Bildirim
VESTEL FLORA Klima İNCELEME 2017 seri
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Hocam son dönemlerin en güzel inceleme yazılarından birisi olmuş
Kaldı ki merak edilen bir modeldi çok sevindim bu konuya.
Ben de merak edilebilir diye 1-2 ek bilgi girmek isterim.
VESTEL REGAL FINLUX markalı ürünlerde montajda 15 metreye kadar aluminyum boru ücretsizdir, buna paralel 5 metre bakır boru hakkı da mevcuttur ankastre tesisatlar için.
Flora model ürün aslında uzun zamandır hem eleştirip hem de beklediğimiz YENİ KASA ürün gurubundandır. Sizin de belirttiğiniz üzere 2018 yaz sezonuna daha geliştirilmiş hali ile 18 24 lük kabin tipi de sahaya sürülmüş olacaktır.
LG kompresörden alınan iyi geri dönüşlere istinaden bu üründe de LG kompresör kullanılmıştır.
Tasarım tamamen fabrikadaki mühendis arkadaşlarımıza aittir.
Ben ürününüzü iyi günlerde kullanmanızı diliyorum.
Madem o kadar masraf etmişsiniz sizden ricam lütfen 140TL daha verin ve 4 yıl ek garanti yaptırın ürününüze.
-
Olağanüstü bir inceleme, yorum olmuş. Ellerinize sağlık.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
çok çok uzun tartışmaya girmeyeceğim ama bazı katılmadığım yanlışların var.
1- vestel şu anda bir arçeliktir. karşında avrupanın en büyük fabrikasına sahip bir markadan bahsediyorsun. ve şikayetvar.comda arçelikten önde. bak link verdim yukarıda national geografic belgesel çekmiş vestel fabrikasında izlede önce bi vestel ne olmuş öğren. annemlerde 22,000 beko var zangır zungur iç ünite dedim siz bu gürültüde nasıl uyuyorsunuz? hiçte öyle arçelik gibi bir kalite yoktu.
2- elektronikte 40-50 yıl tecrübeye gerek yok. ne kadar yatırım yaparsan o kadar iyi iş çıkar. ki vestel 1983de kurulmuş ille zaman istiyorsan sana 35yıllık tecrübesi var daha ne istiyorsun tekerlek icadından bu yana tecrübemi arıyorsun.
3- klimada eskiden abd malı white westinghouse 1 numara idi uzmandı hani nerede şimdi ne oldu? buzdolabında siemens eskiden üstündü bir araştırdım siemens/bosh çift kapılıları 10 yıldır lg üretiyormuş bu yıl değişti artık daewoo üretiyor dediler. vazgeçtim gittim samsung aldım. elektrik süpürgesi araştırdım bir baktım samsung dyson ın aynısını yapmış yarı fiyatına satıyor samsung aldım. süpürgede rowenta ve dyson en popüler marka ama durum değişmiş. ütüde tefaldir popüler baktım filips tefalden 2 gömlek üstün filips aldım. şu marka iyi bu marka kötü yok artık hepsi rekabet içinde. samsung süpürgemi üretti 40 yıl hayır ama baktım dyson kadar başarılı süpürge üretmiş aldım. tamam bir dyson etmez ama samsung 1000 liraya satarken dyson da 2500tl etmez. vestel bunu 2000tlye satıyorsa ME de4500tl etmez. benim gözümde arçelik 2500tl eder ME 3000tl eder. 3500TL vermem bu ME ye bu piyasada. sen 4500tl ver neymiş ME iyi klima üretiyormuş sen vestele ver 4500tl bak gör vestel sana ne klima üretir. sanki bana aynı fiyatta iki mal da, gidip daha uzman markayı tercih edelim... ki uzman dediğin markalar hep başka bir yerlere ürettiriyor artık. zara gömlek antepte üretiliyor lacoste armani aç bak made in türkiye görürsün mesela... yani toyota C-HR jip üreten bir ülkenin markasıdır vestel. tutupta ME ye karşı çok ezme yani..
4- her şeyi uzmanından almak bende isterim ama dyson süpürgeye 3000 lira yerine aynı özelliklerde samsung süpürge 1000 lira daha iyi değilmi? sana 150-250tl arasında süpürgeden bahsetmiyorum arada 2000tl fark var. ME klima bende almak isterim ama amaç havayı soğutmaksa al 4500-5000 liralık ME nin yapacağı işi 2000 liralık vestel yapıyor. sanki bana 250lira değilde 300liraya satılan bir malmış gibi markacılık yapmaya gerek yok. 2000 lira vestel yerine 2500lira samsung/lg/bosh, 3000 lira arçelik, yada 4500 liraya mitsubishi 12btu A++ klimadan bahsediyoruz. 2500 lira değil o ME, 4500 lira!!. o zaman git 10,000tl 55" sharp tv al, 5000tl miele çamaşır makinesi, 15000tl gaganiu buzdolabı al, 3000tlye teka mutfak lavabosu al, 3500tl dyson süpürge al.... nerden akıyor bu para elime kova alim gidip bekleyim orada.
