Hiç otomatik araba kullanmadım bilmiyorum ama bildigim kadarıyla D yap ileri, R yap geri Park ettignde ise P. Ama surda otomatik araba nasıl kullanılırı okudum millet 2 sayfa döşemiş, bu kadar zahmetli mi ya otomatik kullanmak. Valla manuelden zor geldi gozume, o zaman ne anlamı kaldı otomatikin pratikilginin. şehir içi dur kalklardaki vites değiştirmekten kurtulmak icin otomatik dusunuyordum gozum korktu
Duz vitese gore cok daha kolaydir, kritik nokta sol ayaginizi unutmaniz gerekir. Ilk baslarda tek tukte olsa debriyaja basar gibi sol ayak frene gidebilir. Ona dikkat etmek gerekir
quote:
Orijinalden alıntı: SilverBlue
Duz vitese gore cok daha kolaydir, kritik nokta sol ayaginizi unutmaniz gerekir. Ilk baslarda tek tukte olsa debriyaja basar gibi sol ayak frene gidebilir. Ona dikkat etmek gerekir
yoo hiç de zor değil.sadece biraz daha özenli kullanmak gerekir.mesela yokuşta park edeceksen,önce vitesi boşa (N) alıp el frenini çek.daha sonra P'ye tak stop et.yani burdaki amaç aracın yükünü şanzımana bindirmemek. eğer bunları yapmazsan vites P'den biraz zor çıkar,ses duyabilirsin. onun dışında arabanın gaz yememesi,boğulması olayı yok.çekmediği anda vitesi küçültür. güzel yani,ben öneririm
quote:
Orijinalden alıntı: stilll
yoo hiç de zor değil.sadece biraz daha özenli kullanmak gerekir.mesela yokuşta park edeceksen,önce vitesi boşa (N) alıp el frenini çek.daha sonra P'ye tak stop et.yani burdaki amaç aracın yükünü şanzımana bindirmemek. eğer bunları yapmazsan vites P'den biraz zor çıkar,ses duyabilirsin. onun dışında arabanın gaz yememesi,boğulması olayı yok.çekmediği anda vitesi küçültür. güzel yani,ben öneririm
Alıntıları Göster
Şehir içi akmayan trafikte dur kalk dur kalk, vites küçült vites büyüt zor yahu. otomatikte bir gaz bir frenn oohhh mis degmeyin keyfime valla
quote:
Orijinalden alıntı: unpop
Şehir içi akmayan trafikte dur kalk dur kalk, vites küçült vites büyüt zor yahu. otomatikte bir gaz bir frenn oohhh mis degmeyin keyfime valla
Alıntıları Göster
tam tersi çok kolaydır arkadaşın dediği gibi sol ayağı unutman gerek eğer yapamazsan sol ayağının üstüne bağdaş kurarak sürmeye çalış bi dönem sonra alışırsın.zor olan manueldir ama işin tadıda orda açıkçası
quote:
Orijinalden alıntı: kentucky06
tam tersi çok kolaydır arkadaşın dediği gibi sol ayağı unutman gerek eğer yapamazsan sol ayağının üstüne bağdaş kurarak sürmeye çalış bi dönem sonra alışırsın.zor olan manueldir ama işin tadıda orda açıkçası
Alıntıları Göster
aynen dediğiniz gibi. d ileri, r geri, p park. gerisi teferruat. yaklaşık 10 yıldır otomatik kullanıyorum. dünyanın en kolay, zahmetsiz işi.
quote:
Orijinalden alıntı: resmonse
aynen dediğiniz gibi. d ileri, r geri, p park. gerisi teferruat. yaklaşık 10 yıldır otomatik kullanıyorum. dünyanın en kolay, zahmetsiz işi.
Alıntıları Göster
ilk kullanılken mümkünse sol ayağını bir yerlerde sakla yoksa debriyaj yerine şiddetli frene yaparsın. onun dışında çok rahat ama ben hiç sevmem mutlaka düz vites kullanılırım.
quote:
Orijinalden alıntı: reisG
ilk kullanılken mümkünse sol ayağını bir yerlerde sakla yoksa debriyaj yerine şiddetli frene yaparsın. onun dışında çok rahat ama ben hiç sevmem mutlaka düz vites kullanılırım.
Alıntıları Göster
ilk otomatik araç kullandığımda ben bu güne kadar amelelik yapmışım diye mırıldanmıştım..
