Şimdi Ara

OTOMATIK VITES ARABA KULLANMAK ZOR MU ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
122
Cevap
0
Favori
34.937
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kapisiz

    ben de eşim ısrarı sonucu otomatik vitesli araba araştırıyordum ..bugün araba alım satımı yapan bi arkadaş "sen memursun otomatik vites bi arıza çıkardı mı batarsın, araba yerinden oynamaz,dedi.. normal vitesli arabada debriyaj balatası vs 300-500 TL ye hallolur ama otomatikte bunun 5-6 katı para gider ve otomatiklerde vites geçişlerinde hafif sarsıntı olur, dedi..çok maliyetli olacağından otomatik vites büyük risk, dedi... kafam karışık durumda.. ne dersiniz ağalar..özellikle manueli de otomatiği de kullananlar ne dersiniz?



    bunlar şehir efsanesi gibi bişey. 15-20 senelik otomatik araçlar geziyor piyasada. Zaten çoğu firma 4-5 yıl garanti veriyor yürüyen aksama.

    Düzgün kullanılırsa bişi olmaz. Tam otomatiklerde sarsıntı hemen hiç olmaz.

    Dediği doğru ama, otomatik vites arıza yaparsa çok pahalıya patlar. Ne var ki arıza çıkarma riski azdır. Çünkü insan hatalarının bir kısmını engeller. En basiti kavrama sırasında balatayı sıyırma gibi bişi olmaz, çünkü kavramayı araç kendisi yapar.




  • şanzımanın yağı bile 150bin km de değişiyorsa, arıza yapma ihtimalini düşünün artık.. O kadar sorunsuzlaştı.. Eskidendi o otomatik vites efsaneleri.. Yokböyle şeyler..

    Ancak yolda giderken ısrarla P ye ya da R ye takılmak istenirse tabi arıza yapar pahalıya patlar.. fantazi yapmanın belli sonuçları vardır..

    Böyle bişey yaparsanız da pahalıya patlayıp patlamayacağını göremeyebilebilirsiniz, çünkü kaza yapma hatta takla atma ihtimaliniz çok yüksektir.

    (bu söylediklerim eski nesil otomatik şanzımanlar için geçerlidir, yeni nesil otomatik şanzımanlar kendisini koruyan bir sisteme sahiptir. Yolda giderken siz vitesi P ya da R ye alacağım diye istediğiniz kadar debelenin geçmez..)
  • Sürekli manuel araç kullandım şimdiye kadar.Sadece 1 kere 2008 model triptronik vites 308 kullandım bi kaç ay.Bu aracın vites geçişleri mükemmel en ufak

    bi sarsma v.s hiçbir şey yok.Yalnız bu araçta şöyle bi sorunmu desem özellikmi desem bilmiyorum frenleri çok ama çok hassastı.En ufak bi dokunuşta abs

    devreye giriyor araba olduğu yere çakılıyordu bu yüzden bu aracı kullandığım ilk gün ışıklara çok hızlı bi şekilde girdim(arabanın frenine güveniyorumya),ve

    tam trafik ışığının kenarında aracın o müthiş frenleri sayesinde durdum,fakat arkamdaki 2000 model corolla duramadı ve gümmm diye arkadan bindirdi

    araca ama öyle böyle bişi değil çok şiddetli sarsıldı araç,sonrada aşağıya inip baktığımızda darbenin plaka kısmına geldiğini gördük ve en ufak bir çizik bile

    yoktu işte orda içimde pejoya helal olsun dedim.Bu arabanın sağını solunu bilmem ama arka tamponu çok sağlam

    neyse yani otomatik kullanmanın hiçbir zorluğu yok ama ben otomatiği sevmiyorum bana oyuncak gibi geliyor,mümkün oldukça manuel

    kullanıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cruise06 -- 17 Temmuz 2009; 14:52:10 >




  • kapisiz; dostum oto vites arıza yaparsa pahalıdır.
    net.
    şehir efsanesiymiş...geç..

    ama her araç arıza çıkartabilir ben buna takılmam diyorsan eyvallah...

    ben araç alırken 3 şeye dikkat ederim..

    1. YAKIT TASARRUFU
    2. GÜVENLİK
    3. KONFOR/ergonomi

    memur adamım diyorsun.
    oto vites arabaların şehir içi-dışı 100 km de ortalama yakıt tüketim değerlerine bak(araç kataloglarını incele ki şehir efsanesi diyenler olabilir)
    bir de manuel vites arabaların değerlerine bak karşılaştır.
    aynı segmentteki (motor,ağırlık vs.) 2 aracın
    manueli ile oto vitesi arasında 100 km de en az
    1lt fark olacağını göreceksin.(en az diyorum)

    haaa gümrük memuruyum diyosan hiç düşünme bunları...
    al oto vites şehir içi trafiğinde rahat et.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Freddie Mercury -- 17 Temmuz 2009; 14:55:22 >




  • Aynı marka/model aracın hem (tam) otomatik hem de düz vites versiyonlarını kullanan birisi olarak otomatik diyorum.

