Şimdi Ara

OTOMATIK VITES ARABA KULLANMAK ZOR MU ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
122
Cevap
0
Favori
34.937
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.k.o.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Warrıor Sako

    otm vites araç kullanmak büyük rahatlık ama onunda bir dikkat edilmesi gereken hususu var debriyaj olmadıığ için kavrama dahil her şey gaz pedalında bitiyor onun için gaz pedalına kalkışta cok basılmaması gerekir aksine bir harekette hemen patinaja kalkabilir tecrübeyle sabit


    Tüm otomatik vites araçlarda ASR var diye duyduğumu hatırlıyorum sanki. Gerçi ASR de patinajı %100 engellemiyor ve yokuşta falan kalkarken yine araba patinaja düşebiliyor ama düz yolda hiç başıma gelmedi.

    Otomatik viteste gaz pedalı ile çok iyi geçinmeniz lazım çünkü otomatiklerde gaz pedalının görevi sadece bastığın kadar hızlanmak değil. Çoğu araç, sürüş karakterini gaz pedalına basış şeklinize göre ayarlıyor. Mesela düz yolda sabit hızla giderken gaz pedalındaki ufak bir basınç azalması hız değişmeden bir üst vitese geçişin biraz daha erken gerçekleşmesini sağlayabiliyor. Otomatik vitesin düşük performans/yüksek tüketim dezavantajını bu şekilde azaltmak mümkün.

    Alıntıları Göster
    otomatik vites araç kullanmak kolaydır
    biraz alıştıktan sonra düz vites zor gelebilir
    dezavantajı alırken pahalı alırsınız aracı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meta80

    otomatik vites araç kullanmak kolaydır
    biraz alıştıktan sonra düz vites zor gelebilir
    dezavantajı alırken pahalı alırsınız aracı

    Alıntıları Göster
    Çok şikayet eden var dediğiniz herhalde otomatikleştirilmiş düz vites kullananlardır.
    Tam otomatik vites kullanmak çok kolaydır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medonk

    Çok şikayet eden var dediğiniz herhalde otomatikleştirilmiş düz vites kullananlardır.
    Tam otomatik vites kullanmak çok kolaydır.

    Alıntıları Göster
    sadece sağ ayagının biraz daha hassas olması gerekiyor, çünkü vites ayarınıda gazın konumuna göre sen yapıyorsun aslında. onun dışında çok büyük lüks,

    birdaha manuel mi?...aslaaaa




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca


    quote:

    Orjinalden alıntı: Warrıor Sako

    otm vites araç kullanmak büyük rahatlık ama onunda bir dikkat edilmesi gereken hususu var debriyaj olmadıığ için kavrama dahil her şey gaz pedalında bitiyor onun için gaz pedalına kalkışta cok basılmaması gerekir aksine bir harekette hemen patinaja kalkabilir tecrübeyle sabit


    Tüm otomatik vites araçlarda ASR var diye duyduğumu hatırlıyorum sanki. Gerçi ASR de patinajı %100 engellemiyor ve yokuşta falan kalkarken yine araba patinaja düşebiliyor ama düz yolda hiç başıma gelmedi.

    Otomatik viteste gaz pedalı ile çok iyi geçinmeniz lazım çünkü otomatiklerde gaz pedalının görevi sadece bastığın kadar hızlanmak değil. Çoğu araç, sürüş karakterini gaz pedalına basış şeklinize göre ayarlıyor. Mesela düz yolda sabit hızla giderken gaz pedalındaki ufak bir basınç azalması hız değişmeden bir üst vitese geçişin biraz daha erken gerçekleşmesini sağlayabiliyor. Otomatik vitesin düşük performans/yüksek tüketim dezavantajını bu şekilde azaltmak mümkün.

    ASR artık var ama kum yağışlı yolda hiçbiri sittin sene işe yaramaz pek. Düz yolda da %100 çalışmıyor ama çoğunlukla işe yarıyor.

    Otomatik vites araba kullanmak dünyanın en kolay şeyidir. Otomatiği karalayanlar düz vites hastasıdır kesinlikle ya da başına bi iş gelmiş olanlar. Önce sol ayağına hakim olman lazım yoksa fren pedalı büyük olduğu için aniden debriyaj diye yüklenirsin arkadaki de sana yüklenir.

