Şimdi Ara

OTOMATIK VITES ARABA KULLANMAK ZOR MU ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
122
Cevap
0
Favori
34.937
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence kalkış hariç düz vites daha kolay...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orjinalden alıntı: sencerrr

    kapisiz; dostum oto vites arıza yaparsa pahalıdır.
    net.
    şehir efsanesiymiş...geç..

    ama her araç arıza çıkartabilir ben buna takılmam diyorsan eyvallah...

    ben araç alırken 3 şeye dikkat ederim..

    1. YAKIT TASARRUFU
    2. GÜVENLİK
    3. KONFOR/ergonomi

    memur adamım diyorsun.
    oto vites arabaların şehir içi-dışı 100 km de ortalama yakıt tüketim değerlerine bak(araç kataloglarını incele ki şehir efsanesi diyenler olabilir)
    bir de manuel vites arabaların değerlerine bak karşılaştır.
    aynı segmentteki (motor,ağırlık vs.) 2 aracın
    manueli ile oto vitesi arasında 100 km de en az
    1lt fark olacağını göreceksin.(en az diyorum)

    haaa gümrük memuruyum diyosan hiç düşünme bunları...
    al oto vites şehir içi trafiğinde rahat et.



    mitsubishi colt ve honda jazz da otomatik vitesli versiyonlar manuel vitesli versiyonlarından daha az yakmaktadır.

    her otomatik vites aynı teknolojiye sahip değildir.

    cümlenizi "tam otomatik vites" diye kurarsanız dediğiniz doğrudur ona bir şey diyemem tabi.

    hayırlı günler.



    benim oradaki kastım; her oto,yarım oto,akıllı oto (neyse artık) vitesli arabadan aynı segmentte/özelliklerde daha az yakan bir manuel vites araba olduğudur.
    o bahsettiğiniz mitsubişhi ve hondanın problemidir.
    sözün özü;
    yakıt tasarrufu için ---> manuel vites



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Freddie Mercury -- 19 Temmuz 2009; 6:40:32 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kapisiz

    ünal neden öyle diyon... otomatik vitesli araba bakıyoz işte..


    En sorunsuz sağlam otomatik Honda'dadır sonra VW gelir Honda düşünmediğiniz için alternarif VW geldi. Golf ideal ama parası maşallahı var. Diğer markalarda da otomatik var Opel'de Ford'da Renault'ta. Ama Honda ve VW gibi değil. O yüzden Doğuş kazıklı Golf dedim.
  • ünla kerdeş ben de alay ediyon sandım..kusura bakma birader.. 2006 kasa yarislere bakıyorum..yarisler otomatikte nasıl? bilen var mı?
  • Edit: Manuel vites=Amele vites mecazındaki ifade hakaret sayılıyormuş o yüzden buradaki mesajımıda editliyorum. (Amele kelime anlamı = fiziksel olarak çok çalışan insan modeli, fazla çalışan, yük taşıyan) Burada ki amele ifadesi mecazen kullanılmıştır. Diğer topiğimi silen Moderatöre buradan anlatmış olduk.Bugüne kadar hiç otomatik vites kullanmayan biri olarak bunu yazıyorum.


    Mesaj şöyleydi;

    quote:

    basit bir hesap....
    günde 30 km den ayda ort. 1000 km yılda da 12000 km yaptığını varsayalım.
    oto vitese 100 km de 1 lt benzin ekleyeceğinden senede 120 lt daha fazla yakacaksın.
    120*3,2 =384 lira senelik yakıt farkın

    bu arada baskı balata çok acemiysen bile en az 60000 km idare eder ki senin senede 12000 km yaptığını varsayıyoruz.
    haaa senede 60000 yap diyelim 384*5=1920 lira yakıt farkından karın; baskı-balata masrafın 300 lira

    haaa bu arada benim aracım 101000 km dedir ve baskı-balatası hiç değişmemiştir ve cillop gibidir (ayağım debriyajda 3 sn den fazla kalmaz).
    kullanmasını bilmezsen otomatik vites kutusunu da bozarsın...


    ___________________________________

    Çok güzel ve aydınlatıcı bir hesap olmuş. yılda 384 lira extradan vermek , otomotik vites kullanmaya değer diye düşünüyorum. Manuel vites resmen amelelik ya. Ben bu söylenen efsanelere bakarak yıllarca otomatik almadım. Hala almış değilim. Fakat manuel vitesten bıktım artık. Şimdi otomatik arıyorum.

