Şimdi Ara

Van Aracı Hususiye Çevirme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
95
Cevap
3
Favori
372.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar;

    Palio, Fiesta, 206 vb van bir araç alıp. koltuk + kemer taktırıp usullere uygun bir şekilde ruhsata işleterek aracı ticariden hususiye çevirmek istiyorum. 2010'da son değişikliklerle kaç para tuttuğunu bilen var mı? bir de ne gibi bir yol izlememiz gerekiyor?

    teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ticari Aracı Hususiye Çevirme: Bilmen Gerekenler

    Ticari araçları hususiye çevirme işlemi, bir ticari aracın yolcu taşımak için kullanılabilecek bir otomobile dönüştürülmesini içerir. İster palio van, ford fiesta van, opel combo veya başka bir panelvanı dönüştürmek isteyin, bu süreçte göz önünde bulundurmanız gereken hususlar şunlardır:

    • Yasal Gereklilikler: Ticari bir aracı hususiye çevirmek için öncelikle araç muayene istasyonundan onay almalısınız. Dönüşümün yasal düzenlemelere uygun şekilde yapıldığını doğrulamak için aracın teknik incelemeden geçmesi gerekecektir.
    • Maliyetler: Dönüşüm maliyetleri, aracın modeline, dönüşümün kapsamına ve kullanılan malzemelere bağlı olarak değişebilir. Temel bir dönüşüm, daha kapsamlı bir dönüşüme kıyasla daha uygun olacaktır.
    • Güvenlik Özellikleri: Dönüşüm sırasında, araçta emniyet kemerleri, hava yastıkları ve diğer güvenlik özellikleri gibi gerekli tüm güvenlik önlemlerinin bulunduğundan emin olmalısınız.
    • Profesyonel Yardım: Dönüşüm süreci karmaşık olabilir ve özel bilgi ve ekipman gerektirir. Bu nedenle, kalifiye bir profesyonelden yardım almak önerilir.

    Ticari aracınızı hususiye çevirme işlemi, dikkatli bir planlama ve hazırlık gerektirir. Yasal gerekliliklere uymak, maliyetleri hesaplamak ve güvenlik özelliklerini göz önünde bulundurmak, başarılı bir dönüşüm için çok önemlidir. Doğru yapıldığında, ticari aracınızı otomobile dönüştürerek hem yolcu taşıma ihtiyaçlarınızı karşılayabilir hem de aracınızın işlevselliğini artırabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aracın hususi ve tcari olması ayrı seydır van veya otomobil olması ayrı seydır

    yani van ve hususi bırbırının karsıtı degıldır

    sızın aracınız ticari ise hususi yapabilirsiniz ancak van olmasını yanı kamyonet gecmesını degıstıremezsınız

    ruhsatınızı acıp bakın sol alt kısımda tescıl belgesının ne oldugu yazar hususi kamyonet gıbı

    orada yazanı yazarsanız daha ıyı yardımcı olabılırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: postacitr

    aracın hususi ve tcari olması ayrı seydır van veya otomobil olması ayrı seydır

    yani van ve hususi bırbırının karsıtı degıldır

    sızın aracınız ticari ise hususi yapabilirsiniz ancak van olmasını yanı kamyonet gecmesını degıstıremezsınız

    ruhsatınızı acıp bakın sol alt kısımda tescıl belgesının ne oldugu yazar hususi kamyonet gıbı

    orada yazanı yazarsanız daha ıyı yardımcı olabılırım


    henüz daha araç almadım... bu işlem çok tuzlu olmayacaksa van alacağım.. hususi ticari van kamyonet tam farklarını bilmiyorum. şöyle açıklayayım.
    tek kapı arkası kapalı arabanın arkasına cam ve koltuk takıp normal bir tek kapı araç şekline sokup. yük değil de yolcu taşımak (4+1) ve her sene vize derdi yaşamamak ve nomal bir binek palio gibi vergi ödemekten bahsediyorum...

