< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GalaxySal404 -- 3 Nisan 2025; 16:46:55 > < Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
VDSL hat değerlerim nasıl?



-
-
Hat değerleriniz kötü ama CRC çok fazla değil, ping sorunlarına sebep olan şey başka bir şey olabilir.
-
Birkaç gün içinde total sürede 2000+ CRC'ye ulaştığını görmüştüm daha önce yine, sürekli. Dün elektrik kesintisi olmasaydı total süre 6K+ CRC olacaktı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hat zayıflaması yüksek. Santrale uzaklık, iç hattın iyi durumda olmaması ek olması vb. dış hatta devre arızası gibi nedenlerden kaynaklanabilir bu. 22 mbps gerçek hızınız var bu paket kayıplarıyla beraber 4K için yeterli olmaz. 35 mbps e hızınız yükseltilebilir görünüyor. Paket kaybı olsada bu hızda 4k yayın tolere edilebilir eğer tarifenizi yükseltmeyi tercih ederseniz. Yoksa iç hattınızı kontrol edin. Modemi ankastreden bağlayarak da dış hattaki kaybı, varsa arızayı görebilirsiniz.
-
Gigaspeed üzerinden altyapı sorgulamasında santral mesafesi 251 metre yazıyor ama pek inandırıcı gelmiyor değerlere bakınca...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
3 bin 5 bin CRC yüksek değil, eğer gerçekten büyük bir sorun olsaydı yüzbinlerce milyonlarca CRC olurdu. Birkaç bin CRC çoğu kişide oluyor.
-
Teşekkürler, değerli cevabınız için. Evet, CRC hataları yüz binlere ulaşmıyor buna şükür diyelim.
-
============================================================================
VDSL Training Status: Showtime
Mode: VDSL2 Annex B
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 1 day: 2 hours: 34 minutes
============================================================================
VDSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 9.568 Mbps 24.640 Mbps
Actual Net Data Rate: 9.532 Mbps 24.576 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 6.9 dB 15.4 dB
Actual Delay: 0 ms 0 ms
Transmit Power: 9.6 dBm 14.4 dBm
Receive Power: -18.2 dBm -3.7 dBm
Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
Total Attenuation: 27.8 dB 18.1 dB
Attainable Net Data Rate: 9.387 Mbps 45.764 Mbps
============================================================================
VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D1 D2 D3
Line Attenuation(dB): 26.0 26.0 33.6 N/A 16.7 31.3 40.0
Signal Attenuation(dB): 26.0 25.5 32.9 N/A 16.4 31.5 40.0
SNR Margin(dB): 6.8 6.9 6.9 N/A 15.4 15.4 15.4
Transmit Power(dBm):- 4.1 6.2 6.6 N/A 12.6 7.9 5.2
============================================================================
VDSL Counters
Downstream Upstream
Since Link time = 34 min 51 sec
FEC: 26047 12327
CRC: 129 77
ES: 78 43
SES: 1 2
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: 0
HostInitRetr: 0
FailedRetr: 0
Latest 15 minutes time = 7 min 50 sec
FEC: 5 8
CRC: 1 0
ES: 1 0
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: 0
HostInitRetr: 0
FailedRetr: 0
Previous 15 minutes time = 15 min 0 sec
FEC: 191 781
CRC: 2 0
ES: 1 0
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: 0
HostInitRetr: 0
FailedRetr: 0
Latest 1 day time = 2 hours 37 min 50 sec
FEC: 224 1734
CRC: 13 7
ES: 8 7
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: 0
HostInitRetr: 0
FailedRetr: 0
Previous 1 day time = 24 hours 0 sec
FEC: 25823 10593
CRC: 116 70
ES: 70 36
SES: 1 2
UAS: 179 179
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: 0
HostInitRetr: 0
FailedRetr: 0
Total time = 1 days 2 hours 37 min 50 sec
FEC: 26047 12327
CRC: 129 77
ES: 78 43
SES: 1 2
UAS: 179 179
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: 0
HostInitRetr: 0
FailedRetr: 0
============================================================================
Güncel değerler, pek değişen bir şey yok ufak şeyler dışında sanırım.
-
Upload tarafı sınırda görünüyor hocam bu hızınızı olumsuz etkiler.
Kablolarınızda ek vs. Var mı acaba ?
Birde binanıza gelen kablonuzu ( apartmanda oturduğunuzu varsayıyorum) aşağıdan bulup modemi orda çalıştırarak kontrol edermisiniz ?
Eğer gene değişen bişey olmazsa sizin üzerine düşen bişey kalmayacak.İş Türk Telekom’a kalıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi netlife32 -- 3 Nisan 2025; 19:49:53 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba hocam. Apartmanda değil müstakilde oturuyorum, evime bağlanan kutu direkt evin içinde bile değil hocam, kablo bile çatının üstünden bize doğru geçiyor. Muhtemelen direktedir bu. Şu an o kutuya hiç gitmedim, bulursam yerini bakacağım.
Kablolarda ek vs. derken YAK olayını bahsediyorsanız kutuya bakacağım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GalaxySal404 -- 3 Nisan 2025; 20:29:48 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Müstakil evde oturuyorsanız TT ekipleri genelde direkten siyah bir kablo getirip evin içine sokar.
Onun ucunada modemin kutusundan çıkan kısa telefon kablosunu ekliyor.Bu şekilde olduğunu varsayacaksak eğer o ek yerini bir kontrol edin.
Durum bu şekildeyse kablo yekpare olarak direğe gider ordaki kutuya takılır.
Genelde bu kutularda oksitlenme meydana gelebilyor ama o sizin yapabileceğiniz bir konu olmadığı için TT ekiplerinin kontrol etmesi gerekir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi netlife32 -- 3 Nisan 2025; 20:31:45 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Tamamdır, kontrol edeceğim.
-
Sonucu bildirirsiniz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yekpare imiş hocam.
-
Telekom 24 mbps VDSL2 hatlar için downstream için 28 mbps tanımlıyordu, arkadaşın değerlerinde 24 mbps modem hızına geri dönüldüğü anlaşıyor. Taahhüt yenileme sonrası ne alaka anlamadım ama benim de 24 mbps aboneliğimin modem hızı 28'den 24'e düştü (24516 kbps görünüyor, yenileme öncesi 28248 kbps idi). Sizde nasıl acaba durum?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 12 Nisan 2025; 23:18:41 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende 24576 sabit bana hiçbir zaman 28248 gelmedi ki. :)
Upstrem hatta 12220 idi fakat SNR Margin 5.2 dB'e kadar düşüp aşırı kopma ve diğer sorunlar olunca 8191-10236 arasına sabitlettirdim şu aralar 10137'de geçen de 8191'de idi.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X