Şimdi Ara

Valve oyunları (CS, HL vb.) Harita Yapımı Sorunları/Çözümleri

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
2.240
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar görüyorum ki CS, HL, CS: Source için bir çok harita yapan var ve bana her gün PM geliyor harita yaparken hata alanlardan.
    Böyle bir konu iyi gider diye düşünüyorum. Herkese elimden geldiği kadarı ile yardımcı olmaya çalışacağım. Bu konuda başka bilgisi olan arkadaşlarda yardımlarını esirgemezse güzel bir konu olabilir.
    Böylelikle herkes hangi hatanın nasıl çözüleceğini bilir.
    Hatalara göre kolay bulma açısından ilk mesajda düzenleme yapacağım.


    KONULAR

    RADAR YAPIMI CS 1.6 ve CSS


    ÇÖZÜMLER



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mütercim Bey -- 19 Mart 2012; 23:57:29 >







  • Harita değilde haritaların overviewlerinin nasıl yapılacağını anlatırsanız sevinirim.
  • Harita Overview/Radar Yapımı



    --------------------------------

    ------------------------------------------------------

    -------------------------------------------------------------------------------------------

    Counter-Strike 1.5/1.6 ve Half-Life serisi diğer oyunlar için

    -------------------------------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------

    --------------------------------



    1.) Oyunu 1024x768 çözünürlükte açın.

    2.) Konsolu aç ve konsola "sv_cheats 1" (tırnaklar hariç) yazın ve enterlayın.

    3.) Sonra yine konsola "map haritanızınismi" (haritanızın tam ismini yazın) yazın ve enterlayın.

    4.) Haritanız açıldığında yine konsola "dev_overview 2" yazın ve enterlayın.

    Haritanız aşağıdaki resimde olduğu gibi görünecektir.
     Valve oyunları (CS, HL vb.) Harita Yapımı Sorunları/Çözümleri

    5.) Şimdi (default ayarında) F5 tuşuna basarak haritanızdan SS alın.
    8 bit BMP ya da 24 bit TGA olmasına özen gösterin (Bunu daha sonra Paint, Photoshop gibi programlarla düzenleyebilirsiniz).

    6.) Şimdi de konsola "dev_overview 1" yazın ve enterlayın.

    Konsolda şöyle bilgiler yazacaktır.

     Valve oyunları (CS, HL vb.) Harita Yapımı Sorunları/Çözümleri

    Bu bilgileri kaydedin ve sakın unutmayın.

    7.) Oyunu kapatın ve haritanızın ismiyle aynı isimde bir txt dosyası oluşturun. İçerisinde aşağıdaki resimdeki gibi ALTINCI adımda kaydetmiş olduğunuz bilgileri gerekli yerlere doğru şekilde girerek dosyanızı kaydedin.

     Valve oyunları (CS, HL vb.) Harita Yapımı Sorunları/Çözümleri

    8.) Oyun dosyalarında OVERVIEWS içerisine atın. Bu kadar.

    Not: Resimler GAMEBANANA'dan SickiX nickli kullanıcıdan alıntıdır. Yazılar kendi yorumum da katılmış bir çeviridir.
    Konunun orijinali BURADA


    --------------------------------

    ------------------------------------------------------

    -------------------------------------------------------------------------------------------

    Counter-Strike: Source, Team Fortress 2 ve Half-Life 2 serisi diğer oyunlar için

    -------------------------------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------

    --------------------------------




    Bu daha zor olacak Photoshop bilgisi istiyor.

    PROGRAMLARIN TEMİNİ

    1.) Öncelikle bilgisayarınızda Photoshop kurulu olmalı. Benzer programlar da olabilir ama Photoshop öneriyorum.

    2.) Aşağıdaki dosyayı indirerek Photoshop programınıza VTF formatı eklentisini kurun. Kurulumu içerisinde yazıyor.

    VTF PLUGIN

    3.) Şimdi de VTF Edit programını bilgisayarınıza kurun. Küçük bir programdır.

    VTF EDIT


    HARİTANIN DÜZENLENMESİ

    Yalnız burada DİKKAT: Radar yapımı için düzenleme yapacağınız haritanızı açtığınızda farklı bir isimle kaydedin ki haritanızın aslı korunmuş olsun.

