Şimdi Ara

Vakumla yağ değişimi zararlı mıdır? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
13.637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 3 yıl kadar arası kadar Megane 1 kullandım. İlk yağ değişiminden önce şu motor temizleyen katkılardan ucuz birini kullandım. Daha sonra LPG taktırdım, 15 yıllık motorda 5-40 hatta 0-40 bile kullandım. Yağda renk koyulaşması oluyordu ama şimdi kullandığım dizel gibi kapkara değildi. Eksiltme de olmuyordu.
  • Vakumla değişim sağlıklı değil.

    Yağ biraz sıcak olacak, tapa açılıp iyice süzülerek boşalacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Niye hayatını anlattın da onu anlamadım. Kamu kurumundasın da mesai saatleri içerisinde dh de takılmak nedir? Vakit öldürmece mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Antor kullanıcısına yanıt
    Dediginiz gibi elle sokulcek kadar gevsek olsa otobanda duser sonrasi malum😃Arkadasim cok merakliydi,yagi filtreyi degistirmis otobanda dusmus motor kitledi.Ben o olaydan sonra cekinir oldum o islere bulasmadim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • @Elk_91 forumda servisten çıkan aracın yolda tapası düşüp motor kilitleyende oldu. Denk gelirse 0 alınmış bir aracın ilk servise girişinde rica edin yağ filtresini siz sökün dediğimi anlayacaksınız.

    Eğer birşey tork anahtarı ile sıkılmıyorsa ne kadar sıkılacağının ölçüsü şudur : Yerine oturana kadar kolayca sıkarsınız, daha sonra bir çeyrek tur daha atar bırakırsınız. Yağ filtresi tam avuç içine oturacak kadar büyük elle sıkılabilir. Sanayiide ve servislerde yağ filtresini gereksizce fazla sıkıyorlar haliyle dişlerde aşınma oluyor. Arkadaşınız ne kadar sıkmıştır bilmiyorum ancak belkide önceden çok sıkanlardan dolayı bu başına geldi.
  • Konuyu hortlatmak zorundayım.

    Vakum ile çekilen yağ gerçekten sağlıklı mıdır hâlâ sorumun yanıtını tam alamadım.
    Son 2 bakımdır götürdüğüm usta yağı vakumla çekiyor.
    Acaba lifte kaldırıp da boşaltsa daha mı iyidir demekten kendimi alamıyorum.

    Var mı bu yöntem ile ilgili tecrübesi, söyleyeceği olan...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sağlıklı değil, youtube bolca videosu var. Bu yöntem daha çok yağ değişiminin zor olduğu teknelerde kullanılırdı sonradan bir kısım tembel usta tarafında otomobillerin başına da musallat edildi.


  • Tapa açılıp yağın son damlasına kadar süzülerek boşaltılması en mantıklı yöntem içindeki kir pasta akmış olur.

  • Karter hafif eğimli düz bir tepsi gibi, bu tepsinin dibi tamamen kirli desek ve bir uçtan tek noktadan pipetle o suyu çekseniz tortu, vakumun yakın olduğu çevrede temizlenir sadece. Ama diğer türlü bir noktadan akan sıvı varsa, ilk hareketin etkisi ile oluşacak enerji, dipteki çoğu kiri de süpürüp getirecek tapadan.


    Ama araç üreticileri karterin bir uç noktasını aşağıda yapıp diğer yerleri yukarıda kalacak şekilde konik biçimimde tasarlamış olsaydı. En dibe vakum hortumunu daldırıp, çekerdiniz, yağ eksildikçe yenisi o kısma dolacağı için tortu da oraya yağ ile doğru akacaktır.



    Şahsen gittiğim usta artık böyle değiştireceğim dese değiştirtmezdim yağı  

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Sağlıklı değil, youtube bolca videosu var. Bu yöntem daha çok yağ değişiminin zor olduğu teknelerde kullanılırdı sonradan bir kısım tembel usta tarafında otomobillerin başına da musallat edildi.


    Hocam bu arkadasin kullandigi el gucuyle calisan kalitesiz bir vakuma benziyor

    Yuksek basincli kompressore bagli vakumda sonucun daha etkili olabilecegini dusunuyorum

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Motoru sağlıklı olan Benzinli araçlarda, yağ dandik bir yağ değilse, yağ KA-RAR-MAZ Hocam. Ama siz 05 40 yağ kullanacak bir araca, 3 kuruş kar edeceğim diye gidip madeni esaslı veya yarı sentetik "Milpet" gibi dandik bir yağ kullanırsanız, evet kararır.

    Alıntıları Göster

    LPG li araçlarda yağ kararır. Yağın kararmasının nedeni dizellerde olduğu gibi kurum oluşumu değildir. Nedeni motorun benzine göre daha yüksek ısıda çalışması dolayısı ile yağın yanmasıdır. Aynı şekilde yüksek ısıda çalışan turbo benzinli direk enjeksiyonlu performans araçları da yağı kısa sürede yakar ve karartır. Atmosferik benzinliler ile karıştırmayın.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunserce

    LPG li araçlarda yağ kararır. Yağın kararmasının nedeni dizellerde olduğu gibi kurum oluşumu değildir. Nedeni motorun benzine göre daha yüksek ısıda çalışması dolayısı ile yağın yanmasıdır. Aynı şekilde yüksek ısıda çalışan turbo benzinli direk enjeksiyonlu performans araçları da yağı kısa sürede yakar ve karartır. Atmosferik benzinliler ile karıştırmayın.



    Alıntıları Göster
    Ben bugune kadar kararmayan yag hic gormedim

    Arkadaslar icten yanmali motor mu kullaniyor, zeytinyagi saklama kabi mi kullaniyor ilginc gercekten

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • autindustry A kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle 👍🏻 az yada çok kararır tabi karar ma miktarı Dizel>LPG> Benzin kullandığım ve cevremdeki araçlardaki tespitim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.