya, şehir içi park yeri ve dar yollar genelde sıkıntıdır büyük segmente...
  • Koltuk konforu çok etkili puntoo ile 2500 km uzun yol yaptım bu yaz cidden yordu.sedan bir araç bu kadar olmayacaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacox

    segment farkı asıl uzun yolda çıkar ortaya, şehir içi park yeri ve dar yollar genelde sıkıntıdır büyük segmente...

    Alıntıları Göster
    en önemli konu akslar arası mesafe. Bu mesafe ne kadar kısa olursa, yani aracın ön ve arka tekerleri ne kadar yakın olursa o araç o kadar oynak olur. Çünkü yere bastığı yüzeysel alan daralır, tümsekler, çukurlar çok kısa aralıklarla hatta belki aynı anda ön ve arka aksı etkiler.

    Uzun aks aralığında ise ön teker darbeyi alır, sönümler, sonra arka teker darbeyi alır sönümler. Yere basma alanı daha geniş olduğundan araç bir bütün olarak yere daha stabil basar.

    Gemiler gibi düşünün, küçük gemiler dalgada çol sallanırken, büyük gmeiler az sallanır. En ama en önemli konfor farkı buradan gelir.


    Sonrası say say bitmez, üst segmentte daha iyi amartisör kullanılır. Daha yoğun izolasyon yapılır. Kliması daha kuvvetlidir. Motor çoğunlukla daha büyüktür dolayısıyla daha az bağırır. Malzeme kalitesi daha yüksektir, çıtırtı, tıkırtı duymazsınız. Araç daha ağırdır, rüzgardan, yol bozukluklarının getireceği sarsıntılardan daha az etkilenir, bunu daha az hissettirir. Koltukları daha büyüktür, koltukları çok daha rahattır.

    Özetle ne kadar ekmek o kadar köfte olayını iliklerinize kadar hissedersiniz. Ama konfor için ille orta sınıf ve üzeri olacak diye bir kaide yok. Bende c sınıfı golf var. Hem de önceki jenerasyonlardan. İnanın 600km uzun yol yapıyorum, bindiğim gibi iniyorum. Bedensel hiçbir yorulma olmuyor. Bunda en büyük etken inanılmaz rahat koltukları. Yorulan tek yerim gözlerim oluyor, gözlüklu olduğum için. Bu golfe özel değil, günümüz çoğu c sınıfı araç artık eskisinden çok daha konforlu. Benim aracım dah aeski modelli c ve d sınıf araçlardan çok daha az yoruyor uzun yolda. Benim bindiklerim arasından tabi.

    Bundan en büyük etken artan izolasyon ve 6 ve 7. vitesler. 5 vitesli araçlarda uzun yolda sürekli bir motor uğultusu var. güncel araçların 6 ve 7. vitesleriyle bu dert kalktı. Ayrıca bugün en sabıkalı markaların bile araçları oldukça izolasyonlu hale geldi. Bunu da halk seviyesine indiren araç bence golf 6. O sınıftaki en kuvvetli izolasyon o arabada. O kadar iyiydi o kadar alışılıp övüldü ki tüm üreticiler cı sınıfında o şekil izolasyon yakalamaya çalıştılar. Eskiden o neydi focusla 200km işkence olurdu yol uğultusundan. Dolayısıyla izolasyon çok gelişti, yeni ekonomi vitesleriyle sakin uğultusuz sürüş geldi, üstüne otomatik vites çok yaygınlaştı, bundna dolayı çoğu c sınıfı eskisine göre çok daha iyi. Ama elbette benzer oranlarda d ve e sınıfları da gelişti. Çoğu e sınfı araç artık içinde uykunuzu geitrebilecek kadar sessiz ve konforlu.

    Konuya döndüğümüzde, aks mesafesi, ağırlık, izolasyon ve koltuk kalitesi diyorum. Sınıf arttıkça bunlar da adım adım artar ve konforu çok büyük oranda etkiler.




  • Aynı sınıf araçlarda da fark ediyor. 1 ay önce 900 km yolu Fluence ile gittim, yorulmadım. Dönüşü Focus II ile yaptım yoruldum. İkisi de 2011 model temiz yeni araçlardı. Ancak Fluence ile 130 la düz yolda besmele çeke çeke gittim. Focus la virajlı yollarda bile en ufak endişem olmadı. Ama Focus II çok kafa ütülüyor. İkisi de dizeldi.
  • En buyuk farkı arka koltuktaki yolcular yasıyor .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    En buyuk farkı arka koltuktaki yolcular yasıyor .
    2000 model d sınıfı aracın verdiği konforu günümüz a ve b sınıf araç veremez en önemli konu dingil mesafesi bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    2000 model d sınıfı aracın verdiği konforu günümüz a ve b sınıf araç veremez en önemli konu dingil mesafesi bence

    Alıntıları Göster
    Segment sadece boyut ve kullanım alanı için olduğu söyleniyor.
    Bence de öyle.
    Bu nedenle segment yerine özellikler önemli.
    Süspansiyonu iyi ve konforlu olan.
    Yol tutuşu daha iyi olan.
    ESPsi olan.
    Cruise COntrolü olan ve varsa adaptif cruise control olan.
    Bunlara bakarak alınmalı.
  • Uzun yolda Golf, Passat'tan daha konforlu gelmişti bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SalutGilles

    Uzun yolda Golf, Passat'tan daha konforlu gelmişti bana.
    En büyük fark aracın boyutlarından ve yol tutuşundan oluşuyor. Birde ses yalıtımı çok önemli.

    Mesela kendimden örnek vereyim. R9 Broadway kullanıyorum. Belki daha önceden kullanan varsa eğer direk dikkatini aracın sürekli yolda gezmesi çekmiştir. Yani şeritte tutmak için sürekli araca müdahale etmek zorudasınız. 90'ı geçince motor seside çok fazla oluyor. Tek seferde 250 km yol yapmıştım acayip derecede yorulmuştum.

    Mesela onun yerine BMW 520i olsaydı eğer çok şey değişirdi. En basitinden aracı şeritte tutmaya çalışmayacaktım. Rayda gider gibi gidiyo zaten meret Daha sonra motor ve yol sesinden rahatsız olmayacaktım. İstediğim kadar basıp 90'la gittiğim kadar sıkılmayacaktım. Eğlenmek için güzel bir multimedya sistemi olacaktı, koltuklar çok daha rahat olacaktı. Belkide en önemlisi klima olacaktı




  • Benim bindigim en rahat araç Chrysler Town&country modeli idi. 2014 model bu araçta 3.8 benzinli motor vardı. Otomatik vitesti. Koltuklar deri idi. Ama asıl konfor motor hacminden dolayi 150km hızla giderken bile motor devri 2300 u gecmiyordu.

    10 gün kiralayip sürmüştüm ABD'de. Hayran kaldım. Araç gerçek 7 kişilik güzel bi araba idi.

    Kendi aracimda böyle büyük bir motor kullanilmasini isterdim.

    Abd neden turbo yerine büyük motor hacmi seviyor işte bu yüzden. Konfor.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.