Şimdi Ara

OTOMATIK VITES ARABA KULLANMAK ZOR MU ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
122
Cevap
0
Favori
34.935
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hiç otomatik araba kullanmadım bilmiyorum ama bildigim kadarıyla D yap ileri, R yap geri Park ettignde ise P. Ama surda otomatik araba nasıl kullanılırı okudum millet 2 sayfa döşemiş, bu kadar zahmetli mi ya otomatik kullanmak. Valla manuelden zor geldi gozume, o zaman ne anlamı kaldı otomatikin pratikilginin. şehir içi dur kalklardaki vites değiştirmekten kurtulmak icin otomatik dusunuyordum gozum korktu


    http://forum.donanimhaber.com/m_21624346/mpage_1/key_//tm.htm#21668751
    http://forum.donanimhaber.com/m_9264934/tm.htm







  • Duz vitese gore cok daha kolaydir, kritik nokta sol ayaginizi unutmaniz gerekir. Ilk baslarda tek tukte olsa debriyaja basar gibi sol ayak frene gidebilir. Ona dikkat etmek gerekir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Duz vitese gore cok daha kolaydir, kritik nokta sol ayaginizi unutmaniz gerekir. Ilk baslarda tek tukte olsa debriyaja basar gibi sol ayak frene gidebilir. Ona dikkat etmek gerekir
    yoo hiç de zor değil.sadece biraz daha özenli kullanmak gerekir.mesela yokuşta park edeceksen,önce vitesi boşa (N) alıp el frenini çek.daha sonra P'ye tak stop et.yani burdaki amaç aracın yükünü şanzımana bindirmemek.
    eğer bunları yapmazsan vites P'den biraz zor çıkar,ses duyabilirsin.
    onun dışında arabanın gaz yememesi,boğulması olayı yok.çekmediği anda vitesi küçültür.
    güzel yani,ben öneririm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    yoo hiç de zor değil.sadece biraz daha özenli kullanmak gerekir.mesela yokuşta park edeceksen,önce vitesi boşa (N) alıp el frenini çek.daha sonra P'ye tak stop et.yani burdaki amaç aracın yükünü şanzımana bindirmemek.
    eğer bunları yapmazsan vites P'den biraz zor çıkar,ses duyabilirsin.
    onun dışında arabanın gaz yememesi,boğulması olayı yok.çekmediği anda vitesi küçültür.
    güzel yani,ben öneririm

    Alıntıları Göster
    Şehir içi akmayan trafikte dur kalk dur kalk, vites küçült vites büyüt zor yahu. otomatikte bir gaz bir frenn oohhh mis degmeyin keyfime valla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unpop

    Şehir içi akmayan trafikte dur kalk dur kalk, vites küçült vites büyüt zor yahu. otomatikte bir gaz bir frenn oohhh mis degmeyin keyfime valla

    Alıntıları Göster
    tam tersi çok kolaydır arkadaşın dediği gibi sol ayağı unutman gerek eğer yapamazsan sol ayağının üstüne bağdaş kurarak sürmeye çalış bi dönem sonra alışırsın.zor olan manueldir ama işin tadıda orda açıkçası




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kentucky06

    tam tersi çok kolaydır arkadaşın dediği gibi sol ayağı unutman gerek eğer yapamazsan sol ayağının üstüne bağdaş kurarak sürmeye çalış bi dönem sonra alışırsın.zor olan manueldir ama işin tadıda orda açıkçası

    Alıntıları Göster
    aynen dediğiniz gibi. d ileri, r geri, p park. gerisi teferruat. yaklaşık 10 yıldır otomatik kullanıyorum. dünyanın en kolay, zahmetsiz işi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: resmonse

    aynen dediğiniz gibi. d ileri, r geri, p park. gerisi teferruat. yaklaşık 10 yıldır otomatik kullanıyorum. dünyanın en kolay, zahmetsiz işi.

    Alıntıları Göster
    ilk kullanılken mümkünse sol ayağını bir yerlerde sakla yoksa debriyaj yerine şiddetli frene yaparsın. onun dışında çok rahat ama ben hiç sevmem mutlaka düz vites kullanılırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reisG

    ilk kullanılken mümkünse sol ayağını bir yerlerde sakla yoksa debriyaj yerine şiddetli frene yaparsın. onun dışında çok rahat ama ben hiç sevmem mutlaka düz vites kullanılırım.