    Birde şu açıdan bakacak olursanız. Ev ile işyerim arasında 8 tane trafik ışığı var her ışıkta ve kalkışında boşa alma ve 1-4 vites arası olsa 5 defa elim vitese gitmek zorunda kalıyor. gidiş dönüş yani günde 80 kez vites değiştiriyorum. Ayda 2400 , yılda 29 bin. işyerinden hariç başka yerlere gittiğimi , hafta sonlarıda gezdiğimi varsayalım yani yılda ortalama 35 bin defa vites atıyorum. 384 lira az bile

    __________________________________



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cüneyt Aykaç -- 19 Temmuz 2009; 16:45:29 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kapisiz

    ünla kerdeş ben de alay ediyon sandım..kusura bakma birader.. 2006 kasa yarislere bakıyorum..yarisler otomatikte nasıl? bilen var mı?

    Yok be abicim seninle niye alay ediyim. Yanlış anlaşılmadan dolayı sen kusuruma bakma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cüneyt Aykaç

    Edit: Manuel vites=Amele vites mecazındaki ifade hakaret sayılıyormuş o yüzden buradaki mesajımıda editliyorum. (Amele kelime anlamı = fiziksel olarak çok çalışan insan modeli, fazla çalışan, yük taşıyan) Burada ki amele ifadesi mecazen kullanılmıştır. Diğer topiğimi silen Moderatöre buradan anlatmış olduk.Bugüne kadar hiç otomatik vites kullanmayan biri olarak bunu yazıyorum.


    Mesaj şöyleydi;

    quote:

    basit bir hesap....
    günde 30 km den ayda ort. 1000 km yılda da 12000 km yaptığını varsayalım.
    oto vitese 100 km de 1 lt benzin ekleyeceğinden senede 120 lt daha fazla yakacaksın.
    120*3,2 =384 lira senelik yakıt farkın

    bu arada baskı balata çok acemiysen bile en az 60000 km idare eder ki senin senede 12000 km yaptığını varsayıyoruz.
    haaa senede 60000 yap diyelim 384*5=1920 lira yakıt farkından karın; baskı-balata masrafın 300 lira

    haaa bu arada benim aracım 101000 km dedir ve baskı-balatası hiç değişmemiştir ve cillop gibidir (ayağım debriyajda 3 sn den fazla kalmaz).
    kullanmasını bilmezsen otomatik vites kutusunu da bozarsın...


    ___________________________________

    Çok güzel ve aydınlatıcı bir hesap olmuş. yılda 384 lira extradan vermek , otomotik vites kullanmaya değer diye düşünüyorum. Manuel vites resmen amelelik ya. Ben bu söylenen efsanelere bakarak yıllarca otomatik almadım. Hala almış değilim. Fakat manuel vitesten bıktım artık. Şimdi otomatik arıyorum.

    Birde şu açıdan bakacak olursanız. Ev ile işyerim arasında 8 tane trafik ışığı var her ışıkta ve kalkışında boşa alma ve 1-4 vites arası olsa 5 defa elim vitese gitmek zorunda kalıyor. gidiş dönüş yani günde 80 kez vites değiştiriyorum. Ayda 2400 , yılda 29 bin. işyerinden hariç başka yerlere gittiğimi , hafta sonlarıda gezdiğimi varsayalım yani yılda ortalama 35 bin defa vites atıyorum. 384 lira az bile

    __________________________________


    arabayı alırken de 4000-8000 lira fark koy.
    nası kuratarır mı?




  • Otomatik vites mi değil mi diye tartarken şuna bakmak lazım. İstanbul'da mı yaşıyosun başka bir yerde mi? İstanbul'da yaşıyosan otomatil vites ilaç gibidir. Fazla da yaksa, hantal da olsa baş tacıdır. Çünkü istanbul'da trafik akmaz. Deli eder adamı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sencerrr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cüneyt Aykaç

    Edit: Manuel vites=Amele vites mecazındaki ifade hakaret sayılıyormuş o yüzden buradaki mesajımıda editliyorum. (Amele kelime anlamı = fiziksel olarak çok çalışan insan modeli, fazla çalışan, yük taşıyan) Burada ki amele ifadesi mecazen kullanılmıştır. Diğer topiğimi silen Moderatöre buradan anlatmış olduk.Bugüne kadar hiç otomatik vites kullanmayan biri olarak bunu yazıyorum.