neden dyson süpürgeye bu kadar fark verilmiyorda ME klima bu kadar farkı hak ediyor bana bunu anlat. birisini sadece yazın çalıştıracaksın aç kapa düğmesinden başka sana yük olacak birşey yok, diğeri ise sürekli elinde her hafta evin hijyeni temizliği ile ilgili bir ürün. hatta ütü... her çamaşırdan sonra ütü şart, her hafta 12 ay kullandığın ütüye 1500 lira verilmezken 200-300 lira verilir ama klima dedinmi 5000-10000tl ler ME ye gider? neden klima bu kadar farkı hak ediyor? bence etmiyor bu kadar basit. bir evde bu kadar farkı hak eden başka bir sürü ürün var. 10-15 yıl önce klasik inverter olayı vardı az elektrik yakmak isteyen mecbur ME daikine giderdi. zamanla aradaki farkı az elektrik yakarak azaltırdı. şimdi hepsi aynı artık.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 12 Temmuz 2017; 17:26:41 >
-
bu üründe kaç yıl garanti var hocam 7 mi 3 mü -
7 sadece kompresör garantisi , komple 3 yıl ..
komple 7 yıl için 140 tl civarı ücret isteniyormuş sanırsam . -
Guzel bir inceleme yazısı olmuş elinize sağlık. Lakin klimaların nasıl oldugunu tam olarak anlayabilmek icin 6 ay-1 sene kullanmak gerek genellikle yeni takılan cogu klima performanslı calisir asil kalitesini zamanla anlayabiliriz
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Hocam bir üyemiz 119TL ye +4 Yıl yaptırdığını yazmış ancak baktım sistemde halen 140TL görünüyor. Enteresan. -
Öncelikle, bu değerli incelemeyi yapan ve bizimle palaşan @cabriyo ve görüşlerini bizimle paylaşan @Ado ustaya teşekkürlerimi sunuyorum.
Hemen şunu belirteyim:
1993 yılında evlendiğimizde satın aldığımız Vestel buzdolabını halen kullanıyoruz, ciddi bir sorunumuz yok, memnunuz.
Yine 1993 yılında satın aldığımız Vestel Efsane televizyonumuz, o zamanlar birkaç yaşında olan oğlumun masatla ekrana vurarak zedelemesine rağmen, 2014 yılına kadar kullandık.
Ve yine 1993 yılında satın aldığımız Vestel marka çamaşır makinası, çok küçük bir kaç parça değişimi ve Van Yetkili Servisi Rahmi Usta'nın gayretleriyle, 2010 yılına kadar kullanabildik. Ancak, taşındığımız Kırıkkale'de arızalanınca, usta tamir edemediği için elden çıkarmak zorunda kaldık.
Yani, Vestel'e karşı kesinlikle olumsuz değil, bilâkis olumlu önyargım var.
Yani, biz Vestel'i seviyoruz, başarılı olmasını can-ı gönülden isteriz.
Tüm bu duygularla, artık yaşlanıp sıcağa karşı daha hassas olduğumuz için, bir klima arayışına girdik.
Maddi olarak çok büyük bir sıkıntımız ve kısıtımız olmadığı için, piyasada satılan hemen bütün marka ve modellere baktık.
Özellikle @Ado ustamın "garanti süresine dikkat, varsa ekstra garanti uzatmasını yaptırın" tavsiyelerini ve @cabriyo'nun bu incelemesini de gördükten sonra, Vestel Flora 12000 BTU Klimasını almaya karar verdik.
Ve sorunlar başladı.
KEŞİF
20 Temmuz 2017 Perşembe
Karabük Vestel Yetkili Servisi'ne gittim.
Keşif istedim.
Aşırı yoğun olduklarını söylediler.
Yetişemiyorlarmış.
"Sipariş vermek için, keşife gelmenizi bekliyorum" diye vurguladım.
"Bugün mümkün değil, yarın (Cuma) öğlenden önce gelmeye çalışırız" dediler.
Düğün işlerimiz olduğunu, acelemiz olduğunu belirttik.
Bekledik.
21 Temmuz 2017 Cuma
Kimse gelmedi.
Tekrar yetkili servise gittik.
"Yoğunduk, gelemedik" cevabını aldık.
"Bu akşam belki gelebiliriz" dediler.
O akşam müsaid değildik, kabul edemedik.
Gelemediler.
24 Temmuz 2017 Pazartesi
Sabah yine telefonla aradım.
Çok yoğun olduklarını, keşfi yapacak olan Y. Bey'in henüz gelmediğini belirttiler.
Sipariş vermek için onların keşfini beklediklerini belirttik.
2 kişi geldi.
"Y. Bey siz misiniz?" diye sordum.
"Y. Bey seminere gitti, gelemiyor" cevabını aldım.
10 dakika baktı.
Güney cephesi olmayan 30 m2 bir salona 24.000 BTU klimanın ancak yetebileceğini söyledi.
Ancak, 2017 üretimi Vestel Flora Klima dışında almayı düşünmüyorum ve bu modelin de 24.000 BTU kliması yok, sadece 9.000 BTU ve 12.000 BTU modelleri var.
