Şimdi Ara

VECTRA 1.6 COMFORT 100 BEYGİR..PERFORMANS YORUMLARI... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
9.052
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    güvenliğin en temel unsuru nasıl performans oluyor biraz daha açıklayabilirmisin. performans nasıl abs den önce geliyor anlayamadım. duramayan arabayı uçursan ne olur uçurmasan ne olur. ayrıca kabin güvenliğinin hiç mi önemi yok. sen belliki arabada sürat tercih ediyorsun. ama komforu tercih eden insanların sayısı o kadar fazla ki. ben hiçbir zaman beni birisi geçti diye bozulmam. makas atmam. kimseyle yarışmam. her arabayı geçmek gibi bir sıkıntım da olmaz. araba demek sadece 0-100 ve son hız mı demek.
    quote:

    Orjinalden alıntı: evolution100

    bu aracı kullandım yaklaşık 1 ay boyunca...aynı zamanda 95 model tipo 1.6 97 bg lik araç kullanıyorum...ancak tiponun yanından bile geçemez...kaç sefer başımı belaya sokuyordu...adamdan yol istiyorum adam veriyor yolu...arkadan kornaya basıyor hadi kardeşim diyor...yol verdik bin pişman ettin diyor...kırmızı ışık yeşil oluyor...geçinceye kadar tekrar kırmızıya dönüyor...yokuşta önümde araç vardı...durmak zorunda kaldım...tekrar kalkıncaya kadar soguk terler döktüm arkadaki araçlar beni yokuşta makasa aldılar vallahi...çünkü araç kalkmıyor..ve kavraması çok zayıf....torku çok düşük...hiç kimseye bu aracı bu motorla tavsiye etmiyorum...çok guvensiz bir araç...guvenliğin en temel unsuru çunku performans tır...hatta abs den bile önce gelir...



    benim tipoyla kıyasladıgımda daha guvensiz bir araç diyorum...tipo da abs yok..ama agır bir araç degil 950 kg lık bir araç...ve çok kısa bir mesafede de duruyor...vectra ise 1350 kg ve vectrayla tipo oranlandıgında bu 135 beygire denk geliyor...vectra ise 100 beygir...acil durumda bahsettim yokuşta kaldım...araç yüklüydü 4 kişi vardı ve kavramaya geçemeden geriye kaymaya başladı...çok agır ve torku düşük...bu açıdan guvensiz bir araç...o yuzden abs den daha önemlidir bence performans...




  • Bu sollama işini ben bir türlü anlamadım. Neymiş, uzun sürüyormuş, güvensizmiş...

    Ama şimdi, sollamak ne demek? Önümüzde, bizden yavaş ya da aynı hızda giden bir aracı, bizim hızlı gitmemize engel olduğu için arkamızda bırakmak demek.

    E şimdi 40 saniyede geçebildiğimiz bir araç bizim yavaş gitmemize engel mi oluyor? Yoksa biz zaten ancak gideceğimiz kadar hızlı mı gidiyoruz da macera olsun diye arabayı geçmeye çalışıyoruz? Bizi yavaşlatan önümüzdeki araba değil ama bizim arabamızın kendi gücü oluyor zaten bu durumda.

    Açıkçası bundan dert yananların trafik ve araba kullanmakla ilgili kafalarında oturmayan önemli noktalar var demektir bence.

    40 saniye boyunca arabanın toparlanmasını bekleyip, hızınızı 10 kilometre arttırıp hasbelkader geçiyorsanız kendinizi eleştirin, arabayı değil. Çünkü gerekirse 5 kilometre yavaşlayıp o önünüzdeki arabanın arkasında normal şekilde gitmeniz gerekirdi böyle bir durumda.




  • Aracı İstanbul Şehir trafinde kullandım genelde ışıkta kaltışlarda dip gaza ihtiyaç duyuyo kalkarken biraz zorlanıyo alt devirleri pek iyi değil kıstas olarak 1.4 Astra Classicden daha kötü diyebilirim ama sakin kullanırsan acelen yoksa fena bir tercih değil konfor konusunda çok başarılı derdin performans değilse tercih edilebilinir
  • Hantal modellerden bir tanesi.
  • 6 sene vectra B 1,6 kullanmış, 3,5 senedir vectra C 1,6 kullanan biri olarak, (aynı zamanda 307 1,6 110hp kullanmaktayım) bu söylenenler gülünç geliyor. İlk önceklikle benim gibi düşünen insanlar bu arabayı konforu, büyüklüğü,vergi avantajı, yakıt sarfiyatı, donanımı ve kullanım kalitesinden dolayı alıyor.(Aynı şekilde passat, avensis,..vb) Ben zannetmiyorum ki bu arabayı alırken kimsenin niyeti "bol bol araba tokatlayayım" 'dır. Kaldı ki 100hplik motor kağıt üzerinde yetersiz gibi görünsede gayet yeterli bir performans sunuyor. Özellikle ecotec motorlarda amaç yakıt sarfiyatını önlemek, 3000 devirden sonra performans olarak kendini gösterir. Vectradaki vites aralıkları oldukça uzun olduğundan eğer ki 3000 devirin altına düşmezsen ve yakıtı düşünmezsen seni hiçbir zaman mahçup etmeyeceğine emin olabilirsin. 0-100ü bu ağırlıktaki bi araba için 12,5 sn olması(bence normal) tatmin etmeyebilir ama 80-180 olayına girişirsen ecotec motorun dilinden anlamaya başlarsın.

