Şimdi Ara

Vakumla yağ değişimi zararlı mıdır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
51
Cevap
0
Favori
13.723
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crow in cornfield

    O kadar zamanda lpg li araba simsiyah oluyorsa bir sıkıntı vardır en iyi ihtimalle motor a geçmişte iyi bakılmamıştır.yoksa imkanı yok siyah olmaz
    5000 km sonra 10-40 tam sentetik bu halde çıktı



    Vakumla yağ değişimi zararlı mıdır?



    üstelik motor temizlenir diye daha önce 1000 km sonra yağ değiştirmiştim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    5000 km sonra 10-40 tam sentetik bu halde çıktı







    üstelik motor temizlenir diye daha önce 1000 km sonra yağ değiştirmiştim

    Alıntıları Göster
    en güzeli yağ çubuğunu çekip yağını beyaz peçete üzerine silip fotoğraflarsan daha net fikrimiz olur ama 5.000 km de simsiyah olmaması lazım. merakınız varsa 25000 km de ki yağı çekip göndereyim size.bal rengi gibi birşey olur. kullandıkça sarının rengi koyulaşır. siyah olması bambaşka bir şey.




  • Yağın rengi karardi diye yağ değişmez arkadaşlar. O yağlar en az 15 bin km gider. Siz bu aşırı titizliğiniz ile güya arabanizi sevip koruyorsunuz ama torunlarimiza miras bırakacağımız çevreye de zarar veriyorsunuz.

    Not, bir dostum acemiliğinden 50-60 bin km hiç yağ degişmemişti, yani öyle bir bakım olduğunu dahi bilmiyor muş, aracına hiç bir şey olmadi. Hala da biniyor.

    Uzun lafın kısası 15 binden önce yağ değişmek israftir. Çevre katliamidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Meticulous kullanıcısına yanıt
    aynen.zaten tıpayıda kartelin dişlerinide bozuyo kamiller.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • asbengu A kullanıcısına yanıt
    Haklısınız yağın rengi hiçbir şey ifade etmez. Çünkü yağın rengi bin kmde de değişebilir ama işlevini yitirmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Aynen benim tapaya beyaz teflon sardı kamil. Ne işe yarayacaksa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aye aye

    Aynen benim tapaya beyaz teflon sardı kamil. Ne işe yarayacaksa
    aynen.sıfır tıpa aldım contasıda üzerinde zaten teflon sarınca kafama takıldı,dişimi bozdu acaba.hep çıraklara bırakıyolar arabanın içine ediyolar.vakum daha iyi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Meticulous kullanıcısına yanıt
    kapak falan etmemiş, totular, matal parçaları hala karter dibinde... Aşağı doğru akarak bunların bir kısmı daha temizleniyor.

    Engine flush katkısı ile temizlik yapmanızı öneririm :)
  • Vakumla değişim ile karter den tpa açılarak, yağ değişiminin arasında fark var.

    O tpayı boşuna koymamışlar .

    Sanayide yağ değişimi 2 bakımda 1 ,her zaman 1 lt fazla yağ alırım.

    Motor sıcakken yağ boşaltımı yapılır.

    Damlamaya başladığında, karter tıpasnı hafifçe tutturup fazladan almış olduğum 1 lt yağı uygularım.

    10 dk sonra tekrar tıpayı açıp boşaltımı uygulandıktan sonra Yen'i yağ dolumu gerçekleştiririm.

    Aradaki fark vakumla boşaltım 2 bin km de siyah

    Karter tıpa boşaltımı 2 bin km hafif siyah.

    Kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    Yağın rengi karardi diye yağ değişmez arkadaşlar. O yağlar en az 15 bin km gider. Siz bu aşırı titizliğiniz ile güya arabanizi sevip koruyorsunuz ama torunlarimiza miras bırakacağımız çevreye de zarar veriyorsunuz.

    Not, bir dostum acemiliğinden 50-60 bin km hiç yağ degişmemişti, yani öyle bir bakım olduğunu dahi bilmiyor muş, aracına hiç bir şey olmadi. Hala da biniyor.