SİPARİŞ
Hemen, internetten Vestel Flora 12.000 BTU siparişi verdim:GittiGidiyorVestel FLORA 12000 Btu INVERTER 12 A++ KLİMA Fiyatı ve Özellikleri - GittiGidiyorhttp://urun.gittigidiyor.com/ev-elektronigi/vestel-flora-12000-btu-inverter-12-a-klima-294242007
1.999,99 TL; kredi kartına 6 taksit; ücretsiz kargo; ücretsiz montaj.
Bu, benim için çok uygun.
Zira, ben klima için bütçeyi artık 8.000 TL civarına kadar yükesltmiştim.
Üstelik bu klima 7 yıl garantili Vestel'di.
MONTAJ
Hemen yetkili servisi aradım.
Montaj için randevu almak istedim.
"Klima elinize geçmeden randevu veremeyiz" cevabını aldım.
"Klima gelince hemen gelebilecek misiniz?" dedim.
"Hayır, klima elinize geçtikten 2-3 gün sonra ancak sıra gelir" cevabını aldım.
"Acelemiz var, şimdiden Çarşamba gününe randevu veremez misiniz?" dedim.
"Mümkün değil" dediler.
0850 222 4 123 numaralı telefondan Vestel'i aradım.
Montaj için randevu talebinde bulundum.
Not aldılar.
Yetkili Servisin bizi arayacağını söylediler.
Yetkili servisten N. Bey aradı.
Hemen ertesi gün sabah saat 09:00'da geleceklerini söylediler.
Mesaimiz olduğunu, o saatte evde hiç kimseyi bulamayacaklarını söyledim.
"Biz böyle kararlaştırdık, değiştiremeyiz" cevabını aldım.
Akşam mesai çıkışı 17:30'dan sonra kendilerini beklediğimi söyledim.
"Biz sizi tekrar ararız" cevabını aldım.
25 Temmuz 2017 Salı
Ne arayan, ne de gelen olmadı.
26 Temmuz 2017 Çarşamba
0850 222 4 123 numaralı telefonu tekrar aradım.
Durumu izah etmeye çalıştım.
"Yetkili servis sizi arayacak" dedi.
Biraz sonra yetkili servis tekrar aradı.
"Cuma sabahından önce gelmemiz imkansız, işlerimiz çok yoğun" dediler.
Cuma günü düğün işlerimiz olduğunu, Pazartesi gününden beri randevu almaya çalıştığımızı, Salı günü de aramadıklarını belrttim.
"Yapabileceğim bir şey yok" cevabını aldım.
Memnun kalmadığımı, klimayı iade edeceğimi söyledim.
Perşembe günü öğleden sonra sıkıştırmaya çalışacaklarını söylediler (daha önce de Salı akşamı sıkıştıracaklardı).
Perşembe öğlen saat 12:00'ye kadar montajı tamamlayamazlarsa, klimayı iade edeceğimi söyledim.
"Gelemeyiz" dediler.
İADE
Satın aldığım GittiGidiyor'dan iade sürecini başlattım.
Satın aldığım firmadan A. Bey telefonla aradı.
Olanları anlattım.
"Ben onları ararım, yaptırmaya çalışırım" dedi.
"A. Bey çok teşekkür ederim. Keşke daha önce arasydınız. Benim Vestel'e güvenim kalmadı. Diyelim şimdi klimayı takacaklar. Arızalanınca, kaç günde gelecekler?" dedim.
"Siz yine de müsaade edin, yarına kadar" dedi.
Peki dedim.
27 Temmuz 2017 Perşembe
Vestel Müşteri Hizmetlerinden aradılar.
Aynı şeyleri anlattım.
"Klima elinize geçtiği gün montajını yapmaları gerekirdi" dediler.
Bugün, bu klimayı almaya karar verdiğimin 8. günü, ve halen montajı yapılamadı.
KISACA:
Türk mühendisler ne kadar iyi tasarım yaparsa yapsın, Türk işçilerle birlikte ne kadar iyi ürünler üretirlerse üretsinler, satış sonrası hizmete önem vermedikçe, olamıyor.
Sümerbank mantığıyla bu işler yürümüyor.
Okulların tatil olduğu ve gençlerin boşta gezdiği şu günlerde, "yetişemiyoruz" mazereti geçerli değil.
Hele de, üniversitesinde iklimlendirme bölümü olan ve öğrencilerinin staj yapacak yer aradığı bir şehirde, hiç değil.
GÜVEN / İMAJ
Doğru ya da yanlış, tartışılır.
İnsanlar, aşağı yukarı eşdeğer donanımdakinin 2-3 katı parayı verip iphone alıyorsa, bunu sadece fan-boy'luğa, prestij yatırımına, sonradan görmeliğe bağlayamazsınız.
Telefon satıcısının söylediği şu:
"Hemen her marka telefon satıyoruz. Koşulsuz müşteri memnuniyeti gerçekten sadece iphone'da var. gönderdiğimiz telefonun hemen hepsi, yenisi ile değişiyor. Ama diğer markalar ya hemen kullanıcı hatası deyip ürünü garanti dışı bırakıyor, ya da çamura yatıyor, sürüncemeye bırakıyor" diyor.