    Arabayı frene basarak çalıştırman gerekir bir nevi düz viteste debriyaja basıyosun gibi.

    Frene basmadan vites geçmez. Yani otomatikleştirilmiş düz viteslerde öyle. Frene basmadan A ya da M veya R konumuna alamazsın. Ani ataklara karşı bir önlemdir bu da.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Otomatik viteslere otomobil işine heves ettiğim günden beri bir önyargıyla bakan ve yanından bile geçmeyen birisiydim. Ta ki otomatik vites bir araba alana kadar. Kesinlikle büyük konfor, ayrıca "ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır" bu görüşe de katılıyorum.

    Kepekli'den inerken denedim N'ye alınca Inst. Cons. 0,5 lt D'deyken gazdan ayağımı çekince 0,0lt..

    Demek ki neymiş büyük konuşmayacakmışsın
    Saygılar sevgiler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    boş viteste yakıt ekonomisi yapamazsınız..

    viteste iken ayağınızı gazdan çekerseniz daha çok ekonomik olur. sıfıra yakın bir sarfiyat yaparsınız

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    boş viteste yakıt ekonomisi yapamazsınız..

    viteste iken ayağınızı gazdan çekerseniz daha çok ekonomik olur. sıfıra yakın bir sarfiyat yaparsınız


    benim gibi karbüratörlü araç kullansaydınız, sizde boşta gitmenin ekonomik olacağına kanaat getirirdiniz

    cut off sistemini unutuyorum sürekli. yani alışkanlıktan dolayı enjeksiyonlularda bile boşa atıyorum hep.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    boş viteste yakıt ekonomisi yapamazsınız..

    viteste iken ayağınızı gazdan çekerseniz daha çok ekonomik olur. sıfıra yakın bir sarfiyat yaparsınız


    benim gibi karbüratörlü araç kullansaydınız, sizde boşta gitmenin ekonomik olacağına kanaat getirirdiniz

    cut off sistemini unutuyorum sürekli. yani alışkanlıktan dolayı enjeksiyonlularda bile boşa atıyorum hep.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: uazro


    quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    boş viteste yakıt ekonomisi yapamazsınız..

    viteste iken ayağınızı gazdan çekerseniz daha çok ekonomik olur. sıfıra yakın bir sarfiyat yaparsınız


    benim gibi karbüratörlü araç kullansaydınız, sizde boşta gitmenin ekonomik olacağına kanaat getirirdiniz

    cut off sistemini unutuyorum sürekli. yani alışkanlıktan dolayı enjeksiyonlularda bile boşa atıyorum hep.


    yo ben de kullandım karbütatörlü araç.. o tip bir aracı kullanıyorsanız haklısınız atın boşa..

    ben otomatik vites için söylemiştim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    quote:

    Orjinalden alıntı: uazro


    quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    boş viteste yakıt ekonomisi yapamazsınız..

    viteste iken ayağınızı gazdan çekerseniz daha çok ekonomik olur. sıfıra yakın bir sarfiyat yaparsınız


    benim gibi karbüratörlü araç kullansaydınız, sizde boşta gitmenin ekonomik olacağına kanaat getirirdiniz

    cut off sistemini unutuyorum sürekli. yani alışkanlıktan dolayı enjeksiyonlularda bile boşa atıyorum hep.


    yo ben de kullandım karbütatörlü araç.. o tip bir aracı kullanıyorsanız haklısınız atın boşa..

    ben otomatik vites için söylemiştim..

    Alıntıları Göster
    Otomatiğin konforuna alışan bir sürücü, 300 beygirin üstüne çıkmadıkça amele vitese kolay kolay geri dönmez. (Amele Vites=Düz Vites)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905
    Ben rahatsız oluyorum bu yuzden otomatiklerden zor geliyor kulanamıyorum


    Drahte;

    Sizde Mustang GT 500 Manual karakteri var... Spor ve performans kullanımda Amele vites her zaman tek tercihimdir. Buz ve kar üstünde ise yolun tek hakimi gene düz vites'tir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LAST_DRIVER

    quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905
    Ben rahatsız oluyorum bu yuzden otomatiklerden zor geliyor kulanamıyorum


    Drahte;

    Sizde Mustang GT 500 Manual karakteri var... Spor ve performans kullanımda Amele vites her zaman tek tercihimdir. Buz ve kar üstünde ise yolun tek hakimi gene düz vites'tir...