    Örnek;
    Asıl harita ismi: de_haritaismi
    Radar düzenleme ismi: de_haritaismi_radar

    4.)
    A -)
    Haritanızda oyuncuların ulaşamadığı çatı gibi kuş bakışında görünen yüzeyleri NODRAW kaplaması(texture) ile kaplayın. Böylece SSi düzenlerken daha az zahmete gireceksiniz.

    ÖNCEKİ HALİ:
     Valve oyunları (CS, HL vb.) Harita Yapımı Sorunları/Çözümleri

    SONRAKİ HALİ:
     Valve oyunları (CS, HL vb.) Harita Yapımı Sorunları/Çözümleri

    B -)
    Haritanızdaki küçük prop (çöp, kola kutusu vs.) gibi detayları da kaldırın (isteğe bağlı). Haritanızda 3D skybox (normal skybox değildir bu hata yapmayın) varsa onu da kaldırın.

    C -)
    Haritanızı farklı isimle kaydedin ve COMPILE/RUN ayarlarını şu şekilde yapın.
    VBSP - Full
    VVIS - Fast
    VRAD - Full
    HDR(varsa) - isteğe bağlı(tavsiye etmem)

    D -)
    Daha sonra haritanızı açıp - eğer haritanızda CUBEMAP kullandıysanız - konsola "cubemaps" yazın ve bekleyin. Daha sonra oyunu tamamen kapatıp oyunu yeniden açın.

    EKRAN GÖRÜNTÜSÜ ALMA

    5.) Öncelikle AYARLAR(Options) girip ekran kartınızın elverdiği en yüksek grafik ayarlarını seçin. AA ve AF elverdiği en yüksek ayarları seçin. Sonuçta kaç FPS aldığımız önemli olmayacak. Ekran çözünürlüğünü 1280x1024 olarak ayarlayın.

    6.)
    A -)
    Haritanızı açın ve konsola "sv_cheats 1" ve "noclip" komutlarını yazın. Noclip özelliğimiz ile haritanızın her bir köşesini kuş bakışı ve dik şekilde görebileceğiniz şekilde ayarlayın.
    Şimdi konsola şunları sırasıyla yazın.

    sv_cheats 1
    hidepanel all
    r_skybox 0
    fog_override 1
    cl_drawhud 0
    fog_enable 0
    jpeg_quality 100
    r_drawstaticprops 0 (kullanmak isterseniz) (hareket etmeyen propları da kaldırıyor)
    net_graph 0 (eğer bu komutu kullanıyorsanız)


    B -)
    Bu komutlardan sonra ekranınızda hiç bir gereksiz şey kalmayacaktır.
    Şimdi şu komutu yazın. X yerine kendiniz haritanızın tamamını görebileceğiniz şekilde bir sayı gireceksiniz.
    2, 3, 4, 5, 6... diye denemeye başlayabilirsiniz.

    cl_leveloverview X

    C -)
    Şimdi haritanızı sol tarafa odaklayabilmek için şu komutu yazmalısınız. Böylece ekranda kırmızı bir çizgi belirecek. (Bu kırmızı çizgiyi başta göremeyebilirsiniz sakin olun)

    cl_leveloverviewmarker 1024

    Şimdi cl_drawhud 1/0 komutu ile kırmızı çizgiyi görebileceksiniz.
    Haritanızı kırmızı çizginin sağ tarafına taşmayacak şekilde WASD tuşları ile dengeleyin.
    Bu esnada "cl_leveloverview" komutunu kullanarak daha iyi bir açı elde edebilirsiniz.

     Valve oyunları (CS, HL vb.) Harita Yapımı Sorunları/Çözümleri

    D -)
    Şimdi ekran görüntüsünü almadan önce "cl_drawhud 0" olduğuna emin olun.
    SS alma tuşuna (default F5) basın ve kamerayı hiç oynatmadan direk konsolu açın ve aşağıdaki örnekteki gibi yazan bilgileri bir yere doğru şekilde kaydedin.

    "scale 6.00, pos_x -2651, pos_y 4027"

    E -) Şimdi oyun ayarlarınızı eski haline getirip oyundan çıkabilirsiniz. Aldığınız ekran görüntüsü oyun dosyaları içerisinde "Screenshots" klasörü içerisinde bulunacaktır.

