Şimdi Ara

Vectra C Kapak contası- Silindir contası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
1
Favori
672
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Hafta sonu Aracımın 40 bin km sonra bujilerini değiştirdim. Bujilerini sökünce 1 ve 4 nolu buji baş kısımlarını yağlı olduğu 2 ve 3 nolu bujilerin yağlanmış fakat kuru olduğunu gördüm. Resimlerde bujiler sırasıyla konulmuştur.
    Aracımda buji öncesi çekiş düşüklük çok fazlaydı. 2. Viteste rampa bile çıkmıyordu. 3 yıldır aracı kullanıyorum. ilk yıl servis yağ bakımı yaptırdım gram yağ eksiltmedi. Yağ ışığını yakmadı. Son 1 yıl içinde kendim Castrol tam sentetik 5/40 yağ koydum ne olduysa bundan sonra oldu. 600 km uzun mesafe gıttım yağ ışığı yaktı. üzerine ilave yağ koydum tekrar yağ ışığı yandı. Özel opel servisine götürdüm. üzerine GM 10/40 ilave etti yine yaktı. neyse bu şekilde yandıkça üzerine ilave ederek bu zamana kadar geldim.
    şimdi Mobil 1 10/60 yağ aldım. Değiştirmeden önce Bujilerin uç kısımları yağlı olduğundan dolayı Motor üst kapak yada silindir kapağından sızdırma yapıyorsa önce bunu değiştireyim diyorum.
    Aşağıda çıkan bujilerin resimlerini ekledim. Bu resimlerini gösterdiğim herkes farklı birşey söylüyor. Başka şehirde bi arkadaşım vardı ona gönderdim motor yapılması lazım diyor. bazıları conta kapağı değişmesi lazım diyor. Kısacası her kafadan farklı ses çıkıyor. Özellikle bu araç kullanan başına böyle birşey gelen kişilerin yorumuna ihtiyacım var.
    https://yadi.sk/i/uVjlu8wp3L7roT
    https://yadi.sk/i/deKchHk63L7rss







  • Hidrolik iticili GM motorları SAE 50, SAE 60 yağları kaldırmaz. İticiler bozulduğunda valf gaydları da bozulur. Silindire yağ bu yolla giriyor olabilir. Özellikle sıcakken rolantide, ve ilk çalıştırma sırasında ses varsa iticilerden şüphelenmeli.

    GM 1985'de SAE 50 (20W-50 vb) yağlar için teknik bülten yayınlamıştı. 2000'lerde daha yeni motorlarda SAE 40 için de benzer bir uyarısı var diye hatırlıyorum. Çoğu GM benzinli motoru çok yakın çalışma toleransları olan, SAE 30'dan daha kalın yağlarla çalıştırlmaması gereken motorlar.

    Normalde SAE 40'ı tolere ederdi, ama uzun süre geçtiyse veya başka faktörlerle de birleşmişse valf iticileri bozulmuş olabilir.
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Hocam çok fazla teknik bilgi yazmışsın :) birşey anlayamadım. Az önce özel opel servis götürdüm. O da yağ mobil 1 10/60 koyalım bakalım ona göre karar veririz dedi. Şimdi yağ ve filtre değiştirdim. 2000 km uzun yol yapacağım yolda belli olur. Onun harici yapmam gereken birşey varmı bilmiyorum ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • up
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadir5051

    up

    Arkadaş özetle demiş ki kullandığınız yağdan dolayı olma ihtimali yüksek. Motor kodunuza uygun yağ kalınlığını araştırıp ona göre yağ kullanın sorun devam ederse yanlış yağdan dolayı onarım görür motor
  • Buji başının yağlanması, silindir kapak contasından ziyade supap lastikleriyle alakalı olur genelde.

    2-3 kuru fakat kafası yağlı. Fakat bujinin arkasına yağ yürümesi olmaz silindir kapak contasından ötürü. Bobinler ile kapağı ayrıştıran bir külbütör kapak contası olur ondan ötürü gelir. O da bu yaşta bir araçta tolere edilebilir.

    Yukarıda yazılanı biraz daha basite indirgeyeyim. Özellikle sıcakken rolantide, ve ilk çalıştırma sırasında böyle tıkı tıkı tıkı periyodik mekanik bir ses geliyorsa motordan, bu ses 3000-4000 devirde gaz pedalı tamamen bırakıldığı zaman da geliyorsa, sabit devirde ses olarak gaza basıp basmamak arasında bir farklılık yoksa, supap lastikleri-gaydları değişecek, muhtemelen yağ oradan geliyor silindirlere demek oluyor. Bu durumda üst kapak sökülür, supaplar, iticiler ve gaydlar değişir. Zaten kapak sökülünce silindir kapak contası da değişir. Yani bu iki ihtimal arasından inşallah sadece silindir kapak contasıdır. Yoksa hem supap hem conta olacak.

    Muhtemelen supap gaydları, olmasa bile bujilere yağ gelmesi çok hayra alamet değildir.

    Silindir kapak contası olup olmadığını anlamak kolay. Motor suyuna yağ karışması varsa, yağa su karışması varsa(yağ kapağında balçık renginde bir madde olur bu durumda) kapak contası gider. Conta gidikse motorun çekişi de bariz düşer.

    Kapak contasının kesin tespiti ise kolay, CS motor test diye aratın. 15 liralık numunesi var, soğutma suyu kabına koyup 5 dakika bekliyorsunuz, size kesin sonuç verir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 27 Temmuz 2017; 16:15:53 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.