Şimdi Ara

Motor freni motora zararlı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
20.472
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aksi takdirde fren balataları gidiyor sizce hangisi ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Freni Motora Zararlı mı?

    Motor freni, aracın hızını azaltmak için kullanılan bir tekniktir. Motor freni, gaz pedalını bıraktığınızda motorun kompresyonunu kullanarak aracı yavaşlatır. Bu, özellikle yokuş aşağı giderken veya ani duruşlarda faydalı olabilir.

    Ancak, motor freninin motora zarar verip vermediği konusunda tartışmalar vardır. Bazıları, motor freninin motora aşırı yük bindirdiğini ve zamanla hasara yol açabileceğini iddia eder. Diğerleri ise motor freninin motora zarar vermediğini ve hatta faydalı olabileceğini öne sürer.

    Motor Freninin Zararları

    Motor freni, aşağıdaki durumlarda motora zarar verebilir:

    • Sürekli kullanım: Motor frenini sürekli olarak kullanmak, motorun aşınmasına ve yıpranmasına neden olabilir.
    • Yüksek devirlerde kullanım: Motor frenini yüksek devirlerde kullanmak, motorun pistonlarına ve silindirlerine zarar verebilir.
    • Arızalı motor: Arızalı bir motor, motor freninden kaynaklanan ekstra yüke dayanamayabilir.

    Motor Freninin Faydaları

    Motor freni, aşağıdaki durumlarda motora faydalı olabilir:

    • Fren balatalarının korunması: Motor freni, fren balatalarının aşınmasını azaltarak ömürlerini uzatır.
    • Motorun soğutulması: Motor freni, motorun soğumasına yardımcı olan hava akımını artırır.
    • Yakıt tasarrufu: Motor freni, yakıt enjeksiyonunu kapatarak yakıt tasarrufu sağlar.

    Motor Frenini Kullanma Önerileri

    Motor freninin motora zarar vermemesini sağlamak için aşağıdaki önerilere uymalısın:

    • Motor frenini sürekli kullanmaktan kaçın.
    • Motor frenini yüksek devirlerde kullanma.
    • Arızalı bir motor varsa motor frenini kullanma.
    • Motor frenini, fren balatalarını korumak ve yakıt tasarrufu yapmak için kontrollü bir şekilde kullan.

    Sonuç

    Motor freni, gerektiğinde kontrollü bir şekilde kullanıldığında motora zarar vermez. Ancak, sürekli veya aşırı kullanım, motora zarar verebilir. Motor frenini doğru bir şekilde kullanarak, fren balatalarını koruyabilir, yakıt tasarrufu yapabilir ve motorun sağlığını koruyabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motor freninin hiçbir zararı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    hem fren balatalarını korur hem de yakıt ekonomisi yapmanızını sağlar cut off dan dolayı...
    bunu yaparken 3000 deviri geçirmemeye çalışın yoksa zararlı olabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: şahinler

    hem fren balatalarını korur hem de yakıt ekonomisi yapmanızını sağlar cut off dan dolayı...
    bunu yaparken 3000 deviri geçirmemeye çalışın yoksa zararlı olabilir...

    3000 deviri geçirmeden durdurmak zor olsa gerek öyle motor frenimi olur ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    quote:

    Orijinalden alıntı: şahinler

    hem fren balatalarını korur hem de yakıt ekonomisi yapmanızını sağlar cut off dan dolayı...
    bunu yaparken 3000 deviri geçirmemeye çalışın yoksa zararlı olabilir...

    3000 deviri geçirmeden durdurmak zor olsa gerek öyle motor frenimi olur ya

    Alıntıları Göster
    Aşırıya kaçmadıkça zararı olmaz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    quote:

    Orijinalden alıntı: şahinler

    hem fren balatalarını korur hem de yakıt ekonomisi yapmanızını sağlar cut off dan dolayı...
    bunu yaparken 3000 deviri geçirmemeye çalışın yoksa zararlı olabilir...