    Çok çeşit araba kullandım ve kullanıyorum. Her arabanın motor-vites dili farklıdır. Önemli olan bütün dilleri akıcı olarak konuşabilmektir.




  • kardeşim anlayamazsın da anlatamazsın da. millet en hızlısı olmak istiyor. zihiniyet aynen şöyle: şahin de 180 yapıyor o zaman niye forda toyotaya opele iki katı para vereyim. araba kültürünü anlayamamış insanlar için tek ölçü hız hız hız. başka bir araç kendisini sollarken gaza yüklenip "benim geçmek ne demekmiş gösteririm sana" diye düşünen insan dolu ortalık. herkes senin benim gibi arabayı araç olarak kullanmıyorki. çoğu için araba güç göstergesi demek.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    Bu sollama işini ben bir türlü anlamadım. Neymiş, uzun sürüyormuş, güvensizmiş...

    Ama şimdi, sollamak ne demek? Önümüzde, bizden yavaş ya da aynı hızda giden bir aracı, bizim hızlı gitmemize engel olduğu için arkamızda bırakmak demek.

    E şimdi 40 saniyede geçebildiğimiz bir araç bizim yavaş gitmemize engel mi oluyor? Yoksa biz zaten ancak gideceğimiz kadar hızlı mı gidiyoruz da macera olsun diye arabayı geçmeye çalışıyoruz? Bizi yavaşlatan önümüzdeki araba değil ama bizim arabamızın kendi gücü oluyor zaten bu durumda.

    Açıkçası bundan dert yananların trafik ve araba kullanmakla ilgili kafalarında oturmayan önemli noktalar var demektir bence.

    40 saniye boyunca arabanın toparlanmasını bekleyip, hızınızı 10 kilometre arttırıp hasbelkader geçiyorsanız kendinizi eleştirin, arabayı değil. Çünkü gerekirse 5 kilometre yavaşlayıp o önünüzdeki arabanın arkasında normal şekilde gitmeniz gerekirdi böyle bir durumda.




  • valla vectra tipoya göre daha güvensiz diyorsan başka da birşey demiyorum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: evolution100


    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    güvenliğin en temel unsuru nasıl performans oluyor biraz daha açıklayabilirmisin. performans nasıl abs den önce geliyor anlayamadım. duramayan arabayı uçursan ne olur uçurmasan ne olur. ayrıca kabin güvenliğinin hiç mi önemi yok. sen belliki arabada sürat tercih ediyorsun. ama komforu tercih eden insanların sayısı o kadar fazla ki. ben hiçbir zaman beni birisi geçti diye bozulmam. makas atmam. kimseyle yarışmam. her arabayı geçmek gibi bir sıkıntım da olmaz. araba demek sadece 0-100 ve son hız mı demek.
    quote:

    Orjinalden alıntı: evolution100

    bu aracı kullandım yaklaşık 1 ay boyunca...aynı zamanda 95 model tipo 1.6 97 bg lik araç kullanıyorum...ancak tiponun yanından bile geçemez...kaç sefer başımı belaya sokuyordu...adamdan yol istiyorum adam veriyor yolu...arkadan kornaya basıyor hadi kardeşim diyor...yol verdik bin pişman ettin diyor...kırmızı ışık yeşil oluyor...geçinceye kadar tekrar kırmızıya dönüyor...yokuşta önümde araç vardı...durmak zorunda kaldım...tekrar kalkıncaya kadar soguk terler döktüm arkadaki araçlar beni yokuşta makasa aldılar vallahi...çünkü araç kalkmıyor..ve kavraması çok zayıf....torku çok düşük...hiç kimseye bu aracı bu motorla tavsiye etmiyorum...çok guvensiz bir araç...guvenliğin en temel unsuru çunku performans tır...hatta abs den bile önce gelir...



    benim tipoyla kıyasladıgımda daha guvensiz bir araç diyorum...tipo da abs yok..ama agır bir araç degil 950 kg lık bir araç...ve çok kısa bir mesafede de duruyor...vectra ise 1350 kg ve vectrayla tipo oranlandıgında bu 135 beygire denk geliyor...vectra ise 100 beygir...acil durumda bahsettim yokuşta kaldım...araç yüklüydü 4 kişi vardı ve kavramaya geçemeden geriye kaymaya başladı...çok agır ve torku düşük...bu açıdan guvensiz bir araç...o yuzden abs den daha önemlidir bence performans...