    yazdığından anladığım kadarıyla her halukarda kamyonet olarak kalıyor sanırım... yani her sene vize bol bol vergi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dorukocuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: postacitr

    aracın hususi ve tcari olması ayrı seydır van veya otomobil olması ayrı seydır

    yani van ve hususi bırbırının karsıtı degıldır

    sızın aracınız ticari ise hususi yapabilirsiniz ancak van olmasını yanı kamyonet gecmesını degıstıremezsınız

    ruhsatınızı acıp bakın sol alt kısımda tescıl belgesının ne oldugu yazar hususi kamyonet gıbı

    orada yazanı yazarsanız daha ıyı yardımcı olabılırım


    henüz daha araç almadım... bu işlem çok tuzlu olmayacaksa van alacağım.. hususi ticari van kamyonet tam farklarını bilmiyorum. şöyle açıklayayım.
    tek kapı arkası kapalı arabanın arkasına cam ve koltuk takıp normal bir tek kapı araç şekline sokup. yük değil de yolcu taşımak (4+1) ve her sene vize derdi yaşamamak ve nomal bir binek palio gibi vergi ödemekten bahsediyorum...

    yazdığından anladığım kadarıyla her halukarda kamyonet olarak kalıyor sanırım... yani her sene vize bol bol vergi?

    Alıntıları Göster
    bol bol vergi ödersin.kamyonet özelliği değişmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volyas

    bol bol vergi ödersin.kamyonet özelliği değişmez.

    Alıntıları Göster
    2007 model palio vanım var.. vergisi 218 tl (6 aylık).. geçen yıl cam koltuk taktırıp ruhsata işlettim. şu an yandan camlı çift sıra koıltuklu kamyonet olarak geçiyor. aracımdan çok memnunum . hatta geçen hafta 2. palio vanı alıp aynı şekilde yapacaktık. fakat artık koltuk işletmek ruhsata yasaklanmış.bende vazgeçtim.. yani kısaca aracın van olaraak kalacak... yapacak bişi yok.. otomobil olamaz.. cam belki ama koltuk ruhsata işletilemez !!! normal otomobil 3 yaşından sonmra bir alt vergi dilimine geçer kamyonet ise 6 yaşından sonra.. palio 0-1500 vergi dilimine girer ve vergisi 436 tl dir (yıllık).. diğer van araçları bilmiyorum. ona göre alacağın van aracın toplam yüklü ağırlığı 1500 kg ı geçmesin..bu yüzden van araçtan uzak dursan iyi olur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    2007 model palio vanım var.. vergisi 218 tl (6 aylık).. geçen yıl cam koltuk taktırıp ruhsata işlettim. şu an yandan camlı çift sıra koıltuklu kamyonet olarak geçiyor. aracımdan çok memnunum . hatta geçen hafta 2. palio vanı alıp aynı şekilde yapacaktık. fakat artık koltuk işletmek ruhsata yasaklanmış.bende vazgeçtim.. yani kısaca aracın van olaraak kalacak... yapacak bişi yok.. otomobil olamaz.. cam belki ama koltuk ruhsata işletilemez !!! normal otomobil 3 yaşından sonmra bir alt vergi dilimine geçer kamyonet ise 6 yaşından sonra.. palio 0-1500 vergi dilimine girer ve vergisi 436 tl dir (yıllık).. diğer van araçları bilmiyorum. ona göre alacağın van aracın toplam yüklü ağırlığı 1500 kg ı geçmesin..bu yüzden van araçtan uzak dursan iyi olur..

    Alıntıları Göster
    zamaninda hususiye cevirme furyasini kacirdik o zaman...
    yandi gulum keten helva diyelim o zaman bir bardan soguk su icelim...

    bilgi icin tesekkurler arkadaslar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dorukocuk

    zamaninda hususiye cevirme furyasini kacirdik o zaman...
    yandi gulum keten helva diyelim o zaman bir bardan soguk su icelim...

    bilgi icin tesekkurler arkadaslar...

    Alıntıları Göster
    Konuyu canlandırmak istedim bir soruyla;

    peki o furyayı kaçırmışız yeni van araç alıp koltuklarını işletemiyoruz. Peki piyasada "koltuk ve cam ruhsata işli" olarak satılan araçlardan birini alsak. Onların vergi miktarı, vadesi (yıllık, 2yıllık ) durumu nasıl oluyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pessimistil

    Konuyu canlandırmak istedim bir soruyla;

    peki o furyayı kaçırmışız yeni van araç alıp koltuklarını işletemiyoruz. Peki piyasada "koltuk ve cam ruhsata işli" olarak satılan araçlardan birini alsak. Onların vergi miktarı, vadesi (yıllık, 2yıllık ) durumu nasıl oluyor?


    bildiğin van gibi oluyor, vergide bir değişiklik yok yani, sadece ruhsatında çift sıra koltuklu yandan camlı KAMYONET yazıyor, sonuçta kamyonet ibaresi kaldığı için aynı vergi, kişi sayısı arttığı için daha fazla sigorta primi...