    C:\Program Files\Steam\SteamApps\[steam hesap adınız]\counter-strike source\cstrike\screenshots

    EKRAN GÖRÜNTÜSÜNÜN DÜZENLENMESİ

    7.) Ekran görüntüsü muhtemelen 1024x1248 (1024x1280) çözünürlüğünde olacaktır. Eğer değilse yukarıdaki ALTINCI adımdan itibaren yeniden yapın.
    Ekran görüntüsünü düzenlemek amacıyla daha önce temin ettiğimiz Photoshop programı ile açın.

     Valve oyunları (CS, HL vb.) Harita Yapımı Sorunları/Çözümleri

    8.) İlk iş tabii ki YEŞİL ALANLARI silmek olacaktır. Hemen LAYER'ı UNLOCK(kilidini açın) yapın. "MAGIC WAND" aracı ile yeşil alanları temizleyin.
    Daha sonra oyuncuların gezemediği istenmeyen detay alanlarını silin. (Örnek; taa uzaklara kadar ilerleyen bir dağ)
    Şimdi ise ekran görüntünüzün çözünürlüğünü 1024x1024 olarak düzenleyin (Sağ tarafından kesileceğini söylememe gerek yok heralde)
    Her şeyi doğru şekilde yaptıysanız aşağıdaki resimdeki gibi bir sonuç elde edeceksiniz:

     Valve oyunları (CS, HL vb.) Harita Yapımı Sorunları/Çözümleri

    EKRAN GÖRÜNTÜSÜNÜN DAHA İYİ HALE GETİRİLMESİ

    9.) Ekran görüntünüzdeki haritanın dış kısımlarına SİYAH bir çizgi çekerseniz göze daha hoş gelecektir.

    10.) "Color Balance" aracı ile Bomba alanları, rehine kurtarma bölgesi ve spawn bölgelerini biraz daha sarılaştırın. Üzerine harf yazmanıza (A bomba bölgesi manasında A gibi) gerek yok otomatik oluyor o.

    11.) Şimdi de bir "Alpha Layer" oluşturacaksınız. Harita dışındaki kısımların transparan olması için şart.

     Valve oyunları (CS, HL vb.) Harita Yapımı Sorunları/Çözümleri

    12.) Yukarıdaki gibi göze hoş gelen bir ekran görüntüsü elde ettiğinizde bunu JPEG ya da TGA olarak kaydedin bir köşede dursun.

    RADAR GÖRÜNÜŞÜNÜ YAPMA

    13.) Şimdi ise yeşil renkli radar görünüşünü elde etmek için "Color Correction" aracı ile bütün haritayı açık yeşil tonuna boyayın.

     Valve oyunları (CS, HL vb.) Harita Yapımı Sorunları/Çözümleri


    PHOTOSHOP'TA EKRAN GÖRÜNTÜSÜNÜ KAYDETME

    14.) Photoshopta daha önce VTF-Plugin indirdiğimiz için işimiz çok kolay. Burada dikkat edilmesi gereken nokta iki adet SS kaydetmemiz gerektiğidir. Biri normal biri ise radar hali olacak.
    Normal olanı haritanın adıyla aynı olacak şekilde VTF formatını seçerek kaydedeceğiz. Burada karşımızı bir kutucuk çıkacaktır.
    Bu kutucuktan "Clamp S" "Clamp T" "No Compression" ve "Eight Bit Alpha" yanında tik işareti bulunsun. Şimdi kaydedebilirsiniz.

    15.) Şimdi bir de harita adıyla aynı ama sonunda _radar ekiyle yeşil renkli radarımızı kaydedelim. Yine aynı şekilde yapıyoruz.

    VTF formatlı resimlerde bir de VMF oluşturmak gerekiyor. Çok basittir bu da.


    VMF OLUŞTURMA

    16.) Bunun için VTFEdit programını açıyoruz ve NEW diyoruz. Aşağıdakileri aynen yazıyoruz. Haritanızın adıyla aynı şekilde kaydedin.

