Şimdi Ara

Kaç dereceden sonra yollarda gizli buzlanma tehlikesi olur

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46
Cevap
2
Favori
31.586
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.Finallerin bitimi ile büyük bir mutlulukla gece yarısı 3 gibi yola çıkıp ailemin yanına dönüceğim.Fakat malum buralar çok soğuk.Rotam Eskişehir-İstanbul avrupa yakası.Yaklaşık 300 km yol gideceğim.Fakat havaların soğuk olmasıyla kafama takılan bir soru olucaktı.Kaç dereceden sonra yollarda gizli buzlanma tehlikesi olur?Ve atıyorum normal yolda 7 derece iken köprü ve viyadük üstlerinde kaç dereceye kadar düşer.Ona göre temkinli gidiceğim.Bilgisi olan arkadaşların cevapları için şimdiden teşekkür ederim...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Gizli Buzlanma Tehlikesi: Kaç Dereceden Sonra Tehlike Başlar?

    Havaların soğumasıyla birlikte yollarda buzlanma riski de artar. Ancak her buzlanma aynı derecede tehlikeli değildir. Gizli buzlanma, görünürde bir buz tabakası olmasa bile yollarda sürüşü zorlaştırabilir ve tehlikeli durumlara yol açabilir.

    Yollarda Gizli Buzlanma Kaç Derecede Oluşur?

    Yollarda gizli buzlanma genellikle hava sıcaklığı 4 santigrat derece veya altına düştüğünde oluşur. Bu sıcaklıkta, yollardaki nem donar ve görünmez bir buz tabakası oluşturur. Bu buz tabakası, özellikle gölgeli alanlarda veya köprüler ve üst geçitler gibi yükseltilerde görülebilir.

    Belirtileri Nelerdir?

    Gizli buzlanmayı tespit etmek zor olabilir, ancak bazı uyarı işaretlerine dikkat etmelisin:

    • Kaygan veya kayma hissi
    • Beyaz veya donuk görünen yollar
    • Gölgeli veya ıslak alanlar

    Nasıl Önlem Alabilirsin?

    Gizli buzlanma tehlikesinden korunmak için şu önlemleri alabilirsin:

    • Hava tahminlerini takip et ve hava sıcaklığının 4 santigrat derece veya altına düşeceği zamanlarda daha dikkatli sür.
    • Gölgeli alanlardan, üst geçitlerden ve köprülerden geçerken hızını azalt.
    • Islak veya buzlu yollarda ani duruşlardan veya dönüşlerden kaçın.
    • Lastiklerinin havalarının iyi olduğundan emin ol, çünkü yetersiz hava basıncı buz üzerinde kaymayı kolaylaştırır.

    Gizli buzlanma tehlikesinin farkında olmak ve önlem almak, kış aylarında yollarda güvenli bir şekilde seyahat etmeni sağlayabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Benim bildiğim köprü ve viyadüklerde 7 derece, düz yolda 4 derece ve daha düşük sıcaklıklarda kayma riski artıyor. Zaten mesafe fazla sayılmaz, yarım yavaş gidin, saat geç gidin, rahat gidin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Doc

    Benim bildiğim köprü ve viyadüklerde 7 derece, düz yolda 4 derece ve daha düşük sıcaklıklarda kayma riski artıyor. Zaten mesafe fazla sayılmaz, yarım yavaş gidin, saat geç gidin, rahat gidin derim.
    Valla benim astra dış hava sıcaklığı 3 dereceye düşerse bilgi ekranında uyarı veriyor "buzlanma tehlikesi var" diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekorender

    Valla benim astra dış hava sıcaklığı 3 dereceye düşerse bilgi ekranında uyarı veriyor "buzlanma tehlikesi var" diye.

    Alıntıları Göster
    yağlı asfaltlar herhalükarda, karda buzda yağmurda özelliklede gölgede kalmış yerlerde tehlike saçar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    yağlı asfaltlar herhalükarda, karda buzda yağmurda özelliklede gölgede kalmış yerlerde tehlike saçar

    Alıntıları Göster
    En garantisi gece yolculuk yapma. Yarın 10:00 gibi çık yola. İyi yolculuklar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlkerA.