    Minibüse çevrilmişse daha az vergi daha daha çok sigorta primi...

    Ama 2006 öncesinde hususiye çevrilmiş olan (yani bildiğimiz otomobil gibi işlenmiş ruhsata) araçlardan alırsanız otomobil gibi işlem görür, ne kadar motor hacmi o kadar vergi...




  • arkadaş gayet güzel anlatmış... kamyonet olması değişmez .. yandan camlı çift sıra koltuklu olarak devam eder.. her sene muayeneye devam.. kamyonet olarak vergilendirmeye devam..normal otomobil bir alt vergi sınıfına 3 yaşından sonra geçiyorsa kamyonetler 6 yaşından sonra geçer.. nasil bir vergi sistemiyse !!!!


    quote:

    Orijinalden alıntı: pessimistil

    Konuyu canlandırmak istedim bir soruyla;

    peki o furyayı kaçırmışız yeni van araç alıp koltuklarını işletemiyoruz. Peki piyasada "koltuk ve cam ruhsata işli" olarak satılan araçlardan birini alsak. Onların vergi miktarı, vadesi (yıllık, 2yıllık ) durumu nasıl oluyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    arkadaş gayet güzel anlatmış... kamyonet olması değişmez .. yandan camlı çift sıra koltuklu olarak devam eder.. her sene muayeneye devam.. kamyonet olarak vergilendirmeye devam..normal otomobil bir alt vergi sınıfına 3 yaşından sonra geçiyorsa kamyonetler 6 yaşından sonra geçer.. nasil bir vergi sistemiyse !!!!


    quote:

    Orijinalden alıntı: pessimistil

    Konuyu canlandırmak istedim bir soruyla;

    peki o furyayı kaçırmışız yeni van araç alıp koltuklarını işletemiyoruz. Peki piyasada "koltuk ve cam ruhsata işli" olarak satılan araçlardan birini alsak. Onların vergi miktarı, vadesi (yıllık, 2yıllık ) durumu nasıl oluyor?


    Alıntıları Göster
    benim aracım palio van 2004 model ve ruhsata cam ve koltuklar işlenmiş fakat ruhsatta sürücü dahil koltuk sayısı 3 olarak görünüyor. Bu hafta muayeneye gittiğimde araçta 5 koltuk olduğu için ruhsatta 3 yazdığı için muayeneden geçmedi. Şimdi nasıl bir yol izlemeliyim. Arka taraftaki koltuk yerine tek bir koltuk taktırsam muayeneden geçer mi? Siz muayeneden nasıl geçiyorsunuz? aracın vergisi kamyonet olarak ödüyorum.bilginize

    bilgilendirirseniz sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kzm

    benim aracım palio van 2004 model ve ruhsata cam ve koltuklar işlenmiş fakat ruhsatta sürücü dahil koltuk sayısı 3 olarak görünüyor. Bu hafta muayeneye gittiğimde araçta 5 koltuk olduğu için ruhsatta 3 yazdığı için muayeneden geçmedi. Şimdi nasıl bir yol izlemeliyim. Arka taraftaki koltuk yerine tek bir koltuk taktırsam muayeneden geçer mi? Siz muayeneden nasıl geçiyorsunuz? aracın vergisi kamyonet olarak ödüyorum.bilginize

    bilgilendirirseniz sevinirim.

    Alıntıları Göster
    En son L 300 ler için van aracı minibüse çevirmek istediğimizde firmanın cevabı,trafik ruhsat vermiyor olmuştu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogukan21

    En son L 300 ler için van aracı minibüse çevirmek istediğimizde firmanın cevabı,trafik ruhsat vermiyor olmuştu.

    Alıntıları Göster
    arkadaşım 2.el 206 van aldı geçen ay.o da aynı hevesle cam koltuk takıp ruhsata işletmeyi planlamıştı ancak biraz araştırma sonucunda bunun yasaklandığını öğrendik.arkadaş şu an van şeklinde geziyor arabayla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulas1907

    arkadaşım 2.el 206 van aldı geçen ay.o da aynı hevesle cam koltuk takıp ruhsata işletmeyi planlamıştı ancak biraz araştırma sonucunda bunun yasaklandığını öğrendik.arkadaş şu an van şeklinde geziyor arabayla.