    Alıntıları Göster
    - Otamatik viteste, giderken, gaz pedalına çok basarsanız vites düşürür. Uzun yolda mesela sollama yaparken ya da ani hızlanmalarda çok işe yarar.

    - Ya da gazlarken( yarışırken değil hızlanırken manasında) ayağınızın gaza yaptığı baskıyı hafifçe azaltırsanız vites büyütür. Böylece ister redline a kadar gazlayın öyle değişsin vites, ister 3500 devirde normal bir şekilde değişsin,değişim devrini siz ayarlarsınız.

    - Dik yokuşlar sorun olmaktan tamamen çıkar. En dik yokuşta bile el freni çekmeden ya da debriyaj balatalarını harap etmeden çok rahat kalkarsınız. Hafif meyillerde frene basmasanız bile araba kaymaz.

    - Normalde durdunuz diyelim, frene basıyor, gaza hiç dokunmuyorsunuz. Ayağınızı frenden çektiğinizde araba çok yavaş bir hızda ilerler. Yoğun trafikte sadece fren pedalına basarak ilerleyebilirsiniz böylece. Frenden kaldır gaza bas yapmaya bile gerek yok. (düz yolda hem ilerleyen hem de devamlı fren lambaları yanan biri görürseniz, bu herif hem gidip hem nasıl fren yapıyor diye düşünmeyin, otamatiktir o)

    - 1,2 saat yoğun trafikte kalırsanız, debriyaj-gaz -vites kombinasyonlarıyla uğraşmadığınız için çok daha az yorulursunuz.

    - Benim kullandığım araba da P - R - D vitesleri dışında 1-2-3 vites ayarlarıda var. Şöyle ki; otamatik vitesi 3 e takarsanız maksimum 3cü vitese, 2 ye takarsanız maksimum 2. vitese yükseltir daha yükseltmez. Çok uzun yokuş iniyorsunuz diyelim(uzun yollardaki kilometrelerce süren inişler mesela) takarsınız 2ye motor freniyle paşa paşa inersiniz.

    - kimi otamatikler 4 ileri(mesela benim kullandığım) kimisi 5 6 veya 7 ileridir. 7 ileri otamatik kullandım, son teknoloji bir araç olmasına rağmen sevmedim. Kısa aralıklı çok seçenek olunca araba karar veremeyip zırt pırt vites değiştiriyor adamı sinir ediyor yani en azından beni etti...

    - 16-17 senedir araba kullanıyorum, otamatik kullandıktan sonra ben de, "ne hammallık yapmışım bunca sene" diye kızdım kendime, bir de Türkiye'de araba satan üreticilere kızdım, senelerce bizi manuele mahkum edip yine senelerce otamatikleri çok daha pahalıya sattıkları için...

    - İstanbul'daysanız hiç düşünecek bir şey yok zaten kesinlikle otamatik. "Otamatik konfordur, manuel zevktirede" pek katılmıyorum
    Güçlü bir arabada manuel zevklidir eyvallah ama normal motorlu bir arabada zevkte konforda otamatikte bence...

    - Kağıt üzerinde otamatik daha çok yakar gözükse de, pratikte eşit ya da daha az yaktığını düşünüyorum kendimce edindiğim izlenim böyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: himini

    - Otamatik viteste, giderken, gaz pedalına çok basarsanız vites düşürür. Uzun yolda mesela sollama yaparken ya da ani hızlanmalarda çok işe yarar.

    - Ya da gazlarken( yarışırken değil hızlanırken manasında) ayağınızın gaza yaptığı baskıyı hafifçe azaltırsanız vites büyütür. Böylece ister redline a kadar gazlayın öyle değişsin vites, ister 3500 devirde normal bir şekilde değişsin,değişim devrini siz ayarlarsınız.