    Otomatiğin artıları çok...

    Otomatiğin eksileri ise:
    - Hantaldır.
    - Çok yakar. (Şehir içinde düz vites olan 40lt gazla 400km yaparken, otomatik 43-45 litre gazla 400km yapıyor.)

    İstanbul trafiğinde kullanılacaksa otomatiğin bakım masrafları daha düşük. çünkü otomatik her 60binde bir yağ değiştirmek istiyor. (çok kritik ve önemli bir bakım adımıdır: ihmal edilirse işte o zaman otomatik çok masraf açar) Bunun 60-70 lira civarında bir masrafı olur.

    İstanbul trafiği 60binde falan baskı balatayı bitiriyor. Düz vitesin 60 binde bir yaklaşık 250-300 kağıtlık bir baskı balata masrafı oluyor.

    Aradaki masraf farkına bakıldığında otomatiğin fazla yaktığı da hikaye oluyor; düz vitesin yakıttan ettiği kar baskı balata masrafına gidiyor.

    Otomatiğin arıza çıkarmaması ve masrafsız olması için tek şart yağına ve yağ filtresine çok dikkat edilmesi ve ucuz kalitesiz yağ kullanılmamasıdır. Aynı motor yağına dikkat eder gibi otomatik şanzıman yağına da çok dikkat etmek gerekir. Yağ değişimi çok pahalı da değildir. Zaten bakımları yapılan aracın zamanı gelince yağı da değişeceğinden çok bir sorun çıkmaz. Bu durumda aracın ömrü kadar ömrü vardır otomatik şanzımanın.

    Ama dersen ki ben araca bakım makım yaptırmam (yani yiyim de s.çmiyim modundaysan), o zaman, otomatik şanzımana sıra gelene kadar ya conta yakarsın, ya tirger attırırsın, motordan bir yerden başına pahalı masraf açtırırsın.

    Benim gözlemim, otomatik araç düz vitesliden daha az masraflı, en kötü ihtimal kafa kafaya (her iki aracı da bakımlı kullanırım).




  • görüşlerinizden sonra otomatiğe karşı bilinçsiz bir önyargı taşıdığımı anladım... peki dostlar heşbeklerden otomatik olarak hangi firmanın hangi modelleri önerirsiniz? bir de triptonik değil de sadece otomatiklere bakıcam dimi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kapisiz

    görüşlerinizden sonra otomatiğe karşı bilinçsiz bir önyargı taşıdığımı anladım... peki dostlar heşbeklerden otomatik olarak hangi firmanın hangi modelleri önerirsiniz? bir de triptonik değil de sadece otomatiklere bakıcam dimi?


    şu an için otm viteslerde satış şampiyonluğu honda civic sedana ait ona göre değerlendirmenizi yapın
  • haklısındır ancak eşim sedan arabaları kullanamıyor o nedenle sedan arabamızı sattık...başka önerilerinizi alayım arkadaşlar....
  • 1.4 oto civic HB alabilirsiniz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    Aynı marka/model aracın hem (tam) otomatik hem de düz vites versiyonlarını kullanan birisi olarak otomatik diyorum.

    Otomatiğin artıları çok...

    Otomatiğin eksileri ise:
    - Hantaldır.
    - Çok yakar. (Şehir içinde düz vites olan 40lt gazla 400km yaparken, otomatik 43-45 litre gazla 400km yapıyor.)

    İstanbul trafiğinde kullanılacaksa otomatiğin bakım masrafları daha düşük. çünkü otomatik her 60binde bir yağ değiştirmek istiyor. (çok kritik ve önemli bir bakım adımıdır: ihmal edilirse işte o zaman otomatik çok masraf açar) Bunun 60-70 lira civarında bir masrafı olur.

    İstanbul trafiği 60binde falan baskı balatayı bitiriyor. Düz vitesin 60 binde bir yaklaşık 250-300 kağıtlık bir baskı balata masrafı oluyor.

    Aradaki masraf farkına bakıldığında otomatiğin fazla yaktığı da hikaye oluyor; düz vitesin yakıttan ettiği kar baskı balata masrafına gidiyor.


    Otomatiğin arıza çıkarmaması ve masrafsız olması için tek şart yağına ve yağ filtresine çok dikkat edilmesi ve ucuz kalitesiz yağ kullanılmamasıdır. Aynı motor yağına dikkat eder gibi otomatik şanzıman yağına da çok dikkat etmek gerekir. Yağ değişimi çok pahalı da değildir. Zaten bakımları yapılan aracın zamanı gelince yağı da değişeceğinden çok bir sorun çıkmaz. Bu durumda aracın ömrü kadar ömrü vardır otomatik şanzımanın.