(Hiç iphone telefonum olmadı, almayı da düşünmüyorum, o başka.)
SONUÇ
Türkiye Vestellen(em)iyor!
-
vallahi geçmiş olsun üzüldüm çünkü 3 haftadır klimayı full kullanıyorum. hani 4-5 günde 1 sadece 3-5 saat kapalı kalıyor. o da biraz makine dinlensin diye ben kapatıyorum hani gayet memnunum.
incelemede yazdığım gibi saat 16,00 da internetten aldım başka şehirden, sabah 11 de servis kapıma geldi klima kutuları ile beraber. ama yaz mevsimi hele birde tvde rekor sıcaklar afrika sıcakları diye haberler yapıldı üfürüldü (şimdi millet yağmurda yüzüyor) o yüzden klima satışları patladı servisler yetişemiyordu ki vestel 48 saat montaj garantisi veriyor. yani bunun reklamını bile yapıyorlar ki bana yani mesai saati olarak 4 saat sonra gelip taktılar diyebilirim. 8 gün çok uzun olmuş gerçekten.
ha şunuda belirtim internetten almadan önce telefonla aradım ellerinde varmı vs diye bana takılacak yer için garantiye alalım siz bir keşif ekibi çağırın bir terslik varsa sonradan iade vs uğraşmayalım dediler. bende keşif için çağırdım ama 2 gün sonra akşam saat 9da gelebildiler vestelden. ancak klimayı akşam aldım sabah getirip taktılar. yani servisten servise çok fark ediyor demekki.
bu arada mitsubişiye bir klima vermiştim tamir için ki sökülü klimayı ben götürüp bıraktım. sadece ne var diye bakacaklar ki çok basit birşeyi varmış, sonra getirip takacaklar tam 15 gün bekledim. yani yoğunluk oldumu klima servisleri babalarını tanımıyorlar ne yazıkki. ancak vestel o yoğunluk günlerinde 48 saatte montaj diye reklam yapıyordu. size vasat servis denk gelmiş.
-
Eleştiri dahi bir kalitede yapılabilir mi? bakınız ne kadar güzel bir eleştiri yazısı, elinize sağlık.
Hocam hemen bir kaç detay geçmek isterim elbette öncesinde GEÇMİŞ OLSUN dileklerimi ileterek.
Burada belli oranda ÇARESİZLİK, BÜYÜK oranda ilgisizlik, hissedilir oranda umursamazlık söz konusu maalesef.
Şunu belirtmek isterim ki VESTEL bundan önceki yıllarda sürekli olarak KLİMA 48 uygulamasını her sene 1 haziran itibari ile başlatır, 1 Eylül de sonlandırırdı, neydi bu KLİMA 48?
KLİMA 48 demek, tüketici ürünü nereden ne zaman hangi koşullarda alırsa alsın 48 saat içerisinde hizmet alacak çalışmasının bir parçasıydı. nasıl çalışırdı sistem?
Tüketici ürününü alır almaz montaj kaydı için VMH yi arar, VMH de uygun olan servisin ekranına bu görevi açar, o servis 48 saat içerisinde MECBUR bu görevi kapatırdı. Tabi ki görevi sistemde kapatabilmek için montajın yapılması şarttı.
Sizin konuda servisin büyük oranda umursamazlığı maalesef işlerin ters gitmesi için en büyük etken olmuş. 10 dakikalık VERİMLİ bir keşif ve İNSAN gibi mantıklı bir izahat aslında sizin her ne kadar ZOR da olsa beklemenizi dahi sağlardı. Bizler burada elimizden geldiğince mantıklı izah etmeye çalışsak da maalesef İNSAN faktörü işin içine girince evdeki hesap ile çarşıdaki birbirini tutmuyor.
Bildiğim tek şey, Ahmet Nazif ZORLU sundan Mühendisinden, lojistik birimine kadar herkes büyük bir özveri ile çalışır ve bir şeyler için mücadele ederken, SORUMSUZ bazı servis veya çalışanları nedeniyle tüm bu emekler heba olabiliyor maalesef.
Bu sorumsuzluk nedeniyle kaliteli bir üründen feragat etmek zorunda kalmanıza üzüldüm.
yeni marka deneyimlerinizi de aktarmanızı rica ederim.
Görüşmek üzere.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Ado
Eleştiri dahi bir kalitede yapılabilir mi? bakınız ne kadar güzel bir eleştiri yazısı, elinize sağlık.
Hocam hemen bir kaç detay geçmek isterim elbette öncesinde GEÇMİŞ OLSUN dileklerimi ileterek.
Burada belli oranda ÇARESİZLİK, BÜYÜK oranda ilgisizlik, hissedilir oranda umursamazlık söz konusu maalesef.
Şunu belirtmek isterim ki VESTEL bundan önceki yıllarda sürekli olarak KLİMA 48 uygulamasını her sene 1 haziran itibari ile başlatır, 1 Eylül de sonlandırırdı, neydi bu KLİMA 48?