  • aynen katılıyorum Hatta ekleme yapacak olursam adam kirada oturuyor, ev alacağına gösteriş uğruna 60-70 milyarlık araba alıyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    kardeşim anlayamazsın da anlatamazsın da. millet en hızlısı olmak istiyor. zihiniyet aynen şöyle: şahin de 180 yapıyor o zaman niye forda toyotaya opele iki katı para vereyim. araba kültürünü anlayamamış insanlar için tek ölçü hız hız hız. başka bir araç kendisini sollarken gaza yüklenip "benim geçmek ne demekmiş gösteririm sana" diye düşünen insan dolu ortalık. herkes senin benim gibi arabayı araç olarak kullanmıyorki. çoğu için araba güç göstergesi demek.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    Bu sollama işini ben bir türlü anlamadım. Neymiş, uzun sürüyormuş, güvensizmiş...

    Ama şimdi, sollamak ne demek? Önümüzde, bizden yavaş ya da aynı hızda giden bir aracı, bizim hızlı gitmemize engel olduğu için arkamızda bırakmak demek.

    E şimdi 40 saniyede geçebildiğimiz bir araç bizim yavaş gitmemize engel mi oluyor? Yoksa biz zaten ancak gideceğimiz kadar hızlı mı gidiyoruz da macera olsun diye arabayı geçmeye çalışıyoruz? Bizi yavaşlatan önümüzdeki araba değil ama bizim arabamızın kendi gücü oluyor zaten bu durumda.

    Açıkçası bundan dert yananların trafik ve araba kullanmakla ilgili kafalarında oturmayan önemli noktalar var demektir bence.

    40 saniye boyunca arabanın toparlanmasını bekleyip, hızınızı 10 kilometre arttırıp hasbelkader geçiyorsanız kendinizi eleştirin, arabayı değil. Çünkü gerekirse 5 kilometre yavaşlayıp o önünüzdeki arabanın arkasında normal şekilde gitmeniz gerekirdi böyle bir durumda.






  • VECTRA YAPI İTİBARİYKE KEMİKLİ Bİ ARABA.SENDE DEMİŞSİN YA BİRAZ TAKOZ AMA SAĞLAM ARABADIR.PERFORMANSA GELİNCE SENİN BEKLENTİLERİNE BAĞLI.UÇMAYACAKSA SLALOM YAPMAYACAKSAN,YANINDAN PASSAT 1.8 T VECTRA 2.2 DTI AVENSİS 2.0 GEÇTİĞİNDE SEN ONLARIN TOZUNU GÖRÜRKEN KOYMAYACAKSA PROBLEM YOK.BENDE ŞAHSEN HİÇ YADIRGAMADAN BU ARABAYI KULLANIRIM.BENİM İÇİN ÖNEMLİ OLAN GÜVENLİK,KONFOR SÜRAT DAHA SONRA GELİR.RAMPADA BAYILIR,SOLLAMADA TERLETİR.
  • en hızlı en guçlu neye yarıyor anlamıyorum.şehir içinde aracı daha çok kullanıyoruz hız yapamıyoruz az şehir dışı 60 fılan şehirler arası 90 otobanda 120 bu limitlerden sonra zaten ceza kesıyor polis.200 yapamadıktan sonra doğru dürüst yolumuz olmadıktan sonra 2.0 turbo motor alsan ne almasan ne zaten düşük hızda gıtmekten o motor bozulur ikidebir. Türkite şartlarınd bence 1.6 motor ideal daha üstü bence boşa verilen para ve harcanan benzın olur sürecek yolumuz yok
  • Arkadaşlar bir arkadaşımız çok güzel yazmış ; demişiki "her arabanın motor vites dili farklı iyi anlaşmak için bu dili bilmek ve iyi konuşmak gerekir" . Opel servisi işleten biri olarak yazıyorum. Bu arabanın ve bu motorun yani Z16XE kodlu bu motorun türkiyeye getiriliş nedeni, vergi avantajı ve yakıt ekonomisini bir arada bulundurarak D - orta segmentte prsetij konfor ve büyük araba alternatifini pazara sunmak.Yani pazarlama avantajı yaratmak.Yani düşük işletme maliyetleri ile (vergi ,yakıt,servis, vs) prestijli araçlar satabilmek.Bunun da optimal noktası 1600 cc sınırı.Zaten satış rakamlarına bakınca avrupa ülkelerinde 2.0 motorların bizden neredeyse 2 kata fazla satıldığını görürsünüz.Bu tamamen vergilendirme ile ilgili bir konu.Eğer yılda 600 lira değilde 1500 lira civarında bir parayı vergi olarak ödeyebilirim bana koymaz derseniz buyrun size 2000 motor buyrun size performans...
    Üstelik 1.6 standart bir aile otomobili için de performansını çok kolay harcadınız.Eğer amaç akselerasyon ise evo orda...impreza orda...Bu araçlar ekonomik olsun diye şanzıman oranları uzundur dolayısı ile yavaş hızlandığı izlenimi verir.(12.5 sn nasıl yavaşsa)Eğer benzini düşünmüyorsan 3500-4000 devirlerde ve üstünde kullan ki tadına var, devrini alınca da 210 a kadar yüklen yol bulursan. çok iyi yol tutar viraj alır .
    ama lütfen tutupta tipoyla kıyaslamayın , çünkü tiponun da vectranın da diğerlerinin de iskeletini , enerji transformasyon bölgelerini ben biliyorum.Tipoyla şahinle kıyaslayıp da kargaları güldürmeyin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 4 L