     
    "UnlitGeneric"
    {
    "$translucent" "1"
    "$basetexture" "overviews/harita adı burada"
    "$vertexalpha" "1"
    "$no_fullbright" "1"
    "$ignorez" "1"
    }


    Bir de _radar eki olan bir VMF daha kaydedin.


     
    "UnlitGeneric"
    {
    "$translucent" "1"
    "$basetexture" "overviews/harita adı burada_radar"
    "$vertexalpha" "1"
    "$no_fullbright" "1"
    "$ignorez" "1"
    }




    17.) Geldik şimdi en başta kaydettiğimiz x_pos y_pos bilgilerine.
    Bir txt dosyası oluşturup içine şunları yazıyoruz. Elimizde olan daha önce kaydettiğimiz bilgilerdeki rakamları da doğru şekilde gerekli yere yazıyoruz.
    Bu dosyayı da haritanızın adı ile aynı olacak şekilde kaydediyoruz.

     
    "(harita adı burada)"
    {
    "material" "overviews/Harita adı" // texture file
    "pos\_x" "-2651 "// X coordinate,
    "pos\_y" "4027" // Y coordinate,
    "scale" "6.0" // scale used when taking the screenshot
    "rotate" "0" // set to 1, if the map was rotated by 90 degrees in image editor
    "zoom" "1.3" // optimal zoom factor if map is shown in full size
    }



    18.) Şimdi elimizde beş adet dosya olmuş olmalı.

    Örnek:
    de_dust.VMF
    de_dust.VTF
    de_dust_radar.VMF
    de_dust_radar.VTF
    de_dust.TXT


    19.) Geriye kalan tek şey bu dosyaları doğru yere atmak.

    VMF ve VTFler aşağıdaki yere

    C:\Program Files\Steam\SteamApps\(Steam hesap adı)\counter-strike source\cstrike\materials\overviews

    TXT dosyası ise aşağıdaki yere

    C:\Program Files\Steam\SteamApps\(Steam hesap adı)\counter-strike source\cstrike\resource\overviews


    20.) Son olarak yapmanız gereken haritanızı açıp radarınızı kontrol etmek. Burada daha iyi sonuç elde etmek için TXT dosyası içerisinde yazan ZOOM değerini değiştirebilirsiniz.

     Valve oyunları (CS, HL vb.) Harita Yapımı Sorunları/Çözümleri


    21.) Bu kadar emekten sonra sonuç karşısında yüzünüzde bir gülümseme olacaktır. Artık tek yapmanız gereken PAKRAT programı ile bu ağır emeğinizi BSP formatlı haritanızın içine adapte etmek. (İlla gerekli değil ama yapılması daha iyi olur)

    Not: Resimler Gamebanana'dan Rokusho nickli kullanıcıdan alıntıdır. Yazılar çeviridir kendi yorumlarım da vardır.
    Orijinal konu BURADA



    Not: Emek vardır. Nickimle istediğiniz yerde yayınlayabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _kerem

    Harita değilde haritaların overviewlerinin nasıl yapılacağını anlatırsanız sevinirim.

    İsteğiniz üzere. Üsttedir kendileri.
  • Çok teşekkürler.
  • Herşey güzel yapıyorum fakat bmp 32 bit oluyor ve 8 bite çeviremedim bu konuda yardımcı olurmusunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _kerem

    Herşey güzel yapıyorum fakat bmp 32 bit oluyor ve 8 bite çeviremedim bu konuda yardımcı olurmusunuz?

    32 bit BMP olarak bir dene. Eğer gözükmezse o zaman 8 bit yapmanın bir çaresini buluruz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yok olmuyor. Paintten 256 renk yapınca oluyor fakat bu seferde renkler çok kötü oluyor. DXTBmp programını denedim oda resmi 1024x1024 yapıyor onun yüzünden oda olmuyor.
  • Paint.net i indir BMP resmini aç, farklı kaydet BMP yap, sana Auto-detect 24-bit 8-bit seçenekleri gelecek oradan 8-bit i seç bir de öyle dene. Counter Strike için 8 bit ve daha düzgün bir resim elde etmen gerek bu şekilde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RemagX -- 20 Mart 2012; 22:14:29 >
  • Çok teşekkürler bu sefer oldu.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.