    Uzun lafın kısası 15 binden önce yağ değişmek israftir. Çevre katliamidir.
    Arkadaşım neye dayanarak söylüyorsun? Dizel araçlarda yağın kararması normal, benzinli araçlarda normal değildir. Bunun Çevre ile ne alakası var? Hemen hemen tüm atık yağlar, Çevre Bakanlığından lisans almış, Tehlikeli atık Bertaraf tesislerine gidiyor zaten. Arkadaşınızın arabasının 50-60.000 km yağını değiştirmemesi sonucu, "arabaya bir şey olmadı" diyorsunuz ya, ben söyleyeyim, motor ömrünün yarısı gitti, bunu da bilin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aye aye

    Aynen benim tapaya beyaz teflon sardı kamil. Ne işe yarayacaksa
    Ayrıca tapaya teflon sarması, "Kamillik'ten" değil, ek önlem olarak, sızdırmazlığı garanti altına almak içindir, bence yapılması gayet güzeldir.
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Benzinli araçlarda da yağ kararır hocam. Dizel kadar olmasa da belli bir km'den sonra rengi bayağı koyulaşmaya başlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Benzinli araçlarda da yağ kararır hocam. Dizel kadar olmasa da belli bir km'den sonra rengi bayağı koyulaşmaya başlıyor.
    Motoru sağlıklı olan Benzinli araçlarda, yağ dandik bir yağ değilse, yağ KA-RAR-MAZ Hocam. Ama siz 05 40 yağ kullanacak bir araca, 3 kuruş kar edeceğim diye gidip madeni esaslı veya yarı sentetik "Milpet" gibi dandik bir yağ kullanırsanız, evet kararır.
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Hocam aracım benzinli. Mobil 10w-40 kullanıyordum. Son 3 bakımdır mobil 5w-40 tam sentetik kullanıyorum. Yağ filtresini de orijinal/orijinal üretici marka kullanırım.



    Yağ sıfır halde iken altın gibi bir renkte olur bildiğiniz gibi. Ama değişim zamanı gelmiş yağı bu sarı renk ile kıyaslarsanız bariz şekilde kararmış oluyor. Tamam zift gibi simsiyah olmuyor, sarımsı bir siyah oluyor ama yine de kararıyor.

    Ki yağın kararanı makbuldür. Yağın kararması, motorun içindeki kurumları vs. temizlediğinin göstergesidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Direkt enjeksiyonlu benzinli araçlarda kısa sürede kararabilir, onlarda (dizel kadar olmasa da) hidrokarbonlar ve Nox üretirler ve yağın rengini karartan da bu partiküllerdir. Yağ değişim süreci yaklaşmış Tsi vb direkt enjeksiyon benzinli motorların yağ çubuğunu çekip bakın, siyah olur yağ ve bu son derece normaldir.
  • Kararan yağ işlevini yerine getiren yağdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hocam aracım benzinli. Mobil 10w-40 kullanıyordum. Son 3 bakımdır mobil 5w-40 tam sentetik kullanıyorum. Yağ filtresini de orijinal/orijinal üretici marka kullanırım.



    Yağ sıfır halde iken altın gibi bir renkte olur bildiğiniz gibi. Ama değişim zamanı gelmiş yağı bu sarı renk ile kıyaslarsanız bariz şekilde kararmış oluyor. Tamam zift gibi simsiyah olmuyor, sarımsı bir siyah oluyor ama yine de kararıyor.

    Ki yağın kararanı makbuldür. Yağın kararması, motorun içindeki kurumları vs. temizlediğinin göstergesidir.
    Tamam Hocam, yağın renginin koyulaşması normal, ama Benzinli aracın yağının kararması normal dediğiniz zaman, dizel araç gibi kapkara olması gibi anlaşılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    Kararan yağ işlevini yerine getiren yağdır.
    Dizel araçlar için geçerlidir, bu söylediğiniz.
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Neden ?

    Benzinli araçta yağ ne işe yarıyor ?

    10,000 km sonra yağı ilk gün koyduğunuz gibi sapsarı mı görmeniz gerekiyor.
  • Yav arkadaş adam vakumla yağ değişimi zararlı mıdır diye sormuş.Varsa motor bilgisi bilimsel olarak vakum ile çekilmenin artı veya eksi yönlerini söylesin.Bunedir yok siyah renk varsa iyidir yok kötüdür vs vs
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.