    3000 deviri geçirmeden durdurmak zor olsa gerek öyle motor frenimi olur ya

    Alıntıları Göster
    normalde zararlı değil fakat duruma göre çok fazla vites küçültme moturu uçurabilirde..güncel araçlarda biraz daha düşük bir ihtimal ama bu işlem sırasında ortaya cıkan güç,basınc küçümsenmeyecek şekilde fazla..dolayısı ile 4.vitesten 1.vitese motor freni yapayım diye atılırsa motoru ele almak da var..o yüzden biraz dikkat etmek lazım




  • Dayim anlatmisti bir gun,Bmw marka bir araca biniyor arkadasinin...Yaklasik 120 km hizla birden dur.ak zorunda kaliyorlar,onlerine bir sey mi cikiyor ne hatirlamiyorum,Surucu yani dayimin arkadasi 5. Vitesden 1.vitese atmis ve arac durmus...Sonra yollarina devam etmisler ama dayim cok saskindi anlatirken bile...Dayim mesela normal frene kizaklasak o mesafede duramazdik diyordu....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet

    Dayim anlatmisti bir gun,Bmw marka bir araca biniyor arkadasinin...Yaklasik 120 km hizla birden dur.ak zorunda kaliyorlar,onlerine bir sey mi cikiyor ne hatirlamiyorum,Surucu yani dayimin arkadasi 5. Vitesden 1.vitese atmis ve arac durmus...Sonra yollarina devam etmisler ama dayim cok saskindi anlatirken bile...Dayim mesela normal frene kizaklasak o mesafede duramazdik diyordu....
    Geçen gün 120 ile giderken vitesi 1e aldım, pistonlar kaputu delip fırladılar...

    o günden beri balataları kullanıyorum..

    İşin şakası bir yana, belli hızlarda kullanmak ve şu kompresyon mu ne diyorlar ona sokmamak lazım. yüksek devirlerde olmayacak bir şey... Onun dışında bir zararı olacağını zannetmiyorum. günlük hayatta da o zaman devirlendirmeyelim motor 3500ü geçmeyelim
    Balatalara faydası var...

    Çünkü benim gibi otomatik mağduru insanlar; 50bin'de ön fren takımı yenilemek zorunda kalıyorsun araç full şehir içinde yaptıysa o km'yi... Ayrıca daha uzun bir frenleme ve ısıya maruz kalıyor. Fren performansında azalma oluyor... Yeri geliyor birden hız kaybetmem gerekiyor, kırmızı ışık gibi..
    Fazla ısıya kalmış diskler suyla buluşursa yamulabiliyorlar, benimkiler gibi.. eski sahibinde olmuş sanırım.. şehir içi gidilince fark edilmiyor...

    Kullanma klavuzunda D'den 2'ye motor freni amaçlı alınabileceği yazıyordu, bir gün tırsarak da olsa denedim. 1-2 sn sonra 2e aldı ve frenle beraber çok güzel bir frenleme oldu. artık sürekli yapıyorum. tek yapabildiğim 90-60 arası 2e alabilmek 2'e aldığımda motor freni için uygun devirde değilse zaten 3.viteste devam ediyor. 3. vites manuelin 4ü gibi 1 oranlı..




  • otomatik viteste motor freni yapılır mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    otomatik viteste motor freni yapılır mı?
    ben bugün gece 100 km hızla giderken ışıklara kadar motor freniyle durdum hiç frene basmadan. yalnız 3'ten 2ye alınca devir çok yükseldi araç öne yığıldı.

    misal 4. vites 1500 devirlere geldiğinde 3. vitese takınca ayağınızı debriyajdan hızlıcamı çekiyorsunuz yoksa yavaşca mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    otomatik viteste motor freni yapılır mı?

    Yarı otomatik araçlarda yapılır yanılmıyorsam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    ben bugün gece 100 km hızla giderken ışıklara kadar motor freniyle durdum hiç frene basmadan. yalnız 3'ten 2ye alınca devir çok yükseldi araç öne yığıldı.

    misal 4. vites 1500 devirlere geldiğinde 3. vitese takınca ayağınızı debriyajdan hızlıcamı çekiyorsunuz yoksa yavaşca mı?

    Diyelim aracın benzinli 4. viteste 2500 devirde gidiyosun muhtemelen hızın 75-80 gibi bişey olacak o sırada 2. vitese alıp hızlıca debriyajdan çekebilirsin, ama devir ucu ucuna yetişir diye tahmin ediyorum 3 sonra 2 yaparsan daha sağlıklı olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    ben bugün gece 100 km hızla giderken ışıklara kadar motor freniyle durdum hiç frene basmadan. yalnız 3'ten 2ye alınca devir çok yükseldi araç öne yığıldı.

    misal 4. vites 1500 devirlere geldiğinde 3. vitese takınca ayağınızı debriyajdan hızlıcamı çekiyorsunuz yoksa yavaşca mı?