Otomatik vites rahatlık ve konfordur, Düz vites araç ise keyif ve zevk tir.
ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır
quote:
Orijinalden alıntı: AXAPTA
ilk otomatik araç kullandığımda ben bu güne kadar amelelik yapmışım diye mırıldanmıştım..
Otomatik vites rahatlık ve konfordur, Düz vites araç ise keyif ve zevk tir.
ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: enginu
ilk otomatik araç kullandığımda ben bu güne kadar amelelik yapmışım diye mırıldanmıştım..
Otomatik vites rahatlık ve konfordur, Düz vites araç ise keyif ve zevk tir.
ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır
ben bilerek manuel moda alıyorum tutmamak için orda da eksik kalsın
quote:
Orijinalden alıntı: conquista
quote:
Orjinalden alıntı: enginu
ilk otomatik araç kullandığımda ben bu güne kadar amelelik yapmışım diye mırıldanmıştım..
Otomatik vites rahatlık ve konfordur, Düz vites araç ise keyif ve zevk tir.
ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır
ben bilerek manuel moda alıyorum tutmamak için orda da eksik kalsın
Alıntıları Göster
Her zaman otomatik vites kullanmayı severim.Rahatına düşkünsen hiç tereddüt etme. Tabikide düz vitesin yeri ayrıdır ama ben şahsen otomatikten vazgeçmem. Arabamda otomatik vitesdir . . .
quote:
Orijinalden alıntı: Messerschmitt BF109
Her zaman otomatik vites kullanmayı severim.Rahatına düşkünsen hiç tereddüt etme. Tabikide düz vitesin yeri ayrıdır ama ben şahsen otomatikten vazgeçmem. Arabamda otomatik vitesdir . . .
Alıntıları Göster
Frenden saldın mı gidiyor o çok hoş oluyor
quote:
Orijinalden alıntı: conquista
quote:
Orjinalden alıntı: enginu
ilk otomatik araç kullandığımda ben bu güne kadar amelelik yapmışım diye mırıldanmıştım..
Otomatik vites rahatlık ve konfordur, Düz vites araç ise keyif ve zevk tir.
ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır
ben bilerek manuel moda alıyorum tutmamak için orda da eksik kalsın
Alıntıları Göster
otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: uazro
otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?
çekersin :)
quote:
Orijinalden alıntı: AXAPTA
quote:
Orjinalden alıntı: uazro
otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?
çekersin :)
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: enginu
quote:
Orjinalden alıntı: uazro
otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?
çekersin :)
sonrasında başımıza iş gelmesin
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
quote:
Orjinalden alıntı: enginu
quote:
Orjinalden alıntı: uazro
otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?
çekersin :)
sonrasında başımıza iş gelmesin
Alıntıları Göster
hareket halinde iken zaten N e alırsan boşa çekmiş olursun.. istediğin kadar gidip tekrar D ye çekebilirsin.. Hiç bir sorun yok..
Hatta diyelimki geldin bir trafik ışığında durdun.. saniyeler düşmeye başladı.. 60..59..58..57.. bu kadar uzun süreli duraklamalarda, vitesi D den N e alıp el frenini çekip öyle beklemeyi önerirler.. şanzımana yüklenmemek için..
yolda giderken D den N e almak hiç bir sorun teşkil etmez (N derken boş vitesi kastediyoruz, yanlış anlaşılmıyor umarım) N den tekrar D ye geçirerek yolunuza devam edebilirsiniz..
Bazı araçlarda şanzımanın kendini yanlış kullanıma karşı koruma özelliği vardır. direksiyondan F1 tarzında vites değiştirebiliyorum ben.. 60 70 le giderken 1nci vitese attırmıyor bana örneğin.. en fazla küçülteceğim vites 2 oluyor. aynı şekilde 100km üzeri giderken de 2nci vitese attırmıyor. P ya da R denemedim (denemeye de hiç niyetim yok) ama muhtemelen hareket halinde iken P ve R ye de vites geçmeyecektir. Yeni nesil araçların Tam Otomatik şanzımanları bu tip macera seven arkadaşlar için uygun değildir. Ne olacak acaba sorularındaki heves kursaklarında kalır zira araç böyle bir deliliğe izin vermez
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
quote:
Orjinalden alıntı: enginu
quote:
Orjinalden alıntı: uazro
otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?