    Alıntıları Göster
    ilk otomatik araç kullandığımda ben bu güne kadar amelelik yapmışım diye mırıldanmıştım..

    Otomatik vites rahatlık ve konfordur, Düz vites araç ise keyif ve zevk tir.

    ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    ilk otomatik araç kullandığımda ben bu güne kadar amelelik yapmışım diye mırıldanmıştım..

    Otomatik vites rahatlık ve konfordur, Düz vites araç ise keyif ve zevk tir.

    ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    ilk otomatik araç kullandığımda ben bu güne kadar amelelik yapmışım diye mırıldanmıştım..

    Otomatik vites rahatlık ve konfordur, Düz vites araç ise keyif ve zevk tir.

    ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır

    ben bilerek manuel moda alıyorum tutmamak için orda da eksik kalsın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: conquista

    quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    ilk otomatik araç kullandığımda ben bu güne kadar amelelik yapmışım diye mırıldanmıştım..

    Otomatik vites rahatlık ve konfordur, Düz vites araç ise keyif ve zevk tir.

    ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır

    ben bilerek manuel moda alıyorum tutmamak için orda da eksik kalsın

    Alıntıları Göster
    Her zaman otomatik vites kullanmayı severim.Rahatına düşkünsen hiç tereddüt etme. Tabikide düz vitesin yeri ayrıdır ama ben şahsen otomatikten vazgeçmem. Arabamda otomatik vitesdir . . .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Messerschmitt BF109

    Her zaman otomatik vites kullanmayı severim.Rahatına düşkünsen hiç tereddüt etme. Tabikide düz vitesin yeri ayrıdır ama ben şahsen otomatikten vazgeçmem. Arabamda otomatik vitesdir . . .

    Alıntıları Göster
    Frenden saldın mı gidiyor o çok hoş oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: conquista

    quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    ilk otomatik araç kullandığımda ben bu güne kadar amelelik yapmışım diye mırıldanmıştım..

    Otomatik vites rahatlık ve konfordur, Düz vites araç ise keyif ve zevk tir.

    ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır

    ben bilerek manuel moda alıyorum tutmamak için orda da eksik kalsın

    Alıntıları Göster
    otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: uazro

    otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?


    çekersin :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    quote:

    Orjinalden alıntı: uazro

    otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?


    çekersin :)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: enginu


    quote:

    Orjinalden alıntı: uazro

    otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?


    çekersin :)


    sonrasında başımıza iş gelmesin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Orjinalden alıntı: enginu


    quote:

    Orjinalden alıntı: uazro

    otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?


    çekersin :)


    sonrasında başımıza iş gelmesin

    Alıntıları Göster
    hareket halinde iken zaten N e alırsan boşa çekmiş olursun.. istediğin kadar gidip tekrar D ye çekebilirsin.. Hiç bir sorun yok..

    Hatta diyelimki geldin bir trafik ışığında durdun.. saniyeler düşmeye başladı.. 60..59..58..57..
    bu kadar uzun süreli duraklamalarda, vitesi D den N e alıp el frenini çekip öyle beklemeyi önerirler.. şanzımana yüklenmemek için..

    yolda giderken D den N e almak hiç bir sorun teşkil etmez (N derken boş vitesi kastediyoruz, yanlış anlaşılmıyor umarım)
    N den tekrar D ye geçirerek yolunuza devam edebilirsiniz..

    P=Park (dişliler kilitlenir)
    N=Vites Boşta
    R=Geri vites
    D=Drive (Sürüş modu)

    Bazı araçlarda şanzımanın kendini yanlış kullanıma karşı koruma özelliği vardır.
    direksiyondan F1 tarzında vites değiştirebiliyorum ben.. 60 70 le giderken 1nci vitese attırmıyor bana örneğin.. en fazla küçülteceğim vites 2 oluyor. aynı şekilde 100km üzeri giderken de 2nci vitese attırmıyor.
    P ya da R denemedim (denemeye de hiç niyetim yok) ama muhtemelen hareket halinde iken P ve R ye de vites geçmeyecektir.
    Yeni nesil araçların Tam Otomatik şanzımanları bu tip macera seven arkadaşlar için uygun değildir. Ne olacak acaba sorularındaki heves kursaklarında kalır zira araç böyle bir deliliğe izin vermez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Orjinalden alıntı: enginu


    quote:

    Orjinalden alıntı: uazro

    otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?