    Mesaj şöyleydi;

    quote:

    basit bir hesap....
    günde 30 km den ayda ort. 1000 km yılda da 12000 km yaptığını varsayalım.
    oto vitese 100 km de 1 lt benzin ekleyeceğinden senede 120 lt daha fazla yakacaksın.
    120*3,2 =384 lira senelik yakıt farkın

    bu arada baskı balata çok acemiysen bile en az 60000 km idare eder ki senin senede 12000 km yaptığını varsayıyoruz.
    haaa senede 60000 yap diyelim 384*5=1920 lira yakıt farkından karın; baskı-balata masrafın 300 lira

    haaa bu arada benim aracım 101000 km dedir ve baskı-balatası hiç değişmemiştir ve cillop gibidir (ayağım debriyajda 3 sn den fazla kalmaz).
    kullanmasını bilmezsen otomatik vites kutusunu da bozarsın...


    ___________________________________

    Çok güzel ve aydınlatıcı bir hesap olmuş. yılda 384 lira extradan vermek , otomotik vites kullanmaya değer diye düşünüyorum. Manuel vites resmen amelelik ya. Ben bu söylenen efsanelere bakarak yıllarca otomatik almadım. Hala almış değilim. Fakat manuel vitesten bıktım artık. Şimdi otomatik arıyorum.

    Birde şu açıdan bakacak olursanız. Ev ile işyerim arasında 8 tane trafik ışığı var her ışıkta ve kalkışında boşa alma ve 1-4 vites arası olsa 5 defa elim vitese gitmek zorunda kalıyor. gidiş dönüş yani günde 80 kez vites değiştiriyorum. Ayda 2400 , yılda 29 bin. işyerinden hariç başka yerlere gittiğimi , hafta sonlarıda gezdiğimi varsayalım yani yılda ortalama 35 bin defa vites atıyorum. 384 lira az bile

    __________________________________


    arabayı alırken de 4000-8000 lira fark koy.
    nası kuratarır mı?


    O da nedir ??? 4000-8000 ? Fiyat farkını çok araştırmadım ama sanırım yanılıyorsun.O kadar olmaması lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arfeiniel

    otomatik vites kullanmak keske zor olsaydı
    boylece bayan suruculerin %80inden kurtulmus olurduk



    :D +1 Katılıyrum Erkeğiz biz otomatikle işimiz ne iki dakka uüraşmakmı zorumuza gidiyor kim cıkartıtysa bu otomatik vitesi:D :D +1 Katılıyrum Erkeğiz biz otomatikle işimiz ne iki dakka uüraşmakmı zorumuza gidiyor kim cıkartıtysa bu otomatik vitesi:D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda4232


    quote:

    Orijinalden alıntı: arfeiniel

    otomatik vites kullanmak keske zor olsaydı
    boylece bayan suruculerin %80inden kurtulmus olurduk



    :D +1 Katılıyrum Erkeğiz biz otomatikle işimiz ne iki dakka uüraşmakmı zorumuza gidiyor kim cıkartıtysa bu otomatik vitesi:D :D +1 Katılıyrum Erkeğiz biz otomatikle işimiz ne iki dakka uüraşmakmı zorumuza gidiyor kim cıkartıtysa bu otomatik vitesi:D

    Ciddiyim ne zevk aliyorsunuz zart zurt vites degistirmekten? Soyle guclu motorlu araba almaya musait vergiler olsa, sonra da trafik laneti olmasa otomatik vitese bir kere bile donup bakmam. Ama sikisik, 10 dk da 500 metre zor ilerlediginiz trafikte bana manuelin zevkini ve "erkeksi" tarafini soyler misiniz?

    Keske ulkemizde vergiler duzgun, arac fiyatlari normal, benzin fiyatlari adaletli olsa da uzun yol icin manuel sehir ici icin de otomatik vistesli arabamiz olsa.

    Hantal denmesine gelince buna da tam anlami ile katilmiyorum. Otomatikte iliskin gaz pedali ile onu kullanmasini bilirsen bunun da ustesinden gelirsin. Yok go kart gibi basarsan hantal gelir tabi ki. Abartiyorsun diyeceksiniz ama gaz pedalini hissetmeniz lazim, hossettiginiz takdirde sadece 1 ayak hareketi ile nasil vites dusureceginizi ve arttiracaginizi cok rahat anliyorsunuz.