çekersin :)
sonrasında başımıza iş gelmesin
Alıntıları Göster
yolda giderken N'ye çekmen kimi şanzımanlarda sorun çıkarabilir, kimisinde çıkarmaz. Büyük ihtimal çıkarmaz ama gereksiz bişi, yakıt tasarrufu sağlamaz, manuel gibi.
quote:
Orijinalden alıntı: AXAPTA
hareket halinde iken zaten N e alırsan boşa çekmiş olursun.. istediğin kadar gidip tekrar D ye çekebilirsin.. Hiç bir sorun yok..
Hatta diyelimki geldin bir trafik ışığında durdun.. saniyeler düşmeye başladı.. 60..59..58..57.. bu kadar uzun süreli duraklamalarda, vitesi D den N e alıp el frenini çekip öyle beklemeyi önerirler.. şanzımana yüklenmemek için..
yolda giderken D den N e almak hiç bir sorun teşkil etmez (N derken boş vitesi kastediyoruz, yanlış anlaşılmıyor umarım) N den tekrar D ye geçirerek yolunuza devam edebilirsiniz..
Bazı araçlarda şanzımanın kendini yanlış kullanıma karşı koruma özelliği vardır. direksiyondan F1 tarzında vites değiştirebiliyorum ben.. 60 70 le giderken 1nci vitese attırmıyor bana örneğin.. en fazla küçülteceğim vites 2 oluyor. aynı şekilde 100km üzeri giderken de 2nci vitese attırmıyor. P ya da R denemedim (denemeye de hiç niyetim yok) ama muhtemelen hareket halinde iken P ve R ye de vites geçmeyecektir. Yeni nesil araçların Tam Otomatik şanzımanları bu tip macera seven arkadaşlar için uygun değildir. Ne olacak acaba sorularındaki heves kursaklarında kalır zira araç böyle bir deliliğe izin vermez
Alıntıları Göster
evet boş vitesi kastediyordum. malum yakıt ekonomisi
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
evet boş vitesi kastediyordum. malum yakıt ekonomisi
Alıntıları Göster
boş viteste yakıt ekonomisi yapamazsınız..
viteste iken ayağınızı gazdan çekerseniz daha çok ekonomik olur. sıfıra yakın bir sarfiyat yaparsınız
quote:
Orijinalden alıntı: AXAPTA
boş viteste yakıt ekonomisi yapamazsınız..
viteste iken ayağınızı gazdan çekerseniz daha çok ekonomik olur. sıfıra yakın bir sarfiyat yaparsınız
Alıntıları Göster
otm vites araç kullanmak büyük rahatlık ama onunda bir dikkat edilmesi gereken hususu var debriyaj olmadıığ için kavrama dahil her şey gaz pedalında bitiyor onun için gaz pedalına kalkışta cok basılmaması gerekir aksine bir harekette hemen patinaja kalkabilir tecrübeyle sabit
quote:
Orijinalden alıntı: SAİM.
otm vites araç kullanmak büyük rahatlık ama onunda bir dikkat edilmesi gereken hususu var debriyaj olmadıığ için kavrama dahil her şey gaz pedalında bitiyor onun için gaz pedalına kalkışta cok basılmaması gerekir aksine bir harekette hemen patinaja kalkabilir tecrübeyle sabit
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: Warrıor Sako
otm vites araç kullanmak büyük rahatlık ama onunda bir dikkat edilmesi gereken hususu var debriyaj olmadıığ için kavrama dahil her şey gaz pedalında bitiyor onun için gaz pedalına kalkışta cok basılmaması gerekir aksine bir harekette hemen patinaja kalkabilir tecrübeyle sabit
Tüm otomatik vites araçlarda ASR var diye duyduğumu hatırlıyorum sanki. Gerçi ASR de patinajı %100 engellemiyor ve yokuşta falan kalkarken yine araba patinaja düşebiliyor ama düz yolda hiç başıma gelmedi.
Otomatik viteste gaz pedalı ile çok iyi geçinmeniz lazım çünkü otomatiklerde gaz pedalının görevi sadece bastığın kadar hızlanmak değil. Çoğu araç, sürüş karakterini gaz pedalına basış şeklinize göre ayarlıyor. Mesela düz yolda sabit hızla giderken gaz pedalındaki ufak bir basınç azalması hız değişmeden bir üst vitese geçişin biraz daha erken gerçekleşmesini sağlayabiliyor. Otomatik vitesin düşük performans/yüksek tüketim dezavantajını bu şekilde azaltmak mümkün.