    Arkadaşlar bir arkadaşımız çok güzel yazmış ; demişiki "her arabanın motor vites dili farklı iyi anlaşmak için bu dili bilmek ve iyi konuşmak gerekir" . Opel servisi işleten biri olarak yazıyorum. Bu arabanın ve bu motorun yani Z16XE kodlu bu motorun türkiyeye getiriliş nedeni, vergi avantajı ve yakıt ekonomisini bir arada bulundurarak D - orta segmentte prsetij konfor ve büyük araba alternatifini pazara sunmak.Yani pazarlama avantajı yaratmak.Yani düşük işletme maliyetleri ile (vergi ,yakıt,servis, vs) prestijli araçlar satabilmek.Bunun da optimal noktası 1600 cc sınırı.Zaten satış rakamlarına bakınca avrupa ülkelerinde 2.0 motorların bizden neredeyse 2 kata fazla satıldığını görürsünüz.Bu tamamen vergilendirme ile ilgili bir konu.Eğer yılda 600 lira değilde 1500 lira civarında bir parayı vergi olarak ödeyebilirim bana koymaz derseniz buyrun size 2000 motor buyrun size performans...
    Üstelik 1.6 standart bir aile otomobili için de performansını çok kolay harcadınız.Eğer amaç akselerasyon ise evo orda...impreza orda...Bu araçlar ekonomik olsun diye şanzıman oranları uzundur dolayısı ile yavaş hızlandığı izlenimi verir.(12.5 sn nasıl yavaşsa)Eğer benzini düşünmüyorsan 3500-4000 devirlerde ve üstünde kullan ki tadına var, devrini alınca da 210 a kadar yüklen yol bulursan. çok iyi yol tutar viraj alır .
    ama lütfen tutupta tipoyla kıyaslamayın , çünkü tiponun da vectranın da diğerlerinin de iskeletini , enerji transformasyon bölgelerini ben biliyorum.Tipoyla şahinle kıyaslayıp da kargaları güldürmeyin.

    tipo her haliyle bu araçtan daha iyi yol tutar daha iyi hızlanır ve daha iyi durur..her durumda bu araçtan daha guvenli bir araçtır...tartışmasını yapmak bile gereksizdir...




  • pardon ama vectra 1.6 ile geçiş yapamıyorum demişsiniz.. Vites küçültseniz iyi olur geçerken kalkışlarda ağır bir araç.Ama 1.6 motor sonuçta.Ama opeli pek önermiyorum alman alacaksanız mercedes alın en iyisi.
    Tiponun vectradan daha güvenli bir araba olması söz konusu bile değildir.Tipo kola kutusudur, yukarıda da görüldüğü gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lui9i -- 7 Temmuz 2007; 23:18:02 >
  • arkadaşlar forumun tadı kaçtı burası paylaşım yeri hakaret etme yeri değil
  • 1.2 ton civarı 100 hp den çok fazla bir beklentin olmazsa D sınıfı araç konforu iyidir, ama çok şey bekleme...
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.