KLİMA 48 demek, tüketici ürünü nereden ne zaman hangi koşullarda alırsa alsın 48 saat içerisinde hizmet alacak çalışmasının bir parçasıydı. nasıl çalışırdı sistem?
Tüketici ürününü alır almaz montaj kaydı için VMH yi arar, VMH de uygun olan servisin ekranına bu görevi açar, o servis 48 saat içerisinde MECBUR bu görevi kapatırdı. Tabi ki görevi sistemde kapatabilmek için montajın yapılması şarttı.
Sizin konuda servisin büyük oranda umursamazlığı maalesef işlerin ters gitmesi için en büyük etken olmuş. 10 dakikalık VERİMLİ bir keşif ve İNSAN gibi mantıklı bir izahat aslında sizin her ne kadar ZOR da olsa beklemenizi dahi sağlardı. Bizler burada elimizden geldiğince mantıklı izah etmeye çalışsak da maalesef İNSAN faktörü işin içine girince evdeki hesap ile çarşıdaki birbirini tutmuyor.
Bildiğim tek şey, Ahmet Nazif ZORLU sundan Mühendisinden, lojistik birimine kadar herkes büyük bir özveri ile çalışır ve bir şeyler için mücadele ederken, SORUMSUZ bazı servis veya çalışanları nedeniyle tüm bu emekler heba olabiliyor maalesef.
Bu sorumsuzluk nedeniyle kaliteli bir üründen feragat etmek zorunda kalmanıza üzüldüm.
yeni marka deneyimlerinizi de aktarmanızı rica ederim.
Görüşmek üzere.
Kusura bakmayın konu ile alakalı değil fakat pm mesajı gönderemedim.Bu nedenle bu konuya yazabildim.BİM ürünü regal alacağım mağazada bulabilirsem bunlarda +4 yıl garanti uzatma var mı şu anda?İlginç bir çağrı merkezi var aradım kampanya bitti diyor siteye bakıyorum bir modelin üzerinden +4 yıl garanti yazıyor.Şaka gibi.Birde +4 yıl garanti uzatma varsa ne kadar ücret ödeniyor?Ayrıca LG klimalar hakkında ne düşünüyorsunuz?10 yıl motor garantisi var yazıyor.Regal de +4 yıl garanti uzatma olmazsa LG mi alsam diye düşünmeye başladım.
-
Selamlar
+1
+2
+3
+4
Olmak üzere garanti sürenizi uzatabilirsiniz. en yüksekği 140TL olmak üzere ücretler ilk 3 ay ile 3 ay sonrası şeklinde değişkenlik göstermektedir.
LG kompresörlü bir REGAL klimayı 1500TL ye almak varken, LG komprsörlü bir LG klimayı 2000TL veya daha üzeri bir fiyata almanın çok da mantıklı olmadığı düşüncesindeyim. -
quote:
Orijinalden alıntı: Ado
Selamlar
+1
+2
+3
+4
Olmak üzere garanti sürenizi uzatabilirsiniz. en yüksekği 140TL olmak üzere ücretler ilk 3 ay ile 3 ay sonrası şeklinde değişkenlik göstermektedir.
LG kompresörlü bir REGAL klimayı 1500TL ye almak varken, LG komprsörlü bir LG klimayı 2000TL veya daha üzeri bir fiyata almanın çok da mantıklı olmadığı düşüncesindeyim.
BİM mağazasına gittim ellerinde olmadığını bulundukları bölgede ki diğer mağazalarında ellerinde olmadığından getiremediklerini belirttiler.A101 mağazasında olduğun öğrendim 50 TL fiyat fazlalığı var ayrıca taksit işinde vade farkı uyguluyorlar.Şimdi A101 de bulunan klima ile BİM de bulunan klima aynı özellik ve kalitede midir?A101 den +4 yıl uzattığımızda 1550+140=1690 TL yapıyor fakat LG klimada motor garantisi 10 yıl Vestel den 3 yıl daha uzun.Buna rağmen BİM de bulsam 1500 TL ye vade farksız 6 taksitle alacaktım.Ama bulamadım.
-
Birde Regal de 3 yıl normal garanti varken SEG klimada neden 2 yıl var?Ayrıca +4 yıl garanti sürekli oluyor mu sürekli? -
Marka farklılıkları bunlar, markaların uygulamaları her zaman değişiktir, Özellik ve kaliteleri aynıdır ancak SEG markası her zaman 2 yıl garanti statüsünde olmuştur. REGAL ikinci ana markadır bu nedenle VESTEL ile yakın haklara sahiptir.
Fiyat kıyaslamasını iyi yapmalı ona göre karar vermelisiniz, ben sizi bir ürün alma konusunda ikna etmeye çalışıyor pozisyonunda olmak istemem, içinize LG siniyorsa LG almalısınız lakin 6 Yıldır 1 tane dahi inverter kompresör değiştirmemiş birisi olarak KOMPRESÖR garantisi ile GENEL garantiyi birbirine karıştırmamanızı tavsiye ederim. -
quote:
Orijinalden alıntı: Ado
Marka farklılıkları bunlar, markaların uygulamaları her zaman değişiktir, Özellik ve kaliteleri aynıdır ancak SEG markası her zaman 2 yıl garanti statüsünde olmuştur. REGAL ikinci ana markadır bu nedenle VESTEL ile yakın haklara sahiptir.