    - Dik yokuşlar sorun olmaktan tamamen çıkar. En dik yokuşta bile el freni çekmeden ya da debriyaj balatalarını harap etmeden çok rahat kalkarsınız. Hafif meyillerde frene basmasanız bile araba kaymaz.

    - Normalde durdunuz diyelim, frene basıyor, gaza hiç dokunmuyorsunuz. Ayağınızı frenden çektiğinizde araba çok yavaş bir hızda ilerler. Yoğun trafikte sadece fren pedalına basarak ilerleyebilirsiniz böylece. Frenden kaldır gaza bas yapmaya bile gerek yok. (düz yolda hem ilerleyen hem de devamlı fren lambaları yanan biri görürseniz, bu herif hem gidip hem nasıl fren yapıyor diye düşünmeyin, otamatiktir o)

    - 1,2 saat yoğun trafikte kalırsanız, debriyaj-gaz -vites kombinasyonlarıyla uğraşmadığınız için çok daha az yorulursunuz.

    - Benim kullandığım araba da P - R - D vitesleri dışında 1-2-3 vites ayarlarıda var. Şöyle ki; otamatik vitesi 3 e takarsanız maksimum 3cü vitese, 2 ye takarsanız maksimum 2. vitese yükseltir daha yükseltmez. Çok uzun yokuş iniyorsunuz diyelim(uzun yollardaki kilometrelerce süren inişler mesela) takarsınız 2ye motor freniyle paşa paşa inersiniz.

    - kimi otamatikler 4 ileri(mesela benim kullandığım) kimisi 5 6 veya 7 ileridir. 7 ileri otamatik kullandım, son teknoloji bir araç olmasına rağmen sevmedim. Kısa aralıklı çok seçenek olunca araba karar veremeyip zırt pırt vites değiştiriyor adamı sinir ediyor yani en azından beni etti...

    - 16-17 senedir araba kullanıyorum, otamatik kullandıktan sonra ben de, "ne hammallık yapmışım bunca sene" diye kızdım kendime, bir de Türkiye'de araba satan üreticilere kızdım, senelerce bizi manuele mahkum edip yine senelerce otamatikleri çok daha pahalıya sattıkları için...

    - İstanbul'daysanız hiç düşünecek bir şey yok zaten kesinlikle otamatik. "Otamatik konfordur, manuel zevktirede" pek katılmıyorum
    Güçlü bir arabada manuel zevklidir eyvallah ama normal motorlu bir arabada zevkte konforda otamatikte bence...

    - Kağıt üzerinde otamatik daha çok yakar gözükse de, pratikte eşit ya da daha az yaktığını düşünüyorum kendimce edindiğim izlenim böyle.

    Alıntıları Göster
    Okuduklarımdan sonra otomatiğe karar veresi geliyor insanın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: himini

    - Otamatik viteste, giderken, gaz pedalına çok basarsanız vites düşürür. Uzun yolda mesela sollama yaparken ya da ani hızlanmalarda çok işe yarar.

    - Ya da gazlarken( yarışırken değil hızlanırken manasında) ayağınızın gaza yaptığı baskıyı hafifçe azaltırsanız vites büyütür. Böylece ister redline a kadar gazlayın öyle değişsin vites, ister 3500 devirde normal bir şekilde değişsin,değişim devrini siz ayarlarsınız.

    - Dik yokuşlar sorun olmaktan tamamen çıkar. En dik yokuşta bile el freni çekmeden ya da debriyaj balatalarını harap etmeden çok rahat kalkarsınız. Hafif meyillerde frene basmasanız bile araba kaymaz.

    - Normalde durdunuz diyelim, frene basıyor, gaza hiç dokunmuyorsunuz. Ayağınızı frenden çektiğinizde araba çok yavaş bir hızda ilerler. Yoğun trafikte sadece fren pedalına basarak ilerleyebilirsiniz böylece. Frenden kaldır gaza bas yapmaya bile gerek yok. (düz yolda hem ilerleyen hem de devamlı fren lambaları yanan biri görürseniz, bu herif hem gidip hem nasıl fren yapıyor diye düşünmeyin, otamatiktir o)

    - 1,2 saat yoğun trafikte kalırsanız, debriyaj-gaz -vites kombinasyonlarıyla uğraşmadığınız için çok daha az yorulursunuz.