    Ama dersen ki ben araca bakım makım yaptırmam (yani yiyim de s.çmiyim modundaysan), o zaman, otomatik şanzımana sıra gelene kadar ya conta yakarsın, ya tirger attırırsın, motordan bir yerden başına pahalı masraf açtırırsın.

    Benim gözlemim, otomatik araç düz vitesliden daha az masraflı, en kötü ihtimal kafa kafaya (her iki aracı da bakımlı kullanırım).




    basit bir hesap....
    günde 30 km den ayda ort. 1000 km yılda da 12000 km yaptığını varsayalım.
    oto vitese 100 km de 1 lt benzin ekleyeceğinden senede 120 lt daha fazla yakacaksın.
    120*3,2 =384 lira senelik yakıt farkın

    bu arada baskı balata çok acemiysen bile en az 60000 km idare eder ki senin senede 12000 km yaptığını varsayıyoruz.
    haaa senede 60000 yap diyelim 384*5=1920 lira yakıt farkından karın; baskı-balata masrafın 300 lira

    haaa bu arada benim aracım 101000 km dedir ve baskı-balatası hiç değişmemiştir ve cillop gibidir (ayağım debriyajda 3 sn den fazla kalmaz).
    kullanmasını bilmezsen otomatik vites kutusunu da bozarsın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Freddie Mercury -- 17 Temmuz 2009; 23:28:20 >




  • bilhakis çok kolay ama benim fikrim çok can sıkıcı.birşeylere benim adıma başkalarının karar vermesi araca olan kontrol kavramımı devir olarak yok ediyor.ama şehir içi dur kalk olayında rahatlık.
  • eski oto ve yeni oto vitesi sistemleri. hangi yıllar oncesi eski sisteme giriyor

    quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    şanzımanın yağı bile 150bin km de değişiyorsa, arıza yapma ihtimalini düşünün artık.. O kadar sorunsuzlaştı.. Eskidendi o otomatik vites efsaneleri.. Yokböyle şeyler..

    Ancak yolda giderken ısrarla P ye ya da R ye takılmak istenirse tabi arıza yapar pahalıya patlar.. fantazi yapmanın belli sonuçları vardır..

    Böyle bişey yaparsanız da pahalıya patlayıp patlamayacağını göremeyebilebilirsiniz, çünkü kaza yapma hatta takla atma ihtimaliniz çok yüksektir.

    (bu söylediklerim eski nesil otomatik şanzımanlar için geçerlidir, yeni nesil otomatik şanzımanlar kendisini koruyan bir sisteme sahiptir. Yolda giderken siz vitesi P ya da R ye alacağım diye istediğiniz kadar debelenin geçmez..)




  • Çok zor.
  • Her Ne Kadar Otomatik Vites Kullanışlı Olsada Benim Tercihin Her Zaman MAnuelden Yana Çünkü Elim Vitese Değmedikten Sonra Ben Ne Anlarım O Araçtan vede Hiç Zevk Almam Araç Kullanmaktan....
  • O kadarda zor değil. Trafikte ideal.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kapisiz

    haklısındır ancak eşim sedan arabaları kullanamıyor o nedenle sedan arabamızı sattık...başka önerilerinizi alayım arkadaşlar....

    O zaman sizi doğuş kazıklı Golf'e yönlendirelim.
  • Tek bişeye katılmıyorum burda yazılanlardan; Hareket halinde boşa atıldıktan sonra durmadan tekrar D ye atılmamalı diye biliyorum. O yüzden hareket halinde boşa almanında gereği kalmıyor zaten.
  • ünal neden öyle diyon... otomatik vitesli araba bakıyoz işte..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sencerrr

    kapisiz; dostum oto vites arıza yaparsa pahalıdır.
    net.
    şehir efsanesiymiş...geç..

    ama her araç arıza çıkartabilir ben buna takılmam diyorsan eyvallah...

    ben araç alırken 3 şeye dikkat ederim..

    1. YAKIT TASARRUFU
    2. GÜVENLİK
    3. KONFOR/ergonomi

    memur adamım diyorsun.
    oto vites arabaların şehir içi-dışı 100 km de ortalama yakıt tüketim değerlerine bak(araç kataloglarını incele ki şehir efsanesi diyenler olabilir)
    bir de manuel vites arabaların değerlerine bak karşılaştır.
    aynı segmentteki (motor,ağırlık vs.) 2 aracın
    manueli ile oto vitesi arasında 100 km de en az
    1lt fark olacağını göreceksin.(en az diyorum)

    haaa gümrük memuruyum diyosan hiç düşünme bunları...
    al oto vites şehir içi trafiğinde rahat et.



    mitsubishi colt ve honda jazz da otomatik vitesli versiyonlar manuel vitesli versiyonlarından daha az yakmaktadır.

    her otomatik vites aynı teknolojiye sahip değildir.

    cümlenizi "tam otomatik vites" diye kurarsanız dediğiniz doğrudur ona bir şey diyemem tabi.

    hayırlı günler.




  • benim gibi otomatige alışana manuel zor gelir
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.