Fiyat kıyaslamasını iyi yapmalı ona göre karar vermelisiniz, ben sizi bir ürün alma konusunda ikna etmeye çalışıyor pozisyonunda olmak istemem, içinize LG siniyorsa LG almalısınız lakin 6 Yıldır 1 tane dahi inverter kompresör değiştirmemiş birisi olarak KOMPRESÖR garantisi ile GENEL garantiyi birbirine karıştırmamanızı tavsiye ederim.
PM kapalı olduğundan üyelik e postanıza mail gönderdim.Yardımlarınız ve anlayışınız için çok teşekkür ederim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adalet mülkün temeli -- 2 Ağustos 2017; 11:44:31 > -
GENEL garanti ürünün tamamını kapsar ve ek garantiler de bu kalsmandadır.
Yalnız daha önce de bir çok üyemize belirtmiştim yine tekrar edeyim, EK GARANTİ ile EK GÜVENCE arasında ufak bir detay farkı vardır.
Bunu şöyle bir örnekle daha iyi anlatabiliriz
GARANTİ kapsamında sararan kozmetik aksam ücretsiz değişir.
GÜVENCE kapsamında sararan kozmetik aksam ücretsiz değişmez
GARANTİ kapsamında bozulan TEKNİK her donanım ücretsiz değişir
GÜVENCE kapsamında bozulan TEKNİK her donanım ücretsiz değişir
Yani 2 yıldan sonraki 4 yıllk süre içerisinde ARIZA anlamında her konuda yine ücretsiz hizmet alırsınız lakin ''benim klimamın yatay kanadında sararma oldu onu yenisi ile değiştirelim'' derseniz bu güvence kapsamında işlem görmez. -
İnceleme güzel olmuş, yapan arkadaşa teşekkürler. Yalnız bu "avrupa bla bla yapınca yerli malına yöneldik, Vestel mega fabrikalar belgeselini bi' izleyin isterseniz" kafasındaki incelemeler genelde bende ters etki yapıyor. Milliyetçi düşünce ile beyaz eşya alınmaz, kaldı ki ben de almam. İthal telefonlara ek vergi isteyen güzide firmamız da Vestel'di ona kalırsa, boş iş. Yani 1-2 kelime daha ederim ama Ado hocanın hatrına yazmayayım.
Vestel'in klimaları kötü gözükmüyor ancak servislerini daha sık kontrol etmesi lazım. Ne ek garantiden ne de bakır boru hakkından haberleri var. Ek olarak eve keşife çağırıyorsun, adam 23 m2 yalıtımlı odaya 18btu öneriyor. Aynı odaya Daikin ve Arçelik 12btu öneriyor. İleride soğutmuyor/ısıtmıyor şikayetiyle uğraşmamak için tembihlendiler herhalde. Müşteri hizmetlerinde bazı yetkili kişiler var, şikayetvar'a sert bir dille mesaj yazınca telefonda da sert çıkınca onlara bağlıyorlar, onlar da "şikayetinizi silin gerekirse yeni klima yollayalım" diyorlar. Bizzat arkadaşım yaşadı bu olayı. Servis ile ilgili polemik yaşamak istemeyenlerin ilk tercihi Arçelik-Beko olmalı. Vestel'in bakkal mantığıyla yönetilen "bazı" servisleri olmasa Arçelik ile çok rahat yarışır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Ado
GENEL garanti ürünün tamamını kapsar ve ek garantiler de bu kalsmandadır.
Yalnız daha önce de bir çok üyemize belirtmiştim yine tekrar edeyim, EK GARANTİ ile EK GÜVENCE arasında ufak bir detay farkı vardır.
Bunu şöyle bir örnekle daha iyi anlatabiliriz
GARANTİ kapsamında sararan kozmetik aksam ücretsiz değişir.
GÜVENCE kapsamında sararan kozmetik aksam ücretsiz değişmez
GARANTİ kapsamında bozulan TEKNİK her donanım ücretsiz değişir
GÜVENCE kapsamında bozulan TEKNİK her donanım ücretsiz değişir
Yani 2 yıldan sonraki 4 yıllk süre içerisinde ARIZA anlamında her konuda yine ücretsiz hizmet alırsınız lakin ''benim klimamın yatay kanadında sararma oldu onu yenisi ile değiştirelim'' derseniz bu güvence kapsamında işlem görmez.