    Tabii ki sakin sakin,yavaşça...Hayatta herşey,her türlü olay sakin sakin yapılmalı...Süratlisi,fazlası,hızlısı bünyeye zarar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo


    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    otomatik viteste motor freni yapılır mı?

    Yarı otomatik araçlarda yapılır yanılmıyorsam.

    Tam otomatiklerde de yapilir.
  • Arkadaşlar motor freni yaparken,

    Vites düşürürken debriyaja bastığınızda aracı rolanti devrine düşürüp, aracı bir alt vitese alıp debriyajdan çekerseniz, motoru yakıt vermeden rolantiden yüksek devre döndürmeye çalışmış ve debriyajınıza yük bindirmiş olursunuz. Bu pek mantılı bir yöntem değil. Eğer durma mesafeniz ile ilgili bir riskiniz yoksa ara gazı vermenizi öneririm. Kavramayı yüksek devirde yaptırıp cut off'a bırakırsanız (gazı bırakırsanız) zaten motor freni yapmış olursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Arkadaşlar motor freni yaparken,

    Vites düşürürken debriyaja bastığınızda aracı rolanti devrine düşürüp, aracı bir alt vitese alıp debriyajdan çekerseniz, motoru yakıt vermeden rolantiden yüksek devre döndürmeye çalışmış ve debriyajınıza yük bindirmiş olursunuz. Bu pek mantılı bir yöntem değil. Eğer durma mesafeniz ile ilgili bir riskiniz yoksa ara gazı vermenizi öneririm. Kavramayı yüksek devirde yaptırıp cut off'a bırakırsanız (gazı bırakırsanız) zaten motor freni yapmış olursunuz.
    Bu olay baskı balatasının ömrünü kısaltmaz mı?

    50 liralık fren balatasını korumak için 500 liralık baskı balatadan olmayalım sonra.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomiken

    Bu olay baskı balatasının ömrünü kısaltmaz mı?

    50 liralık fren balatasını korumak için 500 liralık baskı balatadan olmayalım sonra.

    Alıntıları Göster
    Cok ani olarak vites kuculturseniz Triggere zarar verme olasiliginiz da var, yumusak yumusak durdurmak lazim arabayi motor freni ile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet

    Dayim anlatmisti bir gun,Bmw marka bir araca biniyor arkadasinin...Yaklasik 120 km hizla birden dur.ak zorunda kaliyorlar,onlerine bir sey mi cikiyor ne hatirlamiyorum,Surucu yani dayimin arkadasi 5. Vitesden 1.vitese atmis ve arac durmus...Sonra yollarina devam etmisler ama dayim cok saskindi anlatirken bile...Dayim mesela normal frene kizaklasak o mesafede duramazdik diyordu....

    Güzel hikayeymiş. BMW ya, görülmemiş bilinmemiş ne özellikleri var di mi?

    Motor freniyle sert fren etkisini aldığınız araba Formula 1 arabasıdır, sadece gazı bıraktığınızda aerodinamik frenleme ve kompresyon ile elde ettikleri yavaşlama orta sınıf bir arabanın tam güç frenlemesine eşdeğerdir. Çeşitli otomobil dergisi testlerinde ve Renault Formula 1 Book 1995 ansiklopedisinde görebilirsiniz.

    Ama BMW mi... hiç sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aviator007 -- 13 Ağustos 2012; 11:27:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Cok ani olarak vites kuculturseniz Triggere zarar verme olasiliginiz da var, yumusak yumusak durdurmak lazim arabayi motor freni ile.

    Alıntıları Göster
    vites küçültme şeklinde aracı durdurmanın zararı yoktur.
    Tabi bu işi sıralı şekilde yapmanız gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Arkadaşlar motor freni yaparken,

    Vites düşürürken debriyaja bastığınızda aracı rolanti devrine düşürüp, aracı bir alt vitese alıp debriyajdan çekerseniz, motoru yakıt vermeden rolantiden yüksek devre döndürmeye çalışmış ve debriyajınıza yük bindirmiş olursunuz. Bu pek mantılı bir yöntem değil. Eğer durma mesafeniz ile ilgili bir riskiniz yoksa ara gazı vermenizi öneririm. Kavramayı yüksek devirde yaptırıp cut off'a bırakırsanız (gazı bırakırsanız) zaten motor freni yapmış olursunuz.

    Evet, bilgi budur
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.