    Alıntıları Göster
    peki arabanın hususi olduğunda vergisi ne oluyor
    ve araba alınırken takriben ne kadar kar ediliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zanos

    peki arabanın hususi olduğunda vergisi ne oluyor
    ve araba alınırken takriben ne kadar kar ediliyor

    Alıntıları Göster
    güncel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    arkadaşım 2.el 206 van aldı geçen ay.o da aynı hevesle cam koltuk takıp ruhsata işletmeyi planlamıştı ancak biraz araştırma sonucunda bunun yasaklandığını öğrendik.arkadaş şu an van şeklinde geziyor arabayla.

    arkadaşının durumu kötü olmuş yav. peki cam taktırmanında kanuni bir yolu hiç mi yok, cam olursa en azından araba görüntüsü verirdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vestigo

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    arkadaşım 2.el 206 van aldı geçen ay.o da aynı hevesle cam koltuk takıp ruhsata işletmeyi planlamıştı ancak biraz araştırma sonucunda bunun yasaklandığını öğrendik.arkadaş şu an van şeklinde geziyor arabayla.

    arkadaşının durumu kötü olmuş yav. peki cam taktırmanında kanuni bir yolu hiç mi yok, cam olursa en azından araba görüntüsü verirdi.

    Alıntıları Göster
    cam işletebiliyorsunuz.. onda sıkıntı yok.. sadece koltuk yasak !!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    cam işletebiliyorsunuz.. onda sıkıntı yok.. sadece koltuk yasak !!

    Alıntıları Göster
    bu yasağın amacı nedir?
    niye koltuk işlendirilmiyor?
    yani sonuçta araba artık ticari olmaktan çıksa hususi kullanım yapılmak istense bunun ne zararı olur ki devlete millete
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kzm

    benim aracım palio van 2004 model ve ruhsata cam ve koltuklar işlenmiş fakat ruhsatta sürücü dahil koltuk sayısı 3 olarak görünüyor. Bu hafta muayeneye gittiğimde araçta 5 koltuk olduğu için ruhsatta 3 yazdığı için muayeneden geçmedi. Şimdi nasıl bir yol izlemeliyim. Arka taraftaki koltuk yerine tek bir koltuk taktırsam muayeneden geçer mi? Siz muayeneden nasıl geçiyorsunuz? aracın vergisi kamyonet olarak ödüyorum.bilginize

    bilgilendirirseniz sevinirim.


    güncel

    yardımlarınızı bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kzm -- 20 Mart 2010; 14:26:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vestigo


    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    arkadaşım 2.el 206 van aldı geçen ay.o da aynı hevesle cam koltuk takıp ruhsata işletmeyi planlamıştı ancak biraz araştırma sonucunda bunun yasaklandığını öğrendik.arkadaş şu an van şeklinde geziyor arabayla.

    arkadaşının durumu kötü olmuş yav. peki cam taktırmanında kanuni bir yolu hiç mi yok, cam olursa en azından araba görüntüsü verirdi.


    kanuni açıdan yaptırımı bitti.acaba yaptırıp kaçak mı gezsem diyorduki 1.köprüdeki çevirmeden sonra vazgeçti.1.köprü girişinde polisler camlı doblo kangoo vs araçları çeviriyordu.yani bunun denetimini yapıyorlar maalesef...




  • sıfır araç alırken

    otomobil için :


    1600 cm3’e kadar %37

    ticari araç için %8

    yanlışım olabilir... güncel rakamlar farklı olabilir..

    sen şimdi gittin palio van aldın arkaya koltuk cam taktırdın aracı 4 kişilik yaptırdın.. fakat bu aracı otomobil olarak kulllanan adam alırken verdi %37 ötv sen verdin %8 ötv... burda maliye vergi kaybına uğramıyormu?? yada doblo cargo aldın 20 milyara sıfır , adam gitti combisini 28 möilyara aldı.. sen cam açtırdın koltuk taktırdın arabayı 22 milyara mal ettin o adam 28 milyara aldı?? nerde bunda adalet ??
    maliye bunun önüne geçmek için yasakladı .. yok kardeşim ben illakide hususimi kullanacağım diyorsun.. maliye gene eywallah kardeşim diyor sıfır alırken %8 ötv verildi bu araca kalan %29 luk kısmı öde bana bende senin aracını otomobil yapıyım diyor zaten..



    quote:

    Orijinalden alıntı: matgab

    bu yasağın amacı nedir?
    niye koltuk işlendirilmiyor?
    yani sonuçta araba artık ticari olmaktan çıksa hususi kullanım yapılmak istense bunun ne zararı olur ki devlete millete




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.