Cevabınız için teşekkür ederim.Ürünü aldıktan sonra kullandığımızda üründe oluşacak sorunlarda garanti işleyişi nasıldır?Vestel ürün satışından sonra sorun oluşan sorunlarda diğer bazı marka ve firmalarda olduğu gibi kullanıcı hatası vs.gibi nedenlerle oluşan sorunu kullanıcıya yükleme gibi bir durum var mıdır?Bugün arkadaşın vestel süpürge makinasını servisten aldığımız garantili makina da temizlemeye ücret istendi.Süpürge içinde ki bir parçada kırıklık var onunda garantiye girmediği söylendi.O zaman dedim garantinin ne anlamı kaldı.Yani klimada durum nasıl bilemiyorum.İlk klimam olacak nasip olursa inşaALLAH.Yarın bir gün aldığımızda servis garanti gibi konularda bıktıracak şekilde yaklaşım olur mu acaba diye aklıma gelmiyor değil.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Hocam son dönemlerin en güzel inceleme yazılarından birisi olmuş
Kaldı ki merak edilen bir modeldi çok sevindim bu konuya. Ben de merak edilebilir diye 1-2 ek bilgi girmek isterim. VESTEL REGAL FINLUX markalı ürünlerde montajda 15 metreye kadar aluminyum boru ücretsizdir, buna paralel 5 metre bakır boru hakkı da mevcuttur ankastre tesisatlar için. Flora model ürün aslında uzun zamandır hem eleştirip hem de beklediğimiz YENİ KASA ürün gurubundandır. Sizin de belirttiğiniz üzere 2018 yaz sezonuna daha geliştirilmiş hali ile 18 24 lük kabin tipi de sahaya sürülmüş olacaktır. LG kompresörden alınan iyi geri dönüşlere istinaden bu üründe de LG kompresör kullanılmıştır. Tasarım tamamen fabrikadaki mühendis arkadaşlarımıza aittir. Ben ürününüzü iyi günlerde kullanmanızı diliyorum. Madem o kadar masraf etmişsiniz sizden ricam lütfen 140TL daha verin ve 4 yıl ek garanti yaptırın ürününüze. |
Öncelikle, bu değerli incelemeyi yapan ve bizimle palaşan @cabriyo ve görüşlerini bizimle paylaşan @Ado ustaya teşekkürlerimi sunuyorum.
Hemen şunu belirteyim: 1993 yılında evlendiğimizde satın aldığımız Vestel buzdolabını halen kullanıyoruz, ciddi bir sorunumuz yok, memnunuz. Yine 1993 yılında satın aldığımız Vestel Efsane televizyonumuz, o zamanlar birkaç yaşında olan oğlumun masatla ekrana vurarak zedelemesine rağmen, 2014 yılına kadar kullandık. Ve yine 1993 yılında satın aldığımız Vestel marka çamaşır makinası, çok küçük bir kaç parça değişimi ve Van Yetkili Servisi Rahmi Usta'nın gayretleriyle, 2010 yılına kadar kullanabildik. Ancak, taşındığımız Kırıkkale'de arızalanınca, usta tamir edemediği için elden çıkarmak zorunda kaldık. Yani, Vestel'e karşı kesinlikle olumsuz değil, bilâkis olumlu önyargım var. Yani, biz Vestel'i seviyoruz, başarılı olmasını can-ı gönülden isteriz. Tüm bu duygularla, artık yaşlanıp sıcağa karşı daha hassas olduğumuz için, bir klima arayışına girdik. Maddi olarak çok büyük bir sıkıntımız ve kısıtımız olmadığı için, piyasada satılan hemen bütün marka ve modellere baktık. Özellikle @Ado ustamın "garanti süresine dikkat, varsa ekstra garanti uzatmasını yaptırın" tavsiyelerini ve @cabriyo'nun bu incelemesini de gördükten sonra, Vestel Flora 12000 BTU Klimasını almaya karar verdik. Ve sorunlar başladı. KEŞİF 20 Temmuz 2017 Perşembe Karabük Vestel Yetkili Servisi'ne gittim. Keşif istedim. Aşırı yoğun olduklarını söylediler. Yetişemiyorlarmış. "Sipariş vermek için, keşife gelmenizi bekliyorum" diye vurguladım. "Bugün mümkün değil, yarın (Cuma) öğlenden önce gelmeye çalışırız" dediler. Düğün işlerimiz olduğunu, acelemiz olduğunu belirttik. Bekledik. 21 Temmuz 2017 Cuma Kimse gelmedi. Tekrar yetkili servise gittik. "Yoğunduk, gelemedik" cevabını aldık. "Bu akşam belki gelebiliriz" dediler. O akşam müsaid değildik, kabul edemedik. Gelemediler. 24 Temmuz 2017 Pazartesi Sabah yine telefonla aradım. Çok yoğun olduklarını, keşfi yapacak olan Y. Bey'in henüz gelmediğini belirttiler. Sipariş vermek için onların keşfini beklediklerini belirttik. 2 kişi geldi. "Y. Bey siz misiniz?" diye sordum. "Y. Bey seminere gitti, gelemiyor" cevabını aldım. 