    - Benim kullandığım araba da P - R - D vitesleri dışında 1-2-3 vites ayarlarıda var. Şöyle ki; otamatik vitesi 3 e takarsanız maksimum 3cü vitese, 2 ye takarsanız maksimum 2. vitese yükseltir daha yükseltmez. Çok uzun yokuş iniyorsunuz diyelim(uzun yollardaki kilometrelerce süren inişler mesela) takarsınız 2ye motor freniyle paşa paşa inersiniz.

    - kimi otamatikler 4 ileri(mesela benim kullandığım) kimisi 5 6 veya 7 ileridir. 7 ileri otamatik kullandım, son teknoloji bir araç olmasına rağmen sevmedim. Kısa aralıklı çok seçenek olunca araba karar veremeyip zırt pırt vites değiştiriyor adamı sinir ediyor yani en azından beni etti...

    - 16-17 senedir araba kullanıyorum, otamatik kullandıktan sonra ben de, "ne hammallık yapmışım bunca sene" diye kızdım kendime, bir de Türkiye'de araba satan üreticilere kızdım, senelerce bizi manuele mahkum edip yine senelerce otamatikleri çok daha pahalıya sattıkları için...

    - İstanbul'daysanız hiç düşünecek bir şey yok zaten kesinlikle otamatik. "Otamatik konfordur, manuel zevktirede" pek katılmıyorum
    Güçlü bir arabada manuel zevklidir eyvallah ama normal motorlu bir arabada zevkte konforda otamatikte bence...

    - Kağıt üzerinde otamatik daha çok yakar gözükse de, pratikte eşit ya da daha az yaktığını düşünüyorum kendimce edindiğim izlenim böyle.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: himini

    - Otamatik viteste, giderken, gaz pedalına çok basarsanız vites düşürür. Uzun yolda mesela sollama yaparken ya da ani hızlanmalarda çok işe yarar.

    - Ya da gazlarken( yarışırken değil hızlanırken manasında) ayağınızın gaza yaptığı baskıyı hafifçe azaltırsanız vites büyütür. Böylece ister redline a kadar gazlayın öyle değişsin vites, ister 3500 devirde normal bir şekilde değişsin,değişim devrini siz ayarlarsınız.

    - Dik yokuşlar sorun olmaktan tamamen çıkar. En dik yokuşta bile el freni çekmeden ya da debriyaj balatalarını harap etmeden çok rahat kalkarsınız. Hafif meyillerde frene basmasanız bile araba kaymaz.

    - Normalde durdunuz diyelim, frene basıyor, gaza hiç dokunmuyorsunuz. Ayağınızı frenden çektiğinizde araba çok yavaş bir hızda ilerler. Yoğun trafikte sadece fren pedalına basarak ilerleyebilirsiniz böylece. Frenden kaldır gaza bas yapmaya bile gerek yok. (düz yolda hem ilerleyen hem de devamlı fren lambaları yanan biri görürseniz, bu herif hem gidip hem nasıl fren yapıyor diye düşünmeyin, otamatiktir o)

    - 1,2 saat yoğun trafikte kalırsanız, debriyaj-gaz -vites kombinasyonlarıyla uğraşmadığınız için çok daha az yorulursunuz.

    - Benim kullandığım araba da P - R - D vitesleri dışında 1-2-3 vites ayarlarıda var. Şöyle ki; otamatik vitesi 3 e takarsanız maksimum 3cü vitese, 2 ye takarsanız maksimum 2. vitese yükseltir daha yükseltmez. Çok uzun yokuş iniyorsunuz diyelim(uzun yollardaki kilometrelerce süren inişler mesela) takarsınız 2ye motor freniyle paşa paşa inersiniz.

    - kimi otamatikler 4 ileri(mesela benim kullandığım) kimisi 5 6 veya 7 ileridir. 7 ileri otamatik kullandım, son teknoloji bir araç olmasına rağmen sevmedim. Kısa aralıklı çok seçenek olunca araba karar veremeyip zırt pırt vites değiştiriyor adamı sinir ediyor yani en azından beni etti...