    En garantisi gece yolculuk yapma. Yarın 10:00 gibi çık yola. İyi yolculuklar.

    Alıntıları Göster
    Dün gece saat 12 gibi Safranboludan Bartına yola çıktım. Sıcaklık -5 i gösteriyordu ve yola far vurdukça parıl parlıyordu.Araç frene dokunsam alıp başını gidecek gibiydi. Yolda su olmasa bile gündüz hava açık olduğu için akşam yağan çiğ yolda buz tutuyor. 3 dereceden aşağısı bence tehlikeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    Dün gece saat 12 gibi Safranboludan Bartına yola çıktım. Sıcaklık -5 i gösteriyordu ve yola far vurdukça parıl parlıyordu.Araç frene dokunsam alıp başını gidecek gibiydi. Yolda su olmasa bile gündüz hava açık olduğu için akşam yağan çiğ yolda buz tutuyor. 3 dereceden aşağısı bence tehlikeli.

    Alıntıları Göster
    4 dereceden itibaren tehlike başlar Bu arada araçların hava sıcaklığını göstermesi mükemmel birşey




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rxseven

    4 dereceden itibaren tehlike başlar Bu arada araçların hava sıcaklığını göstermesi mükemmel birşey

    Alıntıları Göster
    aracım 3 dereceden sonra yolda buzlanma var uyarısı yapıyor :) bu özelliği iyi düşünmüşler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz

    aracım 3 dereceden sonra yolda buzlanma var uyarısı yapıyor :) bu özelliği iyi düşünmüşler.

    Alıntıları Göster
    hava sıcaklığı , buzlanma ile birlikte yoldaki ıslaklık ve nem gibi oluşumlara da (bunuda en iyi far ışığının yoldan geri yansımasını takip ederek yapabilirsin ) dikkat et toz ile birleşen nem ve ıslaklık fena kaydırır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    hava sıcaklığı , buzlanma ile birlikte yoldaki ıslaklık ve nem gibi oluşumlara da (bunuda en iyi far ışığının yoldan geri yansımasını takip ederek yapabilirsin ) dikkat et toz ile birleşen nem ve ıslaklık fena kaydırır

    Alıntıları Göster
    İyi yolculuklar kahve ve redbull öneririm. Bu soruyu başka bir konuda ben sormuştum iyi oldu bu konuyu gördüğüm. Düz yolda 3 derece, köprü ve viyadüklerde 7-8 derece diye aklıma not edeceğim. Umarım başka aydınlatıcı bilgiler de gelir.

    Not: Babamın bir uyarsını paylaşayım. Tecrübeli sürücüler mutlaka bilir; ama benim gibi genç sürücüler önemsemeyebilir. Sabah saatlerinde arabaların üstünde donmuş su taneleri görürsen gizli buzlanma tehlikesi vardır; eğer kırağı varsa da yolda çok rahat kayabilir der.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seka_1905

    İyi yolculuklar kahve ve redbull öneririm. Bu soruyu başka bir konuda ben sormuştum iyi oldu bu konuyu gördüğüm. Düz yolda 3 derece, köprü ve viyadüklerde 7-8 derece diye aklıma not edeceğim. Umarım başka aydınlatıcı bilgiler de gelir.

    Not: Babamın bir uyarsını paylaşayım. Tecrübeli sürücüler mutlaka bilir; ama benim gibi genç sürücüler önemsemeyebilir. Sabah saatlerinde arabaların üstünde donmuş su taneleri görürsen gizli buzlanma tehlikesi vardır; eğer kırağı varsa da yolda çok rahat kayabilir der.

    Alıntıları Göster
    aman kardeşim,gözünü seviyim,nolur yavaş kullan.
    ateş düştüğü yeri yakar derler,bu gizli buzlanma şakaya gelmez...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kıraslan

    aman kardeşim,gözünü seviyim,nolur yavaş kullan.
    ateş düştüğü yeri yakar derler,bu gizli buzlanma şakaya gelmez...