    çekersin :)


    sonrasında başımıza iş gelmesin

    Alıntıları Göster
    yolda giderken N'ye çekmen kimi şanzımanlarda sorun çıkarabilir, kimisinde çıkarmaz. Büyük ihtimal çıkarmaz ama gereksiz bişi, yakıt tasarrufu sağlamaz, manuel gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    hareket halinde iken zaten N e alırsan boşa çekmiş olursun.. istediğin kadar gidip tekrar D ye çekebilirsin.. Hiç bir sorun yok..

    Hatta diyelimki geldin bir trafik ışığında durdun.. saniyeler düşmeye başladı.. 60..59..58..57..
    bu kadar uzun süreli duraklamalarda, vitesi D den N e alıp el frenini çekip öyle beklemeyi önerirler.. şanzımana yüklenmemek için..

    yolda giderken D den N e almak hiç bir sorun teşkil etmez (N derken boş vitesi kastediyoruz, yanlış anlaşılmıyor umarım)
    N den tekrar D ye geçirerek yolunuza devam edebilirsiniz..

    P=Park (dişliler kilitlenir)
    N=Vites Boşta
    R=Geri vites
    D=Drive (Sürüş modu)

    Bazı araçlarda şanzımanın kendini yanlış kullanıma karşı koruma özelliği vardır.
    direksiyondan F1 tarzında vites değiştirebiliyorum ben.. 60 70 le giderken 1nci vitese attırmıyor bana örneğin.. en fazla küçülteceğim vites 2 oluyor. aynı şekilde 100km üzeri giderken de 2nci vitese attırmıyor.
    P ya da R denemedim (denemeye de hiç niyetim yok) ama muhtemelen hareket halinde iken P ve R ye de vites geçmeyecektir.
    Yeni nesil araçların Tam Otomatik şanzımanları bu tip macera seven arkadaşlar için uygun değildir. Ne olacak acaba sorularındaki heves kursaklarında kalır zira araç böyle bir deliliğe izin vermez

    Alıntıları Göster
    evet boş vitesi kastediyordum. malum yakıt ekonomisi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    evet boş vitesi kastediyordum. malum yakıt ekonomisi

    Alıntıları Göster
    boş viteste yakıt ekonomisi yapamazsınız..

    viteste iken ayağınızı gazdan çekerseniz daha çok ekonomik olur. sıfıra yakın bir sarfiyat yaparsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    boş viteste yakıt ekonomisi yapamazsınız..

    viteste iken ayağınızı gazdan çekerseniz daha çok ekonomik olur. sıfıra yakın bir sarfiyat yaparsınız

    Alıntıları Göster
    otm vites araç kullanmak büyük rahatlık ama onunda bir dikkat edilmesi gereken hususu var debriyaj olmadıığ için kavrama dahil her şey gaz pedalında bitiyor onun için gaz pedalına kalkışta cok basılmaması gerekir aksine bir harekette hemen patinaja kalkabilir tecrübeyle sabit




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    otm vites araç kullanmak büyük rahatlık ama onunda bir dikkat edilmesi gereken hususu var debriyaj olmadıığ için kavrama dahil her şey gaz pedalında bitiyor onun için gaz pedalına kalkışta cok basılmaması gerekir aksine bir harekette hemen patinaja kalkabilir tecrübeyle sabit

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Warrıor Sako

    otm vites araç kullanmak büyük rahatlık ama onunda bir dikkat edilmesi gereken hususu var debriyaj olmadıığ için kavrama dahil her şey gaz pedalında bitiyor onun için gaz pedalına kalkışta cok basılmaması gerekir aksine bir harekette hemen patinaja kalkabilir tecrübeyle sabit


    Tüm otomatik vites araçlarda ASR var diye duyduğumu hatırlıyorum sanki. Gerçi ASR de patinajı %100 engellemiyor ve yokuşta falan kalkarken yine araba patinaja düşebiliyor ama düz yolda hiç başıma gelmedi.

    Otomatik viteste gaz pedalı ile çok iyi geçinmeniz lazım çünkü otomatiklerde gaz pedalının görevi sadece bastığın kadar hızlanmak değil. Çoğu araç, sürüş karakterini gaz pedalına basış şeklinize göre ayarlıyor. Mesela düz yolda sabit hızla giderken gaz pedalındaki ufak bir basınç azalması hız değişmeden bir üst vitese geçişin biraz daha erken gerçekleşmesini sağlayabiliyor. Otomatik vitesin düşük performans/yüksek tüketim dezavantajını bu şekilde azaltmak mümkün.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.