    - 16-17 senedir araba kullanıyorum, otamatik kullandıktan sonra ben de, "ne hammallık yapmışım bunca sene" diye kızdım kendime, bir de Türkiye'de araba satan üreticilere kızdım, senelerce bizi manuele mahkum edip yine senelerce otamatikleri çok daha pahalıya sattıkları için...

    - İstanbul'daysanız hiç düşünecek bir şey yok zaten kesinlikle otamatik. "Otamatik konfordur, manuel zevktirede" pek katılmıyorum
    Güçlü bir arabada manuel zevklidir eyvallah ama normal motorlu bir arabada zevkte konforda otamatikte bence...

    - Kağıt üzerinde otamatik daha çok yakar gözükse de, pratikte eşit ya da daha az yaktığını düşünüyorum kendimce edindiğim izlenim böyle.



    tamamen katılıyorum yazdıklarınıza..

    benim aracım biraz daha fazla yakıyor düze göre.. o da ayda 10 liraya tekamül ediyor. haftalık 2.5 lira.. haftada 2.5 lira veriyorum, otomatik şanzımanın keyfini yaşıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    quote:

    Orjinalden alıntı: himini

    - Otamatik viteste, giderken, gaz pedalına çok basarsanız vites düşürür. Uzun yolda mesela sollama yaparken ya da ani hızlanmalarda çok işe yarar.

    - Ya da gazlarken( yarışırken değil hızlanırken manasında) ayağınızın gaza yaptığı baskıyı hafifçe azaltırsanız vites büyütür. Böylece ister redline a kadar gazlayın öyle değişsin vites, ister 3500 devirde normal bir şekilde değişsin,değişim devrini siz ayarlarsınız.

    - Dik yokuşlar sorun olmaktan tamamen çıkar. En dik yokuşta bile el freni çekmeden ya da debriyaj balatalarını harap etmeden çok rahat kalkarsınız. Hafif meyillerde frene basmasanız bile araba kaymaz.

    - Normalde durdunuz diyelim, frene basıyor, gaza hiç dokunmuyorsunuz. Ayağınızı frenden çektiğinizde araba çok yavaş bir hızda ilerler. Yoğun trafikte sadece fren pedalına basarak ilerleyebilirsiniz böylece. Frenden kaldır gaza bas yapmaya bile gerek yok. (düz yolda hem ilerleyen hem de devamlı fren lambaları yanan biri görürseniz, bu herif hem gidip hem nasıl fren yapıyor diye düşünmeyin, otamatiktir o)

    - 1,2 saat yoğun trafikte kalırsanız, debriyaj-gaz -vites kombinasyonlarıyla uğraşmadığınız için çok daha az yorulursunuz.

    - Benim kullandığım araba da P - R - D vitesleri dışında 1-2-3 vites ayarlarıda var. Şöyle ki; otamatik vitesi 3 e takarsanız maksimum 3cü vitese, 2 ye takarsanız maksimum 2. vitese yükseltir daha yükseltmez. Çok uzun yokuş iniyorsunuz diyelim(uzun yollardaki kilometrelerce süren inişler mesela) takarsınız 2ye motor freniyle paşa paşa inersiniz.

    - kimi otamatikler 4 ileri(mesela benim kullandığım) kimisi 5 6 veya 7 ileridir. 7 ileri otamatik kullandım, son teknoloji bir araç olmasına rağmen sevmedim. Kısa aralıklı çok seçenek olunca araba karar veremeyip zırt pırt vites değiştiriyor adamı sinir ediyor yani en azından beni etti...

    - 16-17 senedir araba kullanıyorum, otamatik kullandıktan sonra ben de, "ne hammallık yapmışım bunca sene" diye kızdım kendime, bir de Türkiye'de araba satan üreticilere kızdım, senelerce bizi manuele mahkum edip yine senelerce otamatikleri çok daha pahalıya sattıkları için...