    Alıntıları Göster
    Tüm yorumlara katılarak,yazılmasına rağmen ısrarla ben de yazıyorum;

    Yola gece çıkma,öğlen saatlerini tercih et,viyadüklere dikkat et


    Hayırlı yolculuklar dilerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kıraslan

    aman kardeşim,gözünü seviyim,nolur yavaş kullan.
    ateş düştüğü yeri yakar derler,bu gizli buzlanma şakaya gelmez...

    Alıntıları Göster
    Geçen hatırladığım kadarıyla 6 derece civarlarında köprüde biraz ters bir hareket yaptım (küçükyalı köprüsü idi sanırım adı) kafadan kaymaya başladı araba. Yaz lastiklerine kışın pek güvenmemek lazım, belli bir derecenin altında özelliğini yitiriyorlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kıraslan

    aman kardeşim,gözünü seviyim,nolur yavaş kullan.
    ateş düştüğü yeri yakar derler,bu gizli buzlanma şakaya gelmez...

    Alıntıları Göster
    bende saat 04.00 da konya-niğde yola çıkacağım.Allah tüm yolcuları kazadan beladan korusun.
    bu mevsimde hız yapmayıp, dikkatli olmak lazım.buzlanmayı görebiliriz.ama gizli buzlanma her an karşımıza çıkabilir.bu aşacağımız bir tepe,çukurda kalan bir bölge,bir kısmı ıslanmış yol vs. olabilir.bence hava sıcaklığı kritikse, gizli buzlanma riski vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz

    aracım 3 dereceden sonra yolda buzlanma var uyarısı yapıyor :) bu özelliği iyi düşünmüşler.



    aynen öyle...3 derece..."risk of ice" uyarısı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plateau

    quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz

    aracım 3 dereceden sonra yolda buzlanma var uyarısı yapıyor :) bu özelliği iyi düşünmüşler.



    aynen öyle...3 derece..."risk of ice" uyarısı...

    Alıntıları Göster
    Ani frenlerden kaçın, virajlara yavaş gir, aracın limitlerini zorlama hatta o limitlere yaklaşma :) Mutlaka uykunu almış ol, gereksiz ve riskli sollamalardan kaçın.

    Bu arada benim de finallerim bugün bitti, hepimize geçmiş olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuuberk

    Ani frenlerden kaçın, virajlara yavaş gir, aracın limitlerini zorlama hatta o limitlere yaklaşma :) Mutlaka uykunu almış ol, gereksiz ve riskli sollamalardan kaçın.

    Bu arada benim de finallerim bugün bitti, hepimize geçmiş olsun


    Alıntıları Göster
    5 derecenin altında sürekli temkinli git. Ani sıcaklık değişimleri olabilir yolda, senin derecen göstermez anlık olarak, yolda kısmen buz oluşmuştur. Dikkat etmeni öneririm.
    0 derecenın altında ise ne olursa olsun su değil buz olur. Çok çok dikkat.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood

    5 derecenin altında sürekli temkinli git. Ani sıcaklık değişimleri olabilir yolda, senin derecen göstermez anlık olarak, yolda kısmen buz oluşmuştur. Dikkat etmeni öneririm.
    0 derecenın altında ise ne olursa olsun su değil buz olur. Çok çok dikkat.

    Alıntıları Göster
    Hayırlı ile gidip gelmen dileğiyle dikkat et gerçekten boşver 1 saat geç git sağ git....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Hayırlı ile gidip gelmen dileğiyle dikkat et gerçekten boşver 1 saat geç git sağ git....

    Alıntıları Göster
    benim yol bilgisayarı 4 derece ve altında uyarı veriyor bu sıcaklığın altında düştükçe gizli buzlanma başlar aslında gizli buzlanamda değil. Terleme... Çoğu kişi istanbulda köprüde olmasa bile buzdan şikayetci oluyor , tuzlama olmuyor da şöylede böylede. Peki sen elinle yeri eleediğinde eline buz tabakası mı geliyor yoksa çamur gibi bişey mi? Gizli buzlanmayı herkes buz tabakası sanıyor yanılıyor :)

    Şu sıralar havalar çok kötü gidiyor bahar havası gibi. Gündüz güneş gece birden soğuk. Gündüz ısınan yol gece 4 derece 3 derece olduğu zaman terlemeye başlar, havada sis oluşur bu sis yola çöker yldaki ince toz tabakası çamura dönüşür ve ilk yağmur yağdığı zamandaki gibi hatta daha çok kaygan zemine olasılık verir. Bunu tuzla halledemezler bunu önlemek için tek çare sağnak yağmur ya da gece yolları yıkamaktır.