10 dakika baktı. Güney cephesi olmayan 30 m2 bir salona 24.000 BTU klimanın ancak yetebileceğini söyledi. Ancak, 2017 üretimi Vestel Flora Klima dışında almayı düşünmüyorum ve bu modelin de 24.000 BTU kliması yok, sadece 9.000 BTU ve 12.000 BTU modelleri var. SİPARİŞ Hemen, internetten Vestel Flora 12.000 BTU siparişi verdim: http://urun.gittigidiyor.com/ev-elektronigi/vestel-flora-12000-btu-inverter-12-a-klima-294242007 1.999,99 TL; kredi kartına 6 taksit; ücretsiz kargo; ücretsiz montaj. Bu, benim için çok uygun. Zira, ben klima için bütçeyi artık 8.000 TL civarına kadar yükesltmiştim. Üstelik bu klima 7 yıl garantili Vestel'di. MONTAJ Hemen yetkili servisi aradım. Montaj için randevu almak istedim. "Klima elinize geçmeden randevu veremeyiz" cevabını aldım. "Klima gelince hemen gelebilecek misiniz?" dedim. "Hayır, klima elinize geçtikten 2-3 gün sonra ancak sıra gelir" cevabını aldım. "Acelemiz var, şimdiden Çarşamba gününe randevu veremez misiniz?" dedim. "Mümkün değil" dediler. 0850 222 4 123 numaralı telefondan Vestel'i aradım. Montaj için randevu talebinde bulundum. Not aldılar. Yetkili Servisin bizi arayacağını söylediler. Yetkili servisten N. Bey aradı. Hemen ertesi gün sabah saat 09:00'da geleceklerini söylediler. Mesaimiz olduğunu, o saatte evde hiç kimseyi bulamayacaklarını söyledim. "Biz böyle kararlaştırdık, değiştiremeyiz" cevabını aldım. Akşam mesai çıkışı 17:30'dan sonra kendilerini beklediğimi söyledim. "Biz sizi tekrar ararız" cevabını aldım. 25 Temmuz 2017 Salı Ne arayan, ne de gelen olmadı. 26 Temmuz 2017 Çarşamba 0850 222 4 123 numaralı telefonu tekrar aradım. Durumu izah etmeye çalıştım. "Yetkili servis sizi arayacak" dedi. Biraz sonra yetkili servis tekrar aradı. "Cuma sabahından önce gelmemiz imkansız, işlerimiz çok yoğun" dediler. Cuma günü düğün işlerimiz olduğunu, Pazartesi gününden beri randevu almaya çalıştığımızı, Salı günü de aramadıklarını belrttim. "Yapabileceğim bir şey yok" cevabını aldım. Memnun kalmadığımı, klimayı iade edeceğimi söyledim. Perşembe günü öğleden sonra sıkıştırmaya çalışacaklarını söylediler (daha önce de Salı akşamı sıkıştıracaklardı). Perşembe öğlen saat 12:00'ye kadar montajı tamamlayamazlarsa, klimayı iade edeceğimi söyledim. "Gelemeyiz" dediler. İADE Satın aldığım GittiGidiyor'dan iade sürecini başlattım. Satın aldığım firmadan A. Bey telefonla aradı. Olanları anlattım. "Ben onları ararım, yaptırmaya çalışırım" dedi. "A. Bey çok teşekkür ederim. Keşke daha önce arasydınız. Benim Vestel'e güvenim kalmadı. Diyelim şimdi klimayı takacaklar. Arızalanınca, kaç günde gelecekler?" dedim. "Siz yine de müsaade edin, yarına kadar" dedi. Peki dedim. 27 Temmuz 2017 Perşembe Vestel Müşteri Hizmetlerinden aradılar. Aynı şeyleri anlattım. "Klima elinize geçtiği gün montajını yapmaları gerekirdi" dediler. Bugün, bu klimayı almaya karar verdiğimin 8. günü, ve halen montajı yapılamadı. KISACA: Türk mühendisler ne kadar iyi tasarım yaparsa yapsın, Türk işçilerle birlikte ne kadar iyi ürünler üretirlerse üretsinler, satış sonrası hizmete önem vermedikçe, olamıyor. Sümerbank mantığıyla bu işler yürümüyor. Okulların tatil olduğu ve gençlerin boşta gezdiği şu günlerde, "yetişemiyoruz" mazereti geçerli değil. Hele de, üniversitesinde iklimlendirme bölümü olan ve öğrencilerinin staj yapacak yer aradığı bir şehirde, hiç değil. GÜVEN / İMAJ Doğru ya da yanlış, tartışılır. İnsanlar, aşağı yukarı eşdeğer donanımdakinin 2-3 katı parayı verip iphone alıyorsa, bunu sadece fan-boy'luğa, prestij yatırımına, sonradan görmeliğe bağlayamazsınız. Telefon satıcısının söylediği şu: "Hemen her marka telefon satıyoruz. Koşulsuz müşteri memnuniyeti gerçekten sadece iphone'da var. gönderdiğimiz telefonun hemen hepsi, yenisi ile değişiyor. Ama diğer markalar ya hemen kullanıcı hatası deyip ürünü garanti dışı bırakıyor, ya da çamura yatıyor, sürüncemeye bırakıyor" diyor. (Hiç iphone telefonum olmadı, almayı da düşünmüyorum, o başka.) SONUÇ Türkiye Vestellen(em)iyor! |
Benzer içerikler
- buruna toz kokusu gelmesi neden olur
- eca klima yorum
- klima 5 dakika çalışıp duruyor
- klima gazı zehirler mi
- seyyar klima yorumları
- en iyi klima markaları
- hortumsuz portatif klima
- en iyi hava temizleme cihazı
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X