    - İstanbul'daysanız hiç düşünecek bir şey yok zaten kesinlikle otamatik. "Otamatik konfordur, manuel zevktirede" pek katılmıyorum
    Güçlü bir arabada manuel zevklidir eyvallah ama normal motorlu bir arabada zevkte konforda otamatikte bence...

    - Kağıt üzerinde otamatik daha çok yakar gözükse de, pratikte eşit ya da daha az yaktığını düşünüyorum kendimce edindiğim izlenim böyle.



    tamamen katılıyorum yazdıklarınıza..

    benim aracım biraz daha fazla yakıyor düze göre.. o da ayda 10 liraya tekamül ediyor. haftalık 2.5 lira.. haftada 2.5 lira veriyorum, otomatik şanzımanın keyfini yaşıyorum

    Alıntıları Göster
    bi süre tiptronik kullandım nefret ettim bence manuelin keyfini kesinlikle vermiyor ya da ben saykoyum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Talbot Lago

    bi süre tiptronik kullandım nefret ettim bence manuelin keyfini kesinlikle vermiyor ya da ben saykoyum.

    Alıntıları Göster
    otomatik vites kullanmak keske zor olsaydı
    boylece bayan suruculerin %80inden kurtulmus olurduk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Talbot Lago

    bi süre tiptronik kullandım nefret ettim bence manuelin keyfini kesinlikle vermiyor ya da ben saykoyum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: maghapas

    bi süre tiptronik kullandım nefret ettim bence manuelin keyfini kesinlikle vermiyor ya da ben saykoyum.


    +sonsuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samsa*

    quote:

    Orjinalden alıntı: maghapas

    bi süre tiptronik kullandım nefret ettim bence manuelin keyfini kesinlikle vermiyor ya da ben saykoyum.


    +sonsuz

    Alıntıları Göster
    arakdaşlar bende otomatik vites hyundai getz almayı düşünüyorum acemiyim otomatik vites istiyorum acaba kararım doğrumu 2005 2006 getz otomatik vites iyimidir sixzce çok yakarmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lm_lm

    arakdaşlar bende otomatik vites hyundai getz almayı düşünüyorum acemiyim otomatik vites istiyorum acaba kararım doğrumu 2005 2006 getz otomatik vites iyimidir sixzce çok yakarmı?

    Alıntıları Göster
    prrofesyonel şoför; manuel kullanır, o vitesin başını, o motorun devrini hisseder.vitesle hızlanır vitesle yavaşlar. freni çok çok az kullanır.

    oto vitese gelince sol ayağını unut
    ben sol ayağım camdayken kullanırım oto vites arabayı.




  • sencerrr hocam pm kutunuza bakarmısınız size pm gönderdim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozborme

    sencerrr hocam pm kutunuza bakarmısınız size pm gönderdim
    bu arada arkadaşların bazıları oto vites için methiyeler düzmüş.
    sadece yoğun trafikteki rahatlık kısmınına katılıyorum.
    oto vitesin 1 i büyük 2 dezavantajı vardır aklıma gelen...
    1.çok yakar(100 km ye 1 litre koy)
    2.arızası pahalıdır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Freddie Mercury

    bu arada arkadaşların bazıları oto vites için methiyeler düzmüş.
    sadece yoğun trafikteki rahatlık kısmınına katılıyorum.
    oto vitesin 1 i büyük 2 dezavantajı vardır aklıma gelen...
    1.çok yakar(100 km ye 1 litre koy)
    2.arızası pahalıdır...


    Alıntıları Göster
    ben de eşim ısrarı sonucu otomatik vitesli araba araştırıyordum ..bugün araba alım satımı yapan bi arkadaş "sen memursun otomatik vites bi arıza çıkardı mı batarsın, araba yerinden oynamaz,dedi.. normal vitesli arabada debriyaj balatası vs 300-500 TL ye hallolur ama otomatikte bunun 5-6 katı para gider ve otomatiklerde vites geçişlerinde hafif sarsıntı olur, dedi..çok maliyetli olacağından otomatik vites büyük risk, dedi... kafam karışık durumda.. ne dersiniz ağalar..özellikle manueli de otomatiği de kullananlar ne dersiniz?




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.