    Bu yüzden dikkali sürmekte fayda var. Ani frenlerden mutlaka kaçınılmalı, ani haraketlerden kaçınılmalı ve mutlaka kış lastii kullanılmalı. Zten soğuk havada sertleşen yaz lastikleri hele böyle çamurumsu ıslak bir yolda kazaya sebebiyet veremesi çok çok yüksektir.

    Buna benzer bir olay başıma geldiğinden beri artık böyle havalarda çok temkinli gitmekteyim. Çok sisli bir hava vardı aslında çokta sisli değil, aynı bu zamanki gibi.. Gündüzleri 10 derece güneşli gece birden 3 derece oluyordu. Haliyle gece sis oluşuyor ve yol terliyordu. Birkere ani fren yapmam gerekti, hızımda 80 falandı. Yemin ediyorum sanki buz üstünde fren yapmış gibi oldum. Yollar jilet gibi kayıyordu. Ama bir gram buz yoktu hiç .

    Bu yüzden şu sıralar lütfen hızlı araç kullanmayalım. :) Aslında hiç kullanmayalım ama kimse dinlemiyor ne yapalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    benim yol bilgisayarı 4 derece ve altında uyarı veriyor bu sıcaklığın altında düştükçe gizli buzlanma başlar aslında gizli buzlanamda değil. Terleme... Çoğu kişi istanbulda köprüde olmasa bile buzdan şikayetci oluyor , tuzlama olmuyor da şöylede böylede. Peki sen elinle yeri eleediğinde eline buz tabakası mı geliyor yoksa çamur gibi bişey mi? Gizli buzlanmayı herkes buz tabakası sanıyor yanılıyor :)

    Şu sıralar havalar çok kötü gidiyor bahar havası gibi. Gündüz güneş gece birden soğuk. Gündüz ısınan yol gece 4 derece 3 derece olduğu zaman terlemeye başlar, havada sis oluşur bu sis yola çöker yldaki ince toz tabakası çamura dönüşür ve ilk yağmur yağdığı zamandaki gibi hatta daha çok kaygan zemine olasılık verir. Bunu tuzla halledemezler bunu önlemek için tek çare sağnak yağmur ya da gece yolları yıkamaktır.

    Bu yüzden dikkali sürmekte fayda var. Ani frenlerden mutlaka kaçınılmalı, ani haraketlerden kaçınılmalı ve mutlaka kış lastii kullanılmalı. Zten soğuk havada sertleşen yaz lastikleri hele böyle çamurumsu ıslak bir yolda kazaya sebebiyet veremesi çok çok yüksektir.

    Buna benzer bir olay başıma geldiğinden beri artık böyle havalarda çok temkinli gitmekteyim. Çok sisli bir hava vardı aslında çokta sisli değil, aynı bu zamanki gibi.. Gündüzleri 10 derece güneşli gece birden 3 derece oluyordu. Haliyle gece sis oluşuyor ve yol terliyordu. Birkere ani fren yapmam gerekti, hızımda 80 falandı. Yemin ediyorum sanki buz üstünde fren yapmış gibi oldum. Yollar jilet gibi kayıyordu. Ama bir gram buz yoktu hiç .

    Bu yüzden şu sıralar lütfen hızlı araç kullanmayalım. :) Aslında hiç kullanmayalım ama kimse dinlemiyor ne yapalım

    Alıntıları Göster
    Herkese güzel cevaplarından dolayı teşekkür ederim.Gece gerçekten de 0 dereceye kadar düştü .Ve bazı yerlerde aracın hızı azda olsa kaydığını hissetmek mümkündü.Ona göre temkinli geldim bende.

    Son olarak yol bilgisayarında belirli bir dereceden sonra risk uyarısı yapılması çok hoşuma gitti.Bazı arkadaşların araçlarında böyleymiş.Teknoloji bu olsa gerek :)




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.