    Sanki manuel kullanmak da cok buyuk basari. Vites degistirmesini bilen adam erkegim diye geziniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 5 Ağustos 2011; 17:54:04 >




  • bu civic sedanların hepsi tam otomatik mi yoksa cvt denen kötü sistemli olan var mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    bu civic sedanların hepsi tam otomatik mi yoksa cvt denen kötü sistemli olan var mı


    civic sedanlar tam otomatiktir sadece yeni nesil otm şanzımanlarda olduğu gibi tiptronik modu var
    06 10 kasa civic hbler sadece i shift yani yarı otomatik sizin yerinize robotik olarak sistem debriyaja basar ama debriyaj pedalı yoktur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako


    quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    bu civic sedanların hepsi tam otomatik mi yoksa cvt denen kötü sistemli olan var mı


    civic sedanlar tam otomatiktir sadece yeni nesil otm şanzımanlarda olduğu gibi tiptronik modu var
    06 10 kasa civic hbler sadece i shift yani yarı otomatik sizin yerinize robotik olarak sistem debriyaja basar ama debriyaj pedalı yoktur


    almak istediğim cevap tam olarak buydu teşekkür ederim hb yarı otomatiği çok kötüledilerde sedanlarda da varmıdır dedim son bir soru bilen varsa civiclerde en yüksek donanım elegance mi yoksa premium mu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight


    quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako


    quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    bu civic sedanların hepsi tam otomatik mi yoksa cvt denen kötü sistemli olan var mı


    civic sedanlar tam otomatiktir sadece yeni nesil otm şanzımanlarda olduğu gibi tiptronik modu var
    06 10 kasa civic hbler sadece i shift yani yarı otomatik sizin yerinize robotik olarak sistem debriyaja basar ama debriyaj pedalı yoktur


    almak istediğim cevap tam olarak buydu teşekkür ederim hb yarı otomatiği çok kötüledilerde sedanlarda da varmıdır dedim son bir soru bilen varsa civiclerde en yüksek donanım elegance mi yoksa premium mu


    en yüksek donanım şu an için elegancedir civiclerde
    premium donanıma ek olarak sunroof vardır elegancelerde xenon far standarttır premıum ve elegancelerde donanımlarda sadece




  • Yeni Corolla'ların otomatik şanzımanı ne tip? Sanki onda da vites geçişleri çok uzun sürüyor gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Yeni Corolla'ların otomatik şanzımanı ne tip? Sanki onda da vites geçişleri çok uzun sürüyor gibi.


    mmt, yarı otomatik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicotinell -- 5 Ağustos 2011; 21:28:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nicotinell


    quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Yeni Corolla'ların otomatik şanzımanı ne tip? Sanki onda da vites geçişleri çok uzun sürüyor gibi.


    mmt, yarı otomatik


    Yani bir nevi elektronik debriyajlı? Bunun + ve - si nedir diğerlerine göre? Neden tam otomatik neden yarı otomatik tercih ediliyor?

    2011 Corolla'da bu modların bazıları bulunmamakta. özellikle M+/- olayı.

    * The Multimode Manual Transmission has the following gears: R, N, E, M+, M-.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nicotinell


    quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Yeni Corolla'ların otomatik şanzımanı ne tip? Sanki onda da vites geçişleri çok uzun sürüyor gibi.


    mmt, yarı otomatik


    Yani bir nevi elektronik debriyajlı? Bunun + ve - si nedir diğerlerine göre? Neden tam otomatik neden yarı otomatik tercih ediliyor?

    2011 Corolla'da bu modların bazıları bulunmamakta. özellikle M+/- olayı.

    * The Multimode Manual Transmission has the following gears: R, N, E, M+, M-.

    Esas nedeni az yakmasi. Ama sana m/mt yi tavsiye etmem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 5 Ağustos 2011; 21:48:29 >




  • Ne kadar uzun anlatmışlar arkadaş. Vites değiştirmeler , yokuşlar vs. vs.
    Otomatik vites arabamı nasıl kullandığımı anlatıyım.

    1-) Arabaya oturduktan sonra emniyet kemerini takarım, farı açarım ve kapıyı kilitlerim. (Mükemmel 3 lüm, gece gündüz farketmez)
    2-) Frene basarım, kontağı çeviririm, vitesi P den D ye alırım. (Geri gideceksem R ye alırım)
    3-) El frenini indiririm.
    4-) Ayağımı frenden çektiğim anda araba zaten gitmeye başlar. Bundan sonrası sadece GAZ ve FREN.
    5-) Gidecegin yere vardıktan sonra, park et, ayağın hep frende basılı kalsın. El frenini çek, vitesi P ye al, farları kapat, kontağı kapat, kapı kilidini aç. Ayağını frenden çek ve arabadan in.



    Yok kırmızı ışıkta vites değiştirme, yok yokuşta vites değiştirme vs. gerek yok. Boşuna mı